[Mem-ervaringen] Intel Mac
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 23 maart 2003
Reg. datum: 20 september 2004
Reg. datum: 16 januari 2004
Tot nu toe nog 0 kernel panics. Het geheugen werkt echt goed. Ik ben van plan om aan het einde van de maand nog een 1gb reepje erbij te halen (Ik zie nu dat hetzelfde reepje ¤ 73 euro is!). Ik wil het geheugen verder nog wel testen, maar ik weet niet welk programma ik daar voor moet gebruiken?quote:oscar schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:02:
[...]
Heeft alleen A-380 ervaringen met PQI geheugen in een MacBook, of zeggen jullie dat ik die gok wel kan nemen
Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"
quote:pokeran schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:50:
ik hoor trouwens mensen zeggen dat het ong. 10 dagen duurt dat ontvangen, maar 10 dagen vanaf welk moment? Het liefst zou ik het moment horen vanaf de mail wordt ontvangen dat flashman het geheugen heeft verstuurd.
Vorige week maandag had ik die mail gekregen, dus ik kan denk ik nog niets zeggen dat er problemen zijn met het ontvangen ervan. Ik hoop zo erg dat ik deze week het geheugen ontvang. (512MB voor mn MB is toch wel erg krap en dat merk je als er 3 a 4 programma's open zijn.
Ik heb ook vorige week maandag dat mailtje gehad.
Nu afwachten wie ze het eerst binnen heeft
* Canaria doet mee met afwachtenquote:Mud.Starrr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 01:13:
[...]
Ik heb ook vorige week maandag dat mailtje gehad.
Nu afwachten wie ze het eerst binnen heeft
Ik heb ook maandag een mailtje ontvangen...
[edit]
Zojuist bezorgd!

Canaria wijzigde dit bericht 11-07-2006 10:56 (17%)
btw waar heb jij 4 modules voor nodig? je eigen MB en....
(nieuwsgierigheid
Dit is mijn 3e mac, en ik begin te vergeten waarom ik nog een windhoos bak heb staan.
Hij staat eigenlijk nooit meer aan.
Mud.Starrr wijzigde dit bericht 11-07-2006 18:21 (67%)
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"
quote:pokeran schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:48:
hey van mij ook vandaag binnen, helaaas was er niemand thuis dus morgen gaat mn moeder ze ophalen
btw waar heb jij 4 modules voor nodig? je eigen MB en....
(nieuwsgierigheid)
Als reserve
Nee, voor de MB van vriendje
Ik had het geheugen al besteld toen hij z'n MB al had en ik nog niet en nog niet eens 100% zeker wist of ik er wel een zou kopen, maar ik dacht: anders raak ik het wel weer kwijt, genoeg mensen zonder geduld, Paypal of vertrouwen in internationale verkopers etc
Reg. datum: 20 september 2004
Terwijl dat gewoon mijn creditcards (gecontroleerd) is.
Nogmaals besteld vandaag op aanraden van flashman.
Hopelijk gaat het dit keer wel goed
quote:Mud.Starrr schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:17:
Weeeh die van mij zijn nog niet binnen
offtopic:
Dit is mijn 3e mac, en ik begin te vergeten waarom ik nog een windhoos bak heb staan.
Hij staat eigenlijk nooit meer aan.
Daar zijn ze dan
Straks even de buik van mijn MB Pro openschroeven.
Installatie was een eitje, in een MB pro hoef je blijkbaar niet aan te drukken.
Werkt allemaal prima, korte memtest gedaan en alles loopt goed.
Gaat btw over 2GB Adata uit hongkong, van Flashman852.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB
De drie 'lastigste' dingen even op een rijtje gezet:
- Dat je hard moet duwen is wel vaker, je voelt ook wel als hij er niet goed inzit. Het enige irritante is dat je vingers niet optimaal kunnen duwen, en volgens mij kan het lastig zijn als je dikke vingers heb.
- Het L-stukje niet meer goed krijgen is een kwestie van kijken, je ziet al direct dat de kussentjes in het dimgaatje moeten, dus bij het opnieuw zetten van het L-stuk gewoon met een klein ding. (ik deed het met de schroevendraaier) de kussentjes van links naar rechts in het gaatje duwen en hoppa het L-stukje past als gegoten
- het gebruik van een hele korte schroevendraaier is aan te raden omdat je anders schuin gaat draaien. Ik had alleen 'moeite' met het meest rechter schroefje.
maargoed, waar ik dan wel een kluns mee ben...
ik heb mn geheugen erin, doe mn MB aan en gewoon een kwartier over gedaan om te zoeken waar ik kan zien hoeveel geheugen er in je MB zit
(Mocht iemand 1GB goedkoper dan 80 euro vinden dan hoor ik het graag, geen Ebay)
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
quote:Mento schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:14:
De prijsen van Apple zijn niet veel hoger dan dat je het los koopt. 2x512MB kost los rond de 80 euro en bij Apple 100 euro, een vershil van 20 euro. Dit vindt ik niet echt de moeite maar bij 2gb is het vershil wel 140 euro! Ik kan het grote vershil echt niet verklaren maar als je niet meer als 1GB nodig hebt en je geen risico wilt lopen haal het dan gewoon bij Apple.
(Mocht iemand 1GB goedkoper dan 80 euro vinden dan hoor ik het graag, geen Ebay)
Naast wat CyBer zegt is er ook vrijwel geen risico.
Je mag officieel zelf het geheugen uitbreiden zonder nadelige gevolgen voor de garantie.
En het is ook absoluut niet moeilijk om te doen, al helemaal niet bij een MBpro
Edit:
O, ik zie net dat de gewone MB wel 2 losse dimms heeft, dus 2x256.
Dus CyBeR, dat verhaal gaat in geval van de MB niet op (en de mini mischien ook niet ivm GMA chip?)
Mud.Starrr wijzigde dit bericht 13-07-2006 02:03 (12%)
Reg. datum: 28 mei 2003
Ga 't hoe dan ook toch inruilen. Hebben jullie ervaring met V-Data?
quote:Mud.Starrr schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 02:01:
[...]
Naast wat CyBer zegt is er ook vrijwel geen risico.
Je mag officieel zelf het geheugen uitbreiden zonder nadelige gevolgen voor de garantie.
En het is ook absoluut niet moeilijk om te doen, al helemaal niet bij een MBpro
Edit:
O, ik zie net dat de gewone MB wel 2 losse dimms heeft, dus 2x256.
Dus CyBeR, dat verhaal gaat in geval van de MB niet op (en de mini mischien ook niet ivm GMA chip?)
De MacBook en Mac mini hebben idd twee SO-DIMMs. Dat maakt 't geheel wat sneller en is dus ook aan te raden om zo te houden (maar niet verplicht). Mijn voorbeeld ging idd alleen direct op voor de pro, hoewel het principe ook geldig is voor de mini en de non-pro.
Je betaalt daar namelijk ook 100 euro extra voor 1GB ipv 512. Maar een DIMM van 1GB kost ongeveer 80 euro (give or take). Twee keer 512 iets soortgelijks. Maar je betaalt in essentie nog steeds voor die 512 die er al inzat: die 100 euro is niet echt het verschil tussen wat 512 kost en wat 1GB kost, dat is gewoon wat 1GB kost + extra (marge, arbeidsloon, etc.). Dus voor 80 euro kun je er 1.25GB in hebben zitten vs 100 euro voor 1GB.
Hmm dit heb ik dus ook, eveneens met 2x Kingston KTA-MB667/1G geheugen. Zou het dan toch het geheugen zijn dat problemen geeft? memtestosx gaf na een hele nacht draaien geen problemen, in single user mode. Daarom was ik al elders aan het zoeken naar een oorzaak.quote:roderickvd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:14:
Ik heb 2x Kingston KTA-MB667/1G en ben er niet tevreden mee. Had het speciaal gekocht vanwege de Apple-compatibiliteit, maar alle Rosetta apps crashen steevast (ze halen de launch niet eens). Het rare is dat Universal binaries perfect werken, en de extended Hardware Test en Memtest OS X ook geen problemen geven.
Ga 't hoe dan ook toch inruilen. Hebben jullie ervaring met V-Data?
nicxz wijzigde dit bericht 14-07-2006 11:14 (36%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last