Hoofdcategorieën
Topicacties

Demon overgenomen door XS4ALL/KPN

Pagina: 1 2 3 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 augustus 2005

KPN neemt Demon over en brengt deze onder bij XS4ALL. De zoveelste overname voor ze. Ben benieuwd hoe deze migratie gaat verlopen.

EDIT: Discussie loopt ook in DEMON/DSL topic maar het verdient een eigen topic lijkt mij.

quote:
KPN koopt internetprovider Demon

Uitgegeven: 2 juni 2006 08:52
Laatst gewijzigd: 2 juni 2006 09:38
DEN HAAG - KPN heeft zijn internetactiviteiten uitgebreid met de overname van de internetaanbieder Demon Nederland. Het telecomconcern betaalt 69 miljoen euro voor de aanwinst, zo maakte het vrijdag bekend. De verkopende partij is het Britse telecombedrijf THUS.

Door de overname krijgt KPN er ongeveer 70.000 klanten bij, zowel consumenten als bedrijven. Die worden ondergebracht bij internetdochter XS4ALL. De zestig werknemers van Demon gaan ook over naar KPN.

Demon staat bekend als een internetprovider met een goede dienstverlening, die klanten aantrekt die bereid zijn om daar hun portemonnee voor te trekken. Het bedrijf heeft grote klanten als Fiat Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken, zo zei een woordvoerder van KPN. "Demon heeft een goede naam. Het vist in dezelfde vijver als XS4ALL."

KPN kocht eerder dit jaar al de internetaanbieder Speedlinq, die vooral actief was in het prijsvechterssegment van de markt. Vorig jaar werden al onder meer HCCNet, Freeler, Cistron en een deel van de klanten van Tiscali verworven.

KPN geeft met de overnames invulling aan zijn strategie om zijn positie op de breedbandmarkt te versterken. Het concern had eind maart ruim 1,6 miljoen ADSL-klanten. Met dochterbedrijf Planet Internet is het marktleider.

Roelant wijzigde dit bericht 02-06-2006 12:23 (5%)
Reden: stukke quote tag gefixed

Shit happens

Arshavin \0/

If you can't beat them, buy them is mijn eerste gedachte
ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:17:
If you can't beat them, buy them is mijn eerste gedachte
Waar slaat dat nou weer op ?? Demon was gewoon te koop voor zover ik heb begrepen en die kans heeft KPN gegrepen en wat mij betreft een goede koop ook !! ;)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Is al een topic over: Ervaringen Demon DSL-Express # 20
01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Dat Demon over een soortgelijke goede naam beschikt als XS4all ben ik het absoluut niet mee eens. Demon is duidelijk van mindere kwaliteit is mijn ervaring. Dit komt ook overeen met de algemene beeld wat ik in de tussentijd heb gekregen van demon Sales, helpdesk etc. Demon is gewoon een provider net als alle andere en onderscheid zich niet op kwaliteit maar helaas wel negatief op prijs.
Arshavin \0/

quote:
nero355 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Waar slaat dat nou weer op ?? Demon was gewoon te koop voor zover ik heb begrepen en die kans heeft KPN gegrepen en wat mij betreft een goede koop ook !! ;)
Ja? Was Speedlinq ook te koop?

Gunner wijzigde dit bericht 02-06-2006 11:21 (11%)

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
We hebben het over Demon nu niet Speedlinq hé ...

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Uhm,,. kan iemand mij vertellen WAAR die 69 miljoen voor over heeft ?

- Demon heeft een aantal DSL klanten (niet veel)
- Is markt aan het verliezen, helemaal in de huidige tijd (2006). Ze moeten het dan maar hebben van extra service, dat doen veel bedrijven die simpelweg niet qua prijs kunnen concureren. Maar wie wil er straks nog extra service op zijn ADSL lijn, een ADSL lijn wordt net zoals een potje appelmoes, dat kan je overal halen, gebruik je, als je het niet links-om kan bemachtigen doe je het rechts-om en op mijn potje appelmoes heb ik geen extra service nodig ?
- Daarbij valt in hosten ook niet veel geld meer te verdienen, dat is ook een afnemende markt, helemaal als je het met een paar jaar terug bekijkt.
- Levert DSL via andere providers (en dus niet zelf zoals bijv. Tiscali of BBNED->BBeyond, BabyXL of Versatel).
- Er zitten 60 medewerkers.

69 miljoen ?? Is dat inclusief panden enzo ? (of zijn het huur panden ? ) (Herengracht)

...don't know what should be here...

Arshavin \0/

quote:
nero355 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:30:
[...]

We hebben het over Demon nu niet Speedlinq hé ...
In dat geval gaat mijn stelling dus wel op. Zoals ik al zei, dat was mijn eerste gedachte. Ik zou echt niet weten of Demon te koop stond, en daar zou ik dan wel een bron van willen zien.
Reg. datum: 10 januari 2004

Great...
Ik heb net mijn huidige Demon abonnement opgezegd ivm een verhuizing, en gelijk een nieuw Demon abonnement aangevraagd op het nieuwe adres.

Heeft iemand enig idee wat voor gevolgen deze overname zal hebben voor bestaande Demon abonnees?
Uit het nieuwsbericht op t.net begreep ik dat Demon klanten nu bij XS4ALL worden ondergebracht. Zou dit automatisch een prijsverhoging betekenen voor Demon klanten?
Dat hoop ik toch niet gezien de prijzen van XS4ALL "iets" hoger liggen dan die van Demon... :{

Reg. datum: 12 november 1999

quote:
Roel Broersma schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:34:
Uhm,,. kan iemand mij vertellen WAAR die 69 miljoen voor over heeft ?
Voor de 70.000 klanten misschien? Ongeveer 1000 euro per klant dus. Ok het duurt een paar jaar maar dan heb je dat er wel weer uit lijkt me.

Rudi wijzigde dit bericht 02-06-2006 11:43 (40%)

Sweet
Reg. datum: 14 april 2000

quote:
Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:40:
[...]

In dat geval gaat mijn stelling dus wel op. Zoals ik al zei, dat was mijn eerste gedachte. Ik zou echt niet weten of Demon te koop stond, en daar zou ik dan wel een bron van willen zien.
Dat is je bron:
Brits moederbedrijf wil van Demon Nederland af en
Demon door Thus overgedragen aan TDINL

Klovan wijzigde dit bericht 02-06-2006 11:43 (14%)

Reg. datum: 21 mei 2002

Zucht, zo heb ik Cistron, zo heb ik KPN. Zo heb ik Demon, zo heb ik KPN.
Nu kom ik weer bij die bagger uit van XS4ALL. Onbegrijpelijk dat mensen hier zo enthousiast over zijn, zeker gezien de prijzen die ze hanteren.
Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Nergunsman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Voor de 70.000 klanten misschien? Ongeveer 1000 euro per klant dus. Ok het duurt een paar jaar maar dan heb je dat er wel weer uit lijkt me.
1000 euro per klant vind ik veel. Er zal natuurlijk ook een hoop apparatuur worden overgenomen.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Of niet...
Reg. datum: 31 oktober 2001

Hmm.. ben toch zeer benieuwd wat dat voor mij betekend als Demon abonnee.
Ik kan niet zeggen dat ik hier vrolijk van wordt... :/
Did you mean: dataquest

HCC!Net en Cistron klanten hebben afaik over moeten stappen naar bestaande abbonementen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu weer zo op dezelfde manier gaat :P

Puk
Reg. datum: 02 december 1999

quote:
MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:45:
Zucht, zo heb ik Cistron, zo heb ik KPN. Zo heb ik Demon, zo heb ik KPN.
Nu kom ik weer bij die bagger uit van XS4ALL. Onbegrijpelijk dat mensen hier zo enthousiast over zijn, zeker gezien de prijzen die ze hanteren.

Ik moet zeggen, we hebben hier ook Cistron gehad via BBNED
Was altijd super, de helpdesk was super snel te bereiken, en de verbinding was top.

Sinds de overname door KPN/XS4all is het wel wat minder geworden, maar de verbinding zelf is wel uitstekend. (liep gewoon nog via BBNED)

De bereikbaarheid van de helpdesk is alleen stukken minder geworden.
Een klein bedrijf (wast Cistron was) had toch wel zijn voordelen.

Hoyden wijzigde dit bericht 02-06-2006 11:54 (4%)

Reg. datum: 11 januari 2001

quote:
SandeR schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:52:
[...]

Ik moet zeggen, we hebben hier ook Cistron gehad via BBNED
Was altijd super, de helpdesk was super snel te bereiken, en de verbinding was top.

Sinds de overname door KPN/XS4all is het wel wat minder geworden, maar de verbinding zelf is wel uitstekend. (liep gewoon nog via BBNED)

De bereikbaarheid van de helpdesk is alleen stukken minder geworden.
Een klein bedrijf (wast Cistron was) had toch wel zijn voordelen.

Bij CistroN riep je wat op irc, en 30 sec later hing er een medewerker aan de telefoon.

Zit nu bij XS, maar ben dat hele kwaliteits gebeuren beu. Ik stap lekker over naar een wat goedkopere provider. Tis goed met ze.

Het enige wat ze met het geld doen, wat ze aan mij verdienen is andere providers opkopen.
Arshavin \0/

quote:
mhr-zip schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:01:
Het enige wat ze met het geld doen, wat ze aan mij verdienen is andere providers opkopen.

KPN koopt providers, en stalt ze bij hun dochter XS4ALL.

Xs4all koopt zelf helemaal niets.
Hmm, ik heb Demon draaien bij m'n ouders en heb een aantal machines bij Demon ge-colocate voor een erg leuke prijs. ERG benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Op de Demon site is nog niets te vinden :/

Jabber ID: jabber at vanbragt.com

Security is not an option!
Reg. datum: 03 maart 2000

quote:
bartvb schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:05:
Hmm, ik heb Demon draaien bij m'n ouders en heb een aantal machines bij Demon ge-colocate voor een erg leuke prijs. ERG benieuwd wat daar mee gaat gebeuren. Op de Demon site is nog niets te vinden :/

waarschijnlijk worden ze geformateerd en op de hoop oud ijzer gegooid... tss! |:( |:(

als die reacties van "wat gebeurt er nu met x en y". Nou, helemaal niets. Je hebt toch een contract? Dat kan je lekker uitdienen. Daarna word het tijd om eens over de gevolgen na te denken...

Imagining an infinite amount of monkeys with typewriters, at least one of these monkeys would type "To be, or not to be; that is the gezortensnhwshbla."

Arf!
Reg. datum: 20 oktober 2005

Ugh, nevernooit problemen met Demon gehad. Sporadisch lag de verbinding er uit, altijd lage ping en volle snelheid. Ik vertik het om het kpn netwerk voort te tuffen. :(

Iemand een suggestie voor een goede (zelfde prijs of goedkoper) BBned provider? Inclusief helpdesk die per minuut niet meer vraagt dan 0900-9sexsexsex.

aka wwillem
Reg. datum: 23 september 2000

Ojeej, dit betekent dus dat XS4all het extra druk krijgt. Wat gebeurt er dan met de XS4all helpdesk? Die krijgt het of drukker, of wordt uitgebreid met de helpdeskmedewerkers van Demon. Vooral de laatste optie lijkt mij als xs4all klant niet echt een fijn vooruitzicht.

Ik snap ook niet waarom de Demon klanten bij XS4all worden gezet. Demon is meer budget en Xs4all meer kwaliteit. Mensen die voor één van de twee providers hebben gekozen voelen zich dus niet thuis bij de andere provider. Ofwel vanwege de kosten, ofwel vanwege de kwaliteit. Twee providers die elkaar bijten gaan dus samen (geforceerd door KPN).
quote:
M-co schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:18:
Ugh, nevernooit problemen met Demon gehad. Sporadisch lag de verbinding er uit, altijd lage ping en volle snelheid. Ik vertik het om het kpn netwerk voort te tuffen. :(

Iemand een suggestie voor een goede (zelfde prijs of goedkoper) BBned provider? Inclusief helpdesk die per minuut niet meer vraagt dan 0900-9sexsexsex.

Volgens mij zeur jij ook om niks.

• De lage ping van het bbned netwerk is laag ten opzichte van een bepaald referentie punt. Niet tov het KPN netwerk iig, omdat je daar per definitie lagere pings hebt. Bovendien blijf je waarschijnlijk gewoon bij BBned.
• De helpdesk van xs4all kost lokaal tarief, dus geen 0900 nummer.
• Bij KPN ligt je verbinding er ongeveer 1~2x per jaar voor 5 min uit. Op z'n minst van gelijke kwaliteit tov het bbned netwerk.

dr snuggles wijzigde dit bericht 02-06-2006 12:28 (43%)

Demon budget? Ik denk dat de kwaliteit hetzelfde is hoor..

- NAC Breda -

Brakke "qoute"-tag @ startpost gefixed.

Pagina: 1 2 3 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: