Gathering of Tweakers

Quicksearch
The force is a powerfull ally

Niet alleen de opstelling is prachtig, maar de foto mag er ook zijn. Is er echt eentje om in te lijsten moet ik zeggen.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Na maanden kijken zelf ook maar eens iets posten:

http://www.doublebee.nl/GoT/IMG_7615.jpg

en voor het overzicht:

http://www.doublebee.nl/GoT/IMG_7617.jpg

Belangrijkste spullen:
  • Simpele Sony breedbeeld televisie
  • Onkyo TX-SR501e surround versterker
  • B&W Nautilus 804s speakers
  • Sony CDP-XA20ES cd-speler
  • Sony RDR-HX910 dvd-harddisk recorder

Kurzweil wijzigde dit bericht 15-05-2006 19:55 (9%)
Reden: Foto's verplaatst

Canon

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58:
Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

Prachtige versterker maar wat ben je nou kwijt voor zoiets gezien het zelfbouw is ??

quote:
Kurzweil_ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:26:

[afbeelding]

en voor het overzicht:

[afbeelding]

Belangrijkste spullen:

Ziet er mooi strak uit hoor! nice :)

Misschien voor me zelf ook een upgrade binnenkort; rears + center speakers!
En laatst nog nieuwe hoofdtelefoon gekocht sennheiser hd 555

[ help me (A) ]

Reg. datum: 31 januari 2002

Na lang wikken en wegen de volgende tv gekocht die mijn 2 jaar oude sony 72cm trinitron heeft vervangen.. De Samsung LE-32R72.. Binnenkort zal ik hem aan de muur hangen en dan kan de center (die nu achter de tv ligt wat natuurlijk niet erg optimaal is) weer zijn werk doen.
Evt vragen beantwoord ik graag.
http://proxbox.com/tv%20001.jpg

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:

Ziet er prima uit Exirion!

Kan je misschien ook wat close-ups maken? Is misschien wel leuk. Ik zou wel een close up van de Jensens willen zien ook.
En was het nu een klasse A bak? Er zitten maar twee torren per kant zoals ik het zie (Welke zijn het? Weet je dat?), maar je hebt wel flinke koelribben. Heeft ie dat echt nodig of is het meer omdat het design van de kast zo is?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Gadgetfetisjist

quote:
yash schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:04:
Prachtige versterker maar wat ben je nou kwijt voor zoiets gezien het zelfbouw is ??

Moeilijk te zeggen, want het hangt er vanaf hoeveel je precies zelf doet. Bovendien waren de versterkerprints er al enige tijd (die speelden voorheen in een oude kast) en weet ik niet echt wat het aan componenten gekost heeft.

De prints heeft m'n vader nog in het DOS tijdperk (:P) op de PC ontworpen en zelf geproduceerd. Door z'n (vroegere) werk heeft ie daarvoor alles tot z'n beschikking, inclusief alle andere gereedschappen die nodig zijn om zoiets te bouwen. Ik meen me te herinneren dat de FETs destijds per paartje zo'n 70 gulden waren en met de inflatie meegenomen zou dat nu denk ik zo'n 50 euro kunnen zijn (voor stereo 100 dus). Dan de trafo's zo'n 40 euro per stuk, de behuizing is met verzending zo'n 120 euro. De Jensen inputtranformatoren kosten in de US zo'n $60 per stuk, al heb ik ze met 7 tegelijk voor een leuke prijs op de kop kunnen tikken. Met alle componenten, aansluitingen, printplaten e.d. meegerekend schat ik de kosten tussen zo rond de 600 euro, maar misschien is het nog ietsje hoger. Ik kan het eens navragen.

Bij de vierkanaals zijn grotere en duurdere trafo's gebruikt en hoe het kostenplaatje er exact uitziet weet ik niet. Ik heb pa eigenlijk gewoon carte blanche gegeven om zich uit te leven op mijn kosten :+ Maar voor 6 kanalen is een bedrag van totaal tussen de 1500 en 2000 euro niet gek als je bedenkt dat bijvoorbeeld een Arcam P7 van 4500 euro hier nog voor onder doet ;)

quote:
zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:37:
Ziet er prima uit Exirion!

Kan je misschien ook wat close-ups maken? Is misschien wel leuk. Ik zou wel een close up van de Jensens willen zien ook.
En was het nu een klasse A bak? Er zitten maar twee torren per kant zoals ik het zie (Welke zijn het? Weet je dat?), maar je hebt wel flinke koelribben. Heeft ie dat echt nodig of is het meer omdat het design van de kast zo is?

Hij is weer dicht en als je het niet erg vindt laat ik 'm nu aangesloten en dicht ;)

De FETs zijn de tamelijk bekende Hitachi J50 en K135. Inmiddels niet meer gemaakt, maar er zijn Hitachi's die met kleine aanpassingen in het ontwerp als vervanging te gebruiken zijn. Ze kunnen in klasse-A draaien en ik denk dat ik de frontkanalen voor stereomuziek idd in klasse-A laat draaien (dat wordt dus in de grote versterker gedaan). De koeling is aan de ruime kant, maar goed... de kast is gewoon zo gebouwd :)

Die Jensen input trafo's zijn dit soort dingetjes :

http://www.jensen-transformers.com/graphics/photos/M/13k7atb.gif

Type weet ik niet uit m'n hoofd. Ze zitten in de kast tussen de XLR ingangen en de prints in.

Exirion wijzigde dit bericht 14-05-2006 22:55 (29%)

Back on Planet Telex

quote:
Exirion schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:40:
Hij is weer dicht en als je het niet erg vindt laat ik 'm nu aangesloten en dicht ;)

Hehehe. Dat dacht ik al wel! Maakt ook niks uit. ;) En ook al zou het mij wel wat uitmaken dan maakt dat jou weer niks uit, dussss...... :P

Ik ben benieuwd of die ingangtrafootjes veel verschil maken. Heb eigenlijk geen flauw benul wat voor oplossing ik er in heb zitten.

Deze week (morgen?) doe ik als het goed is weer een kleine upgrade. Meer info (en foto's) als ik hem ook daadwerkelijk heb.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

Gadgetfetisjist

quote:
zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:29:
Ik ben benieuwd of die ingangtrafootjes veel verschil maken. Heb eigenlijk geen flauw benul wat voor oplossing ik er in heb zitten.

Ze hebben voor mij een belangrijke functie: het filteren van hoogfrequent-instraling. Er staat hier vlabij een radiozender waar ik helemaal gestoord van werd omdat de zender lekker door m'n muziek heen liep te tetteren. Alleen maatregelen zoals alu-folie als afscheming en het oprollen van de interlinks konden dit goed onderdrukken.

Omdat er helaas een vergunning voor die zender is afgegeven valt daar niks aan te doen, maar die transformatortjes fungeren als electrische ontkoppeling en ook als filter voor hoogfrequent signalen. Op deze manier heb je ook geen last van aardlussen omdat de massa's niet verbonden worden.

Deze week (morgen?) doe ik als het goed is weer een kleine upgrade. Meer info (en foto's) als ik hem ook daadwerkelijk heb.[/quote]
Een tipje van de sluier? :P

Back on Planet Telex

quote:

Nee. :+

Jullie mogen de 10 verschillen zoeken........ :P
(Tussen mijn huidige apparaat en degene die hem gaat vervangen).

Is het eigenlijk makkelijk om een paar rears en een center te vinden die matched met front zuilen?
Bedoel als ik bijvoorbeeld nu mordaunt-short avant 906 koop, kan ik dan laten we zeggen over 5 jaar nog makkelijk rears en een center nieuw vinden?

Van het weekend druk bezig geweest om mijn MCE helemaal netjes weg te werken.
Voorlopig is er een nieuwe kast gekomen (zelf maken is het toch niet geworden, de Ikea had een aantrekkelijke optie voor weinig geld.
Als het goed is komt dinsdag de versterker (een tijdelijke). Tegen de tijd dat alles compleet is zal ik de update's posten. (Fatboy van samsung moet ook nog komen, ik hoop dat ze daar mee opschieten) :P

quote:
zimbab schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Nee. :+

Jullie mogen de 10 verschillen zoeken........ :P
(Tussen mijn huidige apparaat en degene die hem gaat vervangen).
Je arcam reciever wordt een processor >:) ?

[ help me (A) ]

quote:
Exirion schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:05:
[...]

[afbeelding]

Is inmiddels alweer 15 maanden oud maar de 32PF9966 met Ambilight is uiterlijk identiek :)

[...]

:9 niice

Back on Planet Telex

quote:
yash schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:21:
[...]

Je arcam reciever wordt een processor >:) ?

Nee, ik heb geen Arcam en al helemaal geen HT-apparatuur. :P
Maar het is wel een soortgelijke "update" (is wel tweedehands). Zo die dude maar even opbellen.

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58:
Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De grotere broer (nu nog leeg) op de achtergrond:

[afbeelding]

De kleine kast is 3U hoog en 30cm diep, de grote 4U hoog en 40cm diep. Alle kanalen zijn/worden opgebouwd als volledig gescheiden monoversterkers met aparte voedingen. De kleine versterker is zwaar overkill als rear-versterker maar als je het doet moet je 't goed doen :P

Per kanaal hebben de voedingen een kleine 100.000uF buffering opgebouwd uit meerdere relatief kleine elco's, wat voordelen heeft boven enkele grote elco's. Overigens is het plaatje misschien wat misleidend: de zwarte elco's op de prints zijn ook voedingsbuffering en zitten _niet_ in de signaalweg (voor het geval er iemand terecht kromme tenen krijgt bij die gedachte). De ingangen zijn voorlopig XLR maar tulp komt er nog wel bij. Op de ingangen zitten Jensen input transformatoren zodat er geen electrische verbinding tussen de voor en eindversterker is. Instraling van radio- en stoorsignalen is echt volledig geelimineerd.

Maar het allerbelangrijkste: de eindversterker units klinken nogsteeds even goed als dat ze al deden. Ze lopen tot zo'n 80KHz bij -3dB door, hebben een tamelijk minimalistische opbouw en het stereobeeld en de gehele klank zijn dan ook een lust voor het oor :P

Op naar de volgende: de 4-kanaals die met 4 voedingen en 4 prints nog wat steviger uit gaat vallen :Y)

Ik vind de behuizing zeer geslaagd, dikke voorplaat ook. Aluminium?
Heb je er toevallig ook een linkje van?

quote:
zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Nee, ik heb geen Arcam en al helemaal geen HT-apparatuur. :P
Maar het is wel een soortgelijke "update" (is wel tweedehands). Zo die dude maar even opbellen.
Oeps ik dacht dat het over exirion ging 8)7 dusjah dan zou ik de upgraden niet weten :p gok nog steeds op processor/reciever oid

[ help me (A) ]

Gadgetfetisjist

quote:
yash schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:58:
Oeps ik dacht dat het over exirion ging 8)7
Ik heb nooit een Arcam receiver gehad ;) Het is een AVP700 preamp.

Back on Planet Telex

quote:
Exirion schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:37:
[...]

Ik heb nooit een Arcam receiver gehad ;) Het is een AVP700 preamp.

Dr. Strangelove had/heeft de receiver.....lekker overzichtelijk allemaal. Misschien moeten we eens een database maken. Kunnen we ook bijhouden hoe vaak men aan de upgrade gaat en hoe de setjes zich in de loop van de tijd ontwikkelen. :P
Maar ik doe het niet! :+

quote:
zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Dr. Strangelove had/heeft de receiver.....lekker overzichtelijk allemaal. Misschien moeten we eens een database maken. Kunnen we ook bijhouden hoe vaak men aan de upgrade gaat en hoe de setjes zich in de loop van de tijd ontwikkelen. :P
Leuk idee... Maar ik doe het ook niet... Misschien een user-adjustable database...?

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 16 februari 2002

Word binnenkort ook maar eens tijd om de set van mijn studentenkamertje (eens een keertje niet meer thuiswonende :P) te posten. Moet alleen nog een leuk meubeltje zien te regelen.

Mijn set bestaat uit:
- 2 elac fs 208.2 als front
- denon avr 1801 als preamp en rear versterker
- marantz pm80mk2
- quart 350s als rears
- denon dcd 425, rechtstreeks op de pm80 aangesloten
- tussen cd en pm80 monster m350i
- naar elacs vdhul d352
- naar rears vdhul snowline

En de denon nog met een vivanco optische kabel naar een audigy zs2 notebook.

Sid_6.8 wijzigde dit bericht 15-05-2006 12:47 (8%)

Back on Planet Telex

quote:
MikeyMan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:29:
Misschien een user-adjustable database...?
Dat sowieso. Anders wordt het wel erg lastig allemaal denk ik. Maar ik wil maar even aangeven dat ik zelfs de initiële opzet niet ga doen. :P Ik heb al méér dan genoeg gedaan door met het idee te komen. Dat zie je me op het werk nog niet doen. :+

TL1000S

quote:
zimbab schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:21:
[...]

Is het weer iets van Duson?

Daar had jij toch veel mooi/ leuk spul van? :P

Om de verwarring even compleet te maken

\_Specs_/ [b]

Back on Planet Telex

quote:
ZiegoM schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:23:
[...]

Is het weer iets van Duson?

Daar had jij toch veel mooi/ leuk spul van? :P

Om de verwarring even compleet te maken

Ja inderdaad. En ik zal het ook meteen maar verklappen.......mijn geliefde geïntegreerde moet plaats maken voor een voortrap, de C100. Dit omdat ik dus sinds februari een eindversterker heb en dan moet het plaatje even compleet gemaakt worden. Mijn geïntegreerde doet nu ook alleen dienst als voorversterker, maar daar komt dus een echte voor.
Voor de rest ziet die er gewoon hetzelfde uit als mijn geïntegreerde met als enige duidelijke verschillen de koptelefooningang en de IR-ontvanger. De enige interessante foto's zullen dan ook van het interieur zijn.

En het wordt waarschijnlijk aankomende donderdag (daarom verklap ik het nu maar alvast), want eerder kan ik niet bij hem terecht hoor ik net.

zimbab wijzigde dit bericht 15-05-2006 15:38 (5%)

quote:
Kurzweil_ schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:26:

[afbeelding]

en voor het overzicht:

[afbeelding]

Belangrijkste spullen:
Foto's doen het niet...

jorg

He, ik ben op zoek naar een topic over een apart soort speakers. Die werkten met veel ijzerdraadjes over een groot oppervlak gespannen met een hoge spanning (oid).
Maar ik kan ze niet vinden. Het voordeel was dat ze heel plat zijn, maar wel weer groot. Iemand enig idee hoe dat heet, of trefwoorden waar ik op kan zoeken?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws