Reg. datum: 13 augustus 2000
Sony Alpha 100
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 13 augustus 2000
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Precies, als het anderom was geweest dan zouden we een groot probleem hebben. Wat is immers stil staan? stil ten opzichte van wat de aarde? zon? maan? [/flauw mode]
Zegt dat iets over de camera, of zegt dat iets over jou??quote:Nielsracing schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:09:
[...]
Huh, met de AS van Minolta kan echt niet mee gepand worden hoor...AS stabiliseert het beeld. Toen ik met mijn 7D Formule 1 ging fotograferen MET AS (ja, je moet toch wat proberen tijdens 3 dagen Spa) kwam er allemaal blurry platen uit. Logisch omdat AS juist gemaakt is om horizontale (meetrekkers) en verticale bewegingen te compenseren.
Bij dure IS lenzen kan je de horizontale of de verticale as uitzetten. Als je dan meetrekt moet je de horizontale as uitzetten zodat het meetrekken niet wordt beinvloed.
(komt wat hard aan, maar ik wil het bij deze even uitsluiten dat het probleem bij de camera zou moeten liggen)
nu kan ik me voorstellen dat bij F1 (gaat relatief snel) de AS geen tijd heeft om door te hebben welke kant je nu op wil. Je moet AS ook 1 / 1,5 seconden de tijd geven om even te bepalen welke kant je op gaat. Of je hem nu stilhoudt of dat je aan het pannen bent.
AS en IS dempen allebei acceleraties.
Overigens hebben IS lenzen ook ook even tijd nodig om je beweging goed te kunnen volgen.
hilbren wijzigde dit bericht 11-06-2006 12:36 (5%)
Je hebt gelijk, ik gebruik geen Minolta meer omdat ik na vier 7D's erachter ben gekomen dat er teveel errors mee zijn. Toen maar voor de veilige weg gekozen (Canon) en achteraf ben ik daar niet rouwig om.quote:hilbren schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:18:
Sorry maar dit is echt #!@#% (niet zo)
AS activeerd wanneer jij gaat focussen, geloof je dat niet, dan gebruik j waarschijnlijk zelf geen minolta!
..
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat AS voor autosport totaal geen nut heeft? Is dat niet logisch aangezien AS in ALLE richtingen compenseert.quote:hilbren schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:34:
[flauw mode]
...
Zegt dat iets over de camera, of zegt dat iets over jou??
(komt wat hard aan, maar ik wil het bij deze even uitsluiten dat het probleem bij de camera zou moeten liggen)
...
Neem de proef op de som en fotografeer eens een voorbijrijdende auto in de straat met AS. Post dan maar een fullcrop. Bij voorkeur sluitertijd rond de 1/160e. Believe me, ain't gonna work...
Overigens doet dit niets af aan de werking van AS, want die is bij stilstaande objecten erg nuttig.
...uuhhh, ging het in dit topic niet over een sony A100 ?? Er is nog altijd ook een 5D/7D topic om dit soort dingen uit te wisselen....quote:AS en IS ......
een hele vracht samplefoto's......
Om weer even terug te komen op de Alpha A100 : dpreview heeft inmiddels een aantal samplefoto's online gezet. Ze zijn gemaakt met verschillende lenzen (18-70DT, 17-35 f2.8 D en de 75-300). Ook imaging-resource heeft samplefoto's online gezet, die met meerdere lenzen zijn geschoten.En op deze japanse site zijn er nog een paar. Of deze dan.... of misschien moet je hier nog even kijken.....
PeterVL57 wijzigde dit bericht 11-06-2006 16:33 (131%)
alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
quote:Nielsracing schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:58:
[...]
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat AS voor autosport totaal geen nut heeft? Is dat niet logisch aangezien AS in ALLE richtingen compenseert.
Neem de proef op de som en fotografeer eens een voorbijrijdende auto in de straat met AS. Post dan maar een fullcrop. Bij voorkeur sluitertijd rond de 1/160e. Believe me, ain't gonna work...
Overigens doet dit niets af aan de werking van AS, want die is bij stilstaande objecten erg nuttig.
Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat je er zelf niks van snapt? zo kunnen we nog wel even doorgaan...
Stel jou lens stabiliseerd alleen in de X-as en de Y-as? stel je nu eens voor dat er niet meer assen zijn?? ja??? get the picture????
beide systemen comenseren in alle richtingen, of kun jij alleen de horizontale as selecteren op jou IS lens? (dan zou je gelijk hebben)
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/pan/ hier kun je jou "voorbijrijdende auto in de straat met AS" foto's vinden.
was voor mij de eerste keer auto's pannen dus... ow en wees lief voor mn bandbreedte ze zijn allemaal tegen de 5mb
hilbren wijzigde dit bericht 11-06-2006 14:36 (14%)
Nu is het denk ik wel genoeg uitgekauwd?
neographikal wijzigde dit bericht 11-06-2006 14:43 (27%)
Nee, je hebt het over de AS, die in de 7D zit. In de Alpha zit een verbeterde versie, waarvan we nog niet precies weten wat die verbetering precies voor effecten zal hebben. Daarvoor zullen we de testen moeten afwachten.quote:hilbren schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:34:
[...]
....knip...
[...]
We hebben het over de AS, dat is wat dus ook in die A100 zit.
alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser
PeterVL57 wijzigde dit bericht 11-06-2006 14:54 (21%)
quote:neographikal schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:37:
Bij de profi VR en IS-lenzen kun je de X-as dus uitzetten zodat alleen je eigen verticale gestuiter wordt opgevangen. Van IS/VR/AS die ook de horizontale compenseert heb je bij het pannen alleen maar last, geen gemak, waarmee het dus niet gezegd is dat het niet mogelijk is. Daarbij komt dat het bij objecten die gelijkmatig blijven bewegen, zeg een 120km/h, het wel goed werkt, maar wanneer een object dan opeens verder accelereert, dan gaat je IS/AS/VR/whatver die de horizontale as compenseert de mist in
Nu is het denk ik wel genoeg uitgekauwd?
I agree
quote:hilbren schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:34:
[...]
Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat je er zelf niks van snapt? zo kunnen we nog wel even doorgaan...
Stel jou lens stabiliseerd alleen in de X-as en de Y-as? stel je nu eens voor dat er niet meer assen zijn?? ja??? get the picture????
beide systemen comenseren in alle richtingen, of kun jij alleen de horizontale as selecteren op jou IS lens? (dan zou je gelijk hebben)
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/pan/ hier kun je jou "voorbijrijdende auto in de straat met AS" foto's vinden.
was voor mij de eerste keer auto's pannen dus... ow en wees lief voor mn bandbreedte ze zijn allemaal tegen de 5mb
Met uitzondering van de laatste zijn ze voor mij persoonlijk niet scherp genoeg. Voordeel is hier dat de auto's niet zo hard rijden. Al met al valt het me wel mee dat je zulke foto's kunt maken met AS. Ik heb het zoals al eerder aangegeven alleen geprobeerd tijdens formule 1 en langs de baan op Zandvoort, en daar beviel het mij niet
Maja enough said, opzich heeft Sony goede mogelijkheden om AS verder te ontwikkelen. Stel nou dat ze de X en Y as kunnen vastzetten en de AF verbeteren (tov 5D 7D), dan is 't misschien wel de perfecte sportcam...
Het zou wel heel erg stom zijn om het nu nog te ontkennen, vind je niet?quote:PeterVL57 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:51:
Nog een review van het noorse digit.no, de website, die als eerste een foto van de nieuwe Alpha produceerde (je weet wel, die foto, waar iedereen over viel, waarvan menigeen "zeker was dat het om een fake ging", waarbij het uiteindelijk wel degelijk om de nieuwe camera bleek te gaan en je nu dus niemand meer over het ontwerp hoort klagen...(hoe snel kunnen de meningen kennelijk veranderen)).
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Misschien denken bepaalde mensen in de toekomst iets langer naquote:Oxi schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:59:
[...]
Het zou wel heel erg stom zijn om het nu nog te ontkennen, vind je niet?
PeterVL57 wijzigde dit bericht 11-06-2006 16:00 (4%)
Reg. datum: 24 september 2004
Ik heb veel gelezen, en dacht in reviews tegenstrijdigheden te hebben gelezen over het flitssysteem. Wordt nu hetzelfde flitssysteem van Minolta inclusief hetzelfde flitsvoetje gebruikt, en kan ik een flitser voor de Minolta dus ook op de A100 gebruiken, of is dit een Sony voetje?
En wat neo zegt
Oxi wijzigde dit bericht 11-06-2006 20:31 (38%)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Reg. datum: 24 september 2004
Ik ben erg benieuwd naar de volledige review van dpreview, en de eerste gebruikerservaringen. Maar Sony moet met de juiste marketing hier een goede start mee kunnen maken.
agiessen wijzigde dit bericht 11-06-2006 20:45 (89%)
quote:Nielsracing schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:58:
[...]
Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat AS voor autosport totaal geen nut heeft? Is dat niet logisch aangezien AS in ALLE richtingen compenseert.
Ehhh...ik heb de AS van mijn Minoltaatje A1 nooit uitgezet. En ik heb toch echt een hoop pannetjes gemaakt. Misschien dat het anders werkt met de D7D, maar op de A1 was het 'always on' en altijd perfect werken.
Maar ik hoor meer vreemde verhalen over AS van mensen met de DSLR's van Minolta, dus ik denk dat het een 'doorontwikkeling' is die ofwel niet goed werkt met de grotere sensor of gewoon zuigt. Ik heb er in ieder geval nooit last mee gehad. En op de A1 was ie altijd aan omdat je natuurlijk door een EVF kijkt (kon je wel weer uitzetten dacht ik).
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
zullen deze producten op zichzelf gaan staan, of gaan ze het ook meer en meer betrekken met hun huidige foto en video assortiment. We hebben net al gezien dat ze een km voetje blijven houden voor de flits, simpele adapter voor memorystick ondersteuning is ok best vreemd en meer van dat soort kleine eigenaardigheden. Deze camera is overduidelijk nog van km makelij, maar hoe gaat dat in de toekomst worden?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
quote:mphilipp schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:39:
[...]
Ehhh...ik heb de AS van mijn Minoltaatje A1 nooit uitgezet. En ik heb toch echt een hoop pannetjes gemaakt. Misschien dat het anders werkt met de D7D, maar op de A1 was het 'always on' en altijd perfect werken.
Maar ik hoor meer vreemde verhalen over AS van mensen met de DSLR's van Minolta, dus ik denk dat het een 'doorontwikkeling' is die ofwel niet goed werkt met de grotere sensor of gewoon zuigt. Ik heb er in ieder geval nooit last mee gehad. En op de A1 was ie altijd aan omdat je natuurlijk door een EVF kijkt (kon je wel weer uitzetten dacht ik).
Bij mij staat het ook altijd aan.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Nou heb ik pannen ook nog nooit serieus gedaan.
Edit:
Kwam ik toevallig tegen.
Mud.Starrr wijzigde dit bericht 12-06-2006 01:09 (9%)
quote:Mud.Starrr schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:07:
[...]
Bij mij staat het ook altijd aan.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Nou heb ik pannen ook nog nooit serieus gedaan.
Edit:
Kwam ik toevallig tegen.
[afbeelding]
ik wilde me eigenlijk een beetje afzijdig houden van de discussie... maar mijn mening erover is wel dat as een leuke goedkope manier is om image stabilisation te implementeren. Maar de meest elegante en beste oplossing is naar mijn mening toch die van canon en nikon. Aangezien die naar mijn mening beter is.
de uitwijking die je op een sensor namelijk moet maken wordt naarmate de focale lengte groter wordt ook groter. Vandaar dat je bij grotere focale lengtes meer prestatie ziet van is en vr dan bij as.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
quote:justice_strike schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:13:
[...]
ik wilde me eigenlijk een beetje afzijdig houden van de discussie... maar mijn mening erover is wel dat as een leuke goedkope manier is om image stabilisation te implementeren. Maar de meest elegante en beste oplossing is naar mijn mening toch die van canon en nikon. Aangezien die naar mijn mening beter is.
de uitwijking die je op een sensor namelijk moet maken wordt naarmate de focale lengte groter wordt ook groter. Vandaar dat je bij grotere focale lengtes meer prestatie ziet van is en vr dan bij as.
Tja, het idee was dat je goedkopere lensen zou hebben (zonder IS/AS) die toch een vorm van IS hebben (Mischien niet zó goed).
Helaas zie je daar nog niet heel veel van terug.
Tuurlijk is het wel leuk dat je AS gewoon op je goedkope Tamron/Sigma lensen hebt.
quote:justice_strike schreef op maandag 12 juni 2006 @ 01:13:
[...]
Vandaar dat je bij grotere focale lengtes meer prestatie ziet van is en vr dan bij as.
Met die systemen is het idd zo dat ze specifiek op die lens getuned zijn. Dat scheelt. Maar het kost je ook een arm en een been. Ik weet nog zo net niet of ik die ¤600 extra over heb voor een 70-200L met IS...
En 'beter' werken is ook relatief. Het verschil is steeds marginaal (hoewel er nog geen fatsoenlijke test is ontwikkeld). En ik vindt het verschil zeker niet zoveel geld waard. Dus hoewel de testers en azijnpissers het niet willen/durven toe te geven: AS is een hele slimme uitvinding en het werkt - alle beperkingen in overweging nemende - erg goed.
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
quote:mphilipp schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:10:
[...]Ik weet nog zo net niet of ik die ¤600 extra over heb voor een 70-200L met IS...
En dat is nu juist het vreemde/vervelende, de Canon 70-200 2.8L IS is _goedkoper_ dan de Sony 70-200 2.8G zonder IS zoals het er nu naar uitziet.
Neemt natuurlijk niet weg dat inderdaad het AS systeem op _alle_ lenzen werkt en op zich is dat wel een lekkere gedachte.
1Dmk3 + Glas + Licht
Meer ontopic: DPReview heeft een gallery met samples, inclusief een aantal op hogere ISO-waardes:
Hier: http://www.dpreview.com/gallery/sonya100_preview/
De ISO 800 sample en 1600 sample zien er iig prima uit, dat belooft wat
Remy wijzigde dit bericht 12-06-2006 08:30 (11%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last