Gathering of Tweakers

Quicksearch
bought a MacBook

heb juist belgisch paypall account gemaakt; kan echter geen geld overschrijven op de rekening. uiteraard heb ik geen credit card. wat nu doen? wil zoooooooo graag die hongkongse ebay rammetjes :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

je kunt geen geld storten op je paypal-rekening? zou wel moeten kunnen

me systeem en natuurlijk whatpulse

Reg. datum: 07 december 2004

nm

alvi wijzigde dit bericht 15-06-2006 16:00 (100%)

Ik heb eergisteren ook mijn via ebay gekochte geheugen (user flashman852) binnen gekregen. 2x 1 GB modules om precies te zijn.
Na het installeren, wat iets lastiger ging dan ik had verwacht (maar dat hadden al meer mensen ervaren), ben ik meteen aan het testen geslagen. Het geheugen werd gelukkig zonder problemen herkend. Vervolgens heb ik Rember 4x keer het geheugen laten testen. Dit is een gui voor memtest.
Het programma is echter een beetje buggy, zo rapporteerde het programma toen het klaar was dat er 1 loop voltooid was. Volgens het log waren het opgegeven aantal loops echter wel uitgevoerd.
Maar gelukkig werden er geen fouten gevonden. Omdat ik het programma niet helemaal vertrouw heb ik de echte memtest ook nog maar 3 loops laten uitvoeren. Deze kon ook geen fouten vinden.
Nadeel van beide programma's is echter dat ze naast het besturingsysteem draaien en dus niet de volledige hoeveelheid geheugen konden testen. Memtest heeft nu 1650 MB getest.

Verder heb ik nu ongeveer 16 uur met het geheugen gewerkt en het lijkt goed te werken.
2 GB ram werkt duidelijk fijner dan 512 MB, zeker na een tijdje gewerkt te hebben. Nadeel is dat je je MacBook helemaal niet meer wilt afsluiten omdat je de hele cache dan weer kwijt bent :P

Wat mij betreft is dit geheugen dus zeker een aanraden, al is mij onduidelijk of dit geheugen een kortere levensduur heeft omdat A-Data nou niet echt een A-merk is.

tweak_dude wijzigde dit bericht 15-06-2006 16:15 (8%)

Nieuw MacBook :)

quote:
tweak_dude schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:12:
Vervolgens heb ik Rember 4x keer het geheugen laten testen. Dit is een gui voor memtest. Memtest heeft nu 1650 MB getest.

Waarom draai je hem niet in single user mode, dan kan memtest vrijwel alles testen (bij mij iets van 1917 MB)

quote:
Verder heb ik nu ongeveer 16 uur met het geheugen gewerkt en het lijkt goed te werken.
2 GB ram werkt duidelijk fijner dan 512 MB, zeker na een tijdje gewerkt te hebben. Nadeel is dat je je MacBook helemaal niet meer wilt afsluiten omdat je de hele cache dan weer kwijt bent :P

Mijn MacBook gaat nooit uit. Klep dicht en meenemen. Klep open en verder werken.

quote:
Wat mij betreft is dit geheugen dus zeker een aanraden, al is mij onduidelijk of dit geheugen een kortere levensduur heeft omdat A-Data nou niet echt een A-merk is.
Bij mij ook, maar dan in tweede instantie. Ik merkte dat het veel makkelijker is om de modules te wisselen als je MacBook een tijdje heeft gedraaid. Ik weet niet of het aan de warmte ligt, maar de nieuwe modules gaan er een stuk makkelijker in. Dat was de eerste keer dus niet goed gebeurd waardoor ik rare fouten kreeg. Ene module in het slot van de anderen en vice versa en sindsdien is die niet meer uitgeweest.

350D | 70-200/4L | 17-40/4L | 50/1.8 | Peleng | 420EX | ETX-90EC | 20" iMac | MacBook

Reg. datum: 19 maart 2004

foutje

tsk86 wijzigde dit bericht 15-06-2006 20:13 (93%)
Reden: blaat

Aviation - You were my everything

Tao of Mac
Reg. datum: 31 augustus 2005

ahm als er mensen zijn die geheugen in hun Mac willen prikken:
Je hoeft niet perse het geheugen wat ze in de Applestores verkopen aan te schaffen
zeker als je weet dat je daar een godsvermogen betaalt ivg andere zaken.
Je kunt ook gewoon naar een goeie PC boer gaan en daar een reepje kopen
voor een lagere prijs als je maar de juiste gegevens even doorgeeft.
kan iemand de specificaties van het Hongkong geheugen uit de etalage van flashman852 posten? Ik zie door de bomen op zijn website het bos niet meer.

Nieuw MacBook :)

quote:
dekeizer schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:29:
kan iemand de specificaties van het Hongkong geheugen uit de etalage van flashman852 posten? Ik zie door de bomen op zijn website het bos niet meer.

Heb je de topicstart wel gelezen. Daar staat een directe link
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...wItem&item=6887931523

350D | 70-200/4L | 17-40/4L | 50/1.8 | Peleng | 420EX | ETX-90EC | 20" iMac | MacBook

quote:
broncode schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:38:
[...]

Heb je de topicstart wel gelezen. Daar staat een directe link
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...wItem&item=6887931523
Die werkt niet meer....

http://stores.ebay.com/Fl...subZ17QQftidZ2QQpZ2QQtZkm
Het lijkt erop dat hij het goedkope mem niet meer heeft. Goedkoopste is nu 77,43 euro dollar.

Murcielago wijzigde dit bericht 18-06-2006 16:21 (4%)

me systeem en natuurlijk whatpulse

kan je dan niet beter voor 75¤ 1 gig bij alternate ofzo bestellen? of werkt die niet?

Dane-Elec heeft ook speciaal macbook geheugen, het is Samsung geheugen in een eigen doosje, en werkt perfect. Let wel op dat je geheugen voor de Macbook Pro bestelt en geen standaard dimmetje 667 DDR.

als je deze link nou aanhoudt voor dat ebay geheugen: http://search.ebay.nl/sea...+R-PC5300+1+GB+Laptop+RAM

;)

Nikon D40 | Nikkor 12-24mm f/4G & 18-200mm f/3.5-5.6G beide met Hoya HMC Pro 1 UV filter | Waar blijft die D90?

quote:
Tja wat kan je zeggen over Adata......... Klinkt mij niet echt bekend.

quote:
jasperj schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:45:
[...]

maarja dat zijn dus de ebay reepjes waar iedereen het hier over heeft, en welke tot heden nog perfect functioneren bij verschillende got'ers

Nikon D40 | Nikkor 12-24mm f/4G & 18-200mm f/3.5-5.6G beide met Hoya HMC Pro 1 UV filter | Waar blijft die D90?

bought a MacBook

quote:
jasperj schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:45:
[...]

ADATA is geen A-merk, maar wel een B+ merk. In de de algemene macbook topic bleek trouwens dat adata ram geen enkel probleem geeft. iedereen was tevreden. geen slechte revieuws gezien. dus daar kan je in principe van op aan. je moet zelf de keuze maken. :)

bought a MacBook - appel aan de wereld!

Prommy Batman -56,1c
Reg. datum: 07 februari 2004

quote:
Artox schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:54:
[...]

ADATA is geen A-merk, maar wel een B+ merk. In de de algemene macbook topic bleek trouwens dat adata ram geen enkel probleem geeft. iedereen was tevreden. geen slechte revieuws gezien. dus daar kan je in principe van op aan. je moet zelf de keuze maken. :)
Adata is een goed merk, ik heb geen idee of je het echt een B-merk kunt noemen is maken toch goede OC modules, het zelfde geld voor twinmos deze komen vaak nog beter uit de bus dan kingston/corsair.

Dus het geheugen van EUR 36,39 is gewoon goed en werkt in de Macbook?

quote:
jasperj schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:20:
Dus het geheugen van EUR 36,39 is gewoon goed en werkt in de Macbook?

Volgens mij wel en volgens de site van de verkoper ook (staat een faq van 2 vragen ergens geloof ik)

Let er wel op dat er nog verzendkosten van GBP 17,00 bij komen en dan wordt de totaalprijs 61,20 ongeveer.

Waar ik over zat te twijfelen:
Mocht je later willen uitbreiden naar 2 gig, is het dan niet verstandig om nu meteen 2 gig te bestellen ivm beschikbaarheid van hetzelfde merk/type in de toekomst?

dak met haren

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

Ik heb vandaag het geheugen uit Hongkong opgehaald bij het postkantoor en zojuist in m'n MacBook geprikt. Alles lijkt prima te werken.

Zit ik alleen met dat ijzeren strippie. Hoe plaats je dat in godsnaam netjes terug? Die zachte kussentjes willen maar niet terugvallen in de sleuf van dat geheugen. Gevolg is dat het hele plaatje een beetje bol komt te staan. Beetje stom systeem vind ik hoor.

quote:
Wannapuf schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:13:
Ik heb vandaag het geheugen uit Hongkong opgehaald bij het postkantoor en zojuist in m'n MacBook geprikt. Alles lijkt prima te werken.

Zit ik alleen met dat ijzeren strippie. Hoe plaats je dat in godsnaam netjes terug? Die zachte kussentjes willen maar niet terugvallen in de sleuf van dat geheugen. Gevolg is dat het hele plaatje een beetje bol komt te staan. Beetje stom systeem vind ik hoor.
Dat gebeurde bij mij ook. De accu past echter nog prima. Maar helemaal netjes is het natuurlijk niet.

quote:
Wannapuf schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:13:

Ik dacht dat ik de enige was die ermee zat te kutten.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

LOiK

hey washet bij bij de mac duidelijk merkbaar als je meer geheugen had dat hij ' sneller' aanvoelt? (ik heb vaak veel dingen tegelijkertijd openstaan, en dan merk je wel dat hij trager wordt)

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

Nou ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen (zit op werk). Maar het opstarten gaat in ieder geval minstens 2 keer zo snel. En het werken binnen Mac OS is ook een heel stuk snappier voor het gevoel. Maar zoals ik al zei, ik heb nog niet echt ermee kunnen werken.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws