Ik heb volgend probleem bij het upgraden van breezy naar dapper.
Tijdens het upgrade proces kreeg ik plots een melding dat mysql 5.0 niet verder geinstalleerd kon worden omdat de huidige DB nog ISAM tabellen aanwezig zijn. Eveneens sloot het update proces gewoon af en zei dat ik dpkg --configure -a moest draaien.
Ok, zo gezegd zo gedaan, en het update proces leek gewoon door te gaan. Tot er plots opnieuw deze foutmelding verscheen. Nu heb ik mysql niet direct nodig en echt belangrijke data stond er niet in die mysql db, dus heb ik die maar met apt-get remove mysql-server verwijderd. Als ik nu opnieuw dpkg --configure -a doe gebeurd er helemaal niets. Een apt-get -f install wil opnieuw mysql 5 installeren, maar ik krijg opnieuw de melding van die ISAM tabellen. Nu zou ik mysql opnieuw kunnen installeren en die tabellen echt updaten, maar het probleem is dat hij mysql totaal niet meer wil installeren nu. Als ik apt-get install mysql-server-4.1 doe zegt hij dat er onvoldane vereisten zijn ivm mysql 5.0.
En het update proces kan ook niet verder meer gestart worden.
Iemand een idee wat ik kan doen? Het is trouwens een AMD64 architectuur.
Edit:
Ok, mysql 4.1 toch aan de praat gekregen. Blijkbaar was nog niet alles van de 5.0 weg, dus nogmaals die verwijderd, en dan 4.1 geinstalleerd, en de db's veranderd naar myisam. Maar nu: hoe start ik opnieuw het installatie proces? zowel via de update manager, apt-get dist-upgrade, dpkg --configure -a en gksudo "update-manager -d" zegt hij dat het systeem up to date is.
Edit 2:
hmmz, na een reboot krijg ik geen foutmeldingen of iets dergelijks, dus zo te zien is de update dan toch geslaagd. Spijtig van deze foutmeldingen. Je zou toch denken dat een installer nooit mag vastlopen omdat een pakket zoals mysql nu niet aan de vereisten voldoet.
Brecht Laitem wijzigde dit bericht 01-06-2006 23:42 (24%)