Aliens do exist... They're just waiting for Chuck Norris to die before they attack..
Wat daarbij ook zeker handig is is beaglequote:HetWonder schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:34:
Onderstaand tooltje (dat nu ook voor het eerst in ubuntu standaard zit verwerkt) heb ik toegevoegd aan de openingspost. Erg makkelijk progje dus ik dacht ik tip jullie even:
Deskbar Een zeer handig tooltje waarmee je echt overal in je systeem kunt zoeken. Deze link brengt je naar een voorbeeld wat je allemaal met Deskbar kan doen: kijk en overtuig jezelf! In de Nederlandstalige ubuntu heeft Deskbar de naam 'actiebalk'. Erg handig tooltje!
sudo apt-get install beagle
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
dus nu draait de update naar 6.06 dapper... ben benieuwd. update loopt al een aardig tijdje, maar ziet er wel naar uit dat het goed gaat lopen.
ben erg benieuwd naar de boot tijden, want die vond ik met breezy wel erg tegenvallen.
Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland
Reg. datum: 07 juli 2002
Restarten is ook geen optie want omdat je de eerste keer als je het wilt installeren in een soort live cd komt, dus na een restart begin je weer leuk opnieuw.
Ik draai ook na een korte uitstap naar suse kubuntu dapper, en ik moet zeggen dat het goed in inelkaar steekt. Is het nu zoveel beter dan de 'rest'? Nou nee vind ik persoonlijk niet - de voordeel van de hype is wel - dat als je zoekt op iets een pakketje of iets dergelijks, dan heb je hele grote kans dat google iets vindt waar je wat aan hebt, een groot plus punt.
Ik heb een amd64 en had dus eerst de 64bits versie erop maar daarbij had ik toch nog wel wat problemen (en ik kon de CT library niet gebruiken van school) Als enig min puntje is dat x niet starte out-of-the box maar dat heb ik verholpen door xorg.conf aan te passen.
Overigens, las ik ergens dat iemand beagle gebruikte? Dit is echt idd - super find eat your hart out
Oja, kijk ook eens naar automatix - erg handig
One OS To Rule Them All And In The Darkness Bind Them...
quote:Gila schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:48:Oja, kijk ook eens naar automatix - erg handigeen script dat je heel hoop werk uit handen neemt te aanzien van 'non-free' dingen.
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
quote:E-jey schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:21:
Misschien is het een idee om een soort van nederlandsetalige wiki/handleiding te maken met tips en handleidingen voor mensen die overstappen? Misschien bestaat die al, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Als ik vanmiddag thuis ben maar eens mediawiki downloaden en zo'n configgen.
Zoiets: http://ubuntu-forums.nl/docu/ubuntugids-1.2.html ?
Je kan beter de al bestaande initiatieven steunen (bij voorkeur de officiele) dan zelf wat gaan schrijven, dat tweede levert meestal alleen maar allerlei losse, halve, handleidingen op waar uiteindelijk niemand wat aan heeft.
Jesse wijzigde dit bericht 02-06-2006 10:29 (21%)
Debian | Ubuntu | PortableApps
Reg. datum: 25 december 2005
Een nederlandstalige wiki bestaat wel al maar hij is erg beperkt. Opzich een goed idee om dat op te gaan starten, dan kan die er ook bij in de OP.quote:E-jey schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:21:
Misschien is het een idee om een soort van nederlandsetalige wiki/handleiding te maken met tips en handleidingen voor mensen die overstappen? Misschien bestaat die al, maar die ben ik nog niet tegen gekomen. Als ik vanmiddag thuis ben maar eens mediawiki downloaden en zo'n configgen.
Maar dan in Wiki formaat zodat iedereen het kan wijzigen i.p.v. één persoon. Dat maakt het een stuk makkelijker alles up to date te houden. En natuurlijk toegespitst op specifiek Dapper Drake 6.06.quote:
HetWonder wijzigde dit bericht 02-06-2006 10:31 (9%)
quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:29:
[...]
Een nederlandstalige wiki bestaat wel al maar hij is erg beperkt. Opzich een goed idee om dat op te gaan starten, dan kan die er ook bij in de OP.
Wat je (zoals ik hierboven al zeg) het beste kan doen is je hier aansluiten: (de wiki dus) https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie
Anders krijg je van die flaters zoals http://www.ubuntu-linux.nl/
Dat is alleen maar frustrerend, en onterecht, want Ubuntu wil bij uitstek de inzet van de community steunen, maar niet overal en nergens. Het steunen van allerlei persoonlijke stokpaardjes van mensen die een eigen ubuntuforum of wiki maken daar kunnen ze nu eenmaal niet aan beginnen.quote:Mede door het gebrek aan steun van Ubuntu en Ubuntu-NL aan community-efforts zoals deze website, is de behoefte van de beheerders voor het beheren van deze website weggenomen.
Jesse wijzigde dit bericht 02-06-2006 10:42 (38%)
Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Ik kijk er naar uit om eens met dat XGL verhaal aan de gang te gaan. Al zit het er dan nog niet standaard in.
Eerste indruk is iig dat het er gelikt en netjes uitziet, maargoed dat was ik al wel gewend van (K)Ubuntu!
Kluk-Kluk wijzigde dit bericht 02-06-2006 10:54 (20%)
Powered By C8H10N4O2
Als Ubuntu het wel doet, kan je altijd nog na de setup aangeven in Synaptic dat je Kubuntu/KDE wil installeren. Dat gaat ook vrij vlot.quote:webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:44:
Hmm, net de Kubuntu-6.06-i386.iso gebrand met Nero alleen pakt me computer hem niet bij een reboot? Hij start niet op vanaf de CD terwijl een windows cd dat wel doet... Maar even Ubuntu testen...
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Weet je zeker dat je geen multisessie cd hebt gebrand? Ik zou hem nogmaals branden, kijk dan goed naar alle instellingen en kies een vrij lage brandsnelheid.quote:webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:44:
Hmm, net de Kubuntu-6.06-i386.iso gebrand met Nero alleen pakt me computer hem niet bij een reboot? Hij start niet op vanaf de CD terwijl een windows cd dat wel doet... Maar even Ubuntu testen...
quote:webfreakz.nl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:44:
Heb je de md5-checksum van de iso gecontroleerd na het downloaden? Misschien had je een corrupte download. Het zal niet aan het verschil tussen Kubuntu en Ubuntu liggen...
(md5-checksums staan in het MD5SUMS-bestand op de download site)
quote:Vlugge Japie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:00:
[...]
Weet je zeker dat je geen multisessie cd hebt gebrand? Ik zou hem nogmaals branden, kijk dan goed naar alle instellingen en kies een vrij lage brandsnelheid.
Multi-sessie weet ik niet, maar maakt het ook nog uit met disc-at-one/track-at-once? Brandsnelheid zal ik eens lager zetten als ik een CD-RW gevonden heb.
Is een force-re-check met Ubuntu ook goed? Dan controleert die namelijk ook de hash. Zou wel raar zijn als die het daardoor niet deed want in Windows krijg ik een auto-run scherm te zien?quote:John_Glenn schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:02:
[...]
Heb je de md5-checksum van de iso gecontroleerd na het downloaden? Misschien had je een corrupte download. Het zal niet aan het verschil tussen Kubuntu en Ubuntu liggen...
(md5-checksums staan in het MD5SUMS-bestand op de download site)
Specs || "You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:10:
Ik vind die md5sum ook al zo'n ongebruiksvriendelijk gezeur... waarom is dat bij het downloaden van een windows cd niet nodig?
Ligt eraan hoe je het gebruikt. Je kan gewoon booten van je cd en in het menu wat verschijnt ervoor kiezen om je cd te laten checken.
(En verder is het puur een vrijwillige mogelijkheid, dus wat er ongebruiksvriendelijk aan is en wat er gezeur aan is begrijp ik niet.)
Jesse wijzigde dit bericht 02-06-2006 11:13 (19%)
Windows koop je over het algemeenquote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:10:
Ik vind die md5sum ook al zo'n ongebruiksvriendelijk gezeur... waarom is dat bij het downloaden van een windows cd niet nodig?
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Allemaal bestanden/mappen.quote:Jesse schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:08:
webfreakz.nl: Als je in windows de cd waar kubuntu op moet staan bekijkt, zie je dan een .iso bestand staan of iets anders?
Reg. datum: 01 december 2003
quote:HetWonder schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:10:
???
Moet jij ons ff vertellen waar jij die windows cd's ken downloaden
En dan erbij , een md5 sum is alleen maar om te controleren of je download wel compleet is , zodat mensen niet zomaar een image branden en tijdens de installatie erachter komen dat er errors in de cd zit....
Niet echt gezeur dacht ik zo , en dan erbij , je hoeft het ook niet te gebruiken...
Maar ff over de nieuwe Ubuntu , ik had eerst versie 5.10 op me laptop , en daar was ik al goed tevreden over.
Maar 6.06 is helemaal ideaal , nu werkt ook gelijk mijn automatische aankoppeling van de ntfs schijf op me laptop
Over het wireless gebueren heb ik nog nooit geklaagt. maar dat kan misschien komen doordat Linux icm met ndiswrapper met iedere distro gelijk werkte bij mij.
www.borduurstudio-zigzag.nl
Kortom ik ga ff uitzoeken wat daar loos is.
Ook Kubuntu gaat daar trouwens de fout in. Dacht eerst dat het kwam doordat ik de niet AMD64 versie gebruikte, maar helaas was het daarmee niet anders dan de standaard versie.
Uiteraard is die AMD64 PC zelf heel OK, geen grafische problemen in 2D of 3D in XP/MCE, en zelfs andere distro's als KNOPPIX leveren geen problemen.
Vreemdgenoeg draaiden vorige versies van (K)Ubuntu trouwens wel prima.
Zal binnenkort ff kijken wat save video mode doet. Was benieuwd dus ff snel de CD erin gedumpt, maar jammer dat het bij 't opstarten al fout liep
Mocht iemand iets soortgelijks tegenkomen of een idee hebben hoe dit kan, hoor ik het graag
En nogmaals, de videokaart zelf is perfect (is namelijk uiteraard al grondig getest zoals we dat als Tweakers niet kunnen laten)
_XipHiaS_ wijzigde dit bericht 02-06-2006 18:35 (46%)
E6420@2.1GHz,Swiftech WC,Commando Rev.103G,2x1GB OCZ PC8500,Seagate 7200.9 160GB,LITE-ON DVD LH-20A1S,Audigy II,Gigabyte 7600GT,Logitech MX700,MS Natural Ergonomic KB 4K,EIZO FS L767,Cooler Master Stacker
Ik denk dat je dan beter de serverinstall kan doen en vervolgens het pakketje "kubuntu-desktop" installeren. Lijkt me een schonere en snellere oplossing.quote:gwystyl schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:58:
[...]
Als Ubuntu het wel doet, kan je altijd nog na de setup aangeven in Synaptic dat je Kubuntu/KDE wil installeren. Dat gaat ook vrij vlot.
PSN: zAo82
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.