Hoofdcategorieën
ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Ik kan niet vinden bij welke winkel je de camera hebt gekocht. Indien jij de A100 geen alternatief vindt (wat vind je belangrijk aan een camera?) dan moet je wellicht even kijken of een ander filiaal deze camera nog voorradig heeft (dit voorkomt een opmerking in de trant van "die kunnen we niet meer leveren"). Daarnaast kun je ervan uitgaan dat zij de nieuwprijs die je voor jouw camera hebt betaald zullen uitkeren indien jij niet akkoord gaat met een A100 of een D7D. Het is aan jou om een camera te zoeken die aan dezelfde eisen voldoet als de D7D (welke eisen dit zijn, moet je zelf formuleren). Verder wordt het dan een rekensommetje wat de kosten voor je zullen zijn.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Reg. datum: 22 juli 2004

quote:
Mud.Starrr schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:07:
[...]

Bij mij staat het ook altijd aan.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Nou heb ik pannen ook nog nooit serieus gedaan.

Edit:
Kwam ik toevallig tegen.
[afbeelding]

grappig
Canon
http://www.clownloach.net/Hardware/Hardware_pics/canon_lenses.jpg
Nikon
http://www.bestpricecameras.com/images/LENSES456898.gif

quote:
Konica Minolta
http://www.vanleusden.eu/images/lenzen.jpg

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

Bug-racing... Found:new Y2kbug
Reg. datum: 27 februari 2001

quote:

Leuk maar de Minolta plaat is in elk geval niet compleet :9
Vooral gezien de Dynax-mount al een flink aantal jaren bestaat tov de huidige Nikon AF-mount en de Canon EOS mount. Daarnaast verkopen Sigma, Tokina en Tamron e.a. ook nog een flinke zwik lenzen, (die eens in de zoveel jaar veranderen). Zelfs sites als Dyxum kunnen niet t hele assortiment wat voor de MAF-mount gemaakt is tonen.

JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)

quote:
RC schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 03:56:
[...]
Leuk maar de Minolta plaat is in elk geval niet compleet :9
Vooral gezien de Dynax-mount al een flink aantal jaren bestaat tov de huidige Nikon AF-mount en de Canon EOS mount. Daarnaast verkopen Sigma, Tokina en Tamron e.a. ook nog een flinke zwik lenzen, (die eens in de zoveel jaar veranderen). Zelfs sites als Dyxum kunnen niet t hele assortiment wat voor de MAF-mount gemaakt is tonen.
Klopt helemaal, maar hetzelfde verhaal kan je houden voor de canon- en de nikon-lenzen. De drie fotootje naast elkaar tonen voor de belangstellende lezer/toekomstige gebruiker, dat canon, nikon en sony alle drie een breed arsenaal goed glas (van eigen merk) ter beschikking hebben....

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

Reg. datum: 16 september 2005

intersanter dan wat er ooit is gemaakt en soms achterhaald is, is wat er nu beschikbaar is. Daarom kijk bij Konijnenberg of Kamera-express wat het echte aanbod is. Dan zie je toch een heel ander beeld.

Ook zoo tevreeden?

quote:
jack77 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:57:
intersanter dan wat er ooit is gemaakt en soms achterhaald is, is wat er nu beschikbaar is. Daarom kijk bij Konijnenberg of Kamera-express wat het echte aanbod is. Dan zie je toch een heel ander beeld.
Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

quote:
mphilipp schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:16:
[...]Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.
.....en in de startpost staat bovendien een lijstje sony- en carl zeiss-lenzen, die de komende maanden beschikbaar komen en dat aantal zal verder worden uitgebreid.

Hebben jullie trouwens gezien dat er in een tweetal previews melding wordt gemaakt van een magnesium-metalen frame van de Alpha ? (steve's digicam en popphoto) Ik heb het in de officiele documentatie niet kunnen terugvinden.

PeterVL57 wijzigde dit bericht 25-06-2006 10:35 (16%)

quote:
mphilipp schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:16:
[...]

Hmm...dat soort zaken richten zich op de populaire merken. Er is genoeg beschikbaar, maar je moet er wel even naar zoeken. Dat is best lastig denk ik. Dat die 2 die je noemt het niet hebben, wil niet zeggen dat het er niet is. Integendeel zelfs. Die 2 zaken hebben overigens het geluk dat iedereen zo met ze wegloopt, want ze zijn geenszins een maatstaf voor wat er leverbaar is. Verder kijken dat de muis klikt.
wat bij konijn en kamera express niet aanwezig is in hun lijst (soms bestelbaar) zal je heel heel heel moeilijk elders in nederland vinden

ir. single malt

Ik vind dit een lastige discussie. Op dit moment zijn de nieuwe Sony objectieven nog niet leverbaar en de oude Minolta spullen zijn verdeeld over heel veel zaken. Niemand kan nog Minolta spullen bestellen, zodat KE en konijn de oude spullen van de site hebben gehaald. Deze kunnen echter elders uit voorraad verkocht worden. Om je conclusie derhalve op deze overgangsfase te baseren vind ik niet correct. Deze situatie is namelijk over een maand volledig anders.

Daarnaast vindt het meerendeel van de verkopen plaats van Canon (Nikon is in vergelijking marginaal), waardoor de verkrijgbaarheid vele malen beter is dan van andere merken. De vraag is echter hoe vaak je een objectief koopt en of een levertijd van een a twee weken dan echt interessant is....

offtopic:
Overigens is de leverbaarheid van Canon objectieven regelmatig op zijn minst dramatisch. Enkele voorbeelden hiervan zijn 70-200/4, 70-300 IS en de 85/1.8. Deze producten zijn/ waren gedurende maanden slecht leverbaar. De volgende zending 85/1.8 is eind juli en is al volledig uitverkocht bij Canon. Dit zal de eerste zending sinds een paar maanden zijn...

Sowieso schrijf je zo!

Bug-racing... Found:new Y2kbug
Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
jack77 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:47:
[...]

wat bij konijn en kamera express niet aanwezig is in hun lijst (soms bestelbaar) zal je heel heel heel moeilijk elders in nederland vinden

Gewoon bij Cameraland.nl kijken, of bij 1 van de vele andere fotowinkels!

Ik denk dat de vindbaarheid wel mee valt, in tegenstelling tot de 'betaalbaarheid' :9
Maar goed, tot nu toe lukt t vaak om datgene te vinden wat ik zoek voor een redelijke prijs die in alle opzichten meevalt. Pas wanneer dat niet meer gebeurt, wijk ik uit naar KE en Konijn!

En dat is voorlopig echt nog niet... tenzij ze uitzonderlijk goede aanbiedingen hebben, wat bij die winkels idd ongewoon is. ;)

JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)

quote:
RC schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:37:
[...]

Gewoon bij Cameraland.nl kijken, of bij 1 van de vele andere fotowinkels!

Ik denk dat de vindbaarheid wel mee valt, in tegenstelling tot de 'betaalbaarheid' :9
Maar goed, tot nu toe lukt t vaak om datgene te vinden wat ik zoek voor een redelijke prijs die in alle opzichten meevalt. Pas wanneer dat niet meer gebeurt, wijk ik uit naar KE en Konijn!

En dat is voorlopig echt nog niet... tenzij ze uitzonderlijk goede aanbiedingen hebben, wat bij die winkels idd ongewoon is. ;)
Bij konijn staan er 60 verschillende canon lenzen in de prijslijst, bij cameraland..........exact ook 60. Ik heb geen zin om het per merk te gaan bekijken, maar ik denk dat de situatie met canon lenzen een goede indicatie geeft. Het idee dat wat bij kamera expres of konijnenberg niet te vinden is, bij andere fotozaken staat, deel ik niet. En er zijn tegenwoordig al zo weinig echte fotozaken met een beetje assortiment. Bij mij in de regio zijn er maar twee, in Den Haag. Ik ben benieuwd waar dan die vele andere zaken zouden zijn bijvoorbeeld in ZuidHolland (Rotterdam nog iets, mogelijk)

ir. single malt

In Rotterdam heeft met name Foka een aardig aanbod met objectieven. Foto Klein in de Karel Doormanstraat heeft nog wel wat staan. Klein is interessanter vanwege het tweedehandsaanbod.

Bovendien vergis jezelf niet in het in de prijslijst hebben staan en het daadwerkelijk op voorraad hebben....

Sowieso schrijf je zo!

quote:
jack77 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:35:
[...]
Bij konijn staan er 60 verschillende canon lenzen in de prijslijst, bij cameraland..........exact ook 60. Ik heb geen zin om het per merk te gaan bekijken, maar ik denk dat de situatie met canon lenzen een goede indicatie geeft. Het idee dat wat bij kamera expres of konijnenberg niet te vinden is, bij andere fotozaken staat, deel ik niet. En er zijn tegenwoordig al zo weinig echte fotozaken met een beetje assortiment. Bij mij in de regio zijn er maar twee, in Den Haag. Ik ben benieuwd waar dan die vele andere zaken zouden zijn bijvoorbeeld in ZuidHolland (Rotterdam nog iets, mogelijk)
Jack, waar maak je je nou toch druk om (die minoltalenzen passen niet op je canon 8)7 :) ). Zelfs in zo'n overgangsperiode als nu , kan ik als minolta-bezitter bij foto konijnenberg nog kiezen uit zo'n 70 lenzen en bij cameraland.nl uit ruim 40, terwijl we binnen drie maanden ook 19 Sony en Carl Zeiss-lenzen er nog bij krijgen. Je zult mij niet horen klagen....

PeterVL57 wijzigde dit bericht 25-06-2006 12:46 (4%)

Bij konijn zijn er nog 16 nieuwe Minoltalenzen, bij kameraland nog maar 3.
Maar even naar het topic. De foto's geven van de C, de N en de minolta lenzen een beeld van het verleden, niet van het heden. Geldt ook voor canon en nikon!!!!!
.
Zijn jullie erg onder de indruk van de toevoegingen dat zeiss of leica of een andere grote naam uit het verleden hebben meegewerkt aan een lens. Wat kunnen die toevoegen? Leitz was/is bijna failliet. Die kunnen alle extra inkomsten heel goed gebruiken. Zouden Sigma, Tamron, Tokina en Canon en Nikon wat kunnen leren. Ik denk dat zij veel meer verstand hebben van moderne lensontwerpen., welke met computers zijn ontworpen. Bovendien, veel bijzonder glas, ook voor brilleglazen en microscopen, komt sowieso al uit Japan

Reg. datum: 22 juli 2004

ik hoop nog steeds dat Carl Zeiss die Planer T* lenzen uitbrengt met Canon mount (vooral de 50 en 85mm prime's) maar dat betwijfel ik erg nu ze technologie partner's zijn geworden van Sony

quote:
jack77 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:41:
Bij konijn zijn er nog 16 nieuwe Minoltalenzen, bij kameraland nog maar 3.
Dat klopt jack, maar ik neem aan dat je ook gehoord hebt dat KM-fotoafdeling niet meer bestaat sinds 1 april en fotozaken geen nieuwe KM-lenzen kunnen bestellen. (nogal wiedes dat je dus weinig oude KM-lenzen ziet) Zoals MIG29 al schreef : we zitten in een overgangsperiode en binnen nu en een paar weken neemt Sony de levering van een aantal lenzen onder eigen merknaam over. Desalniettemin kan ik als minolta-gebruiker op dit moment nog altijd kiezen uit een ruim assortiment kwalitatief goede lenzen voor mijn camera (als ik dat nu direct nodig zou hebben). Het zou verder prettig zijn als je je weer zou kunnen richten op de onderwerpen van dit topic, namenlijk de Sony Alpha.

PeterVL57 wijzigde dit bericht 25-06-2006 17:50 (11%)

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

Ik vraag me nu wel af of de mensen nu geneigd zijn te wachten op een batch met Sony plakkertje of liever nu nog een echte KM willen hebben, en hoe de verdeling is tussen de KM users en de Sony bezitters als de A100 een wat grotere userbase heeft (hoewel de KM dan inmiddels wel uit de vooraad zal zijn).

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

Reg. datum: 24 september 2001

merkje erop maakt me heel weinig uit. het gaat me meer om de kwaliteit. en die is van allebei hetzelfde, ga ik vanuit.

Korras wijzigde dit bericht 25-06-2006 19:47 (25%)

Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
Korras schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:46:
merkje erop maakt me heel weinig uit. het gaat me meer om de kwaliteit. en die is van allebei hetzelfde, ga ik vanuit.
Is ook wel zo, maar er zijn toch vaak mensen die een bepaald plakkertje willen.

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|

ir. single malt

Je kunt momenteel met goed zoeken voor extreem weinig geld een 75-300 op de kop tikken en zo zullen nog wel een aantal objectieven in de uitverkoop liggen. Een slimme koper koopt dus nu. Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P

Sowieso schrijf je zo!

Loves Blue-eyess 4 ever

quote:
Mig29 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:03:
Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P
:D

quote:
Mig29 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:03:
Je kunt momenteel met goed zoeken voor extreem weinig geld een 75-300 op de kop tikken en zo zullen nog wel een aantal objectieven in de uitverkoop liggen. Een slimme koper koopt dus nu. Daarnaast vind ik Minolta ook wel gaver staan dan Sony, het past alleen niet op mijn canon :P
Daarentegen zijn er ook objectieven die je nu absoluut niet moet kopen (of bv de flitsers) omdat ze enorm overpriced zijn (lees: duurder dan de nieuwprijs!)

Apple Certified Pro

ir. single malt

Helemaal mee eens. Het zijn vaak oude voorraden die winkeliers nog voor de volle mep proberen te verkopen. Dat zal in mijn winkel nooit gebeuren. Ligt een product na een jaar nog in de winkel dan wordt het echt afgeschoten (onder inkoop plus BTW) zodat het snel de winkel uit is.

Sowieso schrijf je zo!

quote:
Fairy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:36:
Ik vraag me nu wel af of de mensen nu geneigd zijn te wachten op een batch met Sony plakkertje of liever nu nog een echte KM willen hebben, en hoe de verdeling is tussen de KM users en de Sony bezitters als de A100 een wat grotere userbase heeft (hoewel de KM dan inmiddels wel uit de vooraad zal zijn).

nou er zitten we een paar leuke lenzen tussen...

maar voorlopig zit ik wel goed in de lenzen, ik heb er pas een leuk setje bijgekocht:
28-135mm die lens was volgens mij in samenwerking met leica gemaakt, dat zou mij niks verbazen als je de resultaten ziet,
een 50mm prime,
en een 28mm prime

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: