Hoofdcategorieën
Topicacties

Ubuntu 6.06 LTS

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Foto foto..
Reg. datum: 15 oktober 2001

Gisteren Dapper geinstalleerd en moet zeggen: ziet er gelikt uit !
Ik heb er nog niet echt veel mee gedaan maar wel even gekeken of ik WPA aan de praat kon krijgen, iets wat tot nu toe in Linux altijd een lastig iets is geweest (wpa_supplicant, configfiles etc).. En zowaar, het is me met niet al te veel moeite gelukt.. Een paar pointers voor mensen die het niet in één keer voor elkaar krijgen:

- Installeer de Network Manager applet via apt-get of je grafische packet manager
- Indien je in Network Manager je wireless kaart niet ziet: verwijder alle referenties naar je netwerkkaarten (eth0 t/m ethX, wlan0 etc) in /etc/network/interfaces en doe een sudo /etc/init.d/networking restart

Vervolgens zou je via Network Manager (netwerk icoontje a la Windhoos, rechtsboven in balk) je wireless instellingen moeten kunnen wijzigen, waaronder wpa settings etc..

NIGHTWISH FOREVER!

Ik heb een probleem: Ik had bijna een half jaar ubuntu breezy 5.10 server draaien, met daarop apache2, php4, mysql 4.1, torrentflux 2.1, proftpd, samba enz.
Torrentflux is een zooi php scripts waarmee je via een webinterface torrents kunt zoeken, downloaden en ophalen naar je pc, dit werkte onder ubuntu breezy vlekkeloos. Nu heb ik de server opnieuw geinstalleerd, met ubuntu dapper 6.06 LTS server, maar krijg torrentflux niet aan de gang.

de foutmelding is: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /www/hosts/auxilium/torrentflux/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 354

Even zoeken op internet en het blijkt dat het iets is met php5 waarin iets met mysql standaard uitgeschakeld is, wat in php4 niet zo was. Je kunt het dus aanzetten door php5 te compileren met een optie dat het wel goed komt, maar ik wil het graag anders doen, zodat ik het met package management kan blijven gebruiken.

Iemand een oplossing, want dit is gruwelijk irritant. PHPmyadmin doet het wel.

Nightwish, Evanescence, Live, Hammerfall, For My Pain, Visions of Atlantis, Within Temptation
C2D E6400 - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair TWIN2X2048-6400C4 - Asus 7300GT - WD Raptor 1500ADFD

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
jealma schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:16:
Ik heb een probleem: Ik had bijna een half jaar ubuntu breezy 5.10 server draaien, met daarop apache2, php4, mysql 4.1, torrentflux 2.1, proftpd, samba enz.
Torrentflux is een zooi php scripts waarmee je via een webinterface torrents kunt zoeken, downloaden en ophalen naar je pc, dit werkte onder ubuntu breezy vlekkeloos. Nu heb ik de server opnieuw geinstalleerd, met ubuntu dapper 6.06 LTS server, maar krijg torrentflux niet aan de gang.

de foutmelding is: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in /www/hosts/auxilium/torrentflux/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 354

Even zoeken op internet en het blijkt dat het iets is met php5 waarin iets met mysql standaard uitgeschakeld is, wat in php4 niet zo was. Je kunt het dus aanzetten door php5 te compileren met een optie dat het wel goed komt, maar ik wil het graag anders doen, zodat ik het met package management kan blijven gebruiken.

Iemand een oplossing, want dit is gruwelijk irritant. PHPmyadmin doet het wel.
Knal
code:
1
2
<?
phpinfo();
?>

in een .php file en als blijkt dat je php5 draait even removen en php4 erop zetten :)

Disclaimer : Ik weet niet of ik dat phpinfo stukje goed heb... ben niet zo into code kloppen en dat ik het zelf heb gedaan is een tijdje terug en GooGle weet het vast wel beter dan ik ** schaam **

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

NIGHTWISH FOREVER!

ah okee, ik was er al achter dat in php5 de support voor mysql standaard disabled is, maar dat je dat kunt enablen door em met "--with-mysql" te compileren, maar ik heb juist geen zin om te gaan compileren, en php5 is wel een stuk nieuwer.

Wat zou jij doen dan? php4 installeren of php5 compileren en installeren, waarbij je de nieuwste versie hebt?

Nightwish, Evanescence, Live, Hammerfall, For My Pain, Visions of Atlantis, Within Temptation
C2D E6400 - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair TWIN2X2048-6400C4 - Asus 7300GT - WD Raptor 1500ADFD

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Probeer dit eens:
code:
1
sudo apt-get install libapache2-mod-php5 php5-mysql
sudo /etc/init.d/apache2 restart

Vergeet vervolgens niet om een harde refresh in je browser doen!

PSN: zAo82

ph34r my [OGR-25] Cows

php4 Is weer wel meer en beter compatible met heel veel dingen.

ik zou trouwens
code:
1
apachectl -graceful

doen als command sinds dat wat vriendelijker is ;)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Unleash the power!

hmm, ik laad dus die cd, kom ik in dus in gnome, druk ik op install en heel me desktop freezed na 10 seconden, muis beweegt nog wel, maar voor de rest niets :( Nog meer mensen met dezelfde ervaring?
Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
Lupare schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:18:
hmm, ik laad dus die cd, kom ik in dus in gnome, druk ik op install en heel me desktop freezed na 10 seconden, muis beweegt nog wel, maar voor de rest niets :( Nog meer mensen met dezelfde ervaring?

Just Google it! ;)

Ik heb zelf trouwens geen ervaringen met de Live CD installer, ik gebruik altijd de installer op de Install CD, geeft mij altijd meer zekerheid... (met de Beta CD liep hij trouwens ook vast, maar dat kon ik opzich verwacten...)

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

Reg. datum: 25 december 2005

quote:
degroot schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:15:
Maar 6.06 is helemaal ideaal , nu werkt ook gelijk mijn automatische aankoppeling van de ntfs schijf op me laptop :D , nu kan ik dus lkkr makkelijk bij me windows bestanden zonder geklooi van mounten oid. toch wel iets wat voor een beginner/overstapper meestal een must is , en wat bij 5.10 niet helemaal werkte.
Dat viel mij ook al in positieve zin op ja... Alhoewel het wel jammer is dat je nog steeds geen schrijfrechten op die schijven hebt... maarja dat zal er met ubuntu 7 dan wel weer inzitten. We moeten iets te wensen overhouden ;).

Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:47:
[...]

Dat viel mij ook al in positieve zin op ja... Alhoewel het wel jammer is dat je nog steeds geen schrijfrechten op die schijven hebt... maarja dat zal er met ubuntu 7 dan wel weer inzitten. We moeten iets te wensen overhouden ;).
Je kunt best NTFS schrijven, maar dat zit nog in diepe beta fase, ik ben bang (nouja, niet echt bang, heb geen NTFS schijven) dat het ook niet in Edgy Etch zal zitten (nummertje 7 zeg maar ;) )

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

One Last Embrace..

quote:
peddro schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:05:
[...]
Je kunt best NTFS schrijven, maar dat zit nog in diepe beta fase, ik ben bang (nouja, niet echt bang, heb geen NTFS schijven) dat het ook niet in Edgy Etch zal zitten (nummertje 7 zeg maar ;) )

Edgy Eft is nummertje 6.10? Eft+1 is pas 7?

Daarnaast denk ik dat het nooit echt wat gaat worden met die NTFS-support, niet met GPL in ieder geval.

quote:
peddro schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:05:
Ik weet het zelfs wel zeker ;). Microsoft geeft de sourcecode ervan niet vrij dus men moet via reversed engineering aan de slag: dat gaat dus nog wel even duren. Helaas...

Reg. datum: 15 maart 2005

die nummer slaan op jaar.maand, dus dapper 6.06 = 2006 juni, en edgy komt als het goed is in okt uit, wordt dus 6.10. De eerste release in 2007 wordt 7.04 waarschijnlijk

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Alhoewel ik bij elke release weer wat kleine dingetjes mis (zoals bij 6.06 de al eerder genoemde safe mode & recovery console), kan in ieder geval gesteld worden dat er heel erg hard aan gewerkt wordt. Welke andere distro krijgt elk half jaar een nieuwe versie..? Ik ben nu alweer benieuwd naar 6.10 :).

HetWonder wijzigde dit bericht 02-06-2006 16:46 (3%)

Reg. datum: 27 maart 2002

als ik dit deze versie wil proberen in vmware, kan je dan gewoon de iso downloaden en via de vmware starten? is dat via vmware player?

wie het laatst lacht..... is traag van begrip

One Last Embrace..

quote:
HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:45:
Alhoewel ik bij elke release weer wat kleine dingetjes mis (zoals bij 6.06 de al eerder genoemde safe mode & recovery console), kan in ieder geval gesteld worden dat er heel erg hard aan gewerkt wordt. Welke andere distro krijgt elk half jaar een nieuwe versie..? Ik ben nu alweer benieuwd naar 6.10 :).
Die savemode (Single User Mode) zit er al in vanaf Breezy? Die komt gewoon bij elke kernel in je grub te staat als "Ubuntu, kernel 2.6.15-23-k7 (recovery mode)".

Wookie!!!
Reg. datum: 09 april 2004

Met die NTFS schrijf support zal het denk ik bij Edgy wel goed komen. Ik las net op Distrowatch dat bij Knoppix 5 "transparent write access for NTFS partitions" in zit, dus Ubuntu zal er toch ook wel mee komen straks...

"Everybody freeze" - "I'm a robot, not a refridgerator"

Om een of andere vage reden wil deze versie van Ubuntu in tegenstelling tot zo'n beetje iedere andere distro en vorige versies niet meer mijn Intel onboard netwerkadapter van mijn Dell Inspiron 8100 vinden.. Voordeel is wel dat de rest nu werkt.. maar zonder netwerk schiet het niet echt op..

Andere mensen die hier tegenaan gelopen zijn en wie heeft er een oplossing voor?

lspci geeft de adapter wel aan maar in ifconfig staat hij nog niet dus, iets klopt er nog niet..
Tauïst

quote:
peddro schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:33:
[...]

Just Google it! ;)

Ik heb zelf trouwens geen ervaringen met de Live CD installer, ik gebruik altijd de installer op de Install CD, geeft mij altijd meer zekerheid... (met de Beta CD liep hij trouwens ook vast, maar dat kon ik opzich verwacten...)
Ik ben redelijk handig in linux, maar het is mij ook nog niet gelukt om dit probleem op te lossen. Je roept google it, maar ik zou het eerlijk gezegd niet zomaar vinden... heb je een linkje ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong | SDL_ffmpeg

Reg. datum: 27 februari 2003

Ik heb ook even de ubuntu live cd iso gebrand. En als ik nu in ubuntu zit, dan krijg ik de schermresolutie niet hoger dan 640x480. Probleem is dus dat ik de helft van de grafische installer niet zie, zodat ik het niet kan installeren. Iemand enig idee?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

quote:
mastair schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:25:
Ik heb ook even de ubuntu live cd iso gebrand. En als ik nu in ubuntu zit, dan krijg ik de schermresolutie niet hoger dan 640x480. Probleem is dus dat ik de helft van de grafische installer niet zie, zodat ik het niet kan installeren. Iemand enig idee?

Hoe je de resolutie kan verhogen wordt hier al eerder beschreven. Je moet in de console een aantal commando's invullen (lees dit topic er maar even op door).

Ik heb ook nog een vraagje: weet iemand hoe je makkelijk en snel applicaties die al op je pc staan aan het toepassingen-menu moet toevoegen? Ik had gehoopt dat het in deze versie niet meer nodig was om dat met allerlei gerotzooi in de console moest doen maar het ziet er naar uit dat dat wel het geval is...

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:10:
Ik vind die md5sum ook al zo'n ongebruiksvriendelijk gezeur... waarom is dat bij het downloaden van een windows cd niet nodig?
ROFL :D

Tauïst

quote:
HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:30:
[...]

Hoe je de resolutie kan verhogen wordt hier al eerder beschreven. Je moet in de console een aantal commando's invullen (lees dit topic er maar even op door).

Ik heb ook nog een vraagje: weet iemand hoe je makkelijk en snel applicaties die al op je pc staan aan het toepassingen-menu moet toevoegen? Ik had gehoopt dat het in deze versie niet meer nodig was om dat met allerlei gerotzooi in de console moest doen maar het ziet er naar uit dat dat wel het geval is...
In de beta zat altijd een mooi applications menu editor, ben er nog niet in geslaagd deze versie te instaleren dus kan je niet zeggen of dit nog steeds zo is.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong | SDL_ffmpeg

Reg. datum: 10 november 2001

quote:
Cyphax schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:19:

Ik heb een paar puntjes van kritiek. Allereerst zijn er wanneer je universe in de repository aanzet VEEL en VEEL teveel updates. Ik heb er ect tientallen per dag lijkt het wel. Misschien is de repository wel te groot maar dit is niet handig.

Dat lijkt me nogal wiedes. Je gebruikt de release candidate. Dat wil dus zeggen: een ontwikkelversie. In de releasecandidate worden dus nog zoveel mogelijk bugs e.d. gefixed zodat de uiteindelijke versie beter wordt.

Backups? We don' *NEED* no steenking backups.

Frak!
Reg. datum: 01 maart 2001

Deze moet inderdaad echt in de TS worden opgenomen, er staat zoveel goeds in uitgelegd:

How to install Adobe Reader (PDF Reader) with Plug-in for Mozilla Firefox
How to install Flash Player (Macromedia Flash) Plug-in for Mozilla Firefox
How to install J2SE Runtime Environment (JRE) with Plug-in for Mozilla Firefox
How to install Totem (Multimedia Player) with Plug-in for Mozilla Firefox

How to install build-essential (Basic Compilers)
How to install DVD playback capability
How to install dvd::rip (DVD Ripper)
How to install Extra Fonts
How to install GnomeBaker (CD/DVD Burning Application)
How to install Multimedia Codecs
How to install rar (RAR Archiver)
How to install RealPlayer 10 (Multimedia Player)
How to install Thunderbird (Mozilla Email Client)
How to install Xine-ui (Multimedia Player)

En nog veeeeel meer. Praktisch allemaal via apt-get.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: