Reg. datum: 23 januari 2004
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 23 januari 2004
Ik vind het een lekkere foto! Mooie sfeer. Te veel photoshoppen valt mij niet direct op.quote:Mattace Fleet schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 04:49:
[afbeelding]
Eerste foto post op GoT, ik bezoek de foto topics hier op GoT regelmatig en er wordt heel wat moois gepost, maar nu voor het eerst van mij dan.
Locatie: Cape Shank, dat is het rechteruiteinde (op de landkaart) van de baai van Melbourne, Australia.
Wel wat aan gefotoshopt, misschien wel teveel? C&C welkom...
It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista
Reg. datum: 01 juni 2001
Erg mooie foto, misschien iets te donker gemaakt, maar desalniettemin superquote:Mattace Fleet schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 04:49:
[afbeelding]
Eerste foto post op GoT, ik bezoek de foto topics hier op GoT regelmatig en er wordt heel wat moois gepost, maar nu voor het eerst van mij dan.
Locatie: Cape Shank, dat is het rechteruiteinde (op de landkaart) van de baai van Melbourne, Australia.
Wel wat aan gefotoshopt, misschien wel teveel? C&C welkom...
http://www.f1manager.nu / p4 3,2 Ghz, 1Gb DDR, 2*160 GB wd, Asus v9999, Akai AA-A1L, Mission 771e
quote:littlejoannes schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:34:
Photoshop is wel goed te zien vind ik: De rotspartijen aan de voorkant helemaal dichtgeslagen en zit er geen detail meer in. Terwijl het schuim dusdanig gehighlite is dat de hele plaat een onwerkelijk op me overkomt. Volgens mij de foto overdag met volop zon genomen. Waarom heb je voor zo'n bewerking gekozen?
Bedankt voor je reply.
De foto is tegen de avond genomen, niet helemaal licht en niet helemaal donker. Het had al een beetje de sfeer waar Sallin het over heeft en die wilde ik versterken. Ik heb hem aardig wat donkerder gemaakt dan hij eigenlijk is. Ik ben niet zo'n ster met photoshop maar op het moment dat ik bezig was met bewerken viel het me wel op wat voor een effect het had op de rotsen op de voorgrond. Bij gebrek aan kennis hoe anders de bedoelde sfeer te bewerkstelligen heb ik het maar zo gelaten. Ik vroeg me af hoe storend het was vandaar mijn vraag of het misschien teveel gefotoshopt is.
quote:
Het licht was avondlicht
@Mattace Fleet Mooi plaatjes, maar ik vind het idd wat te donker.
Doordat de rotspartijen geen sterke details meer hebben lijkt het net of het vanaf een aardige afstand is genomen, voor mijn gevoel zijn dat vreselijk hoge golven.(zo komen ze iig op me af).
Ik ben echt benieuwd naar het origineel.
dual p3 1GHz 1GB ram 100G UDMA 133; p4 2.4 533 1Gig p4 3,2@3,5 1MB l2-cache 1GB hyperx pc3500, asus p5wdh deluxe c2d E6600 x1950XTX
Met dank!quote:Dannr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
[...]
Beetje rommelig, maar verder vind ik hem erg stoer! Mooi helder, mooi scherp, de spiegeling is precies goed. Ik vind hem mooi!
Reg. datum: 02 april 2004
Toff wijzigde dit bericht 22-06-2006 20:19 (88%)

De Grote Kerk in Delft, met Photoshop de lucht lekker overdreven.
Vaal wijzigde dit bericht 22-06-2006 22:28 (4%)
Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.
quote:DigiD70 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:51:
Doe ik ook een kerk: Doncaster Minster Engeland
[afbeelding]
Punten van kritiek:
Storende tak midden door beeld
Helft van kerk maar erop
Niet spectaulair
Goede punten:
sorry, nog niet kunnen ontdekken
No worries m8

Diafragma F/6.3, sluitertijd 1/1250 (automatisch).
Heb de camera zelf op zwartwit gezet, dus niet grayscale conversion ofzo in Photoshop. Wel heb ik het contrast wat verhoogd.
quote:DeoDupke schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:55:
[...]
Punten van kritiek:
Storende tak midden door beeld
Helft van kerk maar erop
Niet spectaulair
Goede punten:
sorry, nog niet kunnen ontdekken
Over smaak valt niet te twisten; ik vind hem zelf wel aardig en de tak zeker niet storend.
Hij is bewust zo gemaakt, maar dan wel zo dat de vlag er helemaal op staat.
Probeer overigens eens in Engeland zo'n grote bak in een keer op een foto te krijgen. Er zit altijd wel wat in de weg en de een vindt dat storend en de ander niet
Reg. datum: 24 maart 2001
Deze foto is imho uitstekend geschikt als vakantiekiekje, meer ook niet.
@JER00N: Jouw foto vind ik wel leuk. Ik had wellicht gekozen om die twee palen wel weg te werken. Denk dat je door te kiezen voor een zwart-wit foto deze foto wat extra dimentie hebt weten te geven. Ik betwijfel of ik hem in kleur ook zo aansprekend had gevonden :-)
Misschien had ik daarnaast nog een klein stukje van de onderkant af gehaald, zodat je die straatsteentjes niet zou zien, en als we dan toch bezig zijn ook een stukje van de linkerkant zodat je dat gras niet ziet.
Heb even gespeeld met je foto en ik zou hem toch niet croppen, foto wordt er een beetje saai van. Wel zou ik die palen weg halen.
MagicTempest wijzigde dit bericht 23-06-2006 01:32 (10%)
Once I feared lightning, now lightning fears me
quote:Kabouterplop01 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:20:
@Mattace Fleet gave foto.
Doordat de rotspartijen geen sterke details meer hebben lijkt het net of het vanaf een aardige afstand is genomen, voor mijn gevoel zijn dat vreselijk hoge golven.(zo komen ze iig op me af).
Ik ben echt benieuwd naar het origineel.
Inderdaad van afstand genomen, die kleine poel op de voorgrond is normaalgesproken een rockpool waar ik vaak in zwem als ik daar ben. Maar deze keer was het niet te doen om op minder dan 30 meter afstand te komen. Wel geprobeerd (zonder camera gelukkig) maar heb de littekens nog overal zitten van die golf die me onderuithaalde en over de scherpe rotsen sleurde
Onderstaand: zelfde dag zelfde plaats, ik sta op zo'n 25 meter hoogte. Geeft je een idee van hoe hoog de golven zijn daar. Heb het origineel van de vorige helaas niet meer. Overschreven door de thumbnail

quote:Ricje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:50:
Ik heb hier nog een foto, een tijdje terug gemaakt in een natuurgebied ("De kwade hoek") bij ons in de buurt. Ik vind de foto zelf wel iets hebben, ook meer verkregen door geluk dan dat ik van te voren alles had gepland, maargoed.
Alleen hij kan aanzienlijk verbeterd worden. Zelf denk ik bijvoorbeeld om de personen die er lopen iets donkerder te maken. Wellicht moeten ze ook meer aan de rechterkant geplaatst worden. Het nadeel is dan dat je die voetstappen die rechtsonder beginnen voor een deel kwijt bent.
En wellicht ook iets met de kleuren/contrast? Wat denken jullie ervan?
[afbeelding]
Heb even wat geprobeerd voor je. Dit is het resultaat:
Origineel

Bewerking

Heb de volgende filters/functies toegepast: contrast/brightness, sharpen en heel wat zitten knoeien met de blur-tool. Hoop dat je het resultaat goed vindt.
flo_ wijzigde dit bericht 23-06-2006 09:03 (5%)
Die palen vind ik juist wel leuk. Die linker kan idd misschien wel weg maar die rechter breekt het geheel een beetje denk ik.quote:MagicTempest schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:28:
Ik kan helaas ook niet zeggen dat ik het een goede foto vind, om dezelfde redenen die DeoDupke al aangaf.
Deze foto is imho uitstekend geschikt als vakantiekiekje, meer ook niet.
@JER00N: Jouw foto vind ik wel leuk. Ik had wellicht gekozen om die twee palen wel weg te werken. Denk dat je door te kiezen voor een zwart-wit foto deze foto wat extra dimentie hebt weten te geven. Ik betwijfel of ik hem in kleur ook zo aansprekend had gevonden :-)
Misschien had ik daarnaast nog een klein stukje van de onderkant af gehaald, zodat je die straatsteentjes niet zou zien, en als we dan toch bezig zijn ook een stukje van de linkerkant zodat je dat gras niet ziet.
Heb even gespeeld met je foto en ik zou hem toch niet croppen, foto wordt er een beetje saai van. Wel zou ik die palen weg halen.
Ik zou een tussenvorm tussen beide bewerkingen wel ok vindenquote:flo_ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:01:
[...]
Heb even wat geprobeerd voor je. Dit is het resultaat:
Origineel
[afbeelding]
Bewerking
[afbeelding]
Heb de volgende filters/functies toegepast: contrast/brightness, sharpen en heel wat zitten knoeien met de blur-tool. Hoop dat je het resultaat goed vindt.
It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista
quote:DigiD70 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:18:
[...]
Over smaak valt niet te twisten; ik vind hem zelf wel aardig en de tak zeker niet storend.
Hij is bewust zo gemaakt, maar dan wel zo dat de vlag er helemaal op staat.
Probeer overigens eens in Engeland zo'n grote bak in een keer op een foto te krijgen. Er zit altijd wel wat in de weg en de een vindt dat storend en de ander niet.
Ok, laten we het dan zo zeggen, welke punten van kritiek kun je zelf op je foto geven. M.a.w. wat zou je anders doen als je nogmaals de foto zou maken. Ik snap dat je je foto wilt verdedigen en misschien was mijn kritiek wat te direct, mijn excuses daarvoor, ik wilde je alleen al wat standaard punten meegeven die naar mijn inzicht geen kwestie van smaak zijn maar gewoon te maken hebben met kwaliteit. Aan jou de keus of je er iets mee wil doen, of dat je ze eigenwijs goed praat door te zeggen dat je geen andere keus had (die had je misschien ook niet, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee de foto kwalitatief kunt verhogen)
edit: misschien komt mijn post wat flamerig over, dit is niet mijn bedoeling, en ook zeker niet persoonlijk. Je plaatst een foto om er commentaar op te krijgen en die geef ik. (misschien nu eens vrij hard i.t.t. andere posts van mij)
DeoDupke wijzigde dit bericht 23-06-2006 12:39 (11%)
No worries m8
DigiD70 wijzigde dit bericht 23-06-2006 14:19 (98%)
Ik zal aan je opmerkingen denken bij het maken van volgende opnamen. Inderdaad kwam de kritiek wat hard aan, het was tenslotte pas mijn 3e foto die ik hier postte. Maar dat kon jij denk ik niet weten. Ik houd het nu ook maar op een vakantiekiekje zoals Magic Tempest al suggereerde.quote:DeoDupke schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:35:
[...]
Ok, laten we het dan zo zeggen, welke punten van kritiek kun je zelf op je foto geven. M.a.w. wat zou je anders doen als je nogmaals de foto zou maken. Ik snap dat je je foto wilt verdedigen en misschien was mijn kritiek wat te direct, mijn excuses daarvoor, ik wilde je alleen al wat standaard punten meegeven die naar mijn inzicht geen kwestie van smaak zijn maar gewoon te maken hebben met kwaliteit. Aan jou de keus of je er iets mee wil doen, of dat je ze eigenwijs goed praat door te zeggen dat je geen andere keus had (die had je misschien ook niet, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee de foto kwalitatief kunt verhogen)
edit: misschien komt mijn post wat flamerig over, dit is niet mijn bedoeling, en ook zeker niet persoonlijk. Je plaatst een foto om er commentaar op te krijgen en die geef ik. (misschien nu eens vrij hard i.t.t. andere posts van mij)

Leuke foto in ieder geval
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.