Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 22
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 22!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

Xander wijzigde dit bericht 04-05-2006 22:02 (3%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 21 september 2002

Deel 22 alweer :)
Ik zal morgen foto's posten op plaats 1 >>hier<< dus :P mn setje posten...
Heb pas nieuwe Elac jet bookschelfs :) en een samsung R71

Morgen foto's :D

Acer Aspire 1694WMLi / Windows MediaCenter / MSI-AMD 2ghz Desktop / Asus W2v

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Ik ben de enige in al die 22 delen die ''deel'' met een hoofdletter D schrijft, in de topicnaam :P
quote:
Barry schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:31:
Ik ben de enige in al die 22 delen die ''deel'' met een hoofdletter D schrijft, in de topicnaam :P

Dupje, Play, ShittyOldMan, ik en weet ik veel wie nog meer topicstarts maakte doen het altijd al braaf met een kleine letter, dusja. :P

Ik heb zelf niet echt veel meer te posten. :&#039;( De enige verandering in mijn set de laatste tijd is dat ik de houten voet onder mijn mission m35's uit gehaald heb, waardoor de speakers rechtstreeks op de spikes staan en niet meer uitdijen. :P Ziet er wat leuker uit, da's dan echte rook weer alles...

* XanderH gaat nog eens een keer op zoek naar nieuwe speakerkabel.

Xander wijzigde dit bericht 05-05-2006 11:38 (5%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

quote:
XanderH schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:38:
[...]

Dupje, Play, ShittyOldMan, ik en weet ik veel wie nog meer topicstarts maakte doen het altijd al braaf met een kleine letter, dusja. :P

Ik heb zelf niet echt veel meer te posten. :&#039;( De enige verandering in mijn set de laatste tijd is dat ik de houten voet onder mijn mission m35's uit gehaald heb, waardoor de speakers rechtstreeks op de spikes staan en niet meer uitdijen. :P Ziet er wat leuker uit, da's dan echte rook weer alles...

* XanderH gaat nog eens een keer op zoek naar nieuwe speakerkabel.
Leuke, goedkope, no-nonsense speakerkabel is Canare 4S11 of 4S8. Ik heb de 4S8 gekocht voor 2,25 de meter, en het klinkt goed. Ook geschik voor Bi-wiren, ze hebben namelijk 4 kernen per kabel.

Ik heb binnenkort plaatjes van mijn grootste upgrade tot nu toe: een nieuwe kamer voor de HT. Volgende week staat alles als het goed is in een dedicated ruimte van 4,5 bij 7,5 :P Wordt mijn 70cm breedbeeldje wel een beetje klein helaas :) Kan ik eindelijk ook mn SVS eens losgooien.

Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is. Klinkt in mijn oren in iedergeval vrij aardig voor 7,50.

\_Specs_/ [b]

Wist ik wel....
Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
ZiegoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:29:
[...]
Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is. Klinkt in mijn oren in iedergeval vrij aardig voor 7,50.
Al klonk ie rot.. HIJ IS 7.50 !! 8)7 :P

specs: Q6600 - P35 - 2048DDR2 - 2 TB - 8800GTS - Samsung 22''

quote:

Ik zelfs eens een Marantz CD-73 én een CD-84 voor ¤ 3,50 totaal meegekregen. Die CD-73 (übercool ding) gebruikt ik en die CD-84 staat ergens in de kast.
http://www.digitale-post.demon.nl/pix/3.CD73.jpg
http://www.digitale-post.demon.nl/pix/4.CD73open.jpg
TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

quote:
lord.farquaad schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:27:
[...]
Ik zelfs eens een Marantz CD-73 én een CD-84 voor ¤ 3,50 totaal meegekregen. Die CD-73 (übercool ding) gebruikt ik en die CD-84 staat ergens in de kast.
[afbeelding]
[afbeelding]

Oeh Gaaf!
Da's zo'n über-loopwerk (van metaal) toch?

Mijn CD-56 is wel een stuk lelijker maar gelukkig wel zwart :P

\_Specs_/ [b]

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Gisteren in de kringloop winkel overigens nog een leuke Marantz CD-56 meegenomen voor 7,50. Na het fiksen van het loopwerk (lade werkte niet goed meer) speelt hij weer erg goed. Ik zag dat er een TDA1541 dac in zit die schijnbaar wel een leuke 16bit klassieker is.
Die TDA1541 is nogsteeds erg gewaardeerd inderdaad :) M'n vader heeft een Arcam DAC zodanig gemodificeerd zodat ie de uitgang van de DAC chip direct aansluit op z'n buizenversterker. Het resultaat van die modificatie heb ik nog niet gehoord maar sowieso kan apparatuur gebaseerd op die DAC erg goed klinken. Het niet toepassen van oversampling schijnt puristen erg aan te spreken :P

quote:
ZiegoM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:11:
[...]

Oeh Gaaf!
Da's zo'n über-loopwerk (van metaal) toch?
Vast wel. Ding is ontiegelijk zwaar, zowel de voeding als het loopwerk. En dat loopwerk komt dus in zijn geheel naar buiten zetten als je 'm opent. Het is zelfs zo dat, ondanks de zware voeding, bij openen de hele speler een stukje naar voren schiet en als je 'm dan weer sluit schuift 'ie weer iets naar achteren.
Reg. datum: 10 december 2001

quote:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
uit welk jaar voor christus zijn deze spelers eigenlijk?

ehhhh..HOI

Edit zich kapot@301fsb

quote:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat een ontiegelijk bruut apparaat!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Buzwub? Zwiebab!

Binnenkort een foto, maar alvast op papier m'n set:

- Visonik Evolution 6 fronts
- Visonik Evolution 3 rears
- Visonik Revo center
(zie evt. www.visonik.de mocht je ze niet kennen.
Gecombineerd met:
- Sony STR-DB795 receiver
- Sony DVP-NS705V SACD/DVD-speler
- Sony CDP-XE270 CD-speler
- Sony DVP-NC600 DVD-wisselaar

Sony beviel me goed na aanschaf van de receiver, dus maar m'n hele set van Sony verzameld. Ik wil nog ooit een keer upgraden naar Denon of HK, maar voorlopig nog niet. Dit vind ik prima klinken in totaal :). 't Is helaas allemaal opgesteld in een kamer van ~14m² waar 't vrij dicht op elkaar staat, jammer maar kan helaas (nog) niet anders.

I see dead pixels... Pjoetert Survert

Reg. datum: 02 mei 2006

quote:
Barry schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:31:
Toevallig deze keer net niet :P

Reg. datum: 20 juni 2004

mijn reactie op vraag in deel 21:

@Trasos
Das gvd mooi spul! Ik vraag me nu nog steeds af of dat blauwe licht ook uit kan?
Lijkt me niet echt relaxed om continu in te kijken.

--------
Nee, de lichten kunnen niet uit.
--------

@FAQ

De originele stands van Canton (Canton LS90) zien er erg mooi uit.
http://www.gspr.com/canton/images/cd10_300.jpg
De kabel kan via een binnenleiding naar onder getrokken worden. Heb ze hier ook staan (in het zwart) en dat ziet er erg mooi uit. Heb overigens nog een setje zilveren liggen.

--------
dat setje wat jij hebt liggen. wil je die ook kwijt? zo ja mail me maar (daniel _appedingetje_ projectseven . nl) en dan komen we er denk ik wel uit.
--------

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat spul is ouder dan ik man. Komt uit 1983, jeweettoch het jaar dat de CD in Nederland werd geintroduceerd. Dus de spelert is iig van een early adopter geweest. B)

Hier nog een handleiding voor die CD-73
En wat ziet mijn oog. Dat ding weegt ACHT KILO!!!111one
Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

Mijn Cd speler weegt 15 kg &gt;:) :P

...call for a Big Lebowski

Gadgetfetisjist

quote:

Als je 'm vol stort met beton of zand wel ja :+

Maar die van jou weegt 'gewoon' 4.6 kilo :P

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
Exirion schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:08:
[...]

Als je 'm vol stort met beton of zand wel ja :+

Maar die van jou weegt 'gewoon' 4.6 kilo :P

Ok, eerlijk... 13 KG :)
E.Sound E5 Signature..

...call for a Big Lebowski

Gadgetfetisjist

quote:
Da_man schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:41:
Ok, eerlijk... 13 KG :)
E.Sound E5 Signature..
Ik verwarde je met Daklem... Die heeft net als ik een Arcam CD73 ;)

Cuore Sportivo

Beetje jammer dat dit topic aan het doodbloeden is..
Al meerdere post's/dagen geen foto's meer gekomen van setup's :(

Heb zelf vorige week mijn frontspeakers (Magnat Motion 88-serie) vervangen voor een setje Mordaunt Short's. 8)
Zal van de week even een serie foto's schieten en posten..

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

Er werden de laatste tijd toch al niet veel setups gepost. En als dat al wel het geval was ging het vaak om een update.

| Apple MacBook (late 2007) | Corsair 4096MB DDR2-667 | 80GB SATA | Samsung SyncMaster 913n 19" TFT

Reg. datum: 18 juli 2003

Alle GoT`ers met een interesse voor HiFi dan wel homecinema zullen hier al wel gepost hebben denk ik. Of ze vinden het niet specifiek genoeg en zittern daarom op htforum ofzo.

Ik hoop iig binnen twee weken mijn nieuwe meubel te ontvangen, dus pics zullen spoedig daarop volgen.
quote:
powerflux schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:02:
[...]

wat een ontiegelijk bruut apparaat!
:P
quote:
Trasos schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:42:
[...]

Dat spul is ouder dan ik man. Komt uit 1983, jeweettoch het jaar dat de CD in Nederland werd geintroduceerd. Dus de spelert is iig van een early adopter geweest. B)

Hier nog een handleiding voor die CD-73
En wat ziet mijn oog. Dat ding weegt ACHT KILO!!!111one

Bedankt, die handleiding had ik nog niet. (Ook al issie in het Duits.)

Ook nog maar even een linkje naar mijn post in deel 14 met mijn toenmalige opstelling.

lord.farquaad wijzigde dit bericht 07-05-2006 18:13 (12%)

en blazen maar!

De specs:

Media PC:
Shuttle XPC SN41G2V3 NVIDIA NF2
AMD sempron 2800+
Asus V9520/TD GeForce FX 5200 128 MB
1024 MB DDR400
250 GB SATA 16 MB Samsung
200GB LaCie USB 2.0
NEC ND3540 16x +/- writer IDE dual layer
Hauppauge WinTV PVR500 MCE dual tuner
SOF Windows XP MCE Remote controller
Windows MCE 2005 NL
Trust 5.1 Dolby surround set :r

TV:
Samsung LE-32R71B 8)

Console:
X-Box geflashed met 80 gig HD

Wensenlijst:
Nieuwe HTPC kast, met een nieuw mobo en nieuwe proc. (de huidige setup van een AMD sempron in een barebone shuttle wordt eigenlijk net iets te warm naar mijn smaak)
Nieuwe dolby-set (waarschijnlijk toch maar de logitech z-5500, er is zou weinig alternatief)
Fatboy (komt er 1 van Samsung, ik wil er nog een tweede bij)

Foto's volgen vanavond!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: