Hoofdcategorieën
Topicacties

Fritz!Box Fon

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 september 2007

Quan gaf als tip:
Op mijn 7140 laadden sommige websites tijdens het bellen ook extreem langzaam, ik had dit opgelost door de traffic shaping functie uit te schakelen. Deze optie vind je onder "Settings -> Internet -> Account Information".
_/-\o_
Inderdaad....dat scheelt een hoop.
Sinds die instelling kan ik tijdens telefoongesprekken nu veel beter internetten en aan het gesprek merk ik niets....

Waar is die instelling dan wel goed voor?

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
tweap schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:17:
Quan gaf als tip:
Op mijn 7140 laadden sommige websites tijdens het bellen ook extreem langzaam, ik had dit opgelost door de traffic shaping functie uit te schakelen. Deze optie vind je onder "Settings -> Internet -> Account Information".
_/-\o_
Inderdaad....dat scheelt een hoop.
Sinds die instelling kan ik tijdens telefoongesprekken nu veel beter internetten en aan het gesprek merk ik niets....

Waar is die instelling dan wel goed voor?
Geen idee, behalve dan dat ie je internet langzamer maakt... Het telefonieverkeer heeft er bij mij voor de rest ook geen last van, zelfs niet bij zwaar usenet en/of torrent-gebruik.

Reg. datum: 21 januari 2008

Klopt het dat de FritzBox 7270 zowel analoog als ISDN aan te sluiten is? Ik bedoel dus het lijntype vanaf de splitter/ISRA.

Ik vind het op de site van AVM een beetje onduidelijk staan.

Reg. datum: 12 december 2004

quote:
lucas321 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:20:
Klopt het dat de FritzBox 7270 zowel analoog als ISDN aan te sluiten is? Ik bedoel dus het lijntype vanaf de splitter/ISRA.

Ik vind het op de site van AVM een beetje onduidelijk staan.
De Duitse(!) 7270 is een Annex B modem. In Duitsland gebruikt men zowel voor analoge als ISDN lijnen altijd Annex B. In Nederland echter niet dus de de Duitse 7270 is in Nederland niet op een analoge lijn te gebruiken (Annex A), wél op een ISDN lijn.

Reg. datum: 13 januari 2008

Heb nu een internationale Fritz 7170(A) al meer dan een week (bijna) probleemloos draaien.
Een paar dingetjes krijg ik niet voor me kaar: ik kan de call list niet exporteren, en ik probeer het programma FritZ monitor draaiende te krijgen. Ik zie wel als POPup de binnen/uitgaande gesprekken maar ook hier kan ik de calllist en telefoonboek niet exporteren. Mijn duits is niet denderend dus... (7170, fw 58.04.07)

quote:
Lampie01 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:06:
Heb nu een internationale Fritz 7170(A) al meer dan een week (bijna) probleemloos draaien.
Een paar dingetjes krijg ik niet voor me kaar: ik kan de call list niet exporteren, en ik probeer het programma FritZ monitor draaiende te krijgen. Ik zie wel als POPup de binnen/uitgaande gesprekken maar ook hier kan ik de calllist en telefoonboek niet exporteren. Mijn duits is niet denderend dus... (7170, fw 58.04.07)
Een Internationale Fritz!Box heeft een Engelse interface, géén Duitse ;)

Reg. datum: 24 maart 2007

Heeft iemand een externe HD goed werkend gekregen? Hoe dan? Ik heb mijn HD als FAT geformatteerd maar het wil maar niet goed werken. Zodra ik de HD inprik merk ik dat de FB het er zwaar mee krijgt. Packetloss naar internet is het gevolg.

Wie heeft het goed werkend en wat is de gouden tip?

quote:
OrakelJos schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:50:
[...]

Een Internationale Fritz!Box heeft een Engelse interface, géén Duitse ;)
Oke dan, maar bestaat er dan ook een engelse monitor?

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Lampie01 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:07:
[...]

Oke dan, maar bestaat er dan ook een engelse monitor?
JFritz kun je zelfs op het nederlands instellen.

quote:
gertjan! schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:44:
[...]

JFritz kun je zelfs op het nederlands instellen.
klopt heb ik ook geprobeerd (ziet er ook goed uit), ik krijg echter bij geen van tweeen het telefoonboek niet ingelezen.
(7170 fw 58.04.47)

Lampie01 wijzigde dit bericht 13-04-2008 15:29 (3%)

quote:
Lampie01 schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:29:
[...]

klopt heb ik ook geprobeerd (ziet er ook goed uit), ik krijg echter bij geen van tweeen het telefoonboek niet ingelezen.
(7170 fw 58.04.47)
Ik heb met een Duitse 7270 géén probleem om de telefoonlijst te exporteren naar een CSV bestand.

Reg. datum: 30 oktober 2002

De derde analoge poort van de 7170 zijn twee ronde gaatjes. Is dit een speciaal soort stekker? En waarom is dat? Was er niet genoeg ruimte achterop (waarom maakt men dat ding dan niet iets breder)?

Reg. datum: 03 april 2005

quote:
pegagus schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:29:
De derde analoge poort van de 7170 zijn twee ronde gaatjes. Is dit een speciaal soort stekker? En waarom is dat? Was er niet genoeg ruimte achterop (waarom maakt men dat ding dan niet iets breder)?
nee daar kun je twee draadjes op aansluiten, volgens mij moet je dan een heel klein schroevendraaiertje oid in het gaatje erboven steken om hem te "openen"

Ik ben bezig de Fritzbox te configureren (dinsdag heb ik adsl van Xs4all). Van budgetphone heb ik een SIPadres: 31**********@budgetphone.nl. De fritzbox (7170) vraagt om een registrar. Als ik het SIP-adres invoer wordt dat niet geaccepteerd van wege de @. Wat is het wel? sip.budgetphone.nl of budgetphone.nl? Ik vraag het omdat ik het nog niet zelf kan testen.

Ik heb staan (en doet het goed) registar: Budgetphone.nl en bij proxy: Sip.budgetphone.nl.

Reg. datum: 15 september 2003

Op het moment ben ik aan het overwegen om een Fritz!Box aan te schaffen. Maar ik vraag me nog af of de Fritz!Box mogelijkheden heeft voor het loggen van netwerkverkeer. Is er te zien welke IP-adressen contact maken met welke poorten? Die mogelijkheid zou mij over de streep trekken.

Reg. datum: 24 maart 2007

Ja en nee. De box zelf geeft dat niet weer, maar hij kan wel een capture bestand maken wat je met wireshark kunt inlezen en dan kun je elke bitje bekijken wat over je netwerk gaat.

Boonie

quote:
Lampie01 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:47:
Ik heb staan (en doet het goed) registar: Budgetphone.nl en bij proxy: Sip.budgetphone.nl.
Welke Fritz!box heb je? Het regeltje proxy ben ik nog niet tegengekomen (7170).

quote:
pegagus schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:38:
[...]

Welke Fritz!box heb je? Het regeltje proxy ben ik nog niet tegengekomen (7170).
Ik heb het nog ff nagezocht, heb je de fritz wel in expertmode gezet? (via systems) overigens internationale 7170

Ben het nog steeds niet tegengekomen, maar het werkt allemaal. Ik liep wel even tegen het probleem aan dat ik andere lokale nummers niet kon bellen, maar daarvoor moest ik bij advanced settings van de Voip-instellingen de area-code opgeven.

Reg. datum: 17 maart 2007

Meer dan een jaar hangt de Fritz!Box Fon WLAN 7140 Annex B in mijn gangkast. Zowel mijn internet als de telefonie via Speedlinq liep er over. Alles prima. Nu is Speedlinq Telfort geworden en moet het een en ander in de instellingen gewijzigd worden. Sip.ritstele.com moet worden sip.telefoniedienst.nl. Zo eenvoudig is het dus niet. Ik krijg nu met geen mogelijkheid de telefonie aan de gang. Iemand hier eerder mee te maken gehad?

Jvdv

Reg. datum: 17 maart 2007

In tegenstelling tot de Telfort Helpdesk wilde de mensen van AVM me wel helpen. Door tel.telefoniedienst.nl te gebruiken lukte het aanmelden wel.

Ik ben blij!

jvdv

Mag ik gevoegelijk aannemen dat als ik mijn regionale nummer heb aangevinkt als prefix (wordt er voor gezet als het eerste cijfer geen 0 is), in geval van 112 dat niet gebeurd? Het nummer kan ik in het dialplan er niet uitgooien, alleen kan ik het nummer kiezen, wat wordt gebruikt bij bellen naar 112.

Heb een Fritz 7170 internationaal nieuwste FW.
SX 255 nieuwste FW. hoe ik ook piel ik krijg de settings voor nummerwergave niet goed of de nummerweergave is goed in de telefoon 06xxxxx maar dan staat ie in de bijgeleverde software van Siemens verkeerd 6xxxxx. of in de talk en surf software goed maar in de telefoon als 6xxxxx.
de SX255 staat aangesloten via de F0 bus. een aangesloten telfoon op de fon 1 geeft wel een correcte nummerweergave. ideeen?

Waar zit de F0-bus? S0-bus ken ik wel. Dat is de ISDN-lijn. De siemens SX 255 is blijkbaar een isdn-centrale (even gegoogled)?

Waar ik van het weekend achter gekomen ben is dat er tussen mijn Vox Chicago (ook een Siemens isdncentrale) en de Fritz!box 7170 iets raars zit met de 0. Ik heb msn-nummers ingevoerd in de Vox Chicago, maar had dat eerst met een 0 gedaan. Daarop reageerde de toestellen niet. Na het weglaten van de 0 bij de invoer van het msn-nummer herkend de Vox Chicago wel het nummer en gaat de handset over. Uit de handleiding van de Vox Chicago maak ik niets op over het weglaten van de 0. In de handleiding van de 7170 moet ik nog eens zoeken.

Vergelijkbaar met jouw probleem, maar ik heb niet zo een oplossing.

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: