Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Capgemini

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juni 2002

Pap een beetje aan met de accountmanagers en vraag om leuke opdrachten. Denk goed na over wat je wilt en wees kritisch op alles. Zorg dat je de belangrijke mensen binnen de practice leert kennen en vraag 1 van hen je coach te worden.

Zit hier nog steeds op me eerste project en ben reeds naar India, Hong Kong en Singapore geweest, naast wat dagen London en Roemenie. Collega YP van mij heeft heel Latam afgereisd.

Reg. datum: 12 juni 2006

quote:
The Cheese schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Welkom op GoT, welkom bij Cap, ik zit zelf bij P66, dus CU around.

Wat de auto's betreft, check de lease afdeling / site, je hebt keuze uit vrijwel alle merken/modellen, mits het maar niet te ver boven je budget is. En reken je niet te rijk met je leasevergoeding, de leaseprijzen zijn behoorlijk.
Ik zit ook bij P66, heb net onboarding week achter de rug!!

Update:
Inmiddels ruim 3 maanden in dienst, bevalt erg goed. Druk met cursussen en eerst inzet achter de rug voor de ING.
Zit in het ProTest cluster van Products.(P66)
Leasauto wordt een Clio.

Schopje :).

Ik moet 9 januari opdraven voor de competentietest en (indien succesvol) aansluitend een gesprek over mijn mogelijkheden. Even aannemende dat ik die tests wel haal, waar moet ik allemaal in het gesprek aan denken? Zelf denk ik bijvoorbeeld dat ik wel over mijn salaris mag onderhandelen, omdat ik heb begrepen dat starters (naar mijn maatstaven) relatief laag betaald worden. Zo hoorde ik iets van ¤ 1800 euro, terwijl ik nu zo'n ¤ 2100 verdien.

Iemand tips?

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
Dennis schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:27:

Ik moet 9 januari opdraven voor de competentietest en (indien succesvol) aansluitend een gesprek over mijn mogelijkheden. Even aannemende dat ik die tests wel haal, waar moet ik allemaal in het gesprek aan denken? Zelf denk ik bijvoorbeeld dat ik wel over mijn salaris mag onderhandelen, omdat ik heb begrepen dat starters (naar mijn maatstaven) relatief laag betaald worden. Zo hoorde ik iets van ¤ 1800 euro, terwijl ik nu zo'n ¤ 2100 verdien.

Iemand tips?
ga je als starter aan de slag (young professional) of stroom je horizontaal in? Bij dat laatste kun je onderhandelen... bij dat 1e is het erg lastig...

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

quote:
miel schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:49:
ga je als starter aan de slag (young professional) of stroom je horizontaal in? Bij dat laatste kun je onderhandelen... bij dat 1e is het erg lastig...
Als starter ja :). En waarom is het lastig eigenlijk?

Cunning Linguist
Reg. datum: 29 oktober 2001

Omdat Capgemini een redelijk vast programma heeft voor YP's voor wat betreft inschaling en dus ook salarissen.

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

Reg. datum: 22 oktober 2002

quote:

Iemand tips?
eerste gesprek is tussen jou en iemand van een mogelijke afdeling, tweede gesprek (terugkoppeling van shapes en views) met een psycholoog een weekje later, vervolgens volgt er aansluitend een gesprek met nog iemand van de afdeling. Is dit naar tevredenheid gegaan dan vindt er een afrondend gesprek plaats een paar dagen later.

Tips? Je moet je lage scores voor de shapes en views test kunnen verantwoorden. Scoor je bijvoorbeeld laag op creativiteit dan moet je door harde voorbeelden aantonen dat je wel creatief bent.
Succes

Ik start 1 maart bij de weg als sap consultant

quote:

Iemand tips?
en test gehaald??

Since1986
Reg. datum: 22 oktober 2005

Blijkbaar niet O-)

Intel E6600 | Asus P5b Deluxe Wifi-AP | Arctic Cool T2 500W | 2 x 1Gb Kingston HyperX PC6400 | MSI X1950Pro 256 Mb | Seagate 320 Gb SATAII | Maxtor DiamondMax20 250 Gb SATA | Samsung 226CW | NEC 7170S DVD RW | D-Link DIR655 |

Stiekem FOK!ker

Als alles meezit krijg ik morgen een salaris voorstel van cap maar ik had nog een paar vragen die wel aangestipt zijn in de twee gesprekken die ik heb gehad, maar die ik niet helemaal meer zeker weet:

Er werd verteld dat er een bonus regeling was, in dit topique lees ik dat de bonus ongeveer 10% van het jaarsalaris is, is dat nog steeds het geval? In het salaris zat een blok met daarin een mobiliteitsvergoeding, als ik een lease auto uitzoek die ruim binnen dat bedrag valt, krijg ik dan het restant gewoon uitbetaald? Is er ook een eigen bijdrage voor de lease, of alleen als je boven je lease bedrag zit? Daarnaast heb ik nu een vast contract en bij cap wil ik graag ook direct een vast contract, is dat gangbaar?

A little shop of development horrors
LuNaTiC is wederom crew bij FOK!

quote:
rickmans schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:43:
Als alles meezit krijg ik morgen een salaris voorstel van cap maar ik had nog een paar vragen die wel aangestipt zijn in de twee gesprekken die ik heb gehad, maar die ik niet helemaal meer zeker weet:

Er werd verteld dat er een bonus regeling was, in dit topique lees ik dat de bonus ongeveer 10% van het jaarsalaris is, is dat nog steeds het geval? In het salaris zat een blok met daarin een mobiliteitsvergoeding, als ik een lease auto uitzoek die ruim binnen dat bedrag valt, krijg ik dan het restant gewoon uitbetaald? Is er ook een eigen bijdrage voor de lease, of alleen als je boven je lease bedrag zit? Daarnaast heb ik nu een vast contract en bij cap wil ik graag ook direct een vast contract, is dat gangbaar?
ok even wat antwoorden:

Bonus regeling voor consultants is maximaal 10% van je bruto jaarsalaris.... en dat is een richtbedrag... je kunt dus meer krijgen, maar ook minder..

Als je senior consultant bent stijgt dit richtpercentage naar 15% en dan naar 20% enz enz..

Als je een leaseauto uitzoekt die binnen het budget valt dan krijg je de rest inderdaad extra uitbetaald. In mijn geval: 65 euro extra salaris per maand.

Contract onbepaalde tijd met 2 maanden proeftijd is behoorlijk gangbaar... dat kreeg ik 2 jaar geleden ook...

Waar ga je beginnen?

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat hier wel ....

Stiekem FOK!ker

Ik ga waarschijnlijk werken bij TTU bij AIM.

Ik ben benieuwd wat het salaris voorstel wordt, eerlijk gezegd geen idee wat ik daarvan moet verwachten :).

quote:
Vandaag eerste dag :).

Vorige keer had ik afgebeld omdat het net de nacht ervoor uit was gegaan met mijn relatie, maar vandaag moest ik dus alsnog.

Had voor analytisch potentieel 98. Dat is de verplichte test (je moet hoger dan 50, het max is 99). Erg goed dus *D.

Daarnaast van de drie overige testen twee "sterk" en één "voldoende" (numerieke logica, de eerste met de grafiekjes). Kortom, een netjes resultaat!

Volgende week maandag terugkoppeling shapes en views en aansluitend volgend gesprek. En over die salarisvoorschriften: we zien wel of die zo vast zijn :P.

quote:
Dennis schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:43:
[...]

Vandaag eerste dag :).

Vorige keer had ik afgebeld omdat het net de nacht ervoor uit was gegaan met mijn relatie, maar vandaag moest ik dus alsnog.

Had voor analytisch potentieel 98. Dat is de verplichte test (je moet hoger dan 50, het max is 99). Erg goed dus *D.

Daarnaast van de drie overige testen twee "sterk" en één "voldoende" (numerieke logica, de eerste met de grafiekjes). Kortom, een netjes resultaat!

Volgende week maandag terugkoppeling shapes en views en aansluitend volgend gesprek. En over die salarisvoorschriften: we zien wel of die zo vast zijn :P.
Welke afdeling kom je??

quote:
Ik heb een gesprek gehad met B56. Dat is van alles voor banken en verzekeringen. Ik zal vanavond even screenshots plaatsen van de capaciteitentests, zodat iedereen die dit topic leest daar inzicht in heeft.

quote:
Dennis schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Ik heb een gesprek gehad met B56. Dat is van alles voor banken en verzekeringen. Ik zal vanavond even screenshots plaatsen van de capaciteitentests, zodat iedereen die dit topic leest daar inzicht in heeft.
B56 is ADC technologies, met wie heb je een gesprek gehad??

GoT is powered by OVERReact
Reg. datum: 05 maart 2000

quote:
haroldinho schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:43:
[...]

heb ik ook nog een tijdje gezeten, best een saaie club :/
quote:
haroldinho schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:43:
Misschien heb ik mij dan vergist, het ging iig om banken en verzekeringen. Ze werken daar met .net, java maar doen ook consultancy en projectmanagement. Met wie ik heb gesproken vermeld ik denk ik even niet, dat lijkt me niet echt toegevoegde waarde.

Stiekem FOK!ker

quote:
rickmans schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:48:
Ik ga waarschijnlijk werken bij TTU bij AIM.

Ik ben benieuwd wat het salaris voorstel wordt, eerlijk gezegd geen idee wat ik daarvan moet verwachten :).
salaris voorstel gehad en in principe akkoord. Ik moet nu nog een assesment ondergaan, iemand die weet wat ik daar kan verwachten?

Is een standaard assesment bij MU (Mercuri Urval).

Ligt aan je niveau wat ze je aan willen gaan bieden, als je senior aangeboden krijgt gaan ze daar kijken of je dat aan kunt....

Stiekem FOK!ker

Ik ben in ieder geval benieuwd, aankomende maandag heb ik de assesment en die neemt alles bij elkaar 4,5 uur in beslag :).

succes! voor welke afdeling zou het zijn?

Stiekem FOK!ker

TTU AIM.

als het goed is heb je al een salarisgesprek gehad voordat je naar MU gaat of niet?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: