Reg. datum: 27 augustus 2002
Reg. datum: 27 augustus 2002
Ik meen mij te herinneren dat nummers altijd zonder de 0 moeten (heeft iets met ddi en/of het internationale formaat te maken 31xxx etc).
Waar ik zelf nogal gek van word is:
- sip provider geeft formaat mee (en zie maar uit te vinden wat...
- de sip box (fritz) geeft op basis van 'vinkjes' ook weer wat mee (of stript iets weg..)
- de centrale doet er ook weer wat mee (of niet omdat hij het niet snapt)
een logger tussen al die signaaltjes zou wel fijn zijn ;-) op de s0 bus kan dat hardware matig maar ik heb zo'n ding niet
Waar ik zelf nogal gek van word is:
- sip provider geeft formaat mee (en zie maar uit te vinden wat...
- de sip box (fritz) geeft op basis van 'vinkjes' ook weer wat mee (of stript iets weg..)
- de centrale doet er ook weer wat mee (of niet omdat hij het niet snapt)
een logger tussen al die signaaltjes zou wel fijn zijn ;-) op de s0 bus kan dat hardware matig maar ik heb zo'n ding niet
quote:pegagus schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:33:
Waar zit de F0-bus? S0-bus ken ik wel. Dat is de ISDN-lijn. De siemens SX 255 is blijkbaar een isdn-centrale (even gegoogled)?
Waar ik van het weekend achter gekomen ben is dat er tussen mijn Vox Chicago (ook een Siemens isdncentrale) en de Fritz!box 7170 iets raars zit met de 0. Ik heb msn-nummers ingevoerd in de Vox Chicago, maar had dat eerst met een 0 gedaan. Daarop reageerde de toestellen niet. Na het weglaten van de 0 bij de invoer van het msn-nummer herkend de Vox Chicago wel het nummer en gaat de handset over. Uit de handleiding van de Vox Chicago maak ik niets op over het weglaten van de 0. In de handleiding van de 7170 moet ik nog eens zoeken.
Vergelijkbaar met jouw probleem, maar ik heb niet zo een oplossing.