Reg. datum: 29 maart 2004
jorg
Forum » Consumentenelektronica » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicNetjes hoor, arcam weet wel hoe ze iets moeten designenquote:Bean77 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:06:
Vandaag binnen gekregen![]()
de arcam fmj a32 en de arcam fmj t31
[afbeelding]
[afbeelding]
jorg
Net spul en vooral ook mooi compactquote:zimbab schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:13:
Even twee snelle foto's van mij. Gister heb ik de voorversterker opgehaald.
Beneden de geïntegreerde- en boven de voorversterker.
[afbeelding]
De geïntegreerde is mooier om te zien (net iets strakker door het ontbreken van de copy-knop en de koptelefooningang), maar de voorversterker is een heel stuk mooier om te horen. Erg groot verschil moet ik zeggen. Ik merk meer van deze upgrade dan toen ik mijn eindversterker kocht (en op mijn geintegreerde aansloot via pre-out). De geïntegreerde heeft mijn eindversterker duidelijk tekort gedaan.
Hieronder het verschil in interieur:
[afbeelding]
Canon EOS 350D / Sigma AF 18-200 DC / BG-E3 / 420EX + omnibounce / Loweprowe nova 3 aw. Arcam FMJ A32/CD36/T31, Monitor Audio GS60, Nordost Red dawn
Als je nog helemaal tot het einde van het jaar wacht dan zou ik tegen die tijd m'n keuze echt eens heroverwegen als Arcam een keuze voor Bluray of HD-DVD heeft gemaaktquote:Bean77 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:27:
Ik wil eind juli de monitor audio gs 60 speakers kopen en als kerstcadeau de fmj dv-29![]()
quote:Bean77 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:06:
Vandaag binnen gekregen![]()
de arcam fmj a32 en de arcam fmj t31
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:15:
[...]
Net spul en vooral ook mooi compactVerder lekker simpele eindversterker qua opbouw, maar de compactheid heeft z'n keerzijde: de voeding is niet echt ruim bemeten dus het zal z'n beperkingen hebben?
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Dat kan goed hoor. Heb je specs van dat ding? Bij mij kon de NAD tot 5V uitsturen en 0dB was al een vrij hoge spanning. De Arcam gaat tot 3.5V en zit bij 0dB op 2V. En nog heb ik op de ingangen van de eindversterkers een verzwakking zitten (metaalfilmweerstanden), want anders krijg je onnodige ruis van de voortrap. En je wil dan ook niet dat iemand even een zwaai aan je volumeknop geeftquote:zimbab schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:09:
Wat nu toch echt wel jammer is is dat de voortrap zo erg ruist. Volgens mij overstuurt hij de ingangen van mijn eindtrap. Het gaat ook heel snel keihard namelijk....hoef ik de volumeknop nauwelijks voor open te draaien.
tommyz wijzigde dit bericht 20-05-2006 19:54 (7%)
Ik weet niet of je daar op wachten moet. Komt Arcam dan met een speler uit of maken ze dan bekend welk pad ze gaan bewandelen? Als ze alleen de keuze maken dan kan je nog wel even wachten voor het apparaat op de markt is en los van dat denk ik dat de Blue-Ray/HD-DVD apparaten van de hifi fabrikanten in het begin nog wel prijzig uit zullen vallen. Zeker als je kijkt wat je nu al voor een DVD-speler van Arcam betaalt uit de FMJ reeks. Daarnaast is het natuurlijk ook weer wachten op voldoende software en tegen redelijke prijzen. Ben je zo weer een eind verder.quote:Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:30:
[...]
Als je nog helemaal tot het einde van het jaar wacht dan zou ik tegen die tijd m'n keuze echt eens heroverwegen als Arcam een keuze voor Bluray of HD-DVD heeft gemaakt
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Is zo, maar ik vind de Arcam DVD-spelers aan de prijzige kant. Als ik dan toch zoiets koop van Arcam dan wacht ik liever nog even, want upgraden is een dure grap. Voor beduidend minder geld vind je een DVD-speler die net zo goed is en ik heb momenteel een DVD-speler die nog wel even voldoet. Dat geldt voor veel mensen denk ik.quote:zimbab schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:25:
Ik weet niet of je daar op wachten moet. Komt Arcam dan met een speler uit of maken ze dan bekend welk pad ze gaan bewandelen? Als ze alleen de keuze maken dan kan je nog wel even wachten voor het apparaat op de markt is en los van dat denk ik dat de Blue-Ray/HD-DVD apparaten van de hifi fabrikanten in het begin nog wel prijzig uit zullen vallen. Zeker als je kijkt wat je nu al voor een DVD-speler van Arcam betaalt uit de FMJ reeks. Daarnaast is het natuurlijk ook weer wachten op voldoende software en tegen redelijke prijzen. Ben je zo weer een eind verder.
Wat is dat voor kastje waar je tv op staat, en waar heb je die vandaan? ziet er netjes uit, laat dat zwarte glas ook ir signalen door?quote:tommyz schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:42:
Na dit topic vanaf deel 4 gevolgd te hebben post ik ook maar even een paar plaatjes van m'n setje
Geen Home Cinema, gewoon simpel stereo
specs: Core 2 Duo E6600 | Asus P5B Deluxe | 2x 1GB Kingston PC6400 DDR2, CL5 | GeForce 7600 GT (passief)
quote:Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:30:
[...]
Is zo, maar ik vind de Arcam DVD-spelers aan de prijzige kant. Als ik dan toch zoiets koop van Arcam dan wacht ik liever nog even, want upgraden is een dure grap. Voor beduidend minder geld vind je een DVD-speler die net zo goed is en ik heb momenteel een DVD-speler die nog wel even voldoet. Dat geldt voor veel mensen denk ik.
100% No Soul Guaranteed
tommyz wijzigde dit bericht 21-05-2006 05:27 (16%)
Iets is alleen aan de prijzige kant als de prijs/kwaliteit verhouding niet klopt... en in dat opzicht vind ik arcam niet hiertoe behoren, het zijn erg muzikale dvd-spelers met een prachtig beeld.quote:Exirion schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 22:30:
[...]
Is zo, maar ik vind de Arcam DVD-spelers aan de prijzige kant. Als ik dan toch zoiets koop van Arcam dan wacht ik liever nog even, want upgraden is een dure grap. Voor beduidend minder geld vind je een DVD-speler die net zo goed is en ik heb momenteel een DVD-speler die nog wel even voldoet. Dat geldt voor veel mensen denk ik.
jorg
Canon EOS 350D / Sigma AF 18-200 DC / BG-E3 / 420EX + omnibounce / Loweprowe nova 3 aw. Arcam FMJ A32/CD36/T31, Monitor Audio GS60, Nordost Red dawn
Lees je volgens mij toch echt verkeerd.quote:Bean77 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:37:
Maar goed, na de red dawns de monitor audio gs60 als upgrade. Ik lees op nederlandse forums echt helemaal niks over MA. opvallend, toch zeer goede speakers.
PS2 & PC Gamer
quote:Sproedie schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:56:
Zo zelf tijdje niet meer actief mee gedaan. Werk nu fulltime en woon nog thuis dus er moet wat geld overblijven in de maand. Nu zit ik er aan te denken om een LCD/Plasma of projector te halen. Maar was benieuwd wat de minimale kijkafstand moet zijn om er van te kunnen geniet. Ook ben ik benieuwd naar de minimale projecteerafstand van een projector.
Roet wijzigde dit bericht 21-05-2006 11:12 (3%)
Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?
Wat nou, er staat toch een beeldscherm tussen je speakers? Hoppakee, Home Cinema!quote:

quote:zimbab schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:19:
Even terugkomend op mijn probleem met de oversturing van een ingang (zou ook bij CD-Pre kunnen liggen) in mijn set.....ik zie net tweedehands een setje van deze jongens staan:
Exirion wijzigde dit bericht 21-05-2006 12:28 (16%)
quote:Exirion schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:24:
[...]
Nergens voor nodig joh. Kun je solderen? Als je je eigen kabels maakt dan is er in een tulpplug altijd nog ruimte voor een serieweerstand. Als je die afstemt op de impedanties van je apparatuur dan kun je het precies hebben zoals je het wil en ben je klaar. Ik heb ook gewoon die weerstanden in Oehlbach plugjes gesoldeerd
edit: Ik clickte de link toch nog even aan... 39 POND PER PAAR?![]()
Jezus man... Doe jezelf een lol en koop voor een paar dubbeltjes metaalfilmweerstanden. Die dingen bevatten echt niks magisch ofzo
zimbab wijzigde dit bericht 21-05-2006 12:35 (10%)
quote:Exirion schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:24:
edit: Ik clickte de link toch nog even aan... 39 POND PER PAAR?![]()
Jezus man... Doe jezelf een lol en koop voor een paar dubbeltjes metaalfilmweerstanden. Die dingen bevatten echt niks magisch ofzo
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.