Reg. datum: 10 mei 2004
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Forum » Fotografie » Fotografie Algemeen » Sony Alpha 100
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw Topicquote:hilbren schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:29:
[...]
nou er zitten we een paar leuke lenzen tussen...
maar voorlopig zit ik wel goed in de lenzen, ik heb er pas een leuk setje bijgekocht:
28-135mm die lens was volgens mij in samenwerking met leica gemaakt, dat zou mij niks verbazen als je de resultaten ziet,
een 50mm prime,
en een 28mm prime
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
quote:Fairy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:49:
[...]
Is ook wel zo, maar er zijn toch vaak mensen die een bepaald plakkertje willen.
RC wijzigde dit bericht 26-06-2006 16:12 (8%)
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
Het gebrek aan SSM was juist de reden dat ik naar Canon ben overgestapt, maar dan weet ik nu in ieder geval waarom mijn studie uitloopt.quote:RC schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:10:
Maar SSM is voor luie mensjes die nog weinig van wanten weten
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3
Onzin! bij Canon zijn USM-lenzen toch ook niet voor luie mensen? Schiet er maar mee en je merkt het verschil met je (zielige) AF-motortje in de Minolta bodies. Nou heb ik voor mijn fotostijl geen SSM/USM nodig, maar het hele beperkte aanbod houd wel mensen af die het wel nodig hebben of graag willen. En dat terwijl Minolta nota bene de eerste was met een autofocus camera.quote:RC schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:10:
[...]
Maar SSM is voor luie mensjes die nog weinig van wanten weten
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
quote:Oxi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:53:
[...]
Onzin! bij Canon zijn USM-lenzen toch ook niet voor luie mensen? Schiet er maar mee en je merkt het verschil met je (zielige) AF-motortje in de Minolta bodies. Nou heb ik voor mijn fotostijl geen SSM/USM nodig, maar het hele beperkte aanbod houd wel mensen af die het wel nodig hebben of graag willen. En dat terwijl Minolta nota bene de eerste was met een autofocus camera.
Ik zou dolgraag SSM in alle niet-budget lenzen willen zien.
hilbren wijzigde dit bericht 27-06-2006 08:51 (12%)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Die 35-70 is inderdaad heel erg snel. En ook nog eens heel erg scherp. Maar als je een 70-210 (maakt niet uit welke) of de 18-70 neemt die zijn lang niet zo snel en trefzeker.quote:hilbren schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:49:
[...]
Dat snap ik dan weer niet hè, ik heb hier een 35-70mm lensje van minolta die als ik hem op mijn minolta body schroef hij bijna even snel als een usm lens is. Beide systemen hebben wel bepaalde voordelen.
En SSM/AS zie ik meer als een extra, net als een polar. Je kan er bepaalde (ongewilde) effecten mee uitsluiten.
Als beginnende fotograaf is AS een uitkomst, ik had er niet aan moeten denken dat ik al mn lenzen nieuw had moeten kopen. Nu gebruik ik relatief oude lenzen icm met AS. Dat geeft de sony alpha wel een groot voordeel als beginnercamera.
Manual Focus Rules!quote:Oxi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:53:
[...]
Onzin! bij Canon zijn USM-lenzen toch ook niet voor luie mensen? Schiet er maar mee en je merkt het verschil met je (zielige) AF-motortje in de Minolta bodies. Nou heb ik voor mijn fotostijl geen SSM/USM nodig, maar het hele beperkte aanbod houd wel mensen af die het wel nodig hebben of graag willen. En dat terwijl Minolta nota bene de eerste was met een autofocus camera.
Ik zou dolgraag SSM in alle niet-budget lenzen willen zien.
JongLicht: Fotoclub voor jongeren | There is at least one solution for your computer problem... (if not more)
Wolfensteijn wijzigde dit bericht 27-06-2006 15:02 (41%)
Dan hou m'n 17-40 maar eens bijquote:
http://www.bachhimself.nl a7v8x/2200 p / 1512Mb / Gf4 ti 4200 128 Mb (Gainward Ultra 650 gold version) / aquarius2 waterkoeling /Chieftec dragon bigtower
quote:Wolfensteijn schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:59:
Manual Focus is erg lastig zonder een goed focusscreen. Omdat je dan erg moeilijk kunt zien of iets echt scherp is of juist niet. En ook de kleine viewfinders helpen dan niet.
quote:mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:37:
Hallo mede forumleden:
ff een kort maar toch bondig vraagje:
Hoe groot achtten jullie de kans dat Sony op korte (of wellicht lange) termijn met een echt volledig op de professioneel gerichte gebruiker met een spiegelreflex op de markt komt ?
En dan bedoel ik dan ook echte professioneel ! In de lijn van de Canon 1d en Nikon D2x en dergelijke.
Of zal het blijven steken bij het niveau van de Canon 30d of Nikon D200 ??
Wie o wie durft hier een uitspraak over te doen ??
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik geval van een tijdmachine wil ik graag meteen even weten op werk nummer de staatsloterij van 10 juli 2006 valt.quote:Duur schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:43:
[...]
Maar deze mening is puur gebaseerd op roddels, halve info en proberen tussen de regels door te kijken in pers verklaringen enzo.
Wil je het zeker weten dan zul je of moeten wachten, een glazenbol vinden met garantie, of een tijdmachine.
EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r
Heel groot - minder dan een jaar. Photokina in september, of anders in jan/feb 2007.quote:mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:37:
Hallo mede forumleden:
Hoe groot achtten jullie de kans dat Sony op korte (of wellicht lange) termijn met een echt volledig op de professioneel gerichte gebruiker met een spiegelreflex op de markt komt ?
Ja, zoiets iddquote:En dan bedoel ik dan ook echte professioneel ! In de lijn van de Canon 1d en Nikon D2x en dergelijke.
Dat gaat er ook komenquote:Of zal het blijven steken bij het niveau van de Canon 30d of Nikon D200 ??
Heb ik al gedaanquote:Wie o wie durft hier een uitspraak over te doen ??
quote:Remy schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:42:
Als ik naar een modellenlijn kijk die bij die set van lenzen in de TS past, inclusief het Zeiss-AF spul, denk ik aan 3 modellen:
Alpha 100 - 10MP, 3fps 999 kit, van dit topic
Alpha 200 (D7D opvolger) - 12MP, 5fps 1999 kit, ruwweg een dikke (op het gebied van prijs/specs) concurrent voor Canon 30D/Nikon D200
Alpha 300 (digi D9D) - 18MP, 5/8fps, 3999 body, een 1DsII / D2X(s) wannabe. Sony wil een flagship model, dus R&D maakt dat 'gewoon'.
Sensors: de Alpha 200 en 300 zullen CMOS krijgen ipv CCD, ook al heeft Sony veel meer CCD-ervaring. Dit vanwege energieverbruik (en dus warmte) en sensorgrootte. Cropfactor zal mogelijk over de hele range hetzelfde blijven, net als Nikon doet: om alle lenzen interchangeable te houden. Zodat je van een A100 zonder gedoe kan upgraden naar een A300. Hup, nieuwe body, geen nieuwe lenzen nodig.
We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt, of dat het prietpraat is
simon wijzigde dit bericht 30-06-2006 14:36 (60%)
Kom op Simon, le-zenquote:We zullen denk ik in september weten of bovenstaande verwachting beetje klopt,
Yeps, idd. je mag best wat minder negatief posten: als je zegt 'indruk wekken' hangt dat vooral af hoe je zaken leest: van alles is verkeerd te lezen als je dat wil: hopelijk kan je es wat positiever tegen dingen aan kijken, scheelt een hoop voor de sfeer Simonquote:Simon schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:34:
Dat schilder je _weer_ jouw gedachtes af als een feit...
om de thread niet compleet te verpesten, ik zeg niet dat je zegt dat 't zo is, maar gewoon de indruk wekt. Laten we gewoon lekker tot photokina fotos gaan maken.
Remy wijzigde dit bericht 30-06-2006 14:39 (71%)
Vooral niet doen: zoals met alles met tech is wachten of op verwachtingen van anderen afgaan niet nodig, ook al worden er vaak topics over geopend: nu kopen of wachten? Er is maar 1 correct antwoord daarop: heb je het -nu- nodig / wil je het nu hebben? Dan nu kopen. Heb je niet zo'n haast en kan je op je gemak afwachten wat er allemaal op de markt komt om te zien of het interessant voor je is? Vooral wachten en je geld lekker in je zak houden. Vrij makkelijk tochquote:Ik w8 op jullie reacties
quote:Remy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:22:
Die heb bewijs - ja, en dat postte ik zelfs al in die post, als je goed leestJe hoeft alleen maar naar de lens-lineup te kijken. Een Alpha 100 met een 70-200 f/2.8 van Sony: het kan prima, maar het is een lens die voor serieuzere body's/gebruik bedoeld is, vind je zelf ook niet?
quote:lateef schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:06:
^^ with stupid...
...alleen niet met wat hij daarvoor zei. ik verwacht (simon) op korte termijn - als in binnen een jaar - geen Pro body à la 1D(s) of D2x. als je ziet hoe lang Panasonic - die groter is dan Sony en Canon bijelkaar - er over heeft gedaan om één body op de markt te zetten, denk ik zelfs Sony het niet lukt om binnen een jaar een met de 1D(s) of D2x concurrerende body op de markt te brengen. Wel verwacht ik dat Sony op termijn zo'n body zeker wel wil hebben, al is het alleen al omdat ze daar erg spec-geil zijn. Of ze daar goed aan doen, is een tweede. Ze zullen toch met iets heel interessants moeten komen willen ze de pro's van Canon en Nikon afdrijven. Naar mijn idee kunnen ze beter op een andere markt richten, fotografie is véél meer dan foto's maken van sporters of hard rijdende auto's.
het bewijs - dat vreemd genoeg in het fotografieshowcase feedbacktopic is aanbeland - dat je aanvoert, Remy, dat Sony met zo'n camera komt vind ik trouwens niet echt sterk.
[...]
die 70-200 (en de 300/2.8) is de enige lens die interessant is voor zo'n type body. de rest is allemaal consumerzut of zijn korte tot middenlange primes die voornamelijk gebruikt worden door fotografen die geen supersnelle camera nodig hebben. Een goede standaardzoom en wat meer goed lang glas is naar mijn mening op zijn minst vereist om een goed Proplatform van de grond te zetten. Dat Sony de 70-200 nu al in haar assortiment opneemt, is wellicht omdat Konica Minolta nog een hele hoop voor die lens benodigd glas op voorraad had. Want die lens is - net als het meeste Sony glas - natuurlijk gewoon een gerebadgede (Konica)-Minolta lens.
Maar mocht je redenering juist zijn, dan moet Olympus - met een 14-35/2, 35-100/2, 90-250/2.8, 150/2 en 300/2.8 - wel met een onwijs geile camera komen.
Wat Remy zegt, maar wat ook meespeelt: waarvoor wil je hem gaan gebruiken? Voor sportwerk is het gebrek aan een grote line-up met SSM-lenzen mogelijk een behoorlijk nadeel. Plus dat Canon en Nikon nú al steengoede body's hebben, Sony zal best een mooie body neer gaan zetten (aub niet 18mpix op aps-c, teh horrorquote:mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:20:
dus om op jullie reacties af te gaan : gewoon blijven wachten tot er een tegenhanger komt voor de Canon 1d MarkII en Nikon D2xs....... ??
Zit namelijk heel erg te twijfelen
optie 1 : te wachten tot Sony komt met een professionele DSLR;
optie 2 : hele prietpraai verkopen en overstappen op canon met een 1d MarkII
Ik w8 op jullie reacties
quote:mrv schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:37:
Hallo mede forumleden:
En dan bedoel ik dan ook echte professioneel ! In de lijn van de Canon 1d en Nikon D2x en dergelijke.
Of zal het blijven steken bij het niveau van de Canon 30d of Nikon D200 ??
Wie o wie durft hier een uitspraak over te doen ??
quote:
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last