Reg. datum: 04 november 2005
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 04 november 2005
Helaas vallen mij de Benchmarks enorm tegen voor een nieuw apparaat die ook nog eens duurder is dan de MDA Compact, jammer.quote:http://www.mobile-review....age/htc/wizard/spbcpu.png
This index describes Pocket PC's CPU speed. We can hardly expect unprecedented results from a 200 MHz processor, though the results proved good.
http://www.mobile-review....htc/wizard/spbfilesys.png
The file system index describes Pocket PC file system speed (read/record/move). Low results on Windows Mobile 5.0 stand for the charge for the new memory structure.
http://www.mobile-review....tc/wizard/spbplatform.png
The platform index describes total Pocket PC platform speed including the built-in applications. As this index is based on the integrated index, well, low results can be explained.
http://www.mobile-review....mage/htc/wizard/spbas.png
The synchronization speed is high (it doesn't have an impact on the integrated index).
Gehele review
Reg. datum: 24 januari 2003
Ik denk toch dat je dit soort reviews niet als definitief besluit moet nemen. Ikzelf heb deze reviews ook gelezen over de 'trage CPU' maar heb tot nu toe hier nog niets van gemerkt. Ik ben echt super tevreden over het apparaat en samen met de support die er echt overal te vinden is en de tweaks/programmas die er nu al in grote getalen zijn is dit echt een prima apparaat om te bezitten (vooral kijkend naar de prijs/qualiteit verhouding)quote:nlboy schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:01:
Jammer dat de Vario zo traag is, dan is het misschien beter om 'm niet te gaan kopen. (zeker niet voor die prijs) Ik had hiervoor de MDA Compact, maar die vond ik onhandig wanneer de batterij leeg is ben je alles kwijt. (aantal keren gebeurd) En had liever een toesenbord om zo snel dingen in te typen en ook jammer dat op de MDA Compact geen WLAN op zat.
[...]
Helaas vallen mij de Benchmarks enorm tegen voor een nieuw apparaat die ook nog eens duurder is dan de MDA Compact, jammer.Want op het eerste gezicht lijkt het een Top-toestel.
Veel benchmarks die op de Wizard worden uitgevoerd kloppen niet. De Wizard maakt gebruikt van een nieuw type dual-core processor (vandaar ook de lage kloksnelheid). Veel Benchmark programma's kunnen hier (nog) niet mee omgaan waardoor een te lage score wordt behaald! In het echt, in vergelijking met andere pocket pc's is de Wizard even snel, zo niet sneller!
Als je wilt dat de Wizard Optimaal presteert zul je wel de nieuwste ROM moeten installeren, of wachten totdat T-Mobile een update uitbrengt. De ROM die standaard op de t-mobile vario's geleverd wordt is niet vergelijkbaar met de nieuwste Qtek en Imate ROMs! Daarmee lijkt het wel of je een nieuw apparaat in handen hebt!
Brengt T-Mobile ook werkelijk nieuwe versies uit? Ik wil namelijk graag mijn garantie behouden maar als die nieuwe ROMs inderdaad zoveel beter zijn dan begin ik toch echt te twijfelen wat ik liever wil... Voor hetzelfde geld brengt T-Mobile pas over 3 maanden een nieuwe ROM uit voor de Vario...quote:1-2tje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:20:
Ik heb tot nu toe het volgende begrepen t.a.v. de snelheid van de HTC Wizard:
Veel benchmarks die op de Wizard worden uitgevoerd kloppen niet. De Wizard maakt gebruikt van een nieuw type dual-core processor (vandaar ook de lage kloksnelheid). Veel Benchmark programma's kunnen hier (nog) niet mee omgaan waardoor een te lage score wordt behaald! In het echt, in vergelijking met andere pocket pc's is de Wizard even snel, zo niet sneller!
Als je wilt dat de Wizard Optimaal presteert zul je wel de nieuwste ROM moeten installeren, of wachten totdat T-Mobile een update uitbrengt. De ROM die standaard op de t-mobile vario's geleverd wordt is niet vergelijkbaar met de nieuwste Qtek en Imate ROMs! Daarmee lijkt het wel of je een nieuw apparaat in handen hebt!
Effe mezelf quoten, mmmm ben er nog steeds niet uit.quote:depl0y schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:07:
Is het ook mogelijk om 'unsigned software' te runnen? Nu krijg ik steeds een melding dat sommige software niet gesigned is en dus niet draait.
Ik heb half google al afgezocht, maar niets gevonden
Schaamteloze spam: Mijn iPhone Apps
Reg. datum: 13 april 2006
Wat is er aan de hand.
Ik heb TomTom 5.21 geinstalleerd op mijn Imate Kjam.
Hierna heb ik de kaarten op mijn mini SD gekopieerd. Echter als ik nu TomTom opstart krijg ik de melding Geen Kaarten Gevonden. Kan iemand mij toevoegen op msn via awlangenhuysen@hotmail.com of een opzetje geven hoe, en in welke volgorde en vooral waar ik alles moet installeren?
Bedankt voor jullie medewerking
Wanneer CAB's worden uitgevoerd, worden ze daarna gelijk gedelete. Dit is niet echt heel handig.
Daarom kan je de volgende reg key aanpassen zodat het niet meer gebeurt :
HKCR\cabfile\shell\open\command
Daar de key default veranderen van :
\Windows\wceload.exe "%1"
naar
\Windows\wceload.exe "%1" /nodelete
Reg. datum: 26 februari 2006
Het lukt me enkel als ik een soft-reset toepas , of als ik de key in men router verander of de router reset.
En als ik men Qtek dan in stand-by zet en daarna terug aan,hij geeft mijn router wel aan als beschikbaar.
Maar dan wilt hij niet meer verbinden.
Op vreemde netwerken heb ik minder problemen , dan kan ik men pda in standby zetten en terug aan , zonder dat hij het verbonden netwerk verliest
Met de vorige Rom-versie had ik hier geen problemen mee
Heeft iemand mischien een oplossing?
Voor de rest ben ik tevreden met die update
- Men Qtek is veel stabieler geworden (als een programma blijft hangen blijft niet de hele pda
hangen, veel minder softresets dus
- Sinds deze week heb ik pas ervaren dat de batterij het veel langer uithoud (en ik heb die update sinds hij in belgie beschikbaar was) ik heb heb hem zondagnacht om 23.30u uit de lader gehaald en de batterij staat nu pas op 42%
Als je Tomtom gekocht heeft kan Tomtom je precies uitleggen wat je fout doet. En als je er op een andere manier aan gekomen bent, kan je daar ook terecht om verkoop adressen te vinden.quote:lexie013 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:21:
Lieve mensen, het wil maar niet lukken... (zelfs niet na het lezen van 10 hoofstukken
Wat is er aan de hand.
Ik heb TomTom 5.21 geinstalleerd op mijn Imate Kjam.
Hierna heb ik de kaarten op mijn mini SD gekopieerd. Echter als ik nu TomTom opstart krijg ik de melding Geen Kaarten Gevonden. Kan iemand mij toevoegen op msn via awlangenhuysen@hotmail.com of een opzetje geven hoe, en in welke volgorde en vooral waar ik alles moet installeren?
Bedankt voor jullie medewerking
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Ik maak de cab's altijd gewoon "read only" in de verkennertquote:depl0y schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:50:
Nog een leuke voor de OP :
Wanneer CAB's worden uitgevoerd, worden ze daarna gelijk gedelete. Dit is niet echt heel handig.
Daarom kan je de volgende reg key aanpassen zodat het niet meer gebeurt :
HKCR\cabfile\shell\open\command
Daar de key default veranderen van :
\Windows\wceload.exe "%1"
naar
\Windows\wceload.exe "%1" /nodelete
quote:depl0y schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:12:
[...]
Effe mezelf quoten, mmmm ben er nog steeds niet uit.
Ik heb half google al afgezocht, maar niets gevonden
Is het niet zo dat 'ie zegt dat het "unsigned" is, en dat je dan zelf kunt kiezen voor wel of niet installeren?
Als de software van een legitieme bron afkomstig is gewoon voor "ja" kiezen, zou ik zo zeggen
Inderdaad! Je krijgt alleen een waarschuwing.quote:Sjaakman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:27:
[...]
Is het niet zo dat 'ie zegt dat het "unsigned" is, en dat je dan zelf kunt kiezen voor wel of niet installeren?
Als de software van een legitieme bron afkomstig is gewoon voor "ja" kiezen, zou ik zo zeggen
Power-over-eSATA rules!
specs laptop | specs PDA | vervoeging Engelse werkwoorden in het Nederlands
Naast mijn verschillende pop3 adressen heb ik ook nog altijd een oude hotmail account. Hier krijg ik geregeld emails op die groter zijn dan 2kb. Nu heb ik de pop3 adressen weten in te stellen om gewoon het hele bericht op te halen ipv alleen de eerste 2kb maar dit wilt maar niet lukken voor mijn hotmail account omdat dit via de Pocket MSN service gaat.
Weet iemand de oplossingen voor mijn twee problemen? Alvast bedankt!
Edit: Nog een klein vraagje over de MDA. Ik woon zelf dicht bij de belgische en duitse grens (yep, zuid-limburg) en heb dus geregeld 'last' van een switch naar het belgische of duitse netwerk. Mijn internet abbo bij T-Mobile geld alleen binnen nederland dus dit kan best vervelend uitpakken aan het eind van de maand. Ik wil mijn telefoon echter niet van automatisch afhalen omdat ik wel bereikbaar wil blijven. Zijn er today plugins die je het huidige netwerk tonen?
Edit2: Nu had ik toch echt ergens gezien hoe je de volumeknop aan de rechterzijde kon omtoveren tot een scroll knop voor sites e.d. maar waaaaaaaaaaar heb ik dat ook alweer gezien
DJMurtz wijzigde dit bericht 13-04-2006 22:50 (34%)
Er is een patch voor te downloaden van deze site en volgens veel mensen werkt die ook, maar voor mij en een vriend van mij (die hetzelfde probleem heeft) niet.
Reg. datum: 04 maart 2004
quote:Eggy schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:25:
[...]
1) Browse naar de volgende key:
HKLM\Software\Microsoft\Today\Items\Calendar\
2) Stel de DWORD waarde van "Flags" in op "5", decimaal.
3) Reset
Wat betekent de waarde 5 die hier bedoeld wordt? is dit dat er dan max 5 items worden weergegeven op today? Dus als ik er bv 4 wil dan moet ik hier 4 invoeren of betekent het iets anders?
Dank!
Greetz Thirteen
quote:DJMurtz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:11:
Edit: Nog een klein vraagje over de MDA. Ik woon zelf dicht bij de belgische en duitse grens (yep, zuid-limburg) en heb dus geregeld 'last' van een switch naar het belgische of duitse netwerk. Mijn internet abbo bij T-Mobile geld alleen binnen nederland dus dit kan best vervelend uitpakken aan het eind van de maand. Ik wil mijn telefoon echter niet van automatisch afhalen omdat ik wel bereikbaar wil blijven. Zijn er today plugins die je het huidige netwerk tonen?
Ik gebruik Ammar Wireless plugin, deze geeft aan òf en met welk gsm-netwerk je verbonden bent en de status van wifi en bluetooth:

Je kunt het hier downloaden.
EDIT: voor hotmail kun je HTTPMail Provider gebruiken. Let wel even op als je een nieuwe account creert en je vult je hotmail adres in start hij automatisch Pocket MSN. Je moet in de eerste stap dus eerst een ander e-mailadres opgeven om dit te omzeilen. Dit kun je later bij de opties weer veranderen in je echte hotmail adres.
1-2tje wijzigde dit bericht 14-04-2006 00:14 (20%)
Live my life @ Dentheman.nl
De file Currentmap.dat moet je bewerken zodat deze verwijst naar de plaats waar de kaart staat, bijv. \Storage Card\Benelux-mapquote:Dentheman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:45:
Ik heb tomtom 5 geïnstalleerd maar tt kan de kaarten niet vinden, deze staan op m'n sd kaartje, maar op m'n vario zelf staan ook tomtom mappen, in ééntje staat 'currentmap' maar ik kan niet bv. m'n benelux kaartje daarnaartoe kopiëren want daar is niet genoeg ruimte voor op de ppc, is er misschien een manier zodat tomtom weet dat hij de kaarten van het sd kaartje kan halen ipv. de vario zelf?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon echt geen gebruik kan maken van GPRS op dat moment?
FON - WiFi for Everyone | Flickr
quote:davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:32:
Volgens mij is hij al langsgekomen, maar kan hem niet meer vinden. Ik ga over een week naar Amerika. Nu wil ik daar geen GPRS gebruiken.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon echt geen gebruik kan maken van GPRS op dat moment?
staat op www.smarter-phones.com
quote:
1) Ga naar de volgende registry entry:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ConnMgr\Providers\ {7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections \IDEAS Internet (GPRS)\"
2) Wijzig de Dword waarde van de key "Enabled" van '1' naar '0'.
3) Ga naar de volgende registry key:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\ConnMgr\Providers\ {7C4B7A38-5FF7-4bc1-80F6-5DA7870BB1AA}\Connections \IDEAS WAP (GPRS)\"
4) Wijzig de Dword waarde van de key "Enabled" van '1' naar '0'.
5) Voer een soft reset uit.
Reg. datum: 04 november 2005
Nog een GPRS verbinding aanmaken die niet werkt, en instellen dat die gebruikt wordt voor internet ipv de wel werkende.quote:davhor schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:32:
Volgens mij is hij al langsgekomen, maar kan hem niet meer vinden. Ik ga over een week naar Amerika. Nu wil ik daar geen GPRS gebruiken.
quote:DJMurtz schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:11:
...
Edit2: Nu had ik toch echt ergens gezien hoe je de volumeknop aan de rechterzijde kon omtoveren tot een scroll knop voor sites e.d. maar waaaaaaaaaaar heb ik dat ook alweer gezien
Dat doet het programmatje smartskey voor je. ik weet alleen even niet meer waar ik em vandaan heb. ff zoeken in het vorige deel.
suc6
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
- Ga naar de key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell
- Maak een key aan met de naam "DeviceBeta" (zonder de aanhalingstekens)
- Maak in die key een string-value aan met de naam "Today" (zonder de aanhalingstekens)
- Vul bij "value" de tekst in die je op je today-scherm wilt hebben staan
- Zorg dat er geen Today-plugins de onderste helft van je scherm bedekken
Zou er zo uit kunnen zien:

Op mijn MDA Vario werkt het.
Met dank aan xda-developers.com
quote:SonOfSam schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:05:
[...]
Dat doet het programmatje smartskey voor je. ik weet alleen even niet meer waar ik em vandaan heb. ff zoeken in het vorige deel.
suc6
http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=41060
en bedankt
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.