frostwirequote:
::: I like it loud :::
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
[Nieuw Topic]frostwirequote:HetWonder schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:47:
Weet er iemand trouwens een goed alternatief voor limewire in linux? Ik wil namelijk naast bittorrent ook een beetje fatsoenlijk snel losse nummertjes kunnen downloaden.
::: I like it loud :::
Euh, de ene gebruikt Gnome (Ubuntu) de andere KDE (kubuntu). Zo is er ook nog Xubuntu die XFCE gebruikt.quote:r00t schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:21:
Wat is de doelgroep van Ubuntu?
Wat is de doelgroep van Kubuntu?
Dit maakt het kiezen voor mij wat makkelijker...
Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
1
2
| Your sources.list does not match your system configuration. Either you have changed your sources.list or an system upgrade has failed. EasyUbuntu will not run unless these are fixed! |
RedSoniq wijzigde dit bericht 04-06-2006 18:31 (16%)
Ultimate UX by defining goals, designing use cases, destillating functional designs and managing the building process.
quote:KeeperoftheKeys schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 22:21:
//mijn excuses, ik heb het hele topic niet doorgelezen aangezien het 8 pagina's was, maar ik heb wel gezocht op steekwoorden (langzaam, opstart).
Ik zie in de startpost onderandere de melding dat de boot stevig zou zijn verkort.
Nou weet ik iet hoe het was met vorige versies van Ubuntu maar ik heb hier al ~3maanden een dapper test systeem staan (Pentium 3-800, 128MB, sinds ik met Xgl speel 512MB en Radeon 9250 (64MB)).
Dit systeem is echter altijd *extreem* langzaam geweest met opstarten, ik heb het (nog) niet geklokt maar het is geloof ik wel meer dan 5 minuten.
Dit kan deels te maken hebben met problemen met ldap en nfs mounts aan het begin maar ik heb andere _langzamere_ Debian/Testing systemen die met dezelfde ldap/nfs instellingen toch even heel wat sneller starten...
Heeft iemand anders hier ook last van?
Ticking away the moments that make up the dull day
quote:ChuckyDevil schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:43:
Hoe lullig het ook klinkt: Weet je zeker dat je die enorme hexidecimale wpa-key goed hebt overgetikt? Ik had het namelijk ook dat ik een type foutje maakte..
Als je in de live cd zit heeft dat toch nog geen zin. Ik heb het al wel eens werkend gekregen, maar toen werd de xorg.conf file bewaard. ( Dat was dus gewoon install ipv live-cd + install in X )quote:Farmerwood schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:28:
Zojuist de KubuntuDVD eens in me lappie gestopt voor een testje. Net zoals bij Breezy standaard geen X, maar ik hoorde wel de opstartgeluiden van KDE. Onder Breezy heb ik mijn geluidskaart nooit werkend gekregen. Dit vraagt dus om een upgrade naar Dapper die ik morgen maar eens ga uitvoeren.
//Possstema
Die Acer van jou heeft een Ati X700 zo uit me hoofd. Mijn Asus ook. Die krijg ik altijd paswerkend nadat ik de ATIdrivers geinstalleerd heb. Kan via apt de fglrx of de drivers van de atisite. (ff et wget binnen trekken)
bekok wijzigde dit bericht 04-06-2006 22:04 (7%)
20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro
in recovery mode:quote:bekok schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:02:
Ik heb sinds gister ubuntu, maar mijn resolutie stond op 1280x720, terwijl hij normaal op 1024x768 staat.
Ik probeerde dit handmatig te veranderen via "screen resolution", maar steeds als ik op apply klikte bleef hij 1280x720.
Daarom ging ik het proberen met de command:
"sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg" (deze had ik van een het ubuntuforum, maar kan ff het topic niet vinden).
Hierna heb ik dus in Xorg ingesteld dat ik 1024x768 wilde gebruiken, en toen ik terug wou naar Gnome gaf mijn beeldscherm aan dat het "signal out of range" was (ofzo, weetniet meer precies) en het scherm bleef zwart.
Ik heb nog meerdere malen geprobeert met een lagere resolutie, maar dit lukte ook niet.
Kortom, als ubuntu klaar is met laden geeft hij een zwart scherm en doet hij niks meer..
Kan iemand my aub helpen
edit: ik kan nog wel in de commandline komen via recovery mode
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong
quote:John_Glenn schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:53:
@Radagast: je kan mbv wpa_supplicant (is als het goed is aanwezig op de LiveCD) een WPA netwerk op. De details weet ik niet uit mn hoofd helaas; het vereist iig wel wat config-file geklooi.
Alternatief is de niet standaard aanwezige NetworkManager te installeren - dat gaat wel een beetje moeilijk als je geen netwerk hebt, veel geklooi met losse deb-files overzetten per usb-stick ofzo. Maar die ondersteunt wel ook WPA (via wpa_supplicant, maar dan met een fraai GUI-sausje). Zie wiki.ubuntu.com/NetworkManager
quote:Radagast2005 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:52:
[...]
Nah, laat dan maar even. Zover ben ik nog niet. Ik installeer hem dan wel op een PC met bekabeling.
Is er trouwens nog een n00b site waar het een en ander qua commandos en (directory)structuur van Lunix helder staat uitgelegd? Dus niet dat je op elke pagina een losse commando ziet, maar een soort starters guide.
1
2
| cd net als in DOS, dus wanneer je naar een bovenliggende map wil-> cd MAPNAAM ls laat de inhoud van de map waar je in zit zien (vergelijkbaar met dir /w in DOS) sh uitvoeren van bestandsnaam.run -> bijv "sh nvidia-driver.run" start deze file op. |
HetWonder wijzigde dit bericht 04-06-2006 23:01 (9%)
quote:Atgast schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:49:
[...]
in recovery mode:
"sudo nano /etv/X11/xorg.conf" en de lijnen over resoluties aanpassen. Dat ie zwart blijft ligt waarschijnlijk aan de verticale refresh en kun je ook aanpassen. Als je een lcd scherm hebt kun je die net zo goed op 60 zetten, werkt altijd.
20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro
quote:bekok schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:08:
[...]
Het klinkt misschien een beetje stom, maar wat moet ik precies aanpassen?
Want ik zie hier nu verschillende lijnen met verschillende "depths" en dan heb ik steeds 4 resoluties, 1280x1024, 1024x768, 800x600 en 640x480.
En hoet moet ik het dan opslaan? Ik zie onderaan dingen als "^G, ^X etc." maar ik snap niet precies wat dat is op me toetsenbord
ben nog een btje n00b hiermee
1
2
3
| SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection |
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong
Gewoon vim gebruikenquote:bekok schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:08:
[...]
Het klinkt misschien een beetje stom, maar wat moet ik precies aanpassen?
Want ik zie hier nu verschillende lijnen met verschillende "depths" en dan heb ik steeds 4 resoluties, 1280x1024, 1024x768, 800x600 en 640x480.
En hoet moet ik het dan opslaan? Ik zie onderaan dingen als "^G, ^X etc." maar ik snap niet precies wat dat is op me toetsenbord
ben nog een btje n00b hiermee
vim xorg.conf
1
2
| :w --> write (schrijft dus je wijzigingen weg naar het bestand) :q --> quit (sluit vim af) :q! --> quit forced (sluit vim af als je al hebt gewijzigd en deze niet wil doorvoeren) |
Kijk bijvoorbeeld eens in Post hier je Non-Windows screenshots - Deel 6 en zie de verschillen. Het gaat voornamelijk om het uiterlijk van je OS. Voor de meeste KDE apps zijn Gnome varianten te vinden en omgekeerd Gnome ftwquote:r00t schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:21:
Wat is de doelgroep van Ubuntu?
Wat is de doelgroep van Kubuntu?
Dit maakt het kiezen voor mij wat makkelijker...
Je hebt gelijk dat je bijna nooit meer een terminal hoeft te gebruiken nu met Dapper, maar toch vind ik het wel heel fijn soms hoor... snel even met sudo een config wijzigen en bijv een daemon opnieuw opstartenquote:HetWonder schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:59:
[...]
Ik werk zelf al een ruim jaar met ubuntu en ben nog steeds noob op het gebied van commando's. Er zijn een paar belangrijke die je weten moet maar verder:
code:
1 2 cd net als in DOS, dus wanneer je naar een bovenliggende map wil-> cd MAPNAAM ls laat de inhoud van de map waar je in zit zien (vergelijkbaar met dir /w in DOS) sh uitvoeren van bestandsnaam.run -> bijv "sh nvidia-driver.run" start deze file op.
Ik heb nog nooit meer nodig gehad
Mm, ik ben meer van: ik weet dat vim kan zoeken, ik google even: gevonden! Weer wat geleerd.quote:irondog schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:21:
offtopic:
[...]
Dat gebeurt dus juist niet vanzelf. Vim is een van de weinige programma's waarvan je niets bijleert gedurende het gebruik. Dit gebeurt helaas alleen als je de documentatie raadpleegt.
mithras wijzigde dit bericht 04-06-2006 23:26 (65%)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Dat gebeurt dus juist niet vanzelf. Vim is een van de weinige programma's waarvan je niets bijleert gedurende het gebruik. Dit gebeurt helaas alleen als je de documentatie raadpleegt.quote:Hoe meer je er mee werkt, hoe meer je ontdekt van vim
[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Non-Windows Operating Systems » Ubuntu 6.06 LTS
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius