Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hallo,

Ik ben van plan om mijn hifi-set geleidelijk aan te upgraden. Afgelopen zaterdag ben ik even bij de lokale dealer langsgeweest om wat informatie in te winnen en hij gaf me enkele folders mee van Nad en Cambridge.

Ik beschik over een budget van +/- 1500 euro om mijn eerste upgrade te financieren. Later volgt nog een CD-speler, platenspeler en (DAB-)tuner. Ik twijfel namelijk nog ontzettend tussen de combinatie van Nad C162 voorversterker en de Nad C272 eindversterker en de Cambridge 840A (verkrijgbaar vanaf juni). Ik weet helemaal niet hoe ik zou moeten beslissen, want ze beschikken elk over hun plus- en minpunten: zo beschikt de Cambridge over een balanced audio-input en multiroom-uitgangen.

Weten jullie welke versterker het meeste waar voor zijn geld biedt?

Brecht.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties: [view]

Door: voodooless Moderator AUD/VID
Tja, als je een beetje zelf aan de slag wil, dan kan ik je alleen maar de Hypex UcD amps aanraden. Dat zijn echt fantastische versterkers. Sinds ik ze gehoord heb ben ik helemaal verkocht :D . Wil er binnenkort ook een gaan maken.

Maarja, dan moet je wel zelf wat moeite doen. Het is niet heel erg lastig, want het zijn maar een paar onderdelen, en de handleiding en support is erg goed. Het past prima binnen je budget. Voor <1000 euro heb je dan een amp die commercieel in het 5 tot 15K sigment zou vallen :)

Maar het allerbelangrijkste is: luisteren! En staar je niet blind of features die je misschien helemaal nooit zal gebruiken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Komt er veel soldeerwerk en zo aan te pas? Welk type van UcD bedoel je precies?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Er komt wel een beetje solderen aan te pas ja. Maar het meeste is gewoon opsteken.

Je kunt kiezen tussen UcD180, 400 of 700. Net naar wat je wil, maar de 180 is voor de meeste toepassingen voldoende. Neem wel de AD versie. Je heb een trafo, voeding, en module nodig voor een basic setup. Als optie kun je nog een softstart module erbij nemen incl handige knop besturing.

Bedenk ook dat een mooie kast niet goedkoop gaat zijn. En een pre-amp heb je natuurlijk ook nog nodig.

Is de klank dan werkelijk zo schitterend en vergelijkbaar met een uit het 5 tot 15K segment? Zoveel beter dan die Cambridge en Nad?

Niemand

quote:
Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:23:
Is de klank dan werkelijk zo schitterend en vergelijkbaar met een uit het 5 tot 15K segment? Zoveel beter dan die Cambridge en Nad?
Als je het mij vraagt is er veel beters te krijgen voor 1500 euro dan een Nad of Cambridge.

hallo ;)

Kan je me dan even zeggen wat voor beters ik wel kan krijgen voor die prijs :p?

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
deepspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:09:
Er komt wel een beetje solderen aan te pas ja. Maar het meeste is gewoon opsteken.

Je kunt kiezen tussen UcD180, 400 of 700. Net naar wat je wil, maar de 180 is voor de meeste toepassingen voldoende. Neem wel de AD versie. Je heb een trafo, voeding, en module nodig voor een basic setup. Als optie kun je nog een softstart module erbij nemen incl handige knop besturing.

Bedenk ook dat een mooie kast niet goedkoop gaat zijn. En een pre-amp heb je natuurlijk ook nog nodig.

Wat is het verschil tussen de AD en ST dan?

Oh....ik zie het al....de ingangsbuffer. Maar waar is die precies goed voor dan?

zimbab wijzigde dit bericht 09-05-2006 21:37 (7%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:23:

Like I said: ga luisteren! Misschien vind je een bepaalde amp wel helemaal niks ;)

Verschil tussen ST en AD is de opamp. Vooral bij de UcD180 is het verschil tussen de twee opamps best groot. De ST versie van de UcD400 heeft eigenlijk al een behoorlijke opamp.

voodooless wijzigde dit bericht 09-05-2006 21:37 (22%)

Ik ben voorstander van Denon, maar zo heeft iedereen wel zijn eigen favoriete merk :) Denon klinkt altijd iets warmer en doet qua kwaliteit zeker niet onder voor bijvoorbeeld een NAD.

Mijn vraag was eigenlijk vooral of er veel verschil was tussen een gesplitte voor- en eindversterker en een integrated.

Niemand

quote:
Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:35:
Kan je me dan even zeggen wat voor beters ik wel kan krijgen voor die prijs :p?
Tja, een oude Pass labs met een leuke voorversterker, Sugden A21 of AU51voor/eind enz enz.. Alles wat 10 jaar oud is en wat nu nog 1500 euro waard is, zal veel beter klinken :) (persoonlijke smaak natuurlijk, wat gewoon betekend dat je wel moet luisteren)

hallo ;)

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Nee, dat verschil kan je verwaarlozen in deze prijsklasse. Verschil zit hem voornamelijk in de flexibiliteit van een aparte voor- en eindtrap. Je kan één van de twee een keer vervangen/upgraden, maar in de praktijk doe je dat toch niet zo heel snel denk ik.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Niemand

quote:
Thierryziezo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 21:40:
Mijn vraag was eigenlijk vooral of er veel verschil was tussen een gesplitte voor- en eindversterker en een integrated.
Hoeft niet, zie Lavardin IT, maar ga geen Nad halen omdat deze gesplitst is, die cambrigde kan wel veel beter klinken.

hallo ;)

Voor dat bedrag raad ik je aan in een hoger segment te zoeken dan Cambridge en NAD. Luister eens naar Rotel, Arcam, Musical Fidelity, Audio Analogue etc. etc. Bij welke dealer ben je geweest? Ik kan me niet voorstellen dat hij bij dit budget alleen deze twee merken aandraagt, tenzij hij niets beters / duurders verkoopt...

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Onix Melody SP3 8)
22KG!

Da_man wijzigde dit bericht 08-09-2006 13:04 (104%)

...call for a Big Lebowski

quote:
Kost dat maar 1500 euro?

Times like these...

quote:
deepspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:29:
[...]

Kost dat maar 1500 euro?

Minder zelfs ;)
I can get these for you.. :)

Times like these...

8)

Da_man wijzigde dit bericht 08-09-2006 13:04 (97%)

Niemand

Erg leuk, maar hoeft nergens naar te klinken natuurlijk :)

hallo ;)

Times like these...

quote:
Sneeuwbal schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:38:
Erg leuk, maar hoeft nergens naar te klinken natuurlijk :)
Weet wat je zegt :D

Klinkt naar vervorming met 1% THD :+ Vermodelijk 2e orde, dus het zal vast wel lekker klinken ;)

voodooless wijzigde dit bericht 09-05-2006 22:44 (46%)

Times like these...

quote:
deepspace schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:44:
Klinkt naar vervorming met 1% THD :+ Vermodelijk 2e orde, dus het zal vast wel lekker klinken ;)
Buizenversterker hè :)

Niemand

quote:
Welke buizen gebruikt worden zijn ook nog belangrijk, maar mijn reply was natuurlijk.... :*)

hallo ;)

Helemaal niets.....
Reg. datum: 25 september 2000

Welke luidsprekers heb je nu?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws