http://www.nordichardware...-2005-01-24-vt101099.html
Gebaseerd op de Temple of NOD van de eerste C&C. Misschien dat je er iets aan hebt
Het begin ziet er iig goed uit, ga zo verder!
[ Spekkies server | Spekkies gamebak | Casemodding is (een) kunst | Meldersnet ]
zie link >> prutser001 in "[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD"quote:Fauna schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:10:
Niet om je te ontmoedigen, maar ik heb deze ooit gezien:
http://www.nordichardware...-2005-01-24-vt101099.html
Gebaseerd op de Temple of NOD van de eerste C&C. Misschien dat je er iets aan hebt
Het begin ziet er iig goed uit, ga zo verder!
Ik heb ook al eens uitgelegd dat ik de ouwe temple of NOD minder mooi vind dan degene uit TS...
er zit ook meer uitdaging in dus zodoende ben ik aan mijn eigen case mod begonnen..
Ellende komt nooit alleen, ik neem het meestal zelf mee
[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
een doe-het-zelf-er kan niet zonder hamer
quote:Medje schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:57:
Wat je in de 'staart' van de tempel moet doen?
Als je het gaaf aan wilt pakken (weet niet in hoeverre dat mogelijk is of binnen de capaciteiten e.d. ligt) is het misschien een gaaf idee om er een soort laserpen in te doen die bijvoorbeeld het logo (Schorpioenenstaart) van NOD vlak voor de tempel 'projecteert'. Neem me neit kwalijk als ik iets te fantasievol ben, maar hey, als we met een karretje op Mars kunnen rijden moet dat een eitje zijn, niet?![]()
Ik heb momenteel in de planning om in de staart van de temple of NOD een webcam die volledig draaibaar is te maken (dus in stijl met het spel waar dit de hunter seeker bestuurt).
En in de obelisk of light komt een laser te zitten die patronen te 'schieten' als er beweging door de temple wordt waar genomen.
Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een systeem dat galvanometers gebruikt om de patronen weer te geven.
Ik heb inmiddels de magneten al besteld in amerika en een respons terug gekregen dat deze onderweg zijn
Het is zometeen is dat er aan de galvanometers kleine spiegels bevestigd worden en dat deze apparaten (heel snel) heen en weer gaan ... en door nu het signaal op de laser erg snel te moduleren , zijn er met de laser stralen tekeningen te maken.
als er nog mensen geinterreseerd zijn in dit principe wil ik wel een paar schetsen maken.
maar goed dat hoor ik dan wel weer.
Reg. datum: 15 september 2001
NoTimeRemains wijzigde dit bericht 18-04-2006 20:30 (5%)
Normaj - Warlock - <Fleurs De Mal, Darkspear>
quote:HIValicious schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:29:
je hebt van logitech een cam, de quickcam sphere die kan wat jij wil is alleen niet goedkoop....
Ja heb dat ding gezien...
dat ding heeft alleen 2 grote nadelen
1 hij is groot
2 hij roteert op zon lange stok .. dat is praktisch niet in de hals van de toren te krijgen .. daarom zat ik te denken aan 2 micro servo's
die zou ik nog wel eens weg kunnen werken
Dit is een update van een aantal dagen werk geworden.
- Ik ben verder gegaan met de temple of NOD afwerken etc.
- Ik heb berekend hoe groot de obelisk ongeveer moest worden, dat is geworden 40 x 45 x 50 (L x B x H) cm.
- Ik ben begonnen aan de toren van de temple.

Hier het model weer helemaal glad geschuurd tot op de maat die ongeveer vereist was

Ook heb ik de achterzijde nu geschuurd, op het plaatje staat dat er aan de bovenkant uitsteeksels zitten, ik weet nog niet precies hoe ik deze ga maken . dat laat ik nog een beetje afhangen van de toren.

Hier heb ik 3 gelijke stukken schuim op elkaar gelijmd, het is de bedoeling om hier dan later de temple of NOD toren uit te halen

En hier even de 2e foto met de stukken schuim op het model zodat ongeveer te zien is hoe groot het uit zal vallen.

Met de soldeerbout heb ik de vorm van de zojuist getekende toren grotendeels uit gesneden zodat ik daarna veiliger met het mes erlang kan en telkens brokken weg snijden.

Dit is dan de foto van hoe de toren na de bewerkingen eruit ziet, hij zal nog wel een stuk dunner worden dan deze nu is en taps toe lopen.
Hoe de bovenkant moet worden weet ik nog niet .. Ik zit nu te denken aan een systeem dat ik er ook weer af kan halen en verwisselen in plaats van mee gieten in de epoxy zometeen.
Maar dat bedenk ik later nog wel als ik wat verder ben met de rondingen.

Hier heb ik alvast de stukken schuim op elkaar gelijmd voor de obelisk of light, de vierkante plaat wordt het basis platform en het vertikale stuk wordt de toren uit gemaakt.
Ik heb de grootte van deze case mod zo gemaakt zodat er ook een mini ITX in gemonteerd zou kunnen worden.

Ik heb trouwens ook nog een leuk filmpje van een laser gevonden op het internet, misschien wel leuk om even te laten zien
http://heim.ifi.uio.no/haakoh/avr/projector.avi
quote:Laagvliegerke schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:54:
Ga je die motortjes dan wel mooi kunnen wegwerken? En heb je een sturing voor die servo motortjes?
Ja natuurlijk worden deze mooi weg gewerkt.
sturing is gewoon PWM signaal dit is niet zo moeilijk om te realiseren er moet namelijk toch al een microcontroller in komen die al het licht in de kast gaat regelen.
Dit systeem hieronder gaat alle led's in mijn case aansturen
Met dit systeem is het ook mogelijk om op de HDD activiteit de lichten te laten oplichten , op de maat van de muziek (VU meter) is ook mogelijk en allerlei patronen zijn ook te selecteren.
De leds worden allemaal afzonderlijk aangestuurd met PWM, er zijn dus mogelijk wel een paar kanalen te reserveren voor de webcam in de toren.
foto1 (leds in action)

foto2 (bedienings unit)

foto3 (ingesteld op een bepaald patroon)

foto4 (de plank in zn geheel)

foto5 (de bedieningsunit met de led controll box)

Heb je er al een idee van welke µC je gaat gebruiken?
Die obelis of light in de staart lijkt me niet echt aangeraden aangezien je dan afwijkt van het ontwerp van de Temple of NODquote:cyclonite schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:23:
Om even terug te komen op het obelisk of light ontwerp, er werd in het vorige topic dat ik gestart had een suggetie gedaan om in de case mod in te bouwen.
quote:Laagvliegerke schreef op woensdag 19 april 2006 @ 01:40:
Dat filmpje van die laser is best wel geinig! Mooi gemaakt eigenlijk.
Heb je er al een idee van welke µC je gaat gebruiken?
[...]
Die obelis of light in de staart lijkt me niet echt aangeraden aangezien je dan afwijkt van het ontwerp van de Temple of NODDie staart is trouwens een command tower, dacht ik? Een webcam zou dan inderdaad wel toepasselijk zijn!
nee je begrijpt me verkeerd
de 1e is de temple of Nod met hunter seeker capabilities (cq webcam) hier komt de pc in
de 2e is de obelisk of light hier komt de laser in en ook de waterkoeling voor de pc die ernaast staat
Ik ga voor de laser gebruik maken van de atmega128 en voor de led sturing de PIC 16f877
de laser komt dan op de bodem te staan en met optica en spiegels wordt het beeld geprojecteerd vanuit de obelisk of light ... dat is het id
dus ik blijf volledig in stijl met het spel
AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.
Dan ook meteen een vraag: waar haal je de polyester matten/plamuur vandaan? Bij die sponsor? Ik heb ook schuim gebruikt voor de staart +kop van een spin die ik maak, en wilde even een setje polyestermat+ harder halen, maar dat kostte 35¤ voor 0,5m2 Dat werd me een beetje te gek aangezien ik toch zeker wel het dubbele nodig zal hebben.
[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
quote:_ferry_ schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:48:
Mooi werk hoor, opties enzo klinken allemaal erg leuk![]()
Dan ook meteen een vraag: waar haal je de polyester matten/plamuur vandaan? Bij die sponsor? Ik heb ook schuim gebruikt voor de staart +kop van een spin die ik maak, en wilde even een setje polyestermat+ harder halen, maar dat kostte 35¤ voor 0,5m2 Dat werd me een beetje te gek aangezien ik toch zeker wel het dubbele nodig zal hebben.
Ja ik wordt gesponsord door dat bedrijf.
maar ik weet zeker dat dat bedrijf het een stuk goedkoper zal leveren aan je als je t een beetje aardig vraagt.
Zij hebben van die grote tonnen met epoxy hars en enorme glasmat rollen...
Ik weet niet of je een beetje in de buurt van mijdrecht woont?? daar zit dat bedrijf..
www.dpcpolyester.nl
edit:
Als plamuur gebruik ik gewoon gips plamuur wat je ook op gipswanden smeert zeg maar.
ps: zojuist bij conrad een aantal servo's voor de webcam besteld.
ga binnenkort maar eens beginnen met het uit elkaar slopen van een ouwe webcam... wat IR leds toevoegen en een constructie voor de servo's maken.
Ik heb trouwens nog een vraag voor de mensen die dit topic volgen, wie weet waar ik industriele spiegels kan krijgen
deze moeten dan ook nog eens aan de volgende eisen voldoen:
- erg dun zijn (licht)
- reflectie laag op het glas en niet zoals gewone onder het glas(ivm lichtbreking)
- redelijk betaalbaar

Dit is voor de laser die ik aan het ontwerpen ben.
hebben mensen misschien nog goede id-en waar ik dit vandaan kan halen of uit kan slopen??
cyclonite wijzigde dit bericht 19-04-2006 13:28 (33%)
quote:
HUH die ben ik nog nooit tegen gekomen...
is daar ook een reflectie laag opgedampt ofzo?
maar ik zoek op zich maar vrij kleine spiegels ongeveer 3 x 5 mm
Reg. datum: 29 november 2004
Ik vind je ideeen allemaal heel erg vet, vooral dat met die laser... Ik zie het al helemaal voor me...Iemand zet zn hand neer op je buro en in eens een 'Laser burst' uit je Obelisk...Te cool!
B&W 603 s3 + B&W 601 s3 + B&W LCR 600 + NAD t753 = Heel Vette Sjit
quote:Zjosh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:24:
Dit ziet er echt heel gaaf uit! Ik heb alleen 1 vraagje; Komt er nou in de 'Obelisk of light' ook een pc, of komt daar alleen de waterkoeling van de 'Tempel of NOD'?
Ik vind je ideeen allemaal heel erg vet, vooral dat met die laser... Ik zie het al helemaal voor me...Iemand zet zn hand neer op je buro en in eens een 'Laser burst' uit je Obelisk...Te cool!
Er komt nu geen pc in de obelisk of light maar als ik zometeen een mal hiervan heb kan ik meerdere kasten maken .. en ik heb dus ruimte genoeg over gelaten zodat er ook plaats zou zijn voor een mobo
Soort media systeem voor op de balie kan je er dan van maken ...
quote:cyclonite schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:41:
[...]
Hehehe daarom dus de legale backup van de cd
Ik heb dan maar deze namiddag Command & Conquer The First Decade gekocht. Die bekraste cd's mogen de vuilnisbak in
Ik ben blij dat ik het verkeerd begrepen hebquote:cyclonite schreef op woensdag 19 april 2006 @ 02:24:
nee je begrijpt me verkeerder komen 2 case mods
de 1e is de temple of Nod met hunter seeker capabilities (cq webcam) hier komt de pc in
de 2e is de obelisk of light hier komt de laser in en ook de waterkoeling voor de pc die ernaast staat
quote:Medje schreef op zondag 09 april 2006 @ 23:57:
Wat je in de 'staart' van de tempel moet doen?
Als je het gaaf aan wilt pakken (weet niet in hoeverre dat mogelijk is of binnen de capaciteiten e.d. ligt) is het misschien een gaaf idee om er een soort laserpen in te doen die bijvoorbeeld het logo (Schorpioenenstaart) van NOD vlak voor de tempel 'projecteert'. Neem me neit kwalijk als ik iets te fantasievol ben, maar hey, als we met een karretje op Mars kunnen rijden moet dat een eitje zijn, niet?![]()
Reg. datum: 23 december 2002
Op school deden we het met een voeding en een weerstandsdraad er tussen. Dan kan je perfecte lijnen maken.
Alleen wij gebruikte piepschuim, dat van jou is wel wat anders.
quote:Thunderbolt schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:35:
Je hebt het met een soldeerbout gedaan?![]()
Op school deden we het met een voeding en een weerstandsdraad er tussen. Dan kan je perfecte lijnen maken.
Alleen wij gebruikte piepschuim, dat van jou is wel wat anders.
Ben je bekend met die soldeer pistolen?
in principe is dat een travo met een enkele dikke draad om die travo gewikkeld dan heb je 2 aansluit punten...
als je nu de knop in drukt gaat er veel stroom door deze punten lopen en word het metaal warm.
het grote voordeel van dit ding is dat ik allerlei vormpjes kan buigen en op die soldeerbout kan aansluiten.
Zo kan ik ook rare vormen eruit trekken...
de grote stukken doe ik in combinatie met soldeerbout en een mes...
verwerkt redelijk goed zo al zeg ik t zelf
edit:
(dat rechter blauwe ding is t)

cyclonite wijzigde dit bericht 19-04-2006 23:44 (7%)
Ben benieuwd of dat idee met die lasers gaat lukken.. ziet er tot nu toe goed uit
It's only a gambling problem if you're losing.
vandaag gedaan:
- temple of NOD toren redelijker wijze af gemaakt
- basis obelisk of light uitgesneden

zo ziet de toren eruit na wat te zijn gekieteld door schuurpapier

Nu ook de andere kant mooi vlak gemaakt

Dit is de achterkant van de toren, voor de oplettende persoon onder ons << ik heb de achterkant van het 'halsje' van de toren niet afgevlakt. ik was bang dat het schuim dit niet zou overleven. maar zo is t ook mooi vind ik.

Zo komt de toren op het model te zitten.. deze wordt nog wel een halve cm verzonken in de tempel.

Begin Obelisk of Light
ontwerp waar ik vanaf gekeken heb:

Hier heb ik de layout van de obelisk of light getekend deze zal ik zo uitsnijden.

De uitgesneden obelisk of light

mensen wat vinden jullie van de layout van de obelisk of light? ... ik heb wel een aantal kleine wijzigingen aangebracht in het model, ik denk dat dat hem mooier maakt en vooral meer ruimte voor mijn waterkoeling over laat (ik heb t met name over de ronde achterkant)
Ik hoor graag jullie mening over deze layout.
Nu kan ik namelijk nog makkelijk dingen wijzigen
cyclonite wijzigde dit bericht 20-04-2006 02:24 (6%)
Okee thanks, ik woon er niet in de buurt, maar ik heb wel een oom die een schadebedrijf heeft. Ga ik het daar eens aan vragenquote:cyclonite schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:18:
[...]
Ja ik wordt gesponsord door dat bedrijf.
maar ik weet zeker dat dat bedrijf het een stuk goedkoper zal leveren aan je als je t een beetje aardig vraagt.
Zij hebben van die grote tonnen met epoxy hars en enorme glasmat rollen...
Ik weet niet of je een beetje in de buurt van mijdrecht woont?? daar zit dat bedrijf..
www.dpcpolyester.nl
edit:
Als plamuur gebruik ik gewoon gips plamuur wat je ook op gipswanden smeert zeg maar.
[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
quote:_ferry_ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:13:
[...]
Okee thanks, ik woon er niet in de buurt, maar ik heb wel een oom die een schadebedrijf heeft. Ga ik het daar eens aan vragenIs de gipsplamuur niet broos? er zijn ook alternatieven zoals spuitplamuur en staalplamuur. Vooral spuitplamuur is handig om het ruwe polyester in te spuiten en vervolgens glad te schuren.
gips is idd broos, maar wel makkelijk te verwerken en nadat je de gelcoat erop heb boeit dat niet meer
maar het probleem met spuitplamuur is dat het reageert met het schuim.
heb inmiddels al 3 typen gebruikt allemaal vraten ze schuim.
Het is btw wel makkelijk om de buitenmal nog eens bij te werken....
cyclonite wijzigde dit bericht 20-04-2006 09:19 (5%)