Bedoel je electrostaten? Die zijn heel plat en werken met hoogspanning.quote:
Mooie speakers toch nog wel die 804's. Maar heb je niet last van teveel laag? Gezien het feit dat je kamer niet echt gedempt is en je ze in de breedte hebt staan?quote:Kurzweil_ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:55:
[...]
Tjonge, quota bereikt zeker. Foto's doen het weer (verplaatst). Bedankt.
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Sneak preview
Tis nog niet helemaal af maar ik ben al blij met het nieuwe meubel. (zoals een echte tweaker betaamd is het meubel ook getweakt, namelijk het syandaard handvat vervangen voor een mooi chromen handvat. Er komt nog een steun om de klep open te houden, die kan door de hoogte van het MCE nl niet meer naar binnen schuiven.)
Reg. datum: 18 april 2000
Over het algemeen klinkt het heel goed. Er zijn alleen enkele frequenties die ineens er uit springen. Enig idee wat ik daar aan kan doen? Het is bijvoorbeeld 1 basnoot in een nummer die echt keihard klinkt maar verder alles goed.quote:zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:11:
[...]
Mooie speakers toch nog wel die 804's. Maar heb je niet last van teveel laag? Gezien het feit dat je kamer niet echt gedempt is en je ze in de breedte hebt staan?
Canon
Akoestiek. Daarnaast zou een goede versterker niet misstaan op je 804'squote:Kurzweil_ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:43:
[...]
Over het algemeen klinkt het heel goed. Er zijn alleen enkele frequenties die ineens er uit springen. Enig idee wat ik daar aan kan doen? Het is bijvoorbeeld 1 basnoot in een nummer die echt keihard klinkt maar verder alles goed.
...call for a Big Lebowski
Kan twee oorzaken hebben: resonanties en staande golven. In een kleine kamer spelen die laatste een grote rol. Ik heb er zelf ook last van met een soortgelijke kamerquote:Kurzweil_ schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:43:
Over het algemeen klinkt het heel goed. Er zijn alleen enkele frequenties die ineens er uit springen. Enig idee wat ik daar aan kan doen? Het is bijvoorbeeld 1 basnoot in een nummer die echt keihard klinkt maar verder alles goed.
foto's zijn een beetje brak want ze zijn met m'n telefoon genomen
Het gaat om een setje final 80i speakers met een final s100 subwoofer.
Ik heb er nu tijdelijk even 4 aangesloten op een oude versterker, met een platenspeler eraan.
Dat klinkt iig al veelbelovend
Ben nu iig nog op zoek naar een knappe receiver en dvd speler, maar ik weet nog niet helemaal zeker wat ik nou moet nemen. Ik wil wel een receiver met een hoop mogenlijkheden, maar dat zijn dan vaak direct de top klasses met een hoop vermogen.
Ik heb dat vermogen helemaal niet nodig aangezien ik in een appartement woon en het toch niet hard hoeft/kan.
Als je dan gaat zoeken naar reveicers met dezelfde functionaliteit als de topklassen, maar met een 'normaal' vermogen, kan ik weinig vinden.
Ik heb ook geen idee of er bijvoorbeeld bepaalde merken/types goed zijn icm electrostaten.
Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich
Ikea powerquote:911GT2 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:16:
[afbeelding]
Sneak preview
Tis nog niet helemaal af maar ik ben al blij met het nieuwe meubel. (zoals een echte tweaker betaamd is het meubel ook getweakt, namelijk het syandaard handvat vervangen voor een mooi chromen handvat. Er komt nog een steun om de klep open te houden, die kan door de hoogte van het MCE nl niet meer naar binnen schuiven.)
When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out
quote:Da_man schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:59:
[...]
Akoestiek. Daarnaast zou een goede versterker niet misstaan op je 804's
quote:Exirion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:59:
[...]
Kan twee oorzaken hebben: resonanties en staande golven. In een kleine kamer spelen die laatste een grote rol. Ik heb er zelf ook last van met een soortgelijke kamer
Ik begrijp dat dit met akoestiek te maken heeft maar mijn huiskamer van vorm veranderen is geen optie. Er zijn vast andere manieren.
Ik heb overigens verschillende versterkers geprobeerd waaronder een dure A-klasse Marantz maar eerlijk gezegd hoor ik weinig verschil. Er is wel een klein verschil maar of het een nou mooier is dan de ander kan ik niet zeggen. Het verschil in speakers hoor ik enorm vandaar dat ik daarmee ben begonnen. Het komt er op neer, als ik de akoestiek verbeter dan win ik 100 keer meer dan een andere versterker.
Canon
Dat zijn gewoon mini electrostaten! Heb ik nog nooit gezien. Stoer.quote:
quote:lord.farquaad schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:37:
[...]
Dat zijn gewoon mini electrostaten! Heb ik nog nooit gezien. Stoer.
Dit zijn idd de kleinste die er zijn van Final. Ik zie nu ook op de site dat ze de 80i etc niet meer hebben, maar met de 90i etc nieuwe versies op de markt hebben gezet.
Mensen die nu nog electrostaten willen kopen, zouden nu volgens mij dan ook wel van een prijsvoordeel moeten kunnen genieten nu er nieuwe versies op de markt zijn
De 80i's zijn iig maar een cm of 55 hoog. Lekker compact
De sub is ook nog redelijk compact. De s100 klinkt iig eens stuk beter dan de s80. Die s80 is gewoon net even te klein.
Wat kost zoiets nou als ik vragen magquote:momania schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:22:
[...]
Dit zijn idd de kleinste die er zijn van Final. Ik zie nu ook op de site dat ze de 80i etc niet meer hebben, maar met de 90i etc nieuwe versies op de markt hebben gezet.
Mensen die nu nog electrostaten willen kopen, zouden nu volgens mij dan ook wel van een prijsvoordeel moeten kunnen genieten nu er nieuwe versies op de markt zijn
De 80i's zijn iig maar een cm of 55 hoog. Lekker compact
De sub is ook nog redelijk compact. De s100 klinkt iig eens stuk beter dan de s80. Die s80 is gewoon net even te klein.
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
quote:The_Eagle schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:06:
[...]
Wat kost zoiets nou als ik vragen magZiet er wel leuk uit namelijk, en ben nog altijd op zoek naar iets leuks high ends dat EN goed 5.1 kan weergeven, en goed in stereo is...en dat zijn electro's volgens mij per definitie wel, toch?
Bij deze electrostaten heb je echt wel je subwoofer nodig, dus als je echt stereo liefhebber bent, moet je denk ik naar grotere kijken. Deze geven geloof ik pas vanaf 150Hz weer, dus het laag moet wel van de sub komen.
Ik moet zeggen dat verder de midden en hoog (wat er dus eigenlijk alleen maar uit komt) verder wel super klinkt. Het is super direct geluid en erg helder.
Een setje van 5 electrostaten kost voor zover ik weet rond de 2000 euro. De s100 sub kost rond de 900 euro los.
Voor echt stereo zonder sub kom je al bij de 600i uit en dan moet je op dik 5000 euro rekenen voor een setje.
Echt goedkoop is het dus niet
Ik had met mijn setje gewoon enorme mazzel. Die komt uit een fallissement (of hoe je dat ook schrijft
momania wijzigde dit bericht 16-05-2006 22:15 (8%)
Ben van een 28" Blaupunkt die achter het scherm nog staan naar een 64" plaat gegaan met Ask C100 beamer die ik goedkoop heb kunnen kopen door defecte lamp. Deze is verbonden met PC via vga en met dvi via DVD-speler.
Andere specs:http://my.hifi.nl/index.php?user=961
Center speaker is nu naar achteren geschoven en harder gezet, niet optimaal maar doenbaar.
Msi Kt3 Ultra Aru (1) - Xp2600 - Twinmoss 512 Pc2700 - 2x80Gb Maxtor 8mb Cach Raid 0 - Gf4 Mx440 - Sb Live 5.1
Absoluut waar, maar onderschat de versterker voor het laag niet. Ik heb hier een redelijk gewilde Marantz versterker staan die volgens de specs een redelijk vermogen af zou moeten geven. Maar je wil niet weten hoe het laag klinkt als je 'm op z'n staart trapt: hij begint te stuiteren en de bonken en basstonen klinken rommelig omdat de woofers niet goed onder controle zijn. De bass lijkt daardoor veel harder dan ie eigenlijk is. Veel mensen denken dat dat goed is en lekker dik klinkt, maar het is eigenlijk puur een versterker die zich verslikt. Een strakke droge bass met een goeie versterker klinkt enorm veel beter.quote:Kurzweil_ schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:08:
Het komt er op neer, als ik de akoestiek verbeter dan win ik 100 keer meer dan een andere versterker.
quote:momania schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:14:
[...]
Bij deze electrostaten heb je echt wel je subwoofer nodig, dus als je echt stereo liefhebber bent, moet je denk ik naar grotere kijken. Deze geven geloof ik pas vanaf 150Hz weer, dus het laag moet wel van de sub komen.![]()
Ik moet zeggen dat verder de midden en hoog (wat er dus eigenlijk alleen maar uit komt) verder wel super klinkt. Het is super direct geluid en erg helder.
Een setje van 5 electrostaten kost voor zover ik weet rond de 2000 euro. De s100 sub kost rond de 900 euro los.
Voor echt stereo zonder sub kom je al bij de 600i uit en dan moet je op dik 5000 euro rekenen voor een setje.
Echt goedkoop is het dus niet
Ik had met mijn setje gewoon enorme mazzel. Die komt uit een fallissement (of hoe je dat ook schrijft), was gewoon nieuw in doos en voor het luttele totaal van 1400 euro (incl. 2 vloer stands die normaal ook al 199 euro voor een setje zijn)
![]()
You lucky basterad
Dat ze aardig aan de prijs zouden zijn wist ik wel, maar dan heb je volgens mij ook wel wat. Dat van die sub wist ik, alleen vraag ik me dan dus wel af wat voor "stereo" effect je precies krijgt. Ik bedoel: dat zul je toch wel horen, of niet dan
Maar 2k voor 5 electrostaten vind ik op zich best een mooie prijs. Die 5k ligt iets boven het budget, zeg maar, maar als het 2k is houd ik de optie zeker open
Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p
Je zou er verder elke sub bij kunnen doen denk ik, maar het maakt je set wel 'af' als je een final sub erbij neemt natuurlijk. Ook als je de set ooit weer wit verkopen is dat gunstiger denk ik
Plus dat hij in de pianolak zwart er gewoon ganz geil uitziet
http://www.ethanwiner.com/acoustics.html
Heel verhelderend en in simpele taal beschreven. Ergens op die pagina kun je een executable downloaden die allerlei frequenties kan uitspugen. 40Hz en 80Hz bleken direct de probleemfrequenties te zijn in mijn huiskamer. Als ik door de kamer liep hoorde ik op de ene plek een onweer aan bas en 1 meter verder niets. Daarna ben ik mijn speakers gaan verplaatsen tot ik zo min mogelijk pieken en dalen hoorde bij die frequenties tijdens het lopen door de huiskamer en heb ik de optimale luisterplek bepaald. Dit werkt geweldig. Echt een aanrader.
Canon
Reg. datum: 24 april 2006
Ja, dat heeft iedere elektrostaat. Maar de Finals hebben er wel enorm veel last van. Dit komt door de coatinglaag die er niet goed op aangebracht is. En zodra er maar genoeg stof in de speakers zit beginnen ze te sputteren en vonkjes *te spetteren*. En dan zou ik maar zo snel mogelijk op je garantie beroepen
Maar afgezien daarvan klinkt het wel ongelofelijk goed! Er zit een lekker scherp geluid in en ze vragen niet een al te zware versterker.
andriess wijzigde dit bericht 17-05-2006 10:06 (4%)
Reden: het is vroeg, slaap uit de oogjes wrijven
Dat klinkt nou niet echt positiefquote:andriess schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 10:02:
Er zit een lekkere scherp geluid in
Reg. datum: 24 april 2006
(nog steeds niet wakker)
Besef me net dat ik al een eeuw niet meer gepost heb. Inmiddels al weer verhuist naar een andere kamer. Dat is dan ook de enige upgrade denk ik ;-) Owh jah ik heb me final rears weggedaan.. Zal wel ff foto's maken.
Edit: Dat word niet eerder dan vrijdag
andriess wijzigde dit bericht 17-05-2006 10:26 (72%)
Reden: Gaaap!
Reg. datum: 19 februari 2002
Dat zijn electrostaten die je zoekt...quote:He, ik ben op zoek naar een topic over een apart soort speakers. Die werkten met veel ijzerdraadjes over een groot oppervlak gespannen met een hoge spanning (oid).
Maar ik kan ze niet vinden. Het voordeel was dat ze heel plat zijn, maar wel weer groot. Iemand enig idee hoe dat heet, of trefwoorden waar ik op kan zoeken?
Dat was al gezegd en uitgebreid besproken inmiddels.....quote:Cognos schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:06:
Dat zijn electrostaten die je zoekt...
Dit topic is gesloten. ![]()