Reg. datum: 25 december 2005
Zo heb je nog eens wat aan een topic hierquote:
* Kepslok nogal n00b is op Linux gebied en vanaf gisteren deze distro draait.
armagatron, een 3g openGL tron clonequote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:44:
Weet er iemand nog gave 3d games die goed native draaien onder ubuntu?
** Apple Cinema Display 20" | Apple MacBook Pro C2D | Sony DSLR A200 | www.flickr.com/robertdoeleman **
'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'
Ik heb de "Desktop CD" gepakt en daar wordt dus duidelijk _niet_ gevraagd waar je de bootmanager wilt installeren, en wordt dus in de mbr gezet.quote:Mithras86 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:47:
[...]
Wat ik weet uit de flights en beta's, is dat er gevraagd wordt of je grub in je MBR wil zetten. Kies je nee, dan moet je aangeven waar dan wel (hd0,0, fd0 etc)
quote:ppl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:59:
[...]
Die configuratiemogelijkheid die je niet krijgt tijdens de installer is jammer maar maakt het misschien wat makkelijker voor de mensen die er niet zo bedreven in zijn (je schrikt ze niet af). Voor wie het wil veranderen kan dat altijd nog als je in Ubuntu bent geboot. Op www.ubuntuguide.org staat wel hoe je dat moet doen (geldt voor alle Ubuntu versies tot nog toe trouwens). Zo erg is het dus allemaal niet.
Voor mij is het anders niet erg handig. Ten eerste moet ik grub weer naar de juiste positie dirigeren, en kan vervolgens m'n eigen bootmanager er weer op zetten. Een 'advanced' optie of iets dergelijks waarbij je zelf kunt kiezen bespaart heel wat moeite. Zo werkt het ook in Fedora etc.
Het schijnt dat je met een "Alternate CD" een text-modus installer kunt starten, waarbij je alles wel zelf kan kiezen.
Ik heb zelf Enemy Territory gevonden... die is gratis en werkt perfect onder 6.06. En nog leuk ookquote:RD schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:52:
quake3, 4, ... doom3 .... UT2004 ...
HetWonder wijzigde dit bericht 02-06-2006 19:28 (42%)
quote:Cyphax schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:19:
Ik heb ook een probleem met een van de updates, die heeft blijkbaar de kernelversie vernieuwd en zo te zien netjes GRUB geupdated maar het gaat mis met de nVidia-driver, dus als ik boot met die kernel kom ik X niet meer in. Dat is niet zo netjes.
[...]
Maar wel logisch hé... Andere kernel, andere kernelmodule
Is wel beetje dom van de devs natuurlijk, je je kernel laten updaten maar niet je grafische driver
Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy
Heb je daar linkjes bij (naar download en installatieinstructies?). Ik kan alleen installatieinstructies vinden voor 4.10 en de site van enemyterritory is offline atm.quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:27:
[...]
Ik heb zelf Enemy Territory gevonden... die is gratis en werkt perfect onder 6.06. En nog leuk ook.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Om te installeren:
code:
1
| sudo sh et-linux-2.60.x86.run |
succes!
HetWonder wijzigde dit bericht 02-06-2006 20:13 (31%)
Opel Vectra V6 CDX
Reg. datum: 12 december 2003
Persoonlijk ben ik vrij tevreden over Dapper, maar persoonlijk ben ik niet te spreken over de grafische installer, en met name het deel ervan waarin partities aangewezen moeten worden: die is hier gewoonweg gecrasht toen ik een Logical Volume probeerde op te zetten. (en een installer is toch echt een stuk software dat niet _mag_ crashen). Het heeft mij er in ieder geval toe verplicht ook de Alternate CD af te halen, wat hier in België een behoorlijke hap uit je downloadlimiet inhoudt.
lake wijzigde dit bericht 02-06-2006 20:31 (4%)
Never underestimate the power of surprise
Thx ga ik morgen proberen!quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:08:
Enemy Territory
Om te installeren:
code:
1 sudo sh et-linux-2.60.x86.run
succes!
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
quote:A_L schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 19:11:
[...]
Ik heb de "Desktop CD" gepakt en daar wordt dus duidelijk _niet_ gevraagd waar je de bootmanager wilt installeren, en wordt dus in de mbr gezet.
[...]
Voor mij is het anders niet erg handig. Ten eerste moet ik grub weer naar de juiste positie dirigeren, en kan vervolgens m'n eigen bootmanager er weer op zetten. Een 'advanced' optie of iets dergelijks waarbij je zelf kunt kiezen bespaart heel wat moeite. Zo werkt het ook in Fedora etc.
Het schijnt dat je met een "Alternate CD" een text-modus installer kunt starten, waarbij je alles wel zelf kan kiezen.
Yep, en de alternate CD staat ook gewoon op de download pagina's. Overigens is het probleem dat grub automatisch in de MBR wordt gemikt een al bekende (=officiele) bug: https://launchpad.net/dis...ource/ubiquity/+bug/41579
...maar ze konden het niet meer op tijd fixen.
Na een paar mislukte pogingen om een linux distro te instaleren, toch deze maar weer is geprobeerd
Dus toestraks Ubuntu 6.0 gedownload, gebrand en geinstaleert.
Nu heb ik ook Windows xp op deze computer, deze staat op de C: schijf.
En Ubuntu op de D: .
Na alles geinstaleerd te hebben opnieuw opgestart en hij ging direct naar windows.
Dus even in de bios de boot anders instellen, maar heel mijn D: schrijf is weg
Toen maar helemaal op laten starten in windows en daar kon die ook al niet mijn D: schijf vinden
Weet iemand michien wat er mis is gegaan, en wat ik kan doen om me D: schijf weer terug te krijgen?
Alvast hartelijk dank.
Utopiamedia Just i way of life.
sowieso moet je niet in je bios gaan klooien om een andere bootschijf in te stellen. Er is maar één bootsector (MBR) en die moet je goed instellen. Daar is erg veel over te vinden op GoT en zou ook al autmomatisch goed moeten gaan bij het instaleren van Ubuntu.quote:ThrillFreak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:39:
Hallo
Na een paar mislukte pogingen om een linux distro te instaleren, toch deze maar weer is geprobeerd.
Dus toestraks Ubuntu 6.0 gedownload, gebrand en geinstaleert.
En Ubuntu op de D: .
Na alles geinstaleerd te hebben opnieuw opgestart en hij ging direct naar windows.
Dus even in de bios de boot anders instellen, maar heel mijn D: schrijf is weg.
Toen maar helemaal op laten starten in windows en daar kon die ook al niet mijn D: schijf vinden.
Weet iemand michien wat er mis is gegaan, en wat ik kan doen om me D: schijf weer terug te krijgen?
Alvast hartelijk dank.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong | SDL_ffmpeg
Het staat nu ook op de releases.ubuntu.com pagina bij de alternate cd:quote:John_Glenn schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:57:Overigens is het probleem dat grub automatisch in de MBR wordt gemikt een al bekende (=officiele) bug: https://launchpad.net/dis...ource/ubiquity/+bug/41579
...maar ze konden het niet meer op tijd fixen.
maar weer niet op nl.releases.ubuntu.com ...quote:It provides for the following situations:
...
- installing GRUB to a location other than the Master Boot Record;
Eigenlijk hoort dit niet helemaal in dti topic, maar ik reageer er toch even op
2 lossen harde schijven neem ik aan?quote:ThrillFreak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:39:
En Ubuntu op de D:
Kun je 'm niet meer in de bios selecteren? of kun je 'm wel selecteren maar krijg je een foutmelding bij het booten?quote:Na alles geinstaleerd te hebben opnieuw opgestart en hij ging direct naar windows.
Dus even in de bios de boot anders instellen, maar heel mijn D: schrijf is weg.
Ik weet niet precies wat je tijdens de installatie gekozen hebt, maar ik neem aan dat Ubuntu op je "D: schijf" een linux-partitie heeft gemaakt. Deze kan windows niet standaard bekijken. (in ieder geval niet in de verkenner etc. Wel kun je je schijven zien in de "Disk management tool" (start > uitvoeren > diskmgmt.msc ) Daar staat dan waarschijnlijk aangeven dat er 2 onbekende partities op je "D: schijf" staan (linux-ext3 en een swap-partitie)quote:Toen maar helemaal op laten starten in windows en daar kon die ook al niet mijn D: schijf vinden.
Je schijf zit waarschijnlijk nog wel in je kastquote:Weet iemand michien wat er mis is gegaan, en wat ik kan doen om me D: schijf weer terug te krijgen?
Als je de bootmanager van ubuntu in de mbr van de 2e schijf wilt zetten en zo via de bios wilt kiezen moet je wat truucs uithalen. Je kunt bijvoorbeeld je wxp-schijf loshalen, ubuntu installeren, wxp-schijf weer aansluiten. En dan kun je via de bios kiezen volgens mij. Gewoon in de mbr van je wxp-schijf zetten (wat standaard ook zou moeten gebeuren) is het simpelste.
Mocht je er met deze pointers niet uitkomen, dan is het miscchien handig om een nieuw topic over dit probleem te starten met uitgebreide informatie over schijven-configuratie, installatie opties, foutmeldingen, etc.
Het kan op zich wel, en bij mijn weten is er één mbr per hd.quote:Atgast schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:18:
sowieso moet je niet in je bios gaan klooien om een andere bootschijf in te stellen. Er is maar één bootsector (MBR) en die moet je goed instellen. ...
Alles betreft een HP Omnibook 4100 (300mhz 320mb ram)
1. Om mijn wireless netwerkkaart (asus WL-100G) te installeren heb ik ndiswrapper nodig met paar andere pakketten waaronder build essentials. Normaal als ik sudo apt-get install build-essential deed werd dit geinstalleerd echter is dit in deze versie niet het geval. Verder staan er in mijn lijst bij synaptic geen dingen die nog niet aangevinkt zijn
2. Geluidskaart is nog steeds niet werkend. Geen specifiek Ubuntu probleem maar als iemand toevallig dezelfde kaart heeft en mij verder kan helpen graag. (betreft een ESS Technology geluidskaart zal even precieze type zoeken)
3. Ik heb hem in het Nederlands geinstalleerd echter zijn de menubalken bovenaan etc gewoon engels met soms een Nederlandse optie ertussen, is dit bij meer mensen?
Specs; Recom Black Stealth Aluminium; Swiftech 5000p en 50, Enermax EG365P-VE(FMA) SilentPlus 350; Asus P4PE; PIV 2400; 512 Ram; 80GB 7200 WD; en een hoop CM zooi | Of kijk op http://tweakers.net/gallery/74064
Reg. datum: 08 september 2003
quote:KrL schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:13:
Gisteren Dapper geinstalleerd en moet zeggen: ziet er gelikt uit !
Ik heb er nog niet echt veel mee gedaan maar wel even gekeken of ik WPA aan de praat kon krijgen, iets wat tot nu toe in Linux altijd een lastig iets is geweest (wpa_supplicant, configfiles etc).. En zowaar, het is me met niet al te veel moeite gelukt.. Een paar pointers voor mensen die het niet in één keer voor elkaar krijgen:
- Installeer de Network Manager applet via apt-get of je grafische packet manager
- Indien je in Network Manager je wireless kaart niet ziet: verwijder alle referenties naar je netwerkkaarten (eth0 t/m ethX, wlan0 etc) in /etc/network/interfaces en doe een sudo /etc/init.d/networking restart
Vervolgens zou je via Network Manager (netwerk icoontje a la Windhoos, rechtsboven in balk) je wireless instellingen moeten kunnen wijzigen, waaronder wpa settings etc..
Onder kubuntu kan je knetwork manager installeren, de kde tegenhanger van network manager. Werkt perfect.
Voor mijn linksys wifi kaartje met broadcom ben ik nu voor 't eerst niet afhankelijk van ndiswrapper en windows driver. En 't werk perfect met WPA en knetwork manager. Alleen moet ik wel essid broadcasting aanzetten in de router, anders moet ik elke keer handmatig een verbinding maken, en doet hij 't niet automatisch.
Reg. datum: 08 september 2003
quote:Maartenvs schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:18:
Even een paar dingen waar ik tegenaan loop, iemand die linux goed beheert kan me vast verder helpen maar mijn kennis rijkt nog niet zo ver
Alles betreft een HP Omnibook 4100 (300mhz 320mb ram)
1. Om mijn wireless netwerkkaart (asus WL-100G) te installeren heb ik ndiswrapper nodig met paar andere pakketten waaronder build essentials. Normaal als ik sudo apt-get install build-essential deed werd dit geinstalleerd echter is dit in deze versie niet het geval. Verder staan er in mijn lijst bij synaptic geen dingen die nog niet aangevinkt zijn![]()
2. Geluidskaart is nog steeds niet werkend. Geen specifiek Ubuntu probleem maar als iemand toevallig dezelfde kaart heeft en mij verder kan helpen graag. (betreft een ESS Technology geluidskaart zal even precieze type zoeken)
3. Ik heb hem in het Nederlands geinstalleerd echter zijn de menubalken bovenaan etc gewoon engels met soms een Nederlandse optie ertussen, is dit bij meer mensen?
Over punt 3, de vertalingen hebben ze flink verklooid. Ik hoorde dat als je italiaans kiest alles gewoon Engels is.
Nu maakt 't voor mij niet uit, want ik kies altijd engels.
Reg. datum: 20 december 2004
quote:JerreDV schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:02:
Als ik de live cd probeert op te starten wordt mijn scherm gewoon zwart als hij X moet opstarten. Gnome start wel op, want ik hoor het opstartgeluidje, en de cd ratelt rustig verder. Nu, ik ben niet de enige met dat probeem:
Ik heb het iets soortgelijks ook een paar keer gehad met andere distro's, als ik mijn monitor aan de videokaart had zitten met een DVI kabel. Ik weet niet of het bij jou/jullie het geval is, maar soms kan het de moeite waard zijn om even een goede, oude VGA kabel te gebruiken om zeker te weten dat er echt geen signaal naar de monitor gaat. (had het laatst nog met DesktopBSD.. zwart scherm met DVI.. maar wel geluid.. met VGA: een desktop!)
My very small suggestion
♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ GamerTag: BurntIcecOld
Ik heb als in xorg.conf gekeken, maar ik zou echt niet weten hoe ik de shortcuts moet veranderen. Hoe doe ik dit?
Nou, ik draai al een hele tijd Dapper, sinds hij nog unstable was, en zo nu en dan merk je dat er icoontjes worden veranderd, gewoon door apt-get update/upgrade dus. Op zich wel leuk, ze zijn allemaal wel netjes.quote:IceFreak schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:16:
Ik kan geen screenshots vinden van 6.06 of blijft het graphische (menu's e.d.) gewoon hetzelfde als de vorige?
Nou, dan zou ik ook graag willen dat deze wordt opgenomen voor mensen met een NVIDIA kaart die XGL/Compiz willen draaien. Dit is mijns inziens de ultieme howto. Ik heb een hele rij howto's geprobeerd: verschillende uit ubuntuforums.org (inclusief die uit de sticky aldaar), die uit de Dapper Drake 6.06 Guide, nog wat van random websites, maar steeds kwam ik bij het starten van compiz uit op de error:quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:53:
[...]
Hij staat erin opgenomen. Plaats vooral meer suggesties over veranderingen die ik in de OP moet opnemen want daar wordt ie alleen maar duidelijker van en dat is mijn doel.
Met bovenstaande link werkt alles echt wel goed. De reden ligt volgens mij bij de 2 repositories die je moet toevoegen, daar staan veel recentere pakketten in. Vooral een up-to-date mesa library is belangrijk, want NVIDIA heeft nog maar net GLX_EXT_texture toegevoegd aan de drivers en als je een oude mesa library hebt krijg je dus bovenstaande foutmelding.quote:
compiz.real: GLX_EXT_texture from pixmap is missing
compiz.real: Failed to manage screen: 0
compiz.real: No managable screens found on display :0name of display: :0.0
XGL/Compiz werkt tegenwoordig meteen na de installatie al prima, alleen is 't wobbly effect ontzettend overdreven. Gelukkig is er nu ook een tooltje meegeleverd (wordt via bovenstaande handleiding ook automatisch geinstalleerd) waarmee je alles grafisch tot in detail kunt instellen.
Klopt, er is ook al een oplossing voor de shift-backspace bug, ik zoek 'm even op.quote:E-jey schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 00:41:
omg, zo kan ik echt niet werken. Elke keer als ik shift-backspace in tik restart xorg. Dat is me nu in 5 min drie keer gebeurd. Ik zit gewoon een mailtje te tikken of in de console te werken.
Ik heb als in xorg.conf gekeken, maar ik zou echt niet weten hoe ik de shortcuts moet veranderen. Hoe doe ik dit?
[edit]
Alstu: klik (misschien ook iets voor de TS?)
Bergen wijzigde dit bericht 03-06-2006 01:33 (15%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.