Gathering of Tweakers

Quicksearch
Aangezien deel 1 erg lang begon te worden, werd het tijd voor een tweede topic. Voor de volledigheid een link naar het vorige topic:
UPC digital TV uitlevering
http://picserver.student.utwente.nl/i/ZB930099CY3T
De Mediabox
Tijdbalk (bij benadering)
Augustus 2005: UPC introduceert D4A door gratis Mediaboxen te sturen aan al haar klanten.
November 2005: De zilveren Mediabox verschijnt en de zwarte wordt niet langer uitgeleverd.
Juni 2006: De HDTV-Mediabox zal uitgebracht worden.
Later in 2006: De Harddisk-Mediabox zal uitgebracht worden.
Later in 2006: Functies als e-mail en beperkt internet worden beschikbaar.
Veelgestelde vragen
:? Vervangt digitaal analoog?
Voorlopig niet. Het analoge signaal blijft gewoon actief op je kabel.
:? Waarom zou ik digitale televisie nemen?
De beeldkwaliteit van digitale televisie is aanzienlijk beter dan analoog. Bovendien zijn de digitale zenderpakketten veel uitgebreider, en zijn interactieve toepassingen, VoD en timeshifting (binnenkort) mogelijk.
:? VoD?
VideoOnDemand: het bestellen van films tegen een bepaald bedrag op het moment dat het jou uitkomt.
:? Timeshifting?
Een live-uitzending pauzeren als bijvoorbeeld de telefoon gaat, en later verder kijken waar je gebleven was.
:? Wat gaat het me kosten?
Het Digital TV Pack digitale televisie van UPC kost 17,99 per maand, inclusief het analoge kabelabonnement. Dat is in de meeste regio's 15,83; je betaalt dus voor digitale televisie 2,16 per maand extra. Dit pack bevat ongeveer 40 zenders. Het eerste half jaar is het Digital TV Pack gratis. De Mediabox zelf kost niets, maar blijft wel eigendom van UPC.
Het Extra Channel Pack bevat nog eens ongeveer 40 zenders, waaronder de extra Discovery-kanalen en BBC3 en 4. Dit pakket kost 2,00 per maand extra.
:? Mijn televisie is drie jaar oud. Gaat dat lukken?
In principe is elke televisie met een SCART-ingang geschikt voor UPC digitale televisie. Het beste resultaat bereik je echter met een LCD- of plasma-televisie.
:? Hoe kan ik er weer vanaf?
Het Digital TV Pack is opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden, wat ieder jaar stilzwijgend verlengd wordt. Tenzij je minimaal 30 dagen voor afloop van het jaarcontract opzegt.
Aan de zogenaamde premium-kanalen is een halfjaarcontract verbonden. Ook dit wordt stilzwijgend verlengd.
Je krijgt normaalgesproken een retourdoos, waarin je de box gratis kunt terugsturen. Als je er specifiek naar vraagt, is het ook mogelijk de box bij je thuis te laten ophalen. Hier zijn geen kosten aan verbonden, je moet er echter wel een halve dag voor thuisblijven.
:? Waarom heb ik een zwarte Mediabox, en heeft mijn buurman een zilveren?
De eerste Mediaboxen waren in zwarte uitvoering, op veler verzoek ging men al snel over op de zilveren variant.
:? Is er nog verschil tussen beide boxen?
Het enige verschil voor zover bekend (behalve de kleur }:O) is dat er op de zwarte Mediabox een groen lampje brandt wanneer hij aanstaat. De zilveren Mediabox heeft geen groene LED. De zilveren box heeft wel een display. Dit is echter (op dit moment) niet functioneel.
:? Firmwareversies?
Af en toe verschijnt er nieuwe firmware om bugs te fixen en nieuwe mogelijkheden te implementeren. Deze updates zullen automatisch door je box worden gedownload.
:? Volgens upc.nl kan ik geen digitale televisie bestellen. Wat nu?
In sommige regio's is het netwerk nog niet geschikt voor digitale televisie. We weten dat de regio's Zutphen en Alkmaar later dit jaar geschikt gemaakt worden. Over andere regio's is nog niets bekend.
Veelgestelde vragen over HDTV
:? Ik heb een HDTV, nu wil ik daar ook een HDTV-box bij.
Die zijn nog niet leverbaar, maar verschijnen volgens UPC nog vóór het WK.
:?Is mijn televisie geschikt voor de HDTV-mediabox?
Hiervoor heb je een televisie nodig die HD-Ready is. Dat betekent dat de tv beschikt over een HDMI-ingang.
:? En wat gaat HDTV kosten?
HDTV gaat niets meer kosten. Wel betaal je eenmalig 49,99 voor de HDTV-Mediabox. Ook deze box blijft overigens eigendom van UPC.
Het is nog niet bekend welke kanalen allemaal in HD-kwaliteit te ontvangen zullen zijn. In ieder geval zal dat het geval zijn voor de zenders Film1 en Sport1 (de opvolgers van Canal+). Deze 'premiumkanalen' kosten je samen 19,99 per maand extra (of 12,99 per stuk).
Veel voorkomende problemen
:? Ongeveer eens per 20 minuten heb ik blokjes door het beeld heen, en hapert het geluid. Wat nu?
Afwachten. UPC werkt aan dit probleem.
:? Ik heb constant blokkerig beeld. Wat nu?
Check of je hoogwaardige en niet te lange kabels gebruikt. Die zijn funest. Bovendien mogen er vóór de Mediabox geen splitters geplaatst zijn. Wanneer lange bekabeling onvermijdelijk is, kun je een gratis kabelversterker aanvragen bij de helpdesk.
:? Het zappen gaat trager dan analoog.
Dat klopt.
:? Ik vond mijn oude digitale Motorola/MrZapp-box veel beter.
Dat is jammer, die komen namelijk niet terug.
Links
upc.nl
UPC Digital TV site
UPC HDTV-site
Volledige lijst TV-zenders
Volledige lijst radio-zenders

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Professioneel azijnpisser

Even mijn laatste post uit het vorige topic. In de start post lees ik niets over de 6 maanden uitprobeer periode?
quote:
Koffie schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:05:
Zo kun je het ook uitleggen 8)7
Ik zie het als een commercieel product wat NIET in beta is, want DTV van UPC is er al ee jaartje of wat.
En de kwaliteit is simpelweg ruk, dat word keer op keer bevestigd in dit product, daar doet de actie 'de eerste 6 maanden gratis' totaal niet aan af. En wat nou als ik meteen het extra pakket had genomen (en dus betaald) dan had ik wel mogen zeiken :?
Ik verwacht zeker niets van een product waar ik niets voor betaal, maar dat is dan ook mijn mentaliteit. Zoals ik al een aantal keren aangaf heb ik er geen klachten over, en ik nodig je dan ook voor een bak 'Koffie' uit en dan mag jij me vertellen hoe je de kwaltieit in hetzelfde dorp vind. Misschien stel jij dan te hoge eisen of ik misschien te lage?

Gunner wijzigde dit bericht 24-04-2006 11:59 (11%)

Pumpin' on your stereo...

Mis ik nou iets? Want dat toetsenbordje heb ik echt niet (heb overigens een zwarte mediabox).

Ik heb de zilveren versie hier en ook geen toetsenbord...

En om die updates automatisch te laten downloaden, moet je dan een ethernet kabel aansluiten op die media box?
Toetsenbord is te bestellen voor ¤25,00. Maar omdat er nog geen e-mailfunctie is heb je er op dit moment weinig aan.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Reg. datum: 16 augustus 2004

quote:
goeiemorguh schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:43:
Ik heb de zilveren versie hier en ook geen toetsenbord...

En om die updates automatisch te laten downloaden, moet je dan een ethernet kabel aansluiten op die media box?

Nee, gaat dus automatisch. :*)
Je kan het wel forceren, kijk even met de zoekfunctie hoe dat moet.

quote:

Hoe kan ik er weer vanaf?
Het Digital TV Pack is opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen. Aan het Extra Channel Pack is een jaarcontract verbonden, wat ieder jaar stilzwijgend verlengd wordt. Tenzij je minimaal 30 dagen voor afloop van het jaarcontract opzegt.

Aan de zogenaamde premium-kanalen is een halfjaarcontract verbonden. Ook dit wordt stilzwijgend verlengd.
Waarom is mij door de klantenservice bij aanschaf verteld dat ik hier elke maand vanaf kan? (canal+/extra channel pack)

|sWORDs| wijzigde dit bericht 24-04-2006 16:43 (7%)

Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3

Schitterend, vandaag maar weer eens gebeld met UPC (mediabox vrijdag omgewisseld, geen beeld, zou 24 uur duren, upgrade in het weekend dus duurde langer)....
Nog steeds geen beeld: "nee meneer, is iets fout gegaan. Waarschijnlijk heeft de monteur verzuimd de codes door te geven"...
Lijkt me niet, want ik stond erbij toen hij ze doorbelde, maar nu wordt het zeker binnen een paar uur geregeld?
"Nou nee want nu is de aanvraag net in behandeling genomen en daar staat 48 uur voor"...
Vreemd, want vorige week was dat nog 24 uur :D

En voor het gemak had ik opeens ook een Film1 abonnement... Heerlijk, dat spooksysteem...

Over de medewerker niets dan lof trouwens! Dat dan weer wel : )

Niemand

Een duffe vraag die waarschijnlijk al heel vaak gesteld is, maar geeft dit geen problemen met bijv. online gamen, dat je ping ineens omhoog gaat, aangezien ik vaak game en tv kijk? Wellicht iets voor in de FAQ.

hallo ;)

Bij mij doet hij het inmiddels, UPC was vergeten een activeringsignaal te sturen :+

Ik ben er tot nu toe tevreden mee, het ziet er bij mij ook echt beter uit :)

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Twisted Pairs

Mooie openingspost Yohan...

Maar helaas kan ik het met het volgende niet helemaal eens zijn.

quote:
Yohan schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:56:
:? Waarom zou ik digitale televisie nemen?
De beeldkwaliteit van digitale televisie is aanzienlijk beter dan analoog. Bovendien zijn de digitale zenderpakketten veel uitgebreider, en zijn interactieve toepassingen, VoD en timeshifting (binnenkort) mogelijk.

De kwaliteit van het analoge signaal is mi beter. (mits het signaal goed binnenkomt, helaas is dit lang niet overal het geval en helaas ook niet met alle zenders, maar die lastige mpg-blokjes heb je in ieder geval niet met analoog. Geef mij maar een goed analoog signaal en eventueel een beetje ruis ipv een te sterk gecompromeerd beeld...

Wat betreft het geluid ben ik niet ontevreden, alleen jammer dat upc het zelf weer verprutst door te zeggen dat je kunt genieten van dolby digital.... Helaas is dit (nog) niet het geval, maar ik vind het geluid wel beter dan dat van het analoge signaal....

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

quote:
Ejorne schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:05:
De kwaliteit van het analoge signaal is mi beter. (mits het signaal goed binnenkomt, helaas is dit lang niet overal het geval en helaas ook niet met alle zenders, maar die lastige mpg-blokjes heb je in ieder geval niet met analoog. Geef mij maar een goed analoog signaal en eventueel een beetje ruis ipv een te sterk gecompromeerd beeld...

Helemaal mee eens, digitaal KAN een veel mooier plaatje opleveren dan analoog, helaas is dat in de praltijk dus vaak niet het geval vanwege de te lage bitrates.
Vooral is dit duidelijk te zien met actie/sport uitzendingen.

Uit de DVB specs:
quote:
MPEG-2 theoretically allows to bring full
studio quality to the home, but the actual image quality depends on
the bitrate assigned to a channel which depends on the number of
channels per transponder. When managers decide which image quality is
sufficient to their viewers, the result might be something around 4
Mbit/s which is not necessarily any better than current analog PAL,
while a critical eye would prefer twice the data rate for a really
good image quality.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
ConZito schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:53:
UPC was vergeten een activeringsignaal te sturen :+

Weet je zeker dat je de mediabox niet veel te laat hebt aangesloten (30+ dagen)?
Weet je zeker dat de juiste serienummers in het klantensysteem stonden?

Doet er opzich verder niet veel aan toe (het werkt inmiddels), maar dat activeringssignaal wordt +/- 30 dagen lang uitgezonden...

Nee, ze gaven het zelf toe, alle gegevens klopte en ik heb de box afgelopen woensdag aangeboden gehad via de post en zaterdag afgehaald op het postkantoor. Kan uiteraard zijn dat de TPG heel traag is geweest natuurlijk. Maar de UPC helpdesker gaf toe dat er wel eens activeringssignalen "vergeten" worden, niet gestuurd, enz.

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Ik had gisteravond iets raars. Ik zat Eurosport (Snooker) via analoog te kijken. Allemaal blokjes in het beeld, echt iedere minuut een seconde of 5 achter elkaar. Zet hem op digitaal, nergens last van.

Ik heb DTV nu een weekje of 3 a 4 in het bezit, en niets dan lof. OK het zappen gaat wat trager, maar de bekende bugs met het geluid of het slechte beeld heb ik hier pas 2 keer gehad.

off topic:

Mooie TS
Die HD-ontvanger zal ook wel componentaansluitingen hebben neem ik aan? Dat is dan alleen al een reden om zo'n ding aan te schaffen voor mij. Ik heb een 800x600 projector als TV maar deze kan ook HD signaal aan. Denk dat dat wel een mooi plaatje oplevert. :P

Een van de grootste fouten van de mediabox is nog altijd de aansluitmogelijkheden. Geen Svideo, geen Svideo over scart, geen component. Kan 'm nu alleen op m'n beamer aansluiten met composiet over Scart en dat zuigt natuurlijk.

FaceDown wijzigde dit bericht 25-04-2006 09:27 (32%)

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:24:
Die HD-ontvanger zal ook wel componentaansluitingen hebben neem ik aan? Dat is dan alleen al een reden om zo'n ding aan te schaffen voor mij. Ik heb een 800x600 projector als TV maar deze kan ook HD signaal aan. Denk dat dat wel een mooi plaatje oplevert. :P

Een van de grootste fouten van de mediabox is nog altijd de aansluitmogelijkheden. Geen Svideo, geen Svideo over scart, geen component. Kan 'm nu alleen op m'n beamer aansluiten met composiet over Scart en dat zuigt natuurlijk.

Gezien de hoeveelheid mensen die via een beamer tv kijken is dit denk ik niet echt een probleem wat ze snel zullen oplossen.

Zelf heb ik nu een maand of twee DTV en ben er zeer tevreden over. Beeldkwaliteit op mijn LCD tv is echt stukken beter dan analoog signaal. Nu nog maar hopen dat tv zenders eens anamorph breedbeeld gaan uitzenden...

Still haven't found what i'm looking for...

Touch this

Heb gister Digitale TV besteld van UPC en zou als het goed is binnen 2 weken mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd. Heb veel gelezen over mensen die tevreden zijn. En mensen, die zeg maar, minder tevreden zijn. Heb zelf ook Digitenne van KNP gehad, maar dat ging asap weer de deur uit.
Hoop dat dit beter is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties: [view]

Door: dion_b Moderator PMG/VB/OH
quote:
Sneeuwbal schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:16:
Een duffe vraag die waarschijnlijk al heel vaak gesteld is, maar geeft dit geen problemen met bijv. online gamen, dat je ping ineens omhoog gaat, aangezien ik vaak game en tv kijk? Wellicht iets voor in de FAQ.

Nope, DVB-C (waar o.a. UPC DTV mee werkt) is iets anders dan IPTV.

Bij IPTV wordt alles over dezelfde IP verbinding aangeleverd en kun je mogelijkerwijs congestion issues krijgen bij krappe verbinding en hoge TV bitrate. Bij DVB-C zijn er aparte streams op de kabel voor IP-verkeer en het transport van de beelden. Ongeacht wat er allemaal zo binnenkomt, het gaat niet ten koste van je internetverbinding (een van de voordelen van de kabel - de maximale bandbreedte downstream is fenomenaal ;) )
quote:
FaceDown schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:24:

Waarom niet gewoon RGB over scart? Dat geeft beter beeld dan S-video en composite. Er zijn genoeg beamers die dat ondersteunen :z

dion_b wijzigde dit bericht 25-04-2006 11:30 (31%)

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

quote:
DarkSide schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:13:
Heb gister Digitale TV besteld van UPC en zou als het goed is binnen 2 weken mogen ontvangen.
Ik ben benieuwd. Heb veel gelezen over mensen die tevreden zijn. En mensen, die zeg maar, minder tevreden zijn. Heb zelf ook Digitenne van KNP gehad, maar dat ging asap weer de deur uit.
Hoop dat dit beter is.

Ik zit nu 3 weken te wachten, en helaas nog geen mediabox, wel een paar brieven. Ik zal nog even wachten tot eind deze week en dan maar eens bellen. Ik heb de kwaliteit gezien bij de buurman en daar was alles prima, hij zelf geen problemen. Dus dat moet bij mij ook wel goed komen.

Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Teletext? Ik gebruik dit best veel, en was benieuwd of dat nog mogelijk is.

quote:
thekillerbean schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:48:
Kun je eigenlijk nog gebruik maken van Teletext? Ik gebruik dit best veel, en was benieuwd of dat nog mogelijk is.
Das een hele goede. De knop "Text" op de AB van de media box werkt niet bij mij, maar als ik de AB van de TV gebruik dan kan ik gewoon via DTV teletekst bekijken.

Gunner wijzigde dit bericht 25-04-2006 11:52 (3%)

quote:
[...]

Ik zit nu 3 weken te wachten, en helaas nog geen mediabox, wel een paar brieven.
Even bellen om te vragen of de aanvraag goed in het systeem staat kan geen kwaad.

quote:
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.

quote:
Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:12:
[...]

Teletext werkt inmiddels prima.
Je moet de afstandsbediening even de code meegeven die bij jouw TV hoort (lijstje codes zit erbij) en dan kun je allerlei functies van je TV bedienen met de mediabox afstandsbediening, zoals het volume regelen en dus ook Teletext.

Dan zal ik nog eens kijken. Ik heb onlangs idd wel de code van mn tv meegegeven, maar kan me niet meer heugen of ik sindsdien op het teletekst toetsje heb gedrukt.

Overigens, bij mijn TV, Sharp, staat wel 100 codes. Misschien een keer een andere code gebruiken :)
quote:
Gunner schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:15:
[...]

Dan zal ik nog eens kijken. Ik heb onlangs idd wel de code van mn tv meegegeven, maar kan me niet meer heugen of ik sindsdien op het teletekst toetsje heb gedrukt.

Overigens, bij mijn TV, Sharp, staat wel 100 codes. Misschien een keer een andere code gebruiken :)

Voor Teletext moet je wel eerst de AB in TV-mode zetten met het knopje linksboven.
Bij mij werkt dan alles, ook de knop voor het AV-kanaal en de diverse Teletekst-modi.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws