Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuwe versterker

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Nieuw Topic
the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
cyberjobe schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:13:
[...]

Zucht... jij gelooft hem op zijn mooie blauwe ogen? Hij is er helemaal weg van en wil hem verkopen kwijt... Yeach right. Blijkbaar zijn er anders weinig medestanders anders zouden ze zijn spullen wel willen kopen.

Hij heeft al 4 paar verkocht. En nee, hij heeft ze in Duitsland gezien of gehoord en heeft dus direct 6 paar besteld!!! Dat is dus zeker >> ¤10.000. Dat ga je toch ook niet zomaar doen wel?

Ik geloof niemand op zijn blauwe ogen dus ik heb hem gemaild alsof ik er niks van wist, zo van "jamaar wat is bij jou TEAB' en heb al een paar mailtjes gehad van hem. Hij kwam gewoon integer over. Als je er zoveel moeite en risico voor over hebt dan vind ik het eerlijk gezegd alleen maar fair dat hij wat winst maakt. Het is nog steeds veel goedkoper dan in Duitsland kopen. Hij bood me aan evt laten de zijne 2e hands te kopen tegen een lagere prijs als hij misschien ging upgraden naar een stel Harmony's

quote:
Wat betreft de gewichten die je bij de speakers plaatst: het zegt imho helemaal niets over de kwaliteiten van de speakers. Je kan simpele Eltax volgooien met loodbitumen, maar no way dat ze beter zal klinken dan de lichte B&W 805S (beide aangesloten op een matchende amp).
gewicht zet ik er alleen bij ivm shipping weight. Puur ter info dat je niet schrikt van de kosten. :o

Dat die kasten van dik MDF/massief hardhout zijn en perfect afgewerkt zijn kun je zelf nazoeken.
Kijk maar eens op AVtalk, ik hoor niet anders als 'de foto doet ze geen recht' en 'au mijn rug', 'tijd voor de sportschool' 'deze krijg je dus NIET terug' (na demo thuis) enz :P.

quote:
cyberjobe schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:16:
Wat ik dus bedoel: als hun huizen door Polen inelkaar gezet worden, zullen ze echt niet vertellen dat de afwerking beroerd is (het is een Duits bezit: Deutschland uber alles- ook als het een importproduct is).

Hoezo vooroordelen? Alsof duitsers dom zijn ofzo? Op Roehren un Hoeren (waarom hebben wij niet zo'n mooie naam :+) lopen geen kuddedieren, eerder trendsetters.
Ik denk echt niet dat het ingegeven is door 'goedpraten van miskopen' (net zoiets als 'keihard op je bek gaan, overeindspringen, rondkijken of niemand je gezien heeft') maar eerder door puur enthousiasme. Ik zie naml hetzelfde op een Engels, Zweeds, Italiaans, en Amerikaans forum (audio asylum).

Ik denk eerder dat het de kift is van personen zoals jij die zelf te duur gekocht hebben en beweren dat Chinezen alleen maar gekopieerde en slechte rommel maken. En 'audiofielen' die hun handel proberen te beschermen en dus maar beweren 'dat er toch verschil in zit'. Of bullshit zoals 'maar bij ons in amerika lopen kunstenaars/ambachtsmensen rond met 40 jaar ervaring die pas echt een trafo kunnen wikkelen'. Nu, dat kunnen ze in China ook hoor.
Het werd trouwens keihard onderuitgehaald door een chinees uit zo'n fabriek die zei dat ze speciaal daarvoor een hele dure machine hadden geimporteerd dodat ze per wikkeling een laag geolied papier kunnen tussenleggen en zeer nauwkeurig kunnen wikkelen

]eep wijzigde dit bericht 12-05-2006 14:49 (36%)

hard maar opbouwend

the real one

nog een revieuw van de Korsun KS99/Dussun DS99
http://www.audiocostruzio...rsun-ks99/korsun-ks99.htm

En deze van de V6i
http://www.audiocostruzio...i/korsun-v6/korsun-v6.htm
(lees ook onderaan de internationale commentaren (het zijn dus niet alleen duitsers :Z)

Het is weliswaar in het Italiaans maar dat is beter te volgen dan Chinees :P (en beter te vertalen met via babelfish.org)

hard maar opbouwend

Acties: [view]

Door: voodooless
Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

Jeep, jij bent echt verkocht aan dat spul he :+

Hier nog een review van de UcD: http://www.tnt-audio.com/ampli/udc180_e.html

voodooless wijzigde dit bericht 12-05-2006 15:36 (46%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Reg. datum: 09 januari 2004

Ik heb zelf ook een class-d amp. Ben er echt super tevreden mee. Hand warm en waar ik helemaal blij mee ben is dat dat ding nauweljjks ruimte inneemt. Het is een 7 kanaals in mijn geval en gebruik de 2 over gebleven kanalen om mijn fronts te biampen.

Het is alleen geen chinees ding dus ik heb ben ik bang de hoofdprijs (3000euro) betaald :+

100% No Soul Guaranteed

the real one

quote:
deepspace schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:31:
Jeep, jij bent echt verkocht aan dat spul he :+

yup :+
alleen jammer dat ik zo rood sta en mijn versterker kapot is :(
Een beetje internetten levert je zo iig wel meer op als ff dom weer naar de winkel stappen en je portemonne trekken.

Ik ben eigenlijk al >10 jaar tevreden met mijn setup geweest. Toen kwam ik erachter dat 2e hands kopen ook een goede optie is. En nu dit. Ik vind het een beetje jammer om die wijsheid alleen voor mezelf te houden. En verder heb ik tijd teveel (lijkt wel).

Dat stukje op TNT over class-D klinkt goed. 'T is alleen wel een zelfbouwprojectje, maar het laat wel de potentie van class-D zien. Wel grappig dat ze steeds weer met een SET vergelijken. Blijkbaar is dat dan toch 'de referentie'. (bovendien is de ene buis de andere niet+ verschil in trafo's en gebruikte voorversterker buizen.
Ik heb niks tegen op verschillende technieken, ik weet alleen wel waar ik zelf het beste resultaat mee haal (oa niet eigenwijs zijn :D)

@fatalfelix hieronder
die ronde afstandbediening
ik had er al bij zien staan 'take me to your leader' _/-\o_

en voor de rest moet ik even over het antwoord nadenken...
Ik speel trouwens mijn film ook af op de pc hier: een lange s-vhs gaat naar de video en het geluid gaat gewoon via mijn Logitech THX gecert. 4.1. Dat klinkt fantastisch terwijl je zou zeggen dat het geen vergelijk is met de rest (de bas is wel flodderig).

Het nadeel van buizen is:
ze slijten (langzaam maar zeker)
opwarmtijd, pas na een minuut ofzo komt er geluid uit en dat word na verloop van 30 min steeds beter
verkeerde/oude buizenversterkers klinken wat wollig, weinig bas/hoog (de vooroordelen hebben wel een grond van waarheid namelijk)

voordeel
een moderne fatsoenlijke valveamp is eerlijk met een strakke volle bas, een open en gedetailleerd middengebied en sprankelend hoog. De ruimtelijkheid is ongeevenaard, net alsof je in een loge in een theater zit en de vitrage weggeschoven is. Er is een enorme diepte in de denkbeeldige zaal voor je en tussen de instrumenten is een zwarte stilte. Bij transistorversterkers heb ik het idee dat er felle verlichting van boven komt waardoor je alle stofdeeltjes/mist ziet tussen de muziekanten.

Er zit ook nog verschil in buizenversterkers qua schakeling:
Push-Pull is krachtiger maar minder verfijnd
Parallel geschakeld levert meer vermogen op maar kan smering geven (en kost 2x zoveel buizen)
Penthode idem
Triode is mooier maar heeft minder vermogen
Single Ended Triode is het mooist

maar dan kom je bij de buizen (ff uit mijn hoofd)
EL34 20W Penthode
6P14 8W militaire buizen
KT88 12W
845 20W dit levert een flink vermogen SET op maar iets minder verfijnd
2A3 3W SET (auw) maar erg mooi
300B 9W (oorspr voor bioscopen) is even goed of beter dan de 2A3 maar met meer vermogen

en dan nog de verschillen in merken

Een dubbele uitgangstrafo geeft meer en strakkere bas

]eep wijzigde dit bericht 12-05-2006 16:47 (78%)

hard maar opbouwend

Reg. datum: 15 oktober 2005

ben zelf ook nogsteeds opzoek naar een nieuwe amp. luister best veel muziek per dag (6 uur). Nou leek een buizenversterker mij wel wat omdat ik het geluid daarvan wel mooi vind. Ik had al wat rondgekeken op de original site en damn wat een ontiegelijk gave sjit maken die chinezen voor weinig geld. ik zat zelf te denken aan de prachtige at 2008 gecombineerd met de cd 2008

http://www.original-cd.com/images/products/at2008-1.jpg 770 eurie
http://www.original-cd.com/images/products/2008mk2.jpg 292 eurie

maar ik vroeg me eigenlijk af of het voor mij wel de juiste keuze is om een buizenversterker te nemen aangezien ik 50% van de muziek via de mediapc afspeel. Alle extra snufjes zoals dts thx en dergelijken intereseren mij eigenlijk niet zoveel omdat ik vrij weinig film kijk, en die keer dat ik dan film kijk moet het vast ook wel lukken met een buizenamp :P. Wat kan ik dus het beste doen een gewone amp zoals de oem Mark Levinson van Dusson die hier al eerder is genoemd of bijv deze Original buizenamp. Zou iemand mischien even de "eisen" of hoe je het moet noemen voor een buizenversterker op een rijtje kunnen zetten waar je ongeveer aan moet voldoen om optimaal plezier te hebben met buizen.

wat een goddelijk design 8) bevat ook nog eens 2 Burr Brown's
http://www.original-cd.com/images/products/a93-2.jpg

Fatalfelix wijzigde dit bericht 12-05-2006 16:15 (11%)

We Can't Get Enough

Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

quote:
Jeep schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:00:Ik vind het een beetje jammer om die wijsheid alleen voor mezelf te houden.
Tja, je moet het zelf weten, maar realiseer je wel dat je zo de prijs wel opdrijft natuurlijk :+ Marktwerking enzo :P

Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

quote:
Fatalfelix schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:01:Zou iemand mischien even de "eisen" of hoe je het moet noemen voor een buizenversterker op een rijtje kunnen zetten waar je ongeveer aan moet voldoen om optimaal plezier te hebben met buizen.

1. Love the sound
2. Leer leven met de beperkingen van de buis: verslijt, opwarmtijd, enz

That's it eigenlijk :) Of er nu een LP, CD of media PC achter hangt mag eigenlijk niet uitmaken natuurlijk.

voodooless wijzigde dit bericht 12-05-2006 16:08 (12%)

ok bedankt en ik denk dat hij ook wel genoeg power kan geven om af en toe een lekker actie filmpje te bekijken

We Can't Get Enough

Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

quote:
Fatalfelix schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:23:
ok bedankt en ik denk dat hij ook wel genoeg power kan geven om af en toe een lekker actie filmpje te bekijken
Tja, dat moet je voor zelf beslissen. Maar de gemiddelde HT amp houdt in multichannel mode ook niet meer dan 30~50W per kanaal over. Met bijvoorbeeld 15W kom je 3 dB minder hard, maar aangezien een buis lief clipt, zul je daar minder last van hebben.

nogmaals bedankt :) nog een laatste vraagje: is er een andere berekening om te kijken naar wat voor speakers hij aankan want de gemiddelde speaker heeft minimaal 30-40 watt nodig en moeilijk aanstuurbare speakers soms wel 100 of meer of werkt dit allemaal heel erg anders met buizen.

We Can't Get Enough

Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

Sleutel tot dat alles is de efficientie van je speaker, dus hoeveel dB kan ie produceren (op 1 meter), met 1 Watt, of 2.83V.

the real one

en het impedantieverlooop!

hard maar opbouwend

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Juist dit maakt het hele vermogensverhaal de grootste crap die je kunt bedenken. Een commerciele '100W' versterker houdt misschien effectief 10W over. Die specs zijn dan ook niet zo veelzeggend. Je ziet dan ook dat vooral de duurdere merken in de specs vermelden hoeveel stroom er geleverd kan worden. Dat is relevanter.

The Denon man
Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Jeep schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:25:
[...]
Hij heeft al 4 paar verkocht. En nee, hij heeft ze in Duitsland gezien of gehoord en heeft dus direct 6 paar besteld!!! Dat is dus zeker >> ¤10.000. Dat ga je toch ook niet zomaar doen wel?

ikke niet, maar er zijn lieden die dat wel doen (dat bedoel ik niet jou) ;)

quote:
Ik geloof niemand op zijn blauwe ogen dus ik heb hem gemaild alsof ik er niks van wist, zo van "jamaar wat is bij jou TEAB' en heb al een paar mailtjes gehad van hem. Hij kwam gewoon integer over. Als je er zoveel moeite en risico voor over hebt dan vind ik het eerlijk gezegd alleen maar fair dat hij wat winst maakt. Het is nog steeds veel goedkoper dan in Duitsland kopen. Hij bood me aan evt laten de zijne 2e hands te kopen tegen een lagere prijs als hij misschien ging upgraden naar een stel Harmony's
ik heb een keer (toevallig een rotte appel?) heel slechte ervaring gehad. Via mailing en shopsurvey (tientallen positieve ervaringen) leek het betrouwbaar te zijn en toch een hoop gelazer gehad en geen enkel product in huis EN geen geld terug. Politie bellen had OOK geen zin (prioriteiten enzovoorts).
quote:
gewicht zet ik er alleen bij ivm shipping weight. Puur ter info dat je niet schrikt van de kosten. :o

Sorry voor mijn te snelle oordeel.

quote:
Hoezo vooroordelen? ...Ik denk eerder dat het de kift is van personen zoals jij die zelf te duur gekocht hebben en beweren dat Chinezen alleen maar gekopieerde en slechte rommel maken.

En hier maak jij dezelfde fout. Ik heb nergens gezegd dat Chinezen slechte rommel maken. Je zegt hier zelf dat ze ook goede rommel maken ;) Jaja... een inkoppertje. Wat betreft 'te duur' is ook maar relatief. Ik kan lekker naar de winkel stappen en zeggen 'repareren die handel'. JIJ moet het terug naar China sturen en maar afwachten wanneer het weer terugkomt (leuk he, al de shipping kosten).

quote:
En 'audiofielen' die hun handel proberen te beschermen en dus maar beweren 'dat er toch verschil in zit'.

Het is bekend dat hifi apparatuur in Aziatische landen een andere klankkarakteristiek heeft dan Europese en weer Amerikaanse producten. Zo past Dynaudio de filters zelfs per land aan aan de smaak van dat land. Daarom zal een Dynaudio Contour S3.5 (om het maar even te noemen) in NL anders klinken dan in Duitsland.
Een vriend zijn vriendin uit China moest heel erg wennen aan de Europese klankkarakter van onze audioapparatuur. Hun muziek zal gegarandeerd anders klinken op Chinese apparatuur dan op de Europese apparatuur.

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

Niemand
Reg. datum: 10 oktober 2000

Misschien ligt het aan mij, maar ik zou nooit geen audiospul kopen zonder het eerst te beluisteren. Het kan er allemaal wel mooi uitzien, maar dat zegt nog niets over de klank. Ik heb het al vaker gezegd, maar merken als dynaudio en rotel doen mij helemaal niets, terwijl er heel veel mensen zijn die er bij zweren. En er is ook nog zoiets als garantie.

Tevens geef ik liever wat meer geld uit aan bedrijfjes die kleinschalig en met liefde hun audioapparatuur maken. Merken als Sugden, Reference 3a, Pass Labs en de vele eigenbouw projecten; buizen of niet, en noem maar op. In plaats van zo'n uitgestampte massa versterker. Ik heb genoeg van die dragon….(weet de naam al niet meer) buizen en ander spul gehoord uit Azië en klonk zeker niet bijzonder.

Maar ieder zijn ding natuurlijk, het is niet mijn geld.

hallo ;)

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Dus koop je eerst een amp+cd en neem je die simpel onder je arm mee naar de winkel om speakers te luisteren. :X Ik begrijp je punt niet?
Een stabiele versterker kan elke speaker aansturen en hoort neutraal te klinken. En die Dussun versterkers zijn stabiel.

Je moet wel lezen he? Ik reageer helemaal niet op die Dussun spullen, dus waarom je daarmee aankomt begrijp ik niet. Ik reageer op thierry die eerst een amp koopt en dan speakers.

Natuurlijk kan je je amp en CD speler meenemen. Daar gaat het niet om. Het punt is dat je met die amp en CD speler mogelijk alleen matchende speakers kan vinden die jouw klankkleur niet hebben. Jij roept dat een goede amp neutraal is, die discussie ga ik niet aan. Feit is dat elke amp anders klinkt. Het is zonde om je keuze in speakers, die zoveel uitmaken in het uiteindelijk geluidsbeeld, te laten beperken door een amp te kopen die slechts weinig uitmaakt.

Stel je gaat blanco luisteren op een versterker van merk X. Speaker Y is het mooist volgens jou. Als je je amp eraan hangt blijkt dat je amp en speaker Y niet matchen, de bas wordt te wollig of het hoog heeft een scherpe S. Dat is best jammer dan, want nu ben je gedwongen om in plaats van het ding dat 15% van het geluid neerzet (je amp) het ding dat 80% van het geluid neerzet (speaker Y) te wijzigen en voor speaker Z te gaan. Je levert dus veel meer in op je ideaalbeeld.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 12-05-2006 18:49 (3%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 02 mei 2005

Iemand ervaring met Europese ontwerpen zoals Vincent (Duitsland) en Advance Acoustic (Frankrijk), die ook in China worden gebouwd, en ook een interssante prijs/kwaliteit-verhouding bieden (misschien minder scherp dan in dit topic vernoemde merken), maar gewoon via het dealernet te koop zijn ?

Moderator AUD/VID
Sound is no voodoo!

quote:
Exirion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:57:
Juist dit maakt het hele vermogensverhaal de grootste crap die je kunt bedenken. Een commerciele '100W' versterker houdt misschien effectief 10W over. Die specs zijn dan ook niet zo veelzeggend. Je ziet dan ook dat vooral de duurdere merken in de specs vermelden hoeveel stroom er geleverd kan worden. Dat is relevanter.

Tja, impedantieverloop was ik natuurlijk vergeten ;) Dat is wel een belangrijk punt bij sommige buisamps, aangezien die vaak nogal niet erg happig zijn een grillig impedantieverloop.

Heeft je speaker dat wel, dan kun je dat natuurlijk makkelijk comenseren met een simpel zobel netwerkje.

the real one

@cyberjobe:
was alleen even terugprikken. ;) Balen dat je zoiets overkomt trouwens.
quote:
Het is bekend dat hifi apparatuur in Aziatische landen een andere klankkarakteristiek heeft dan Europese en weer Amerikaanse producten. Zo past Dynaudio de filters zelfs per land aan aan de smaak van dat land.
Die Chinezen maken ook speciaal voor export. Ze maken ook speciaal voor de europese markt.
quote:
Ik kan lekker naar de winkel stappen en zeggen 'repareren die handel'. JIJ moet het terug naar China sturen en maar afwachten wanneer het weer terugkomt

Je moet eerst even lezen wat ik hierboven al schreef. Bij DOA wordt er echt wel iets geregeld, cq verzekering. Maar meestal gaan spullen pas veel later kapot en dan heb je aan garantie ook geen bal. Dan moet je toch naar de winkel voor reparatie en mag je het zelf betalen. Daar hebben die bedrijven een TD voor. (Dat kan ik nu ook ook al heb ik garantie gekregen). Daar hoeft een apparaat echt niet voor terug.
Sterker nog: mijn AudioNote (¤2400 nieuw) is kapot na 10 jaar: ik heb hem naar Hobo gebracht (omdat mijn oude winkel - expert franchise- er niet meer is) om te laten maken. Ik ben bang dat het me weer flink geld gaat kosten en dat ik voor het zelfde geld in China een kan kopen die zelfs nog beter klinkt voor +/-¤600. Wat heb ik nou aan de 'garantie'op mijn apparaat?
Conclusie: garantie is zwaar overgewaardeerd want je betaalt er dik voor en het gebeurt bijna nooit.

@sneeuwbal
quote:
maar ik zou nooit geen audiospul kopen zonder het eerst te beluisteren

ik ook niet, maar eerllijk gezegd heb ik zelf de meeste dingen die ik heb niet eens zelf uitgezocht uit een ruime keuze of juist uitgezocht zonder echt eerst geluisterd te hebben (of het klopte gewoon met mijn verwachtingen). Het kwam er dus eigenlijk bij alles op neer dat de keus al gemaakt was (voor zover aanwezig) en ik alleen ff geluisterd heb of het in orde was. Dat was met mijn versterker (laatste modelletje als vervanging na ongeluk), speakers (2e hands buitenkansje), kabels (doe mij die maar: Siltech) CD-speler (aangeraden door verkoper), draaitafel (nog een 2eH mazzeltje: pro-ject perspective) Phono-pre: (enige model MusFid X-LP), element (Dynavector blind gekocht uit Hong Kong, Kiseki gekregen). En ik ben met alles super tevreden en het pas geweldig goed bij elkaar. behalve (de X-LP en) de akoestiek in deze flat) en reken maar dat ik kritisch ben.

Zoals ik al eerder zei: bij 1 winkel hebben ze vaak niet alles wat je zoekt, terwijl een vaste winkel waar ze je smaak kennen zeker van voordeel is..
quote:
Tevens geef ik liever wat meer geld uit aan bedrijfjes die kleinschalig en met liefde hun audioapparatuur maken. Merken als Sugden, Reference 3a, Pass Labs

dat is ook weer van die onzin die die 'high end' fabrikanten uitkramen om hun gouden handel te beschermen. Ik weet zeker dat in China ook veel mensen zijn die met liefde hun werk doen en er uitermate trots op zijn. Ik denk zelfs meer dan hier (usa/eur). En natuurlijk zijn er ook fabrieken waar dat niet zo is.
Verder word je stelling nogal ondergraven door het feit dat wel erg veel productie in China uitbesteed word waarvan jij denkt dat het door een klein bedrijfje in elkaar gezet wordt (1 voorbeeld is het nederlandse Prima Luna).
quote:
In plaats van zo'n uitgestampte massa versterker.

Weer een vooroordeel?

quote:
het is niet mijn geld..

precies

@dr strangelove
quote:
Je moet wel lezen he?

ik heb heel goed gelezen (geprobeerd je te begrijpen). Ik bedoel het ook als advies voor de TS. Jij mag ook beter lezen (de specs ook trouwens). Die Dussun klinkt neutraal met een beetje 'buisachtig' schoon karakter en een power waar je elke normale speaker mee kunt aansturen. Dat is totaal geen beperking.

Theoretisch klopt je verhaal wel, alleen niet in de praktijk. In mijn geval gaat het bijvoorbeeld al niet op. Ik denk trouwens dat een versterker veel meer uitmaakt dan jouw 15%. Ik zit nu dus naar 15% slechter geluid te luisteren volgens jou? Nou echt niet. Ik vind het totaal ongenietbaar terwijl alles het zelfde is (Ref3a MC, Myryad cd) behalve een goede technics 80W trans ipv mijn Audio Note Oto SET buis.
Een bron en versterker moeten voor een goed en zuiver signaal zorgen (geen versmering over tijd/ fase). Verlies je dat krijg je het door de speakers nooit weer terug. Welke mooie strakke frequentie/impedantie karakteristiek hij ook heeft.
Bovendien is het makkelijker om een speaker qua karakter te matchen dan een versterker. Ik noem maar eens een (pas op: er komt een vies woord) equalizer of bv een Behringer 8024 ofzo.

Het is net zoiets als in een winkel monitors vergelijken als er een brakke videokaart met splitter voorhangt. Nogmaals: in principe heb je gelijk en is het slimmer om eerst boxen uit te zoeken maar in werkelijkheid loopt het wel los. Desnoods koop je daarna een andere versterker, we hebben het tenstotte niet over een hoop geldverlies (die Dussun verkoop je zo weer met winst zelfs).
Ik dnk dat we het verder wel met elkaar eens zijn eigenlijk (met hier en daar een verschil in nuances).

]eep wijzigde dit bericht 13-05-2006 02:01 (10%)

hard maar opbouwend

Gadgetfetisjist

quote:
Jeep schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:19:
Conclusie: garantie is zwaar overgewaardeerd want je betaalt er dik voor en het gebeurt bijna nooit.

Roep het maar niet te hard. De kosten staan tegenwoordig zo onder druk dat in alle segmenten van de markt de kwaliteit en kwaliteitscontrole te wensen overlaten. Bij alles wat ik koop kies ik meestal niet bepaald voor de goedkoopste merken, maar je wil niet weten hoevaak ik al terug naar de winkel heb moeten gaan omdat iets niet goed was. Die ervaring delen velen met mij (ik heb het niet alleen over audio maar electronica in het algemeen).

En het gebeurt ook wel eens dat een duur apparaat defect raakt. Onlangs heb ik na 4 maanden gebruik m'n Arcam preamp a 2250 euro moeten laten repareren. Garantie is alles bij elkaar opgeteld dus niet bepaald overbodig.

the real one

ok ik zal het zachter zeggen.
maar ik bedoel meer het verschil tussen ¤1500 'grijze' import of ¤5000 in de winkel gekocht. Dan is de pijn snel over als je 1 apparaat voor ¤500 moet laten repareren. En als je meer koopt word het voordeel groter en het risico dus gespreid.

]eep wijzigde dit bericht 13-05-2006 02:06 (19%)

hard maar opbouwend

Gadgetfetisjist

quote:
Jeep schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:05:
ok ik zal het zachter zeggen.
maar ik bedoel meer het verschil tussen ¤1500 'grijze' import of ¤5000 in de winkel gekocht. Dan is de pijn snel over als je 1 apparaat voor ¤500 moet laten repareren. En als je meer koopt word het voordeel groter en het risico dus gespreid.
Als je het zo stelt zijn we het eens :)

Reg. datum: 13 mei 2006

quote:
Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:14:
Hallo,

Ik ben van plan om mijn hifi-set geleidelijk aan te upgraden. Afgelopen zaterdag ben ik even bij de lokale dealer langsgeweest om wat informatie in te winnen en hij gaf me enkele folders mee van Nad en Cambridge.

Ik beschik over een budget van +/- 1500 euro om mijn eerste upgrade te financieren. Later volgt nog een CD-speler, platenspeler en (DAB-)tuner. Ik twijfel namelijk nog ontzettend tussen de combinatie van Nad C162 voorversterker en de Nad C272 eindversterker en de Cambridge 840A (verkrijgbaar vanaf juni). Ik weet helemaal niet hoe ik zou moeten beslissen, want ze beschikken elk over hun plus- en minpunten: zo beschikt de Cambridge over een balanced audio-input en multiroom-uitgangen.

Weten jullie welke versterker het meeste waar voor zijn geld biedt?

Brecht.

Cambridge heeft altijd al de beste prijs en kwaliteits verhouding gehad, dit is al uit heel veel testen en recensies gebleken, niet dat die testen en recensies heilig zijn, maar het geeft een indicatie ;)

Nad was een heel goed merk kwa kwaliteit en prijs,alleen de laatste 10 jaar is het een heel stuk minder geworden en is het allemaal niet meer zo degelijk.

Dit zelfde had Harman Kardon met de oude versterker serie's uit de jaren 80, degelijk en goed klinkend, veel power, nu is het allemaal cheap-ass geworden.

Ga je eens lekker orienteren bij de speaciaalzaak, doe wat luistersessie's, probeer wat audio bij je eigen thuis, een goede hifi winkel, geeft je die credits om thuis je nieuwe aankoop eerst uit te proberen, want in een winkel klinkt het toch altijd anders als in je eigen luisterruimte ;)

gr A-freak

Niemand
Reg. datum: 10 oktober 2000

quote:

@sneeuwbal

dat is ook weer van die onzin die die 'high end' fabrikanten uitkramen om hun gouden handel te beschermen. Ik weet zeker dat in China ook veel mensen zijn die met liefde hun werk doen en er uitermate trots op zijn. Ik denk zelfs meer dan hier (usa/eur). En natuurlijk zijn er ook fabrieken waar dat niet zo is.
Verder word je stelling nogal ondergraven door het feit dat wel erg veel productie in China uitbesteed word waarvan jij denkt dat het door een klein bedrijfje in elkaar gezet wordt (1 voorbeeld is het nederlandse Prima Luna).

....
Weer een vooroordeel?

....
precies

Mijn stelling wordt helemaal niet ondergraven. De 3 merken waar ik het over heb bijv. zijn een uitstekende voorbeelden. Daniel Dehay, de man achter reference 3a die gewoon zijn hele speakercollectie zelf heeft ontworpen en zelfs zijn eigen speakers wikkelt enz. Of Nelson Pass die zo'n beetje al zijn versterkers zelf in elkaar zet met eigen ontwerp en heel veel doet voor de zelfbouwgroepen. En Sugden waarbij zeker de oudere serie gewoon hobby versterkers waren. Zoals de Au51 omdat meneer geen versterker kon kopen die zijn moeilijke speakers aan kon, dus bouwde hij er zelf maar één. En zo zijn er nog veel meer merken met degelijke history en heden. Ik heb ook nergens Prima Luna genoemd.

Dat soort dingen vind ik gewoon leuk. Natuurlijk is het gewoon commercie want iedereen moet winst maken, maar er is wel een verschil. Er zullen zeker heel veel chinezen zijn die met trots te werk gaan, maar om nu zo maar een volledige onbekende versterker te gaan kopen zonder ook maar een keer te luisteren is gewoon niet slim. Dat heb ik een keer gedaan met een setje 300B buizen, die ik uit Azië heb gehaald voor 100 euro, maar ik heb ze hier nog niet één week willen hebben.

hallo ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: