Some people like to call me Chuck
It's Charles and you are shit outta' luck
Al 54 deuren.
Sony Alpha 100
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicIk zou m'n geld terug vragen, een 7D kunnen ze volgens mij toch niet meer leveren. IMHO is de alpha 100 nou niet echt een waardige 7D vervanger...quote:kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:
Tijdens de reparatie van mijn KM 7D is deze zoekgeraakt.De winkel biedt indien verkrijgbaar een nieuwe 7D aan of een Sony Alpha 100 in juli.
Wat zou jullie keuze zijn (al je kunt kiezen) en waarom kies je voor de KM 7D of voor de Sony Alpha 100?
Het voordeel voor één van beide camera's is dat ik ook in het bezit ben van lenzen en flitser 5600 HS(D), zodat de overstap op een ander merk kostbaar wordt.
M.i. zijn enkele voordelen van de 7D
1) het geheugen groter is (9 RAW-fotos achter elkaar).
2) Software bijgeleverd om foto rechtstreeks op pc te bekijken.
3) Semi-professionele camera
Voordeel Sony Alpha 100
1) 10 MP ipv 6
2) sensorreiniging ingebouwd
Graag zou ik jullie reakties horen.
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
Reg. datum: 16 september 2005
quote:kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:37:
Het voordeel voor één van beide camera's is dat ik ook in het bezit ben van lenzen en flitser 5600 HS(D), zodat de overstap op een ander merk kostbaar wordt.
.
Misschien valt dat wel mee. Grip en flitser zijn tweedehands gezocht. Voor lenzen komt misschien ook vraag.
De Alpha is een instapmodel en daarom niet echt een vervanger en de 7D is inmiddels gedateerd.
Reg. datum: 20 juni 2006
Wel vind ik het een voordeel dat de camera 7D semi-prof is wat veel beter de waarde vasthoud dan de nieuwe instap Sony Alpha. Deze zal waarschijnlijk enkele maanden na introduktie reeds ¤ 200 goedkoper in de winkels liggen.
Iemand nog meer alternatieven. M.i. is geld geen optie omdat ik met de lenzen en flitser zit.
hk
Reg. datum: 18 november 2004
Waarom vind jij de Aplha geen alternatief. Wat zijn de voordelen van de 7D en de nadelen van de Aplhaquote:regelmaat schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:13:
Misschien wel een goed idee om je geld terug te vragen en dan een zelf een nieuwe 7D kopen.Afgelopen weekend nog een opgehaald in Belgie voor 550 euro en ik denk dat jij er meer voor betaald heb. De Alpha is geen alternatief,mijn idee
hk
Volgens mij is de 7D veel duurder dan de Sony alpha 100
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
Maar als ik naar mezelf kijk zeg ik liever een alpha 100 dan een ergens opgedoken 7D, daar er steeds vaker verhalen opduiken over niet meer vindbare onderdelen, mocht je garantie werk enzo nodig hebben. En dat probleem zal met de alpha veel minder spelen.
Duur! wijzigde dit bericht 20-06-2006 18:50 (17%)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
quote:RC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:31:
Geld terug vragen en dan de Sony alpha kopen?
Volgens mij is de 7D veel duurder dan de Sony alpha 100
Volgens mij zijn de huidige prijzen van de 7D en de Sony Alpha ongeveer gelijk. Als je geluk hebt wordt ergens een 7D gedumpd, maar dan heb je veel geluk.
Graag nog reakties op de voor- en nadelen van beide camera's.
Weet iemand reële tweedehandsprijzen voor nagenoeg nieuwe Flitser 5600 HS(D) en KM 17-35mm lens?
hk
Voordeel van de Alpha is dan wel 6MP > 10MP, dus qua resulutie heb je wel 166% van wat je eerst had + automatische sensorreiniging. Ik wou bijna zeggen antishake, maar dat zat er al op
Alpha is natuurlijk een recent model...
Tja moeilijke keuze.
Als ik jou was, zou ik gewoon geld terugeisen. Dit zijn ze volgens mij zelfs verplicht in geval als een cam zoekgemaakt wordt. Ze kunnen je niet 'dwingen' tot aanschaf van een, in jou ogen slechter product. Ook al vind de winkel dat 10MP beter zou zijn, als jij het bedieningsgemak 2x zo zwaar rekent is dat jouw goed recht.
Ik zou dus het geld ophalen, en vervolgens eens rustig gaan kijken wat er allemaal op de markt is.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
quote:kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47:
[...]
Volgens mij zijn de huidige prijzen van de 7D en de Sony Alpha ongeveer gelijk. Als je geluk hebt wordt ergens een 7D gedumpd, maar dan heb je veel geluk.
Weet iemand reële tweedehandsprijzen voor nagenoeg nieuwe Flitser 5600 HS(D) en KM 17-35mm lens?
tweedehands reeël?
Nee, ik zie eigenlijk alleen of zwaar onder de prijs, of juis enorm teveel. (bijv. 50mm/1.7 die voor minder als 15 euro gaat en van dezelfde verkoper over de 400 euro bij twee gelijktijdige veilingen.
Maar als ik een tweede hands flitser koop maakt de uiterlijke staat en aanwezig zijn van bonnen, doos, boekjes enz. veel uit voor de prijs. Als het een kale flitser is (dus alleen het ding zelf) zou ik 100 tot 125 geven als het een complete set is dan kan dat oplopen tot 200 euro. (en bij anderen misschien wel tot 300)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Persoonlijk zou ik de 7D nemen of het geld terug. Maar het is een moeilijke beslissing, ik las dit toestraks al en kom nu pas met een 'beslissing', en ik hoef die niet eens zelf te maken.
Aangezien je 'maar' 2 accesoires hebt die volgens mij wel redelijk te slijten te zijn is geld terug een optie. Dat zou ik niet hebben omdat ik al 5 lenzen en nog wat losse dingen als een grip heb.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Reg. datum: 10 mei 2004
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
quote:kreih00 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:47:
[...]
Daarmee wil je zeggen dat ze én je cam zoek maken, én niet bereid zijn de nieuwwaarde (t geld dat je er zelf voor neer hebt moeten tellen) te vergoeden?
Wat een bagger-winkel!!!
Erg slordig...
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
neographikal wijzigde dit bericht 20-06-2006 21:50 (28%)
quote:Nielsracing schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:22:
Heel simpel, je krijgt het aankoopbedrag terug. Dit is tenminste wat ik zou doen als ik jou was. Daarna kan je nog beslissen of je de Alpha wilt aanschaffen. Voor de winkel is het natuurlijk voordeliger om de Alpha aan jou te geven ipv geld terug...
Zo simpel is het niet.
De winkel heeft het recht je een gelijkwaardig exemplaar te bieden. Het is dan het recht van de consument om aan te tonen of dit wel/niet een gelijkwaardig exemplaar is.
Apple Certified Pro
quote:Wild pigeon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:
[...]
Zo simpel is het niet.
De winkel heeft het recht je een gelijkwaardig exemplaar te bieden. Het is dan het recht van de consument om aan te tonen of dit wel/niet een gelijkwaardig exemplaar is.
Klopt, ik heb 't verkeerd gelezen.
Ik dacht dat de winkel je de keus had geboden om het aankoopbedrag terug te krijgen
My mistake.
Ghehequote:Oxi schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:14:
...
28 Juli komt het kreng in de winkels te liggen, ik wacht met spanning op de reviews. 1 ding is zeker, mijn 7D verkoop ik er niet voor, maar de kans dat er Sony op mijn volgende dSLR gaat staat is veel groter dan voor de introductie.
Review van DPR kan nog wel even duren trouwens, helaas:
Aldus Phil Askey. Jammer, was wel benieuwd, maar netjes van Sony om alles gewoon meteen te vervangenquote:Hi,
Just to keep you up to date.. I've had to return my sample A100 and won't be receiving a replacement until late next week. The problem turned out to be with the lens not the body (not a 'metering issue' at all), but Sony have insisted on replacing the entire kit with a new 'off the production line' mass production kit.
Zo simpel is het ook niet. Het aantonen dat een product gelijkwaardig is, kan voor een consument namelijk heel eenvoudig zijn. De grootte van de zoeker, de kwaliteit van de behuizing, de instelmogelijkheden mbv knoppen op de body, de beschikbaarheid van een grip, etc, etc. Allemaal zijn het gegronde redenen waarom een Alpha geen gelijkwaardig product is. Kortom een redelijke termijn aanhouden waarbinnen een nieuwe Dynax 7D wordt geleverd of anders het volledige aankoopbedrag terug (indien binnen garantieperiode).quote:Wild pigeon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:06:
[...]
Zo simpel is het niet.
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Is er dan geen sprake van dagwaarde?quote:Mig29 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:39:
[...]
Kortom een redelijke termijn aanhouden waarbinnen een nieuwe Dynax 7D wordt geleverd of anders het volledige aankoopbedrag terug (indien binnen garantieperiode).
Apple Certified Pro
quote:
Het probleem is dus dat mijn aankoopprijs van de 7D ver onder de huidige prijs van een nieuwe 7D of Sony Alpha ligt. Dat de winkel aanbied om een nieuwe 7D of een Sony Alpha te leveren naar keuze van de winkel is eigenlijk een hele goede aanbieding.
Welke alternatieve camera's zijn er van andere merken ervan uitgaande dat ik mijn Flitser en Lenzen voor een acceptabele prijs kan verkopen. M.a.w.: welke camera is thans vergelijkbaar met een KM 7D of is de Sony Alpha ook een goed alternatief.
hk
Vergelijkbaar met een 7D? een Canon 20D of een Nikon D100?quote:kreih00 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:48:
[...]
Het probleem is dus dat mijn aankoopprijs van de 7D ver onder de huidige prijs van een nieuwe 7D of Snoy Aplha ligt. Dat de winkel aanbied om een nieuwe 7D of een Sony Alpha te leveren naar keuze van de winkel is eigenlijk een hele goede aanbieding.
Welke alternatieve camera's zijn er van andere merken ervan uitgaande dat ik mijn Flitser en Lenzen voor een acceptabele prijs kan verkopen. M.a.w.: welke camera is thans vergelijkbaar met een KM 7D of is de Sony Alpha ook een goed alternatief.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last