Update 5 - 21 april 2006
Kukel kwam langs om wat foto's te maken.
deels zijn wat foto's van zijn cam.
Ik kreeg nogal wat klachten over te langzaam laden van de foto's kunnen jullie dat be-amen?
Dan moet ik ff zoeken naar een servertje wat direct aan de internet wolk hangt.
gedane zaken:
- body van obelisk of light gevormd
- toren obelisk of light gemaakt (nog niet helemaal tevreden hierover
)
- shopping spree na de magneten uit the US of A the hebben ontvangen
- onderzoek gedaan naar een methode om sterke galvanometers te maken
Zoals jullie kunnen zien heb ik hier de vormen van het onderstel van de obelisk of light gemaakt.
Vinden jullie hem mooi?

Hier heb ik de vormen met een soldeerbout uitgesneden,
indien iemand het filmpje hiervan wil zien klik hier

Zo moet de toren er op komen te staan.

Op deze foto is te zien dat ik de onderkant van de toren al grotendeels in vorm gemaakt heb.

En zo ziet ie er nu uit, enige nadeel is dat ik al van een aantal mensen heb gehoort dat ie er als een L*L (* is klinker die klinkt als een U

) dus ik moet hier nog even naar kijken, het probleem ik dat ik de bovenkant niet te dun durf te maken omdat hier ook zo nog een spiegel in moet passen die draaibaar is.

Kukel heeft ook nog even foto's genomen van de temple of NOD (zijn cam is beter als die van mij)

foto achtezijde

en nog een met de tempel erbij.

Kukel kon het niet laten om ook even een foto te maken van mijn koelkast, hij vond vooral de 30% zoutzuur en de 30% waterstof peroxide er niet in thuis horen denk ik

(links boven)
Ik kreeg vanochtend dit in mijn brievenbus

dus ik was weer een blij man, zo blij dat ik meteen verder ben gegaan met het ontwerp van mijn laser.
maar niet zonder jullie eerst nog even een foto van de magneetjes te gunnen die in die envelop zaten.

zoals je kan zien , vrij klein (tip geef ze aan je broertje met de vraag die kleine dingen even van elkaar te halen < gegarandeerd een hoop lol

)
Hierna ben ik aan de slag gegaan met enkele id-tjes die ik had voor mijn galvanometers voor in de laser van de obelisk.
die zijn hier te zien

ik moet nog even kijken voor welk ontwerp ik ga, maar ik heb er in ieder geval al even over na gedacht.
Daarna naar de kringloop geweest kijken of ik een goede spiegel kon vinden. Ik was eigenlijk aan het jagen naar een oude polaroid camera maar vond deze:
( ps het is
ECHT waar: vroeger verkochten ze lucht

)

Een praktisch antieke machine waarmee je je films makkelijk beeldje voor beeldje kon bekijken.
even gekocht voor het schrikbare bedrag van 6.95
zoals je kan zien zitten er een aantal spiegels in het mooie is dat deze spiegels wel aan mijn eisen voldoen, maar enkel een beetje dik zijn 2mm

nog een foto van de spiegel
ohw ja nog ff een foto van het motortje die onderdelen voor me galvanometer gaat leveren EL CHEAPO style
zoals jullie kunnen zien weer ff lekker bezig geweest volgende week zal het allemaal wel wat langzamer gaan omdat dan de afwerking etc komt..

maarja het is helaas nodig wil het er een beetje uit zien.
cyclonite wijzigde dit bericht 21-04-2006 19:20 (7%)