Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] DMX-512 met een Picmicro

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 december 2006

quote:
ik zou in ieder geval niet de clock van het schuifregister aan het kristal hangen. Die pic kan dat nooit zo snel inlezen. beter is om de clock van het schuifregister aan een normaal i/o pootje te hangen. dan kan je namelijk zelf bepalen wanneer die leest van het schuif register. nu stuurt het register iedere keer bitjes en weet je niet eens bij welk van de acht schakelaars hij is
Dus dan hang ik bijvoorbeeld de clockinput van de 74HC165 (pin 2) aan pin 18 van 16f628.
Maar dan krijgt die toch nooit een kloksignaal binnen???

Aan iedereen die DMX maakt. Neem gewoon 3pin-xlrs.
In het begin dachten ze: we nemen een 5pin, maar met pin 4 en 5 hebben ze nooit wat gedaan. En nu zijn er zelfs al veel moving heads gewoon 3pin's.
(zorg dat je gewoon wat overganggen hebt en klaar is kees...)

Als je met leds werkt kan je die 4de en 5de pin ook als 12v voedingskabels laten dienen...
Koppel dan wel 4 en 5 niet aan elkaar in je overgangsstuksjes :9

Spivi wijzigde dit bericht 12-12-2006 12:38 (9%)

profesionele monitor sloper
Reg. datum: 18 januari 2002

je zal het kloksignaal ook zelf op dat pinnetje moeten zetten met de programatuur

voorbeeldje
klok pinnetje hoog -> data inlezen -> klok pinnetje laag en dat herhalen

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

quote:
virus.elektro schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:01:
je zal het kloksignaal ook zelf op dat pinnetje moeten zetten met de programatuur

voorbeeldje
klok pinnetje hoog -> data inlezen -> klok pinnetje laag en dat herhalen
Dus dan kan ik dit niet doen: nl. 9 + 2 leds aansluiten op een PIC 16f628
http://users.telenet.be/visser/extra/dmx-schema2.gif

Kan er mij trouwens iemand zeggen welke waarde R2 heeft? en of de andere waardes kloppen?
Ik ben een echte beginneling en alles wat ik leer komt van jullie (de internetproffen)...

Ik heb ook de Assemblyfile van Thijs aangepast, maar ik weet niet of ik het goed doe.
Assembly File
Alles wat rood is heb ik aangepast. Dus dat kan wel eens volledig fout zijn...

Hoe kan ik bijvoorbeeld het shiftregister aansluiten op de pic? enkel pin 13 is nog vrij (RB7)
Kan ik (zie assembly) het adres ipv 1 maal te laten optellen, 8maal?

Ik weet dat ik veel vraag, maar ik wil leren...

Reg. datum: 01 februari 2002

Je hebt, om via dat schuifregister de DIP-switches uit te lezen, 3 pinnen nodig, een ingang (data) waarlangs je de status van de DIPswitches seriëel in de PIC binnenkrijgt, en 2 uitgangen (clock en een signaal dat aangeeft dat de DIPswitches ingelezen moeten worden, parallel load heet die lees ik bij nxp).
Dan komt er wel nog eens een klein beetje intelligent design bij, om die schuifregister met zo weinig mogelijk verlies (0 of 1 pinnetje nodig) aan te sluiten op de PIC, daarvoor moet je eens goed nadenken wat ie doet. Met éénmalig (bij het opstarten en initialiseren van de PIC) de DIP-swiches uit te lezen komt je toe, wil je het adres veranderen moet je dan even de spanning uitschakelen. Daardoor maakt het niet uit dat je de 2 nodige uitgangen samenneemt met pinnetjes waar ook een LED aan hangt, dat deze bij het opstarten even flikkeren maakt niets uit. Wat je dan wel in de gaten moet houden, is of je de ingang (data) mag samennemen met een ledje, daarvoor moet de 74HC165 20mA kunnen leveren (zie datasheet, als hij het niet kan dan moet je er een vrij pinnetje (13 dus) voor gebruiken).

Wat de waarde voor R2 moet zijn, vind je terug in de datasheet van de SN75176A.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Reg. datum: 22 februari 2002

quote:
naftebakje schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:46:
Je hebt, om via dat schuifregister de DIP-switches uit te lezen, 3 pinnen nodig, een ingang (data) waarlangs je de status van de DIPswitches seriëel in de PIC binnenkrijgt, en 2 uitgangen (clock en een signaal dat aangeeft dat de DIPswitches ingelezen moeten worden, parallel load heet die lees ik bij nxp).
Dan komt er wel nog eens een klein beetje intelligent design bij, om die schuifregister met zo weinig mogelijk verlies (0 of 1 pinnetje nodig) aan te sluiten op de PIC, daarvoor moet je eens goed nadenken wat ie doet. Met éénmalig (bij het opstarten en initialiseren van de PIC) de DIP-swiches uit te lezen komt je toe, wil je het adres veranderen moet je dan even de spanning uitschakelen. Daardoor maakt het niet uit dat je de 2 nodige uitgangen samenneemt met pinnetjes waar ook een LED aan hangt, dat deze bij het opstarten even flikkeren maakt niets uit. Wat je dan wel in de gaten moet houden, is of je de ingang (data) mag samennemen met een ledje, daarvoor moet de 74HC165 20mA kunnen leveren (zie datasheet, als hij het niet kan dan moet je er een vrij pinnetje (13 dus) voor gebruiken).

Wat de waarde voor R2 moet zijn, vind je terug in de datasheet van de SN75176A.
Hier sluit ik me bij aan. Alleen nog even over R2: dat is een pulldown weerstand op de communicatie lijn, die de lijn laaghoudt als bv het tranciever ic er niet in zit. (Wat bij mij nog wel eens voorkwam). Deze kan je in principe gewoon weglaten.

Verder zit ik je code even door te kijken en ik zie bijvoorbeeld bij de equ's iets opmerkelijk:

Reg8 EQU 028h
Reg9 EQU 029h
Count EQU 030h
W_SAVE EQU 031h

Het zijn hexadecimale waarden, dus na 29 komt 2A 2B 2C 2D 2E 2F. En alle registers kan je gewoon achter elkaar zetten. (dat getal geeft een geheugenplaats aan).

/edit: verder zie ik wel dat sinds ik deze code heb geschreven ik wat heb bijgeleerd :P het is een zooitje :X ik ga er morgen eens aan spenderen :P

Thijsch wijzigde dit bericht 12-12-2006 23:05 (17%)

"wij spreken C alsof het in een natuurlijke taal is, we zoeken gewoon de formulering die past bij de betekenis die we in ons hoofd hebben"

alvast bedankt.
Ik wacht even geduldig af.

Voor zover ik aan datasheets uitkan, kan die 74HC165 (shiftreg) geen 20mA uitgeven.
datasheet
Is het eventueel mogelijk om 2 leds (bijv rood en groen:controleleds) aan het shiftregister te hangen.
Ik weet dan dat ik een ander type moet gebruiken, maar welke raden jullie me dan aan.

Of zou het op de een of andere manier toch kunnen via deze opstelling???
Om dan inderdaad een leduitgang even te gebruiken als ingang voor de data?
Maar dan die clocklijn? kan ik niet gewoon de clockout(pin15) gebruiken van de 16f628?

Update: ik heb de pdf herschreven met andere code. En hopelijk is het nu wat duidelijker. Met adres instellen en verzenden ben ik nu nog bezig:

Klik

"wij spreken C alsof het in een natuurlijke taal is, we zoeken gewoon de formulering die past bij de betekenis die we in ons hoofd hebben"

sinds 2001
Reg. datum: 24 februari 2001

@Thijsch: Super! Ik heb net mn 3 RGB-leds uit China binnen, binnenkort eens de rest van de onderdelen gaan verzamelen, ik ga zeker gebruik maken van je PDF! Nog nooit iets met PIC's gedaan, maar heb er zin in :)

Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje

Dit assembly code is in elk geval een stuk compacter geworden...
Knap.
Nu moet ik alleen nog alles stapje voor stapje leren begrijpen.
(en vooral niets aanpassen :P )

Als zo in een eerste oogopslag kijk zijn de groene en rode controleleds weggevallen.
Vond ik anders wel grappig. En vooral nuttig als ik aan het breadboarden ga beginnen...

Kan het trouwens zijn dat wij alles wat reeds bestaat in een 28 pinsversie in een pic met maar 18 pins aan het stompen zijn (ok, dipswitch niet meegerekend...)
DMX-PWM-Controller 9 kanalen

Spivi wijzigde dit bericht 13-12-2006 18:13 (26%)

Reg. datum: 01 februari 2002

quote:
Spivi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:53:
alvast bedankt.
Ik wacht even geduldig af.

Voor zover ik aan datasheets uitkan, kan die 74HC165 (shiftreg) geen 20mA uitgeven.
datasheet
Is het eventueel mogelijk om 2 leds (bijv rood en groen:controleleds) aan het shiftregister te hangen.
Ik weet dan dat ik een ander type moet gebruiken, maar welke raden jullie me dan aan.

Of zou het op de een of andere manier toch kunnen via deze opstelling???
Om dan inderdaad een leduitgang even te gebruiken als ingang voor de data?
Maar dan die clocklijn? kan ik niet gewoon de clockout(pin15) gebruiken van de 16f628?
Voor de dataingang moet je dan een apart pinnetje gebruiken (of een transistor gebruiken om de led te schakelen, en tussen de PIC en de basis van de transistor je datalijn van de schuifregister hangen >:) )

Als je nog wat statusledjes wil, kan je ofwel bij het initialiseren enkele bestaande led's als statusled's gebruiken, maar das niet zo interessant. Ofwel gebruik je een ander schuifregister (zoek op latch, daarmee zou je snel een geschikte schuifregister moeten vinden), de 3 uitgangen ernaartoe kunnen gedeeltelijk samengenomen worden met die van de DIP-inlezende-schuifregister, de clock en parallel load neem je samen met de clock en data (telkens je de statusleds update gaan de leds op die uitgangen knipperen, hou daar rekening mee), de latchuitgang naar de statusled-schuifregister kan je niet met een pinnetje met een ledje aan samennemen (anders gaan die statusleds willekeurig knipperen), daarvoor kan je dan de dataingang die gebruikt werd voor de DIP-switches in te lezen gebruiken (steek wel een serieweestandje naar de DIP-schuifregister, anders zit je stroom in zijn uitgang te pompen, vind ie niet lief).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Shift register... allemaal goed en wel,
maar wat als je nu een PIC vindt die 28 pins heeft, meer geheugen en goedkoper...
16F73 bij Voti

Maarrrr...
Als ik dit toevoeg:
code:
1
#DEFINE    DMXADR    PORTB

kan ik dan de regel:
code:
1
CLRF    D_ADDR    ;set our dmx adress to 0

vervangen door deze
code:
1
MOVLW    PORTB
MOVWF    D_ADDR

in dit schema???
http://users.telenet.be/visser/extra/dmx-schema28p.gif
en kan er iemand mij vertellen welke waardes de weerstanden en de condensatoren hebben.
en ben ik nog dingen in dit scham vergeten?

Weer veel vragen... sorry, maar heb nooit electronica gehad. (en ik heb daar nu spijt van :$ )

Reg. datum: 10 juli 2002

Die code aanpassing zou moeten werken, maar let er op dat je leds ook op andere pinnen zitten.
Waarden van weerstanden en condensatoren: R1 en R2 10k C1 en C2 22 pf

Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl

Reg. datum: 20 januari 2004

Ik heb al vanalles gezien over DMX ontvangen met een PIC, maar aangezien Thijsch zijn verzendcode nog niet beschikbaar is vroeg ik mij af of er mensen zijn die een goede bron of schema hebben om DMX signalen te versturen met een PIC, zodat je een klein lichtpaneeltje met enkele kanalen kan maken zonder een computer nodig te hebben om de signalen te verzenden.

Corpse2 wijzigde dit bericht 18-12-2006 15:54 (8%)

keep trying...

quote:
Spivi schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:45:
Als ik dit toevoeg:
code:
1
#DEFINE    DMXADR    PORTB

Niet nodig, laat die hele regel maar weg
quote:
kan ik dan de regel:
code:
1
CLRF    D_ADDR    ;set our dmx adress to 0

vervangen door deze
code:
1
MOVLW    PORTB
MOVWF    D_ADDR

in dit schema???
Ja. In dat geval worden de 8 bits als adres genomen. Hou er wel rekening mee dat een dmxadres 9 bits is. In dit geval kan je dan de hoogste bit niet beïnvloeden en loopt je adres range van 1 tm 256
quote:
Wat je wel vergeten bent: Pull-down weerstanden bij de knopjes. Aan de input pinnen een weerstand van >= 10K naar de GND. Want denk je in dat het knopje niet omstaat. De input is dan niet hoog, maar ook niet laag! Dan gaat de ingang zweven zoals dat heet en kan je fouten krijgen. Die weerstand zorgt ervoor dat de input 0 is zodra het knopje niet is ingedrukt.
quote:
Weer veel vragen... sorry, maar heb nooit electronica gehad. (en ik heb daar nu spijt van :$ )
Het kan altijd nog...

quote:
Corpse2 schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:45:
Ik heb al vanalles gezien over DMX ontvangen met een PIC, maar aangezien Thijsch zijn verzendcode nog niet beschikbaar is vroeg ik mij af of er mensen zijn die een goede bron of schema hebben om DMX signalen te versturen met een PIC, zodat je een klein lichtpaneeltje met enkele kanalen kan maken zonder een computer nodig te hebben om de signalen te verzenden.
Ik ben er nu mee bezig, de manier kan ik je wel alvast vertellen, die is infeite exact hetzelfde als het ontvangen. Je kan gewoon via de UART bytes uitpoepen. Het enige probleem is de Break. Die is namelijk niet dmv de UART te maken, de truuc is als volgt:

-Weet welke data je moet verzenden
-zet de UART uit (disable)
-maak de verzendpin laag.
-wacht 100 microseconden
-verzendpin hoog.
-wacht 8 us.
-Zet UART aan
-verstuur startcode (0x0)
-verstuur kanalen
-doe dit tot je alles verzonden hebt tot je wil verzenden en begin dan weer bij punt 1.

Thijsch wijzigde dit bericht 18-12-2006 16:08 (30%)

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
hmm, interesting :)

keep trying...

Hoe kan ik trouwens van jouw 4-kanaals-DMX-Ontvanger-Van-Thijsch een 9-kanaals-DMX-Ontvanger-Met-Dank-Aan-Thijsch maken?
Of kijk die code gewoon hoeveel out's je hebt?

'k ben trouwens net terug van een 3 uur durend reisje.
(Ben langs geweest bij Wouter van Voti)
Ik heb me wat dingen gekocht waarmee ik aan de slag kan.
Pic's, crystallen, ...
Nu nog even iemand zoeken die een dmx mengtafel heeft om de boel te testen...

Het einde (lees:"doel") is in zicht...

Breadboard volgepirkt...
Pic in progr.... DAMN, programmer kan die pic niet programmeren... AAaargghh

In elk geval.

Ik vond trouwens in de code van Thijsch:
code:
1
2
3
4
5
6
#DEFINE    BREAK        DMX_reg,0        
#DEFINE    STARTCODE    DMX_reg,1    
#DEFINE    MOVED        DMX_reg,2    
#DEFINE    ADDR9        DMX_reg,3    
#DEFINE    RC9          DMX_reg,4     ; -> het gaat om deze regel
#DEFINE    UP3          flag,0
#DEFINE    UP2          flag,1

daar geeft die een error op want in de inc-file (16f73.inc) staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
;----- RCSTA Bits ---------------------------------------------------------

SPEN        EQU     H'0007'
RX9         EQU     H'0006'
RC9         EQU     H'0006'    ; Backward compatibility only
NOT_RC8     EQU     H'0006'    ; Backward compatibility only
RC8_9       EQU     H'0006'    ; Backward compatibility only
SREN        EQU     H'0005'
CREN        EQU     H'0004'
FERR        EQU     H'0002'
OERR        EQU     H'0001'
RX9D        EQU     H'0000'
RCD8        EQU     H'0000'    ; Backward compatibility only

dus ook een RC9
Maar in de datasheet (na een zoekactie) staat ook niets in van die RC9.
Mag ik die dan (in het *.asm-bestandje) hernoemen naar : RC_9
Of hangt die samen aan die van de INC-file???

Geen enkel probleem, gewoon hernoemen in de asm file. Die naam is alleen om niet iedere keer DMX_reg,4 te hoeven typen.. Op je 9-kanaals apparaat kom ik morgen terug!

quote:
Thijsch schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:45:
Geen enkel probleem, gewoon hernoemen in de asm file. Die naam is alleen om niet iedere keer DMX_reg,4 te hoeven typen.. Op je 9-kanaals apparaat kom ik morgen terug!
Superrrr.
Ik kan niet wachten tot ik dit kan testen...
http://users.telenet.be/visser/extra/dmxboard.jpg

En nu hopen dat ik geen kortsluiting op mijn bordje heb zitten zodat mijn PIC geen vuurwerk wordt...
Het is tenslotte nog geen nieuwjaar.

quote:
Spivi schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:58:
[...]

Superrrr.
Ik kan niet wachten tot ik dit kan testen...
[afbeelding]

En nu hopen dat ik geen kortsluiting op mijn bordje heb zitten zodat mijn PIC geen vuurwerk wordt...
Het is tenslotte nog geen nieuwjaar.
Dat ziet er al goed uit! Zo op het eerste oog zie ik geen fouten! Even over de code: Het is vrij eenvoudig aan te passen. Helemaal bovenaan zie je de volgende regels:

#DEFINE DATA_START 0x35
#DEFINE DATA_END 0x39

Dat zijn de geheugenadressen van waar de data wordt opgeslagen. Die beginnen 1 na DATA_START (foutje O-) ) In dit geval zijn dat dus 0x36, 0x37, 0x38, 0x39 waar de data in wordt opgeslagen. Als je daar 9 kanalen van wilt maken moet je dus als DATA_END het adres nemen: 0x35 + 9 = 3E.

#DEFINE DATA_END 0x3E en je hebt 9 kanalen...

Nu wil je ze natuurlijk ook nog naar buiten brengen. Dat doe je door een paar regels toe te vogen bij de pwm output:
code:
1
2
3
MOVF Reg1,W
XORWF pwmcounter,W
BTFSC STATUS,Z
BSF OUT1

Dit stukje zo vaak kopieren als je kanalen hebt, ipv Reg1 zet je het gehuegenadres met de data, en ipv OUT1 de output!

ok, dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#DEFINE    DATA_START    0x35        
#DEFINE    DATA_END    0x3E        
#DEFINE    Reg1    0x36        
#DEFINE    Reg2    0x37
#DEFINE    Reg3    0x38
#DEFINE    Reg4    0x39
#DEFINE    Reg5    0x3A
#DEFINE    Reg6    0x3B
#DEFINE    Reg7    0x3C
#DEFINE    Reg8    0x3D
#DEFINE    Reg9    0x3E

Dat had ik al even uitgezocht.
Maar nu is het enige probleem nog:
Het in te stellen DMX adres... (van 9 bit's: 512 kanalen)

Kan dit zo:
(zie post Thijsch maandag 18 december 2006 16:05)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#DEFINE    D_ADDR    PORTB
#DEFINE    ADDR9    PORTC,6         ;9de dipswitch voor 512 kanalen

...

CHANNEL            
    MOVF     Offset,W    ;inhoud van Offset naar W    
    XORLW    0x0        ;
    BTFSS    STATUS,Z    
    GOTO     CHAN    
    MOVF     R_ADDR,W    ;else: check if chans match
    XORWF    D_ADDR,W    
    BTFSC    STATUS,Z    
    GOTO     NINTH        ;if so: check for 9th bit
    CALL     INCREASE    
    GOTO     RET        ;if not: just return from interrupt

NINTH            
    BTFSC    ADDR9        ;9th addressbit is set
    GOTO     TRUE    
    BTFSS    RC_9    
    GOTO     CHAN    
    CALL     INCREASE    
    GOTO     RET

Als dit correct is, dan is het gewoon nog even wachten op mijn bestelling van mijn PIC-programmer... en dan:
LET THE SHOW BEGIN!!!

quote:
Spivi schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 16:55:
ok, dus:

Kan dit zo:
(zie post Thijsch maandag 18 december 2006 16:05)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#DEFINE    D_ADDR    PORTB
#DEFINE    ADDR9    PORTC,6         ;9de dipswitch voor 512 kanalen

...

CHANNEL            
    MOVF     Offset,W    ;inhoud van Offset naar W    
    XORLW    0x0        ;
    BTFSS    STATUS,Z    
    GOTO     CHAN    
    MOVF     R_ADDR,W    ;else: check if chans match
    XORWF    D_ADDR,W    
    BTFSC    STATUS,Z    
    GOTO     NINTH        ;if so: check for 9th bit
    CALL     INCREASE    
    GOTO     RET        ;if not: just return from interrupt

NINTH            
    BTFSC    ADDR9        ;9th addressbit is set
    GOTO     TRUE    
    BTFSS    RC_9    
    GOTO     CHAN    
    CALL     INCREASE    
    GOTO     RET

Jazeker kan dit, en dit is eigenlijk nog een beter oplossing dan ik zelf had :) Wat ik deed is zodra de bende voor het eerst start de waarde van de switches naar een register schrijven en dat uitlezen als adres. Jij leest nu iedere keer de switches zelf uit, wat een mooie oplossing is om snel het adres te kunnen veranderen. Het enige wat eventueel zou kunnen gebeuren is dat je het knopje omzet op het moment dat hij aan het vergelijken is en er dus mogelijk een verkeerd kanaal wordt ontvangen.. Maar dat wordt bij de volgende cycle weer goed gezet.

Wat de code doet is als volgt: In R_ADDR zit een teller van de kanalen die reeds ontvangen zijn. Iedere keer als er data binnenkomt wordt die teller vergeleken met het eigen adres. Indien die gelijk zijn wordt gecontroleerd of de 9de bits ook gelijk zijn. Indien de adressen niet gelijk zijn wordt gewacht op de volgende ronde data.

Als de 2 9e bits ook gelijk zijn, zijn de voltallige adressen dus gelijk en wordt overgegaan tot spelen met de ontvangen data.

Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

wat voor connectors ga je gebruiken. Als ik naar die XLR connectors kijk en het prijsverschil met een gewone DIN koppeling (factor 3) ben ik toch erg geneigd voor die te gaan. Ik kan altijd nog een verloopstukje maken mocht het nodig zijn. Ik verwacht echter niet dat ik ooit zelf DMX spul ga kopen en alleen zelf zal gaan bouwen.

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Zoals het er nu naar uitziet ga ik vooral serial connectors gebruiken...
http://www.voti.nl/common/DB09F-SC.jpg
Voor 0.26 ¤ houdt dit de prijs wat lager van het geheel.

En je kan ook nog wat stroom over de ander pinnen sturen.
5V +
5V -
12V +
12V -
Data...

Tenzij je voor 8.95 ¤ Bij C. deze 5 pins connector wilt kopen...
http://www1.be.conrad.com/m/7000_7999/7300/7370/7379/737987_LB_00_FB.EPS.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: