Gathering of Tweakers

Quicksearch
Via het Menu van de decoder kan ik alleen maar kiezen tussen RGB -Composiet en die andere Composiet - ?? , maar geen HDMI.

Via de kabel (analoog) gaat alles goed, via scart ook en alles zit nu via composiet aangesloten. Die tweede optie eigenlijk.

Ik heb net nog zitten kl*ten en nu zit de hdmikabel er in en kan ik de decoder wel bedienen. Ik kan in het menu komen en zappen maar niet via hdmi kijken. Als ik de tv op AV5 zet ( HDMI ) dan blijft de aanduiding AV5 langzaam knipperen.
Wat is er hier aan de hand?

TV = Sony Bravia KDL - 46W2000 En al de tweede hdmikabel geprobeerd, nog geen resultaat.

Chevy Blazert wijzigde dit bericht 14-08-2008 08:56 (8%)

In bezit van prehistorische Ipod van 245 kilo..................gram

Reg. datum: 24 augustus 2008

het viel mij op dat ik sinds de laatse update van de Samsung DCB-H360RS op alle HD-kanalen géén teletekst meer kan ontvangen. Hebben anderen hetzelfde probleem? zo ja, weet iemand hoe dit komt?
Ik kan niet eens op de website van Samsung een serviceaanvraag stellen omdat ik dit model niet kan vinden op hun website.

quote:
bevertje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:26:
het viel mij op dat ik sinds de laatse update van de Samsung DCB-H360RS op alle HD-kanalen géén teletekst meer kan ontvangen. Hebben anderen hetzelfde probleem? zo ja, weet iemand hoe dit komt?
Ik kan niet eens op de website van Samsung een serviceaanvraag stellen omdat ik dit model niet kan vinden op hun website.
Heb ik ook last van maar vind het niet erg. Ik kijk graag TV in HD en niet Teletekst in HD :+

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Reg. datum: 13 september 2005

Ned 1 HD heeff volgens mij gewoon teletekst, van de week iig nog wel.

Ned 1 HD bij Casema geeft momenteel geen EPG data, terwijl dat toch een tijdje gewerkt heeft. *zucht*

quote:
Chevy Blazert schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:40:
Via het Menu van de decoder kan ik alleen maar kiezen tussen RGB -Composiet en die andere Composiet - ?? , maar geen HDMI.

Via de kabel (analoog) gaat alles goed, via scart ook en alles zit nu via composiet aangesloten. Die tweede optie eigenlijk.

Ik heb net nog zitten kl*ten en nu zit de hdmikabel er in en kan ik de decoder wel bedienen. Ik kan in het menu komen en zappen maar niet via hdmi kijken. Als ik de tv op AV5 zet ( HDMI ) dan blijft de aanduiding AV5 langzaam knipperen.
Wat is er hier aan de hand?

TV = Sony Bravia KDL - 46W2000 En al de tweede hdmikabel geprobeerd, nog geen resultaat.
Video Output knop rechtsbovenaan icm resolution is je oplossing

BlackBerry 8100 | OS 4.5.0.10 | Platform 2.7.0.40

Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
bevertje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:26:
Dat is niet gekomen door de decoder update.
Daarna kon ik nog geruime tijd teletekst op Ned 1 HD lezen.

Sinds een paar dagen kon dat ineens niet meer.
Overigens is Ned 1 HD een dag na afloop van de olympisch spelen helemaal gekild door Ziggo.

Nog 4 maanden wachten voordat Ned 1-3 eindelijk HD TV worden.

... look closer

quote:
hAl schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:26:
Nog 4 maanden wachten voordat Ned 1-3 eindelijk HD TV worden.
Je kijkt nu ook al in 'HD', of het nou lokaal wordt geupscaled of in Hilversum, dat maakt weinig uit. Ik vond Ned1 HD met SD programma's er niet beter uitzien dan de normale SD versie.

(Uitgezonderd echte HD uitzendingen dan he :+ )

Beter laat dan nooit.

Ik dus echt wel. Vooral bij de statische zaken zoals logo's en ondertiteling kon je duidelijk zien dat de scaler in Hilversum beter is dan die in de DCB-H360.

quote:
Frank-NL schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Je kijkt nu ook al in 'HD', of het nou lokaal wordt geupscaled of in Hilversum, dat maakt weinig uit. Ik vond Ned1 HD met SD programma's er niet beter uitzien dan de normale SD versie.

(Uitgezonderd echte HD uitzendingen dan he :+ )
Ik verwacht dat al meteen een behoorlijk deel van de uitzendingen in HD gedaan kunnen worden. Zowel door de omroepen zelf als in de aangekochte programma's.
Zelf hoop ik vooral dat veel sport zo snel mogelijk in HD wordt uitgezonden en ook films.

... look closer

quote:
hAl schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

Ik verwacht dat al meteen een behoorlijk deel van de uitzendingen in HD gedaan kunnen worden. Zowel door de omroepen zelf als in de aangekochte programma's.
Zelf hoop ik vooral dat veel sport zo snel mogelijk in HD wordt uitgezonden en ook films.
Ja, dat hoop ik van harte met je mee, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd. Wat voor uitzendingen verwacht je dan in HD?

Beter laat dan nooit.

Reg. datum: 27 augustus 2008

ik heb sinds kort mijn decoder via hdmi op mijn sony lcd aangesloten ipv. composiet: perfect beeld alleen kan ik met mijn samsung afstandbediening het geluid niet meer harder of zachter zetten, via composiet had ik dat probleem niet. heeft iemand een idee hoe dit kan?

*/ no comment /*

quote:
erik1672 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:04:
ik heb sinds kort mijn decoder via hdmi op mijn sony lcd aangesloten ipv. composiet: perfect beeld alleen kan ik met mijn samsung afstandbediening het geluid niet meer harder of zachter zetten, via composiet had ik dat probleem niet. heeft iemand een idee hoe dit kan?
Is bekend probleem, niks aan te doen, behalve een analoog kabeltje naast de HDMI kabel laten lopen.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Reg. datum: 27 augustus 2008

ok, kun je me vertellen hoe ik dat kabeltje naast mn hdmi kabel laat lopen. ik bedoel: stel dat ik hdmi kijk via av5 van de tv. hoe laat ik dan de analoge kabel ook via av5 lopen. anders reageert de afstanbediening van je samsung toch nog niet?
quote:
mace schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:07:
[...]

Is bekend probleem, niks aan te doen, behalve een analoog kabeltje naast de HDMI kabel laten lopen.

Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn Samsung via HDMI aangesloten op mijn TV en geen beeld.

Van alles geprobeerd, uitgezet, aangezet, allerlei knoppen op de AB ingedrukt en niets werkt.
Ik merk zojuist dat de HDMI dit normaal blauw hoort te zijn niet brandt.

Hoe reset ik dit ding helemaal of kan ik zorgen dat het signaal weer via HDMI loopt ?

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
obionenairobi schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb mijn Samsung via HDMI aangesloten op mijn TV en geen beeld.

Van alles geprobeerd, uitgezet, aangezet, allerlei knoppen op de AB ingedrukt en niets werkt.

Hoe reset ik dit ding helemaal of kan ik zorgen dat het signaal weer via HDMI loopt ?
bij mijn pa hetzelfde 3x omgeruild, bleef gewoon zo. Een beetje aan de kabel fruniken (decoder zijde) en hop toen deed ie het, een slecht contact dus. Maar omdat die HDMI zo gaar werkt heeft ie gewoon component kabels gekocht (zaten er ook bij) en nooit problemen. HDMI zuigt gewoon bij dit product.

Ik heb de samsung nu op scart aangesloten en het werkt.

Als ik op de video output druk om deze te veranderen krijg ik code A68 op de display
volgens mij staat er daadwerkelijk deze code en niet RGB. Ik kan deze code ook met geen mogelijkheid veranderen en als ik de scart lostrek - hdmi zit nog in de TV - heb ik weer geen beeld,....

misschien tijd voor een Humax ?

Reg. datum: 13 juni 2007

Ik heb een digitale tv-abonnement bij Ziggo i.c.m. een Samsung DCB-H360. Nu heb ik sinds enige tijd last van korte onderbrekingen (de tv gaat ongeveer één seconde op zwart, geluid valt weg), vaak een paar keer per uur. Je ziet tijdens en na deze onderbreking geen blauwe infobalk onderin beeld, het is gewoon een zwart scherm. Ik heb op wat andere fora gelezen dat er andere mensen waren die dit probleem hadden en altijd Ziggo icm met deze decoder. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? Oja ook is de afstandbediening nog trager geworden dan hij al was.

rk74 wijzigde dit bericht 01-09-2008 11:45 (6%)

Na enige tijd de hoop opgegeven te hebben geluid via de HDMI op mijn sony bravia te krijgen, zag ik laatst een leuke ht van sony (de dav-f200) zou ik deze wel via hdmi kunnen doorlussen en dan wel geluid kunnen krijgen? De winkelier kon er helaas geen antwoord op geven.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

*/ no comment /*

Een beetje fatsoenlijk hifi zaak laat het je gewoon proberen. :)

Het is in de hifi wereld niet ondenkbaar dat bijv. speakers van een paar duizend euro gewoon even te leen bij de klant komen te staan.

Dan heb ik het natuurlijk over fatsoenlijke zaken en geen dozenschuivers zoals de mediamarkt ofzo.

quote:
obionenairobi schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:30:
Dat blauwe lichtje is toch alleen bij HD zenders.
Niet bij gewone SD zenders.
Dus zonder HD abbo zal je dat blauwe lichje dacht ik niet zien op de H360R

@mace, echt een 'hifi' winkel is het ook niet. Het is meer een witgoedzaak....
Ik heb echter al eens op de achterkant gekeken, en volgens mij is het niet mogelijk, ik zie namelijk geen hdmi in. Er zitten niet echt video ingangen op. Je kunt dit ook terugvinden op de website van sony, dus ik vrees dat ik het voorlopig nog steeds met scart moet doen. 8)7
Of ziet iemand mogelijkheden welke ik hier nu over het hoofd zie? :(

Ganymedus wijzigde dit bericht 01-09-2008 19:24 (7%)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

quote:
obionenairobi schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:26:
Ik heb de samsung nu op scart aangesloten en het werkt.

Als ik op de video output druk om deze te veranderen krijg ik code A68 op de display
volgens mij staat er daadwerkelijk deze code en niet RGB. Ik kan deze code ook met geen mogelijkheid veranderen en als ik de scart lostrek - hdmi zit nog in de TV - heb ik weer geen beeld,....

misschien tijd voor een Humax ?
Ik heb een vaag probleem,..

Als de decoder een nachtje uit heeft gestaan kan ik hem niet meer met de afstandsbed. aandoen.
En alleen zappen op de decoder zelf te drukken.

Als ik dan de schakelaar aan de achterzijde uitzet en 10 sec. wacht dan staat er BOOT op het display en moet ik eerst de hdmi kabel verwijderen en terug steken.
Dan doet de decoder het na behoren, en als deze 4 a 5 uur uit heeft gestaan, is het probleem er niet.

Maar nu al een 3e x dat ik dus dat ding moet uitschakelen & de hdmi kabel eruit moet trekken.
Update is volgends mij up tot date, want in menu kan ik deze niet selecteren.

Heb de decoder maar weer eens in fabriekstoestand gezet en alle instellingen volgens ziggo ingesteld.

Iemand enig idee ? ! ?

Mijn vrouw wordt gestoord van dat ding.

Thanx voor diegene, die HDMI audio met het verhaal kwam over lipsync.
Heb de mijne nu op optie D staan.
Had ook wel het idee dat deze niet 100% strak meeliep.
Toch vaag, lees hier weinig over dat mensen deze ook op D hebben gezet.

(offtopic)
(Heb een 107 cm Sanyo-Full HD (1080p) Wat schitterend is met een Playstation 3)

*/ no comment /*

quote:
Ganymedus schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:02:
@mace, echt een 'hifi' winkel is het ook niet. Het is meer een witgoedzaak....
Ik heb echter al eens op de achterkant gekeken, en volgens mij is het niet mogelijk, ik zie namelijk geen hdmi in. Er zitten niet echt video ingangen op. Je kunt dit ook terugvinden op de website van sony, dus ik vrees dat ik het voorlopig nog steeds met scart moet doen. 8)7
Of ziet iemand mogelijkheden welke ik hier nu over het hoofd zie? :(
Mja, je kan het analoog aansluiten met tulp of digitaal met toslink.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws