Gathering of Tweakers

Quicksearch
aka Richard

Deze combinatie van harman/kardon en infinity klinkt idd echt heerlijk...
Het meubel had ik eerst nog staan, maar zo'n breed laag plat ding met een lcd er boven staat echt niet!...
Hiervoor stond het wel mooi met die beeldbuis er op...

Dit wat ik nu in elkaar gezet heb (stenen+glasplaten) was eigenlijk voor tijdelijk bedoeld... ik had toch alles al liggen, dus heb maar ff wat in elkaar gezet.
Maar nu het zo staat vind ik het eigenlijks best wel mooi staan, niemand heeft het ;)

(heb ook even de foto's vervangen in mijn vorige post...)

[ A64 3500+ | Neo 2 Platinum | Corsair Pro XMS | MSI X1950 Pro ]
[ Samsung 930BF 19" TFT | Infinity MKII ]
[ Klik ]

Netjes inderdaad :D Zit er ook aan te denken om een HK (AVR335) i.c.m. Infinity boxen te halen :) Alleen dan de Beta serie :)

Iemand die misschien al in het bezit is van die combinatie? >:)

@ RSCosworth
waar heb je eigenlijk deze plank vandaan?
http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/front.jpg
Zoiets zou ik prima kunnen gebruiken, in de opstelling die ik wil gaan realiseren, hij zou alleen wat langer mogen zijn.

Dit is zoals ik de opstelling wil hebben:
KLIK(zal hem vanavond even op mijn eigen webspace zetten, want dit werkt niet echt lekker :z

911GT2 wijzigde dit bericht 12-05-2006 13:08 (43%)

I'm French...et alors?!?

Volgens mij komt die plank bij ikea weg, ingeval heb ik wat minder diepere planken bij mij aan de muur staan als boekenplank :P

-= G P P =-

Yokohama, Japan

Ik meende gelezen te hebben dat hij hem zelf had gemaakt en de binnenkant hol was. Kan het mishebben natuurlijk. Neemt niet weg dat het dan handig zal zijn om te zeggen waarvan en hoe hij het gemaakt heeft.
aka Richard

quote:
kiddyl schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:01:
Ik meende gelezen te hebben dat hij hem zelf had gemaakt en de binnenkant hol was. Kan het mishebben natuurlijk. Neemt niet weg dat het dan handig zal zijn om te zeggen waarvan en hoe hij het gemaakt heeft.

Klopt helemaal, naja, mn broer heeft hem gemaakt..
Hij heeft bij een meubelmaak-bedrijf gewerkt....

Weet niet precies wat voor houtsoort het is (iig geen mdf of spaanplaat..)
Hij is loodzwaar, dat weet ik wel ;)
Op de buitenkant zit fineer met een geborsteld-staat motief..

Van binnen is hij idd hol, zodat alle snoeren er in weggewerkt kunnen worden.
Hij is overgens niet te koop, mn broer wil hem voor zichzelf hebben..

Dus als je hem wil hebben zal je zelf aan de slag moeten gaan met een zaag en tube lijm :Y)

[ Klik ]

Burning inside........

quote:
RSCosworth schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:23:
Ik heb ook een mooie upgrade..

Van:

[afbeelding]

[afbeelding]

Naar:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is er allemaal te zien?

Philips 32" LCD (32PF5411)
Harman/Kardon DVD2550s
Karman/Kardon ARV2550s

Infinity center
Infinity REFERENCE 61 MKII front
Infinity REFERENCE 51 MKII rear

UPC mediabox
Het idee met glas is zeker wel goed, alleen met wat mooiere stenen komt het beter uit denk ik. Tenzij je het natuurlijk zelf al mooie stenen vind, ieder z'n smaak ;)

"Abs are made in the kitchen, not in the gym!"

aka Richard

dit is wel heel natuurlijk..... ze komen zo de tuin uit... :+

maar je heb wel gelijk..... het idee is leuk, uitvoering kan beter...

Alleen het staat net.... dus het blijft nog wel ff zo staan, misschien binnekort maar ff kieken

[ Klik ]

Reg. datum: 13 augustus 2002

quote:
RSCosworth schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
dit is wel heel natuurlijk..... ze komen zo de tuin uit... :+

maar je heb wel gelijk..... het idee is leuk, uitvoering kan beter...

Alleen het staat net.... dus het blijft nog wel ff zo staan, misschien binnekort maar ff kieken

Ik vind het heel fraai staan moet ik zeggen!

Cornelis

Cornelis Zijlstra

850 csi
Reg. datum: 30 november 2001

ik ben niet echt een geweldige fotograaf zoals je ziet

Plaatje op imageshack (popups!)

http://img138.imageshack.us/img138/5049/vooraanzicht0lu.jpg

Plaatje op imageshack (popups!)

http://img84.imageshack.us/img84/7536/achteraanzicht3rz.jpg

ik weet niet of de foto's het hier zo blijven doen, maar wat zien we.

mijn veel te grote boxen voor een veel te klein kamertje

6.1

4 x infinity ref 61mkII
2 x infinity ref100mkII
pioneer ax3 thx 7.1 reciever
pioneer dv656A superaudio en dvd speler
canton subwoofer actief aangesloten dmv extra versterker.
en die witte subwoofer is mijn nachtkastje :P niet aansloten dus.

en wat ben ik aan het kijken?

Terminator II ultimate edition in 6.1 dts-matrix

ervaringen met 6.1 ook al staat de box 50 cm van mijn hoofd af en is het niet een al te grote kamer vind ik het toch zeker de moeite waard, vooral als je weet wat ik voor die laatste center heb betaald :)

cky wijzigde dit bericht 13-05-2006 11:59 (8%)

Reg. datum: 13 augustus 2002

Ok, hier is mijn set dan (na meer dan een jaar kijken vond ik het wel eens tijd worden :):

Overview set:
http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/6EY2952JC1O42DH5/F3Y9535DQ6IQ/JPEG/1147504822/512/akf6
en mijn set in z'n rek:
http://picserver.org/i/6E1NTY76R018/512/p.jpeg

De set is vooral gericht op stereo en bestaat uit:

tuner: Marantz 4000
dvd speler: transgear dvx-500 (met netwerk)
cd speler: nad c542
versterker: thule spirit 100
speakers: JM-Lab Chorus 716S

TV: Sony breedbeeld 82cm (ben het specifieke typenr. even kwijt)

Ik ben er heel tevreden mee, het enige nadeel is dat door de vorm van de kamer de speakers nogal ver uit elkaar staan.

canth wijzigde dit bericht 13-05-2006 09:35 (24%)

Cornelis Zijlstra

vind het wel cool..die glasplaten op stenen :D

als het een beeje goed staat, waarom niet =)

deze dan :) http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg

Gitaarwerk wijzigde dit bericht 13-05-2006 11:45 (29%)

quote:
Dennepen schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:46:
Netjes inderdaad :D Zit er ook aan te denken om een HK (AVR335) i.c.m. Infinity boxen te halen :) Alleen dan de Beta serie :)

Iemand die misschien al in het bezit is van die combinatie? >:)

Ik heb die infinity beta's al een half jaar in bezit en ben er erg over te spreken.
Ze bieden een erg mooie en volle klank en gaan ook lekker diep.
Ik speel ze i.c.m. een Denon AVR2805.
(2x beta 50 en 1x CS250 beta center, achter 2x visonik e352)
Ik heb in het vorige deel mijn setup gepost, ik dacht op pagina 10.

Volg gerust de meute, maar word geen kuddedier.

quote:
J.C. SUP3RSTAR schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:26:
[...]

Ik heb die infinity beta's al een half jaar in bezit en ben er erg over te spreken.
Ze bieden een erg mooie en volle klank en gaan ook lekker diep.
Ik speel ze i.c.m. een Denon AVR2805.
(2x beta 50 en 1x CS250 beta center, achter 2x visonik e352)
Ik heb in het vorige deel mijn setup gepost, ik dacht op pagina 10.
Netjes :D muchas gracias voor de verwijzing :) Positieve zelfervaringen zijn nooit weg :)

Nu we toch bezig zijn met ervaringen over HK en Infinity dan moet ik ook maar even vertellen dat ik ook uitermate tevreden ben.

Ik heb de inmiddels al wat oudere HK AVR 4000 + DVD20 dit icm de Infinity REFERENCE 81 MKII als front.

Prima combi met goed geluid!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Gitaarwerk schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:44:
vind het wel cool..die glasplaten op stenen :D

als het een beeje goed staat, waarom niet =)

deze dan :) http://members.chello.nl/s.broerse1/hkslaapkamer/nieuw/2.jpg
Lekker flexibel ook. Heb je een nieuw apparaat en die is platter -> 1 steen weg, is ie hoger -> steen erbij. :P

zimbab wijzigde dit bericht 13-05-2006 18:56 (3%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Gadgetfetisjist

Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3694_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3700_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3703_2.jpg

De grotere broer (nu nog leeg) op de achtergrond:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3717_2.jpg

De kleine kast is 3U hoog en 30cm diep, de grote 4U hoog en 40cm diep. Alle kanalen zijn/worden opgebouwd als volledig gescheiden monoversterkers met aparte voedingen. De kleine versterker is zwaar overkill als rear-versterker maar als je het doet moet je 't goed doen :P

Per kanaal hebben de voedingen een kleine 100.000uF buffering opgebouwd uit meerdere relatief kleine elco's, wat voordelen heeft boven enkele grote elco's. Overigens is het plaatje misschien wat misleidend: de zwarte elco's op de prints zijn ook voedingsbuffering en zitten _niet_ in de signaalweg (voor het geval er iemand terecht kromme tenen krijgt bij die gedachte). De ingangen zijn voorlopig XLR maar tulp komt er nog wel bij. Op de ingangen zitten Jensen input transformatoren zodat er geen electrische verbinding tussen de voor en eindversterker is. Instraling van radio- en stoorsignalen is echt volledig geelimineerd.

Maar het allerbelangrijkste: de eindversterker units klinken nogsteeds even goed als dat ze al deden. Ze lopen tot zo'n 80KHz bij -3dB door, hebben een tamelijk minimalistische opbouw en het stereobeeld en de gehele klank zijn dan ook een lust voor het oor :P

Op naar de volgende: de 4-kanaals die met 4 voedingen en 4 prints nog wat steviger uit gaat vallen :Y)

Ik begrijp eerlijkheidshalve het grootste deel van wat je uitlegt in je post niet (ligt aan mijn beperkte kennis en niet aan je uitleg hoor :)), maar het ziet er wel prachtig uit Exirion _/-\o_ .

Die philips lcd is vet :> Zie je niet veel foto's van. Heb je daar ook nog wat meer pics van? :P

Een body om in te bijten.

Das een moie lcd zonder omgevingslampke :P Kopen? 1700 euro :P

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

quote:
Exirion schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:58:
Ook hier weer een toevoeging aan de setup. De versterker voor de achterkanalen is klaar, en voorlopig gaat ie de fronts aansturen totdat z'n grote 4-kanaals broer klaar is.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De kleine kast is 3U hoog en 30cm diep, de grote 4U hoog en 40cm diep. Alle kanalen zijn/worden opgebouwd als volledig gescheiden monoversterkers met aparte voedingen. De kleine versterker is zwaar overkill als rear-versterker maar als je het doet moet je 't goed doen :P

Per kanaal hebben de voedingen een kleine 100.000uF buffering opgebouwd uit meerdere relatief kleine elco's, wat voordelen heeft boven enkele grote elco's. Overigens is het plaatje misschien wat misleidend: de zwarte elco's op de prints zijn ook voedingsbuffering en zitten _niet_ in de signaalweg (voor het geval er iemand terecht kromme tenen krijgt bij die gedachte). De ingangen zijn voorlopig XLR maar tulp komt er nog wel bij. Op de ingangen zitten Jensen input transformatoren zodat er geen electrische verbinding tussen de voor en eindversterker is. Instraling van radio- en stoorsignalen is echt volledig geelimineerd.

Maar het allerbelangrijkste: de eindversterker units klinken nogsteeds even goed als dat ze al deden. Ze lopen tot zo'n 80KHz bij -3dB door, hebben een tamelijk minimalistische opbouw en het stereobeeld en de gehele klank zijn dan ook een lust voor het oor :P

Op naar de volgende: de 4-kanaals die met 4 voedingen en 4 prints nog wat steviger uit gaat vallen :Y)

Moet er niet iets van een lampje of aan/uitknop op die apparaten?

Verder wel impressive, vooral die 4kanaals ;)

www.carina-avensisclub.nl

quote:

-knip-
Wat betreft de elektro babbel, zal allemaal wel en ik geloof je op je woord. Maar wat ziet je set er weer geweldig uit.
* farquaad is een groot fan van die 'buis'-luidsprekers
Reg. datum: 29 november 2004

Hee...zie ik daar de beroemde stoeptegel :P

Wat ik zou doen, even bij een grafsteen maker langs gaan, heb ik ook gedaan. Je krijgt zo een paar stukken rest mee en als je heel lief kijkt willen ze de boel ook nog wel voor je op maat zagen. Ziet er een stuk mooier uit al zeg ik het zelf :)

www.hanzesolarteam.nl

TL1000S

quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer mooi spul!

Dit is neem ik aan ook een mooi eindpunt van het upgraden van de eindversterking? Want wat zou je nog meer willen? Ik in ieder geval niets :) (m.u.v. een aan/uit-knop op de voorkant of eventueel op de bovenkant).

In die vierkanaals komen dus ook 4 van die grote ringkern trafo's? Dat wordt een aardig zwaar apparaatje dan >:) Die zou ik niet op dat glas van je meubel zetten.

\_Specs_/ [b]

Gadgetfetisjist

quote:
El Gravedigger schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:09:
Die philips lcd is vet :> Zie je niet veel foto's van. Heb je daar ook nog wat meer pics van? :P
http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3741_2.jpg

Is inmiddels alweer 15 maanden oud maar de 32PF9966 met Ambilight is uiterlijk identiek :)

quote:
lord.farquaad schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:43:
Wat betreft de elektro babbel, zal allemaal wel en ik geloof je op je woord. Maar wat ziet je set er weer geweldig uit.
* farquaad is een groot fan van die 'buis'-luidsprekers

De bedoeling is dat er nog een serieuze sub bij komt (op de groei... in deze kamer zijn m'n fronts al overkill en word ik gek van de staande golven door de beperkte kamerafmetingen) en het is een optie om ook die in een lage brede pijp uit te voeren ;)

quote:
Zjosh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:50:
Hee...zie ik daar de beroemde stoeptegel :P

Ik heb lang geleden al 's contact gezocht met natuursteenhandels die alles op maat voor me konden leveren, maar de stoeptegels hebben z'n charme en persoonlijk vind ik dit prima staan :P

quote:
ZiegoM schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:54:
Zeer mooi spul!

Dit is neem ik aan ook een mooi eindpunt van het upgraden van de eindversterking? Want wat zou je nog meer willen? Ik in ieder geval niets :) (m.u.v. een aan/uit-knop op de voorkant of eventueel op de bovenkant).

Ik wil de frontplaten bewust leeg houden. De aan/uit knop zit op de achterkant want in de praktijk staan m'n eindversterkers vrijwel altijd aan en door m'n open meubel kan ik er zo bij aan de achterkant. Wel laat ik de frontplaten misschien nog graveren/frezen :)

quote:
In die vierkanaals komen dus ook 4 van die grote ringkern trafo's? Dat wordt een aardig zwaar apparaatje dan >:) Die zou ik niet op dat glas van je meubel zetten.

De kleine versterker is nu 13.5Kg en de grote heeft grotere trafo's en de kast is leeg al een kilo of 12. Ik schat dat het misschien wat meer dan 20Kg wordt. De kleine versterker komt naast de bank te staan en 25Kg durf ik zo in dat meubel te zetten hoor :) Die mag per plank 80Kg dragen, dus 40Kg op een helft is geen probleem.

Overigens zit er na de 4-kanaals versterker nog een toevoeging aan te komen: een killer sub :P Daarvoor ligt al een mooie Focal 27cm woofer klaar (de unit is nieuw tegen de 300 euro en kon 'm voor een leuk prijsje overnemen) en die gaat in een transmission line terecht komen. Dat wordt een flinke kast dus ik hoop dat ik daarna nog ergens kan zitten in m'n kamer :+

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws