Hoofdcategorieën
Topicacties

[Stampede 5] Cows have gone mad! (again)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
doet wat met computers ....

http://www.dutchpowercows.org/images/banners/mcB01.jpg
http://www.ikesi.com/Mark/Stampede5v3.png
Stampede episode 5 - The Cows Have Gone Mad(Again)!
http://www.elteor.nl/stampede/mark2.bmpLet op! Lees eerst deze hele draad door voordat je een reactie plaatst!
Stampede op Rosetta
Dit draadje is een vervolg op Stampede editie 5 - Rosetta@Home - het maken van teams, dat draadje werd een beetje vol, en met dank aan de input van een aantal mede-DPCers zijn hier wat uitbreidingen en de definitieve spelregels voor het spectakel dat morgen los gaat barsten !!

De vijfde DPC Stampede:

• Barst lot op Rosetta@Home
• begint op zaterdag 1 april 2006 om 0:00 uur in de vroege morgen
• Duurt tot en met zondag 30 april om 23:59:59 uur!

Rosetta is een medisch onderzoeksproject van de Universiteit van Washington en het Howard Hughes Medical Insitute op het gebied van proteïnen (eiwitten die in aantallen gemeten de belangrijkste bouwstof van de mens vormen) en hoe de driedimensionale vormen daarvan zich ontwikkelen. Het doel is medicijnen te vinden tegen ziektes als kanker, Alzheimer, HIV en malaria.
Er is heel veel rekenkracht nodig en daartoe is er een gedistribueerd BOINC computerproject Rosetta@Home, waarbij de niet gebruikte capaciteit van honderdduizenden PC’s wereldwijd wordt ingezet. Hierbij draait als je PC aanstaat een programma op de achtergrond mee met een lage prioriteit, zodat je het niet merkt.

De Stampede is sinds augustus 2003 een terugkerend verschijnsel bij Dutch Power Cows (DPC). Eén of twee keer per jaar worden de krachten van deelnemers aan de elf projecten waaraan DPC meedoet, gebundeld op één project om de positie ten opzichte van de buitenlandse “concurrentie” te verstevigen. Want hoewel de eerste gedachte is om belangrijke en goede doelen te ondersteunen, is er via allerlei standenlijsten een ware competitie aan de gang. Nu is het door een echte verkiezing Rosetta@Home geworden.

Wereldwijd staat DPC nu nog op de tweede plaats, maar dreigt binnenkort te worden ingehaald door Xtreme Systems (XS).
XS heeft DPC eerder al eens op D2OL (onderzoek naar medicijnen tegen onder andere Ebola, SARS en pokken) verslagen. En als de Stampede een daverend succes wordt, dan kan zelfs de achterstand op de nummer één Free-DC grotendeels worden ingelopen.

Het helpen bij het vinden van medicijnen tegen ernstige menselijke ziektes, en meebouwen aan een geweldig succes van DPC is voor iedereen mogelijk. Het helpen bij het ontwikkelen van nieuwe medicijnen voor kanker, HIV, malaria, enz. D.m.v. het uitrekenen van de drie-dimensionale structuren van complexe biologische moleculen (eiwitten) klinkt ingewikkeld, en dat is het ook. Gelukkig hoef je hier als gebruiker niet over na te denken, en is meedoen zo simpel als een programma installeren.

De teams ...

Er zijn uiteindelijk 7 teams vastgesteld:

Bearhunters
eXtreme Stampers
Fok!Flock
Furious Dutch Cows
Joint Forces
Lucky Angel: Stampede Chicken
Stampertjes

De inschrijftermijn om mee te doen met deze virtuele stampede teams is op 30 maart gesloten

Vanzelfsprekend kun je ook prima meedoen zonder in een Stampede team te zitten, maar dan kom je niet voor in de dagelijkse tijdelijke extra Stampede stats.
Je doet sowieso met de stampede mee, omdat je altijd voor DPC cruncht (als je bent aangemeld bij DPC als team). Het feit dat er stampedeteams zijn ingedeeld is om de onderlinge competitie wat aan te zwengelen, zodat we niet alleen de buitenstaanders imponeren en irriteren met de hoge output, maar ook de leden van andere stampede-subteams :)
PLUS het feit dat je zo wat andere mensen leert kennen binnen DPC die je normaal niet zou leren kennen bijvoorbeeld!

De teams zoals ze op 30 maart zijn worden zijn op dit moment bevroren.

Op verzoek van een aantal personen en na indringend overleg van de gehele stampede commissie is tot de volgende zaken besloten:

• Na 30 maart worden door ons de stats op orde gemaakt en de teams op kracht beoordeeld. Als we vermoeden dat team A wel erg achter loopt op team B kunnen we oproepen of iemand van team wil wisselen om dit te compenseren.

• Vanaf 2 april is het weer mogelijk om Stampede teams te joinen, wisselen van team is alleen in uitzonderingsgevallen mogelijk.

• Aangezien we nu 7 teams hebben, is het sneu als er na 7 april 1 team af zou vallen, dus alle 7 teams blijven de gehele periode bestaan.

• Vanaf 28 april 0:00 in de hele vroege ochtend kan er niet meer aangemeld worden, de teams moeten de laatste dagen het uitvechten met de capaciteit die zij tot op dat moment behaald hebben.

Hoe doe ik mee?
Uitgebreide instructies over hoe je mee kunt doen kun je hier en in de grote FAQ vinden. Daar staat alles netjes uitgelegd. In het kort komt het op het volgende neer:

1. Registreer je bij Rosetta@home door op de link te klikken.
2. Download de zogenaamde 'Boinc' client; het programma dat de berekeningen gaat uitvoeren.
3. Installeer het Boinc-programma, en meld je aan bij het Rosetta@Home project:
http://boinc.bakerlab.org/rosetta
4. Meld je aan voor de stampede.

Nog enkele punten om misverstanden uit de weg te gaan:

• Je punten komen en blijven op je eigen Rosetta account staan!
• De naam waaronder je je hebt aangemeld bij Rosetta staat ook in de Stampede stats
• Als je meedoet met de Stampede zal er helemaal niets veranderen aan de DPCH stats van Rosetta of de officiele stats op de webpage van Rosetta
• Voor de Stampede worden gedurende de looptijd virtuele stats bijgehouden voor jezelf EN het Stampede team waar je in zit
• Je kan zowel ervoor kiezen met je gehele subteam te joinen als individueel. Ook als je al in een subteam zit (zolang je maar uniek in de officiele stats voorkomt)
Iedereen mag meedoen! Ook al deed je hiervoor al mee aan Rosetta, of deed je helemaal niet mee aan distributed computing, je mag gewoon meedoen.

Wat mag je allemaal in dit topic doen:

• Vragen over de Stampede
• Vragen over Stampede teams
• Vragen aan mensen uit bestaande Stampede teams
• Mededeling dat je je wilt voegen bij een bestaand Stampede team
• Je uiteraard houden aan de algemene regels die gelden voor dit forum :)
• Taunten - Het is hier toegestaan om mensen uit te nodigen om bij je Stampede team te komen indien er iemand hier ronddwaalt die duidelijk aangeeft op zoek te zijn naar een leuk Stampede team.

Probeer het laatste wel redelijk en bescheiden te houden. Ordinaire reclamekreten zijn niet gewenst en maken de reputatie van je Stampede team er niet beter op.

En met dank aan onze statsbakker Speedkikker:
Een mooie grafische indeling van de teams is hier te vinden.
De Stampede stats zijn hier te vinden en de postbare RML stats (vanaf 2 april de stats van de dag ervoor) zijn hier te vinden.

Veel succes en plezier iedereen, en graag tot ziens in de komende stampede DPCH's die de DC-wereld verbijsterd zullen doen staan :P

Elteor wijzigde dit bericht 31-03-2006 15:38 (7%)

quote:
Er zijn uiteindelijk 7 teams vastgesteld:

# Bearhunters
# eXtreme Stampers
# Fok!Flock
# Furious Dutch Cows
# Joint Forces
# Lucky Angel: Stampede Chicken
Ik tel er 6...

Megaflix wijzigde dit bericht 31-03-2006 00:20 (4%)

Tweak City - Megaflix zoekt PS3 en X360 games, contact

Oeps, zowaar het team vergeten wat ik zelf gejoind heb .....
quote:
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:24:
Oeps, zowaar het team vergeten wat ik zelf gejoind heb .....
Ik laat de woordspelingen achterwege nu :D :X

A.K.A. RHarmsen

quote:
Misschien een idee, om wanneer de teams een eigen pagina en/of forumpie hebben dit te linken in deze lijst?
Stik er maar in!

Eens zien wat we er van kunnen bakken :)

Who is General Failure and why is he reading my hard disk? - || - http://www.gamergun.nl/

Got milk? }:O

Let's shock the (DC-)world! }:O

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#1 F@H - #2 OGR25 - #2 DPAD - #3 R@H - #6 RC5 - #9 SoB

quote:
Robinski schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:37:
[...]

Misschien een idee, om wanneer de teams een eigen pagina en/of forumpie hebben dit te linken in deze lijst?
Ik zal morgen als ik wat wakkerder ben dan nu de links die ik kan vinden erin zetten.
[DPC] Fokschaap
Reg. datum: 03 juni 2005

Ik ben er klaar voor :D

http://www.misterdim.com/Images/Bob_eponge/spongebob.png

quote:
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:05:
• Vanaf 2 april is het weer mogelijk om Stampede teams te joinen, wisselen van team is alleen in uitzonderingsgevallen mogelijk.
hier staat 7 april... Welke van de 2 klopt er nou?
O, ik zie het al bij het volgende stukje:

quote:
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:05:
• Aangezien we nu 7 teams hebben, is het sneu als er na 7 april 1 team af zou vallen, dus alle 7 teams blijven de gehele periode bestaan.
Ik stel voor dat iedereen die vanaf 7 april wil joinen wordt geadviseerd de laatste 3 te joinen?

UD-Grid Rocks!

Nightanimal@R@H

Let's Rock & Roll tomorrow 00:00

Iedereen een gruwelijk lekkere crunchy stampede gewenst alvast!

Nightanimal wijzigde dit bericht 31-03-2006 01:56 (56%)

Nightanimal@R@H scratching for life @ the Cureseekers

Hmm... Ik weet alleen nog niet op welke pc's ik Rosetta zal zetten...

De aangeraden systeemeisen zijn:
• minstens een 500 MHz processor
• 512 MB ram geheugen
• 200 MB vrije HD ruimte

Nu heb ik 3 koeien die ik op dit moment inzet op UD-GRID. Welke kan ik het best inzetten op de stampede en welke moet ik maar lekker UD laten blijven draaien?
Laptop: Intel P-M 1,73 GHz / 1536 MB ram
Boven: Celeron 2,4 GHz / 256 MB
Beneden: P-3 667 MHz / 128 MB

Op Laptop komt zeker Rosetta, maar wat raden jullie me aan bij de andere 2?

UD-Grid Rocks!

Hardknock life
Reg. datum: 22 november 2001

Heb hier een pIII 733 MHz met 384MB ram. Draait prima.(ook bij normaal gebruik)

Ik heb een P4 2.0, een P4 2.4 en een Celeron 2.4, allemaal met 256 Mb en ze draaien zonder problemen Rosetta :) Iemand die ik ken heeft Rosetta zelfs goed werkend op een P2-500 met 96 Mb geheugen :D (maar de punten die dat elke 24 uur oplevert doet een beetje AMD 2500 in een uur)

Reg. datum: 13 december 2005

Door een herinstall , ben ik al mijn favorieten kwijt.

Nu had ik een link van men score van R@H , met eronder en lijst van mensen die ik ging inhalen .
Helemaal beneneden op het blad stond een leuk grafiekje , men je daily en totale score.

De link eindigt in de datum van vandaag jjjj-mm-dd (dacht ik toch :D )

Kan iemand me verdehelpen aan deze link ?

Grutte Pier [Wa Oars]
Reg. datum: 20 maart 2004

@ Omied en andere geïnteresseerden

Cellie 800@992MHz/256MB/6.4GB alleen voor R@H met zo'n 180 - 190 credits / dag.

MAB wijzigde dit bericht 31-03-2006 08:18 (35%)

Temp Swank/boasthunter ! and still Bearhunter !

DC Holy Cow!
Reg. datum: 10 september 2002

Ter info: PIII 450MHz 192MB 10GB geeft zo'n 30 punten in 24uur, maar ermee werken wordt ietwat vertraagd :)
quote:
evert_ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 08:16:
Door een herinstall , ben ik al mijn favorieten kwijt.

Nu had ik een link van men score van R@H , met eronder en lijst van mensen die ik ging inhalen .
Helemaal beneneden op het blad stond een leuk grafiekje , men je daily en totale score.

De link eindigt in de datum van vandaag jjjj-mm-dd (dacht ik toch :D )

Kan iemand me verdehelpen aan deze link ?

http://stats.wilc0.com/su...vert_&date=2006-03-31
Die?
Je kunt ook deze doen, dan heb je altijd de laatste datum:
http://stats.wilc0.com/subteam.php?name=evert_

/edit:
En nu weer ontopic:

Wat gaat de output tijdens de stampede worden? Ik denk zelf dat het niet veel hoger zal zijn dan wat we nu doen omdat de meeste mensen al zijn begonnen...

Lord_Nemesis wijzigde dit bericht 31-03-2006 09:27 (13%)

Ook voor de niet Friesche DPC-er! Team Grutte Pier [Wa Oars] . . . . . Nemesis' Rosetta/WCG credits

help dpc with rc5-72(Team NGS)
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Elteor schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:46:
[...]

Ik zal morgen als ik wat wakkerder ben dan nu de links die ik kan vinden erin zetten.
http://stampertjes.killerog.com O-)

Voordat je je eigen team weer vergeet :+

killerog, B.I.G. (Brand Interessante Games&Software) >:) --> Team-NGS

quote:
Yobby schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:23:
Ter info: PIII 450MHz 192MB 10GB geeft zo'n 30 punten in 24uur, maar ermee werken wordt ietwat vertraagd :)
Ik heb een P3 500Mhz die 80 per dag doet, toch een best groot verschil :?
Cureseekers~Joschy
Reg. datum: 04 december 2001

quote:
LOL -- spongebob doet ook mee. Waar blijft Patrick ? :D

Join us -- Cureseekers -- Rosetta@Home

BOINC.BE
Reg. datum: 19 februari 2002

Succes met jullie Stampede en de berenjacht !! :)

Met je twee voeten stevig op de grond, kom je geen stap vooruit.

Ik kan de link naar de Stampede stats niet direct meer terugvinden. Misschien handig als die ook ergens in de TS wordt vermeld

Grazend voor NGS

TeamBSE hoezee!
Reg. datum: 02 februari 2005

Stampt deze stampede mee met de Furious Dutch Cows!

Reg. datum: 21 augustus 2005

die stats worden vannacht toch allemaal terug op 0 gezet hoop ik? anders heb ik echt wel een valse start gemaakt :'(

Gisteren me nog beziggehouden met al mijn systemen te formatteren en te reïnstallen. In topvorm om te crunchen !!!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: