Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 april 2005

CyrusTheVirusNL: Jij bent de man! Eindelijk vloeiende video bestanden op m'n pro. Nooit geweten dat het daar aan lag. Ik dacht dat het intern geheugen een stuk sneller is dan extern geheugen. Of heeft het daar niets mee te maken?

Kassad: Ook jouw tip heb ik meegenomen en het is zeker een verbetering tov eerst.

Allebei bedankt! :7

Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
Jasper Janssen schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:25:

Klein vraagje tussendoor: Hoe de heck zet je het ding uit? Kort aan/uitknop is display aan/uit, lang aan/uitknop is alleen backlight aan/uit, dichtklappen is ook display uit, maar in alle staten blijft hij belletjes ontvangen. Is er een manier om hem helemaal uit te zetten?
De grap is dat hij niet uit kan (alleen als de accu leeg is of als je die d'r uit haalt). Hij heeft alleen een zgn. inactieve stand (waarbij je idd. sms, belletjes en reminders kan ontvangen.) In de snel-start guide staat er meer over (juist niet in de dikke handleiding!). Wat je kan doen om de batterij te sparen (en minder straling te hebben) is hem op "fly-mode" zetten. Ikzelf zet 's Nacht's alle connections uit. Hij verbruikt dan amper wat van de accu (als ik de indicator mag geloven).

[Nokia 5800 XpressMusic] [HTC / T-Mobile MDA Pro]

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
Prang schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:52:
[...]

Ik kan natuurlijk in het today menu natuurlijk met mijn dikke vingers ook op het iccontje van Comm Manager tikken... maar dat icoontje is gewoon erg klein... en toetsen gaat makkelijker...

Wat ook fijn zou zijn is dat er gewoon net als tomtom een groot icoon voor BT en Wireless zou zijn in het today scherm....
Maar heb nog niets gevonden wat ik hiervoor zou kunnen gebruiken...

Voordat ik de sneltoets gebruikte zette ik hem in het start menu.
Vervolgens drukt ik de windows knop op het toetsenbord. Pijltje omlaag tot de comm manager en dan op enter.
Via deze manier kan je dus overal bij.
quote:
wilmundo schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:15:
CyrusTheVirusNL: Jij bent de man! Eindelijk vloeiende video bestanden op m'n pro. Nooit geweten dat het daar aan lag. Ik dacht dat het intern geheugen een stuk sneller is dan extern geheugen. Of heeft het daar niets mee te maken?
Ik dacht precies hetzelfde...:) Maar ik werd er zo ziek van dat het niet werkte dat ik het probleem even op het forum van TCPMP geplempt heb, en die kwamen met de tip alles op de sd-kaart te installeren. Anyways, mooi dat het nu ook bij jou werkt!

When I read about the dangers of drinking beer, I gave up reading...

Reg. datum: 24 april 2000

Ik probeer op mijn MDA Pro tomtom te installeren. De tomtom installer op de PC crasht, en als ik probeer gewoon de 4 CABs te installen op het apparaat dan gaan de 3 kleintjes goed maar ttn.cab installeert niet. Direct na harde reset zelfde. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Is dat de romversie? En welke rom moet ik dan hebben? (bij voorkeur wel een tmobile rom, denk ik)

Ok dan we hebben de oorzaak van een hangende bootloader gevonden:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48309

Als ik er eentje met zo'n bootloader had zo ik hem zo snel mogelijk willen omruilen voor een goede versie.

quote:
Jasper Janssen schreef op zondag 23 april 2006 @ 00:52:
Ik probeer op mijn MDA Pro tomtom te installeren. De tomtom installer op de PC crasht, en als ik probeer gewoon de 4 CABs te installen op het apparaat dan gaan de 3 kleintjes goed maar ttn.cab installeert niet. Direct na harde reset zelfde. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Is dat de romversie? En welke rom moet ik dan hebben? (bij voorkeur wel een tmobile rom, denk ik)

Allerlaatse WWE roms van T-Mobile UK:
http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html
Ik denk verder dat het aan je tomtom ligt, probeer een andere versie of installeer anders direct de 5.21 van tomtom zelf. Dan weer je het zeker of het aan je Cab ligt.

XthinkZ wijzigde dit bericht 23-04-2006 03:05 (69%)

.-Observer-.

Toch raar ik kan divx gewoon afspelen met tcpmp zonder het geheel op de sd card te zetten. (de filmpjes wel op sd, tcpmp op de mda pro.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
XthinkZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 02:58:Als ik er eentje met zo'n bootloader had zo ik hem zo snel mogelijk willen omruilen voor een goede versie.
Gelukkig heb ik In ieder geval v1.00 erop :)
quote:

Allerlaatse WWE roms van T-Mobile UK:
http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html

Welke versie is dat nou? Er staat bij dat het de "first production release" is van een half jaar geleden, maar ik had begrepen dat er sindsdien een neiuwe geweest was. Op de mijne staat out of the box 1.12.42 WWE m/ R1.00.02 en P42.33.P8 en Extrom 1.12.125. De datum van de rom staat trouwens wel op 23/8/05, dus dan is die van de website wel twee weken jonger, maar een spectaculair datum verschil is het niet. En betekent dat dat mijn rom ouder is dan de "first production release"? Slordig, tmobile...

Ik ga hem er toch maar even opzetten. [edit: Aha. Het is 1.20.32 -- das wel een paar versies verder..]
Als ik van de tmob rom af zou willen stappen, welk type zou ik dan moeten hebben? imate jasjar, qtek, orange, O2, nog een andere? De nieuwste van, in alle gevallen, neem ik aan? Simlock blijft gewoon op tmob zitten right?

quote:
Ik denk verder dat het aan je tomtom ligt, probeer een andere versie of installeer anders direct de 5.21 van tomtom zelf. Dan weer je het zeker of het aan je Cab ligt.
De tomtom die ik had/heb had een 5.0 installable met een 5.21 upgrade erbij, de 5.0 ttn.cab faalde, maar met de 5.21 ttn.cab en de 5.0 supporting cabs (lijkt) hij geheel te werken.

Jasper Janssen wijzigde dit bericht 23-04-2006 16:55 (15%)

Dat van die crashende tomtom setup en cab die niet wil lijkt idd op een oudere versie die de mda pro niet pakt, bij mij ging het met 5.21 perfect.

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

@MaDLive, ik heb ook geen problemen met TCMP. Maar als dit het probleem bij hem oplost dan is er natuurlijk niks mis mee.

@Jasper Jansen, als je het echt wilt zou ik voor de laatste Qtek gaan, aangezien dit de meest complete rom van dit moment is. Maar overweeg wel of de voordelen tegen de nadelen opweegt.

Tomtom noemt het een update, terwijl het gewoon kan gebruiken als een full install.Eerst 5.0 installen hoeft dus niet. Scheelt een hoop problemen.
Btw, installeren van een andere rom betekent toch ook dat je al je geinstalleerde software weer kwijt bent ?

Niet Storen, ik ben al gestoort genoeg

.-Observer-.

Je bent alles kwijt na een romupdate. Dus je moet idd alles reinstallen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
XthinkZ schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:26:@Jasper Jansen, als je het echt wilt zou ik voor de laatste Qtek gaan, aangezien dit de meest complete rom van dit moment is. Maar overweeg wel of de voordelen tegen de nadelen opweegt.

Ach, ik kan ook weer terug als het goed is (voor garantie bijv), en voorlopig staat er nog maar weinig tot geen data en progjes op die allemaal weer overnieuw moeten -- dus als het moet gebeuren moet het nu.

Ik ben al 1 nadeel tegengekomen met de tmob UK rom: de umts/gprs modem instellingen zijn niet helemaal goed (easily fixed), maar ook de "tmobile favourites" applicatie wijst naar de uk site, plus hier en daar een bookmark. *Als* zoiets erop staat zou het ook moeten werken eigenlijk :)

Afgezien van de gprs/umts instellingen en de tmobile specifieke applicaties en themes (yuck. Blauw staat beter dan roze/wit..), wat raak ik dan kwijt met een third-party rom? Ohja, die lock/unlockapp het today scherm zijn t-mob specifiek, maar daar zijn ook wel weer vervangingen voor toch?

Reg. datum: 28 januari 2004

Ik ben bezig om de MDA Pro van mn moeder te synchroniseren met outlook 2002. Dit lukt me alleen voor geen meter.

Ik zit hier op een computer met het hopeloze windows 98. De MDA pro wordt via de usb poort niet herkend en zodoende lukt het synchroniseren niet. Heb op google al gezocht voor iets van drivers voor de MDA pro maar deze kan ik niet vinden. Iemand nog suggesties???

Music was my first love and it will be my last

Ik weet niet of activesync werkt onder Win98 maar dat zal je wel hebben uitgezocht. Voor de MDA Pro zijn geen drivers je hebt alleen Ativesync en een USB kabel. Kijk of de drivers voor je USB poort wel goed zijn geinstalleerd.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

quote:
Mento schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:58:
Ik weet niet of activesync werkt onder Win98 maar dat zal je wel hebben uitgezocht. Voor de MDA Pro zijn geen drivers je hebt alleen Ativesync en een USB kabel. Kijk of de drivers voor je USB poort wel goed zijn geinstalleerd.

Ik heb express een oudere versie van activesync genomen (3.8) om te zorgen dat het wel werkt onder windows 98, want 4.0 werkt idd niet onder windows 98.

andere USB apparaten doen het wel onder windows 98, dus usb drivers moeten goed zijn. En als ik hem aansluit ziet windows ook wel dat er een apparaat aangesloten wordt, maar kan het dus niet herkennen als de MDA Pro.

Ben bang dat mn moeder gewoon heel erg pech heeft en ook een nieuwe comp moet kopen met windows XP erop :p

quote:
DjWannaB2002 schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:07:
[...]

Ik heb express een oudere versie van activesync genomen (3.8) om te zorgen dat het wel werkt onder windows 98, want 4.0 werkt idd niet onder windows 98.

andere USB apparaten doen het wel onder windows 98, dus usb drivers moeten goed zijn. En als ik hem aansluit ziet windows ook wel dat er een apparaat aangesloten wordt, maar kan het dus niet herkennen als de MDA Pro.

Ben bang dat mn moeder gewoon heel erg pech heeft en ook een nieuwe comp moet kopen met windows XP erop :p
Net even een vriend van me gebeld hoe hij het doet mijn zijn MDA Pro op zijn WIN98 bak, hij heeft ook 3.8 en sluit de MDA aan op de computer voordat deze wordt gestart.

quote:
Mento schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:51:
[...]

Net even een vriend van me gebeld hoe hij het doet mijn zijn MDA Pro op zijn WIN98 bak, hij heeft ook 3.8 en sluit de MDA aan op de computer voordat deze wordt gestart.

Ok thnx, ga het eens uitproberen.

edit:
Dit werkt helaas hier ook niet :(

DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 24-04-2006 17:19 (7%)

Reg. datum: 12 februari 2001

Dat is leuk over die bootloader, maar de mijne deed helemaal niets meer. Niet met de Tmob UK original rom.

En volgens mij hebben meer dat. Geen idee welke versie ik had trouwens.

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

.-Observer-.

Windows mobile 5 werkt toch niet met active sync onder 4.0 ?

quote:
MaDLiVe schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:36:
Windows mobile 5 werkt toch niet met active sync onder 4.0 ?
Tja er schijnt toch iemand te zijn die dat heeft als je paar reacties hier boven leest. Maar ben bang dat het niet gaat lukken nee. Tenzij iemand nog een lumineus idee heeft :)

Mijn excuses voor de foute informatie die ik gaf. Hij bleek Windows XP te hebben en 4.0. Hij zit op het MBO op Niveau 2. Omdat hij bijna klaar is met zijn opleiding ging ik er van uit dat hij er wel verstand van had en het verschil tussen 98 en XP wist. Niet dus….

Weet iemand waar ik de laatste Nederlandse ROM van Qtek kan vinden?

quote:
Mento schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:04:
Mijn excuses voor de foute informatie die ik gaf. Hij bleek Windows XP te hebben en 4.0. Hij zit op het MBO op Niveau 2. Omdat hij bijna klaar is met zijn opleiding ging ik er van uit dat hij er wel verstand van had en het verschil tussen 98 en XP wist. Niet dus….

Weet iemand waar ik de laatste Nederlandse ROM van Qtek kan vinden?

Is op de site van QTek te vinden, maar is precies dezelfde als de WWE ROM.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=68107
Had gehoopt dat Dutch ergens voor stond maar het maakt dus geen moer uit ;( Het is dus dezelfde als de engelse versie ;(

Er is nu een tool om je Bootloader te upgraden naar 1.0:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=48590

Je moet registreren en inloggen voordat je de download ziet.
Om te checken welke bootloader je hebt:
power button+ligth button+reset

Om er weer uit te komen 1x reset.

XthinkZ wijzigde dit bericht 25-04-2006 12:35 (25%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: