Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic

HTC Universal - Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR

* HTC Universal topic deel 2*
http://www.newsmobile.it/telefoni/news/htcuniversal2.jpg

Welkom in het tweede topic over de HTC Universal ook bekend als de Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR. Omdat T-Mobile de HTC Universal voordelig verkoopt in combinatie met een abonnement wordt hier veel gesproken over de MDA Pro. Mocht je een ander stickertje hebben op je HTC Universal maakt het niets uit want onder de kap zijn ze hetzelfde.

In tegenstelling zoals normaal gebeurd wordt deze startpost niet door een persoon onderhouden maar door iedereen die wat nuttigs heeft. Mocht je wat hebben maak dan een post in ABN met eventuele afbeeldingen en dan voeg ik het toe in de startpost.

Er is in de afgelopen tijd flink wat toegevoegd maar het is nog steeds niet goed genoeg en jouw hulp kan het alleen maar beter worden :*)

De MDA Pro van T-Mobile:
http://www.bestbuymobilephones.com/files/mda-pro-med.JPG
http://www.pdamania.hu/images/cikk/t-mobile_mda_pro_20050830_1.jpg
De Qtek 9000:
http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_02.jpghttp://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_03.jpg
De I-Mate JASJAR:
http://www.ameinfo.com/images/news/0/17110-imate.jpg
De SPV M5000 van Orange:
http://www.cnet.co.uk/i/c/nws/orange_spv_m5000.jpg

Link naar Deel 1De website van de HTC Universal

http://www.htc.com.tw/company/products.html

Wat heeft de HTC Universal in huis?
  • VGA draaibaar touchscreen (is dus zo te draaien dat je net een MDA Compact hebt)
  • 520 Mhz Intel processor
  • Windows Mobile Plattform 2005
  • WLAN, GPRS, Bluetooth ,UMTS en WiFi
  • Full QWERTY
  • 2 Camera's. De hoofdcamera heef 1.3 Mega pixels en de camera voor Videotelefonie is een Cif CMOS
  • 128MB Flash Rom en 64MB Ram
  • Lithium Polymer Battery, 1,620 mAh
  • Omvang: 131.5 mm x 79.3 mm x 21.6 mm
  • Gewicht: 285g

Keuze tussen de MDA Pro en de Vario
    • Vario voordeel:
    1. - Kleiner
    2. - simlock is verwijderbaar
    3. - Batterij gaat langer mee
    • Nadeel:
    1. - Geen UMTS
    2. - 320x240 scherm ipv 640x480
    3. - Scherm heeft minder kleuren
    4. - Scherm altijd aan buitenkant
    5. - Kleiner toetsenbord
    6. - kleine stylus
    • MDA Pro voordeel:
    1. - Groter scherm en 640x480 resolutie (geschikt voor remote desktop zoals www.logmein.com).
    2. - Ondersteund UMTS
    3. - Groter toetsenbord
    4. - Scherm is inklapbaar en draaibaar
    5. - Kan gebruikt worden als modem
    6. - simlock is verwijderbaar
    • Nadeel:
    1. - Erg groot als je hem voornamelijk als telefoon wilt gebruiken
    2. - Batterij gaat kort mee

Als je iets zoekt voor vervanging van je telefoon kan je beter de Vario nemen.
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop of UTMS gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.

Persoonlijke ervaringen

Mento Mooi apparaat, wel groot formaat maar dat is volgens mij een kwestie van wennen. Nadat ik het had ingestel ben ik direct gaan kijken hoe LogMeIn werkt, dit werkt uitstekend door het VGA scherm. Ik heb hem pas in mijn bezit dus veel meer kan ik nog niet vertellen.

De hoes voor de MDA Pro die je erbij krijgt is zeer basic. Geen mogelijkheid om hem ergens aan vast te zetten. De oordopjes hebben een "kasje" om de telefoon te kunnen opnemen. De oordopjes voldoen maar zijn niet even solide als de rest van het pakket. Om op te laden zit er een USB kabel bij en een adapter. Verder zit er nog een kaartje in voor 1 uur gratis interneten en een sticker om je scherm te beschermen. Over dit laatste ben ik niet erg te spreken omdat het je scherm dof maakt, wat kliene bubbeltjes heeft en net niet past.

Ook ervaringen? Post ze in het topic en ik zet het erbij.

Applicaties
  • MDAPro_Usb_Modem De Universal gebruiken als GPRS/UMTS Modem voor je laptop:
    1. Start menu -> programs -> Wireless modem -> connection type = USB -> Start -> sluit je Universal aan op je laptop en er wordt een nieuw aparaat gevonden -> wijs naar de inf file in het bestand dat je gedownload hebt en er wordt een modem gevonden en geinstalleerd.
    2. Start USBModem_Dialer.exe op je PC/Laptop en klik op dial om een internetverbinding op te zetten.
  • WM5 Storage (gebruik je PocketPC als USB Storage, geen active sync nodig)
  • Batti 1.4 Screenshots Onopvallende maar zeer overzichtelijke batterij indicator.
  • The Core Media Player Divx / mediaspeler
  • MP3ringtone Mp3tjes als ringtone instellen.
  • vbar2.2 Taskmanager die ook echt applicaties afsluit.
  • DisableSecurityVerwijderd de vraag of je het zeker weet dat je het CAB bestand wilt installeren als deze niet is ondertekend.
  • NullKB Verwijderen van de Soft keyboard.
  • SMS bevestiging Ontvang een melding als je sms is aangekomen.

De hierboven applicaties zijn allen freeware en op eigen risico

Eigen gemaakte software

Het is mogelijk om je eigen extended ROM, CABs en bootscreens te maken.

In het topic zijn er wat berichten langs gekomen van mensen die dit hebben gedaan. Daarom lijkt het me leuk om deze op te nemen in de TS.

Bootscreens

In de bijlage van de bootscreens zitten de voorbeelden.

Bootscreen van Mento landschapweergaveklik hier.
Bootscreen van Mento Portretweergave klik hier
Bootscreen van StenilsoN klik hier
Bootscreen van Tsunami klik hier

Bootscreen van Qtek klik hier

De volgende stappen zorgen ervoor dat auto aanvullen van de HTC Universal Nederlands wordt.
  • 1. Download dit bestand en pak het uit. Je hebt nu drie bestanden, dictprob.dat, statdict.dat en mssp2_nl.lex. zorg dat deze ergens in een tijdelijke map op de HTC Universal komen.
  • 2. Installeer TotalCommander en open het en navigeer vervolgens naar de tijdelijke map. Selecteer de drie bestanden en houd de pen ingedrukt zodat je een menu krijgt, klik hier op “Copy/move” klik nu op de map Windows en klik op Copy. Maak voor de zekerheid eerst een back-ups van de originele bestanden mocht het fout gaan.
  • 3. Als de bestanden zijn gekopieerd ga je naar het register dit doe je als volgt:
  1. Klik in TotalCommander op het \ bovenin en vervolgens op de map met de naam \\
  2. Ga naar de map \\ > Registry > HKLM > SOFTWARE > Microsoft > Spell Check
  3. Open het bestand Main_Dict en verander de waarde in “\windows\mssp2_nl.lex” en klik op ok
  • 4. Herstart je HTC Universal en je zult zien dat Auto aanvullen nu Nederlandse woorden aangeeft.

Gebruiken als modem

Hoe je de mda pro als modem kunt gebruiken. (internetten via PIT op je laptop).

• zet USB uit bij verbindindsinstellingen in active sync op je laptop
  • start wireless modem op je telefoon. Dit programma is te vinden in de TS
  • kies USB en druk op start!
  • sluit nu USB kabel aan op je laptop. (nu wordt er een HTC modem gedetecteerd, zoniet een paar keer opnieuw de USB kabel erin steken)
  • installeer de driver op je laptop.
  • open USBModem_dialer.exe
  • Bij modem staat nu HTC modem en APN staat op internet (user & pass zijn niet nodig).
  • druk op DIAL, er zal verbinding gemaakt worden en de applicatie wordt afgesloten.

GPRS/UMTS instellingen

Te vinden: start menu -> Settings -> Connections tab -> connections -> add a new modem connection.

Verbindingsnaam: naam van je provider

Select a modem: cellular line (GPRS, 3G)
(er wordt alleen aangegeven wat moet worden ingevuld, de rest mag je dus gewoon leeg laten).

Voor de providers: T-Mobile / Orange / Telfort / KPN
Acces point name: internet

Vodafone
Acces point name: live.vodafone.com of web.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Een lijst met de landelijke deking van GPRS en UTMS vindt je hier.

Het updaten van je HTC Universal

Aangezien het vanzelfsprekend is dat ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor de gevolgen zeg ik het nog maar eens: op eigen risico.

De updates worden ROMs genoemd, de ROMs van verschillende fabrikanten zijn zonder problemen uitwisselbaar. Je kan dus de Qtek ROM gebruiken voor je MDA Pro.

Bij een OS ROM update raak je al je gegevens kwijt!
Stappen om je Rom te updaten:

1. Download de juiste ROM.
De ROM van T-Mobile. Deze is van T-Mobile Nederland en je verliest geen garantie bij het gebruik van deze ROM. De originele versie is hier te downloaden. Deze heeft Radio versie 1.10.03 en omdat er een update hiervoor is heeft Aiii een pakketje gemaakt met Radio 1.11. (Radio is het gedeelte dat voor de communicatie zorgt)

De ROM van Qtek.
De meeste mensen geven de voorkeur aan de Qtek ROM vanwege snelheid, OS versie is zelfde als die van I-Mate en is lekker kaal, heeft MSN, AKU2 en A2DP ondersteuning.

De ROM van Orange.
Deze heeft een apparte Sidebar en icoontjes die zijn aangepast zodat deze in de Orange Look passen.

De ROM van I-Mate.
De versie van het OS is hetzelfde als van de Qtek maar heeft Skype als extratje en "lijkt" wat trager te zijn dan de Qtek versie.

2. Extract het gedownloaden bestand uit door er dubbel op te klikken. Zorg wel dat alle ROM bestanden in een apparte map komen.

3. zet je Universal in bootloader modus = Light button+power on button+reset.
(check even of je geen bootloader versie 0.56 hebt anders kans dat hij blijft hangen na de update).

5. Op het scherm staat nu de Bootleader en bovenaan Serial, sluit de HTC Universal aan op de computer via de USB kabel. Op het scherm staat nu USB i.p.v. Serial.

6. Start MaUpgradeUt_noID.exe en voer de update uit.

7. Na de update(kan zo'n 20 minuten duren) de reset button indrukken.

TIPS:
nk.nbf = OS
radio_.nbf = radio
ms_.nbf = extended ROM

Je kan er ook voor kiezen om alleen 1 of 2 van deze te upgraden. Delete gewoon degene die je niet wilt updaten.
Indien je de Radio update niet doet is de update binnen 5 minuten voltooid. (handig om verschillende roms te testen als je de laatste radio al hebt)

Algemene Tips

• verwijderen van het logo op de alliminium plaat
Met een suikerklontje kun je het logo verwijderen van je HTC Universal. Dit werkt alleen op de alliminium plaat aan de buitenkant. schuur rustig over het logo tot het verdwenen is. Schrik niet, het lijkt nu of er een flinke kras opzit. De "kras" is gemakkelijk te verwijderen met een vochtige doek.

Wederom op eigen risico

• om in de bootloader modus te komen "Light button + power button + reset"
• Een hard reset uitvoeren
1. De twee functietoetsen (bovenaan je toetsenbord met een streep)op je toetsenbord indrukken + reset.
2. Toets een "0" voor fabrieksinstellingen of een "X" om de hard reset te annuleren.

Problemen met AS en synchroniseren
Als AS 4.1 niet werkt kunt je AS 4.2 Beta proberen. Wanneer je services hebt uitgeschakeld laat DHCP Client aan staat. Dit is vereist voor het goed functioneren van AS.

Je kunt de HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) als PDA gebruiken (tablet mode, portrait) of als laptop (landscape).
Hoe gebruik jij je HTC Universal?
Altijd in tablet mode
Meestal in tablet mode, soms als laptop
Soms tablet, soms laptop
Meestal als laptop, soms in tablet mode
Altijd als laptop
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=134584&layout=2&sort=orgOok een poll maken? Klik hier

Uitgebreide technische informatie over de HTC Universal
Deze informatie is van de Qtek maar is ook voor een groot deel ook van toepassing op de andere varianten. Het verschil tussen de varianten staat achter de informatie tussen haakjes. Link naar I-Mate

Specificaties

• Algemeen
Draadloze PDA met full voice-mogelijkheid. Schelpmodel met 180-graden draaibaar scherm.
Microsoft Windows Mobile Pocket PC Phone Edition (5.0)

• Afmetingen
Afmetingen: 81 mm x 127,7 mm x 25 mm
Gewicht: 285 g incl. batterij

• Processor/Chipset
QCT Platinum + Intel Bulverde 520 MHz

• Geheugen
Flash ROM: 128 MB
RAM: 64 MB SDRAM

• LCD
3,6” 640x480 transflectief TFT-LCD met achtergrondverlichting-LED's
65 K-kleuren
Gevoelig touchscreen
Portret-/landschapweergave (touchscreen invoer) en landschapweergave (QWERTY-toetsenbordinvoer)
Dual mode GSM/WCDMA-functie

• Geīntegreerde antenne
Dual mode UMTS/GSM
Tri-Band GSM/GPRS (900/1800/1900) + WCDMA (UMTS) (2100MHz)
USIM
3 V UICC
USIM Application Toolkit
SIM Application Toolkit Release 99
Over the air provisioning (OTAP)

• Toetsenbord/Knop/Schakelaar
Ingebouwd QWERTY-toetsenbord met 62 toetsen (incl. twee softkeys, startknop, OK-knop, knop voor ophangen en 56 alfanumerieke toetsen en symbooltoetsen)

• Meldingen
Melding door geluid, trilfunctie en bericht op display

• Audio
Dubbele ontvangers
Dubbele luidsprekers voor handsfree bellen

• Camera
Main Image Sensor: 1,3 megapixels CMOS
Second Image Sensor: CIF CMOS
Flits/Video

• Interface
3V SIM-kaart
1 mini-USB connector
Sleuf voor SDIO/MMC-kaart
3,5 Ø stereo oortelefoon/microfoon-aansluiting
2 externe antenneconnectors (WCDMA en GSM/GPRS)

• Voeding
Uitneembare oplaadbare polymere Lithium-batterij (standaard capaciteit: 1620 mAh)
Standby-tijd
GSM: 220-260 uur
WCDMA 190-250 uur
Spreektijd (scherm uit):
GSM: 5-8 uur
WCDMA: 2-4 uur

• Device-to-Device Connectivity
Infrarood IrDA FIR
Bluetooth
WiFi 802.11b (fabrieksoptie)
Voldoet aan IEEE 802.11b
USB 1.1
SDIO/MMC

• Accessoires
Standaard
Netadapter
USB Sync. -kabel
Stereo-headset - stereo-earpiece, mono-microfoon, volumeregelaar, en knop voor opnemen/ophangen
Standaard batterij
Gebruikershandleiding, Beknopte handleiding en software-CD
Zakje
Stylus
Optie
Autoadapter
Batterijoplader
Hoogwaardig hoesje

• Toepassingen Pocket PC Phone Edition
Microsoft Pocket Outlook: Postvak IN, Contacten, Agenda,Taken
Microsoft Windows Media Player
Microsoft Pictures
Microsoft MSN Messenger
Microsoft Pocket Internet Explorer
Pocket Office
Microsoft ActiveSync
Spelletjes
Rekenmachine
Voice Notes
Foto-ID

• Extra toepassingen
Beltoon
SW polyfone MIDI-beltonen
SMF/ SP MIDI
MP3, AAC, beltoon
DirectShow-filter voor WMP
Camera/camcorder
Videotelefonie
ZIP
Smart Dialing
Pictures enhancement
T9 Kiestoetsen
Draadloos modem
Draadloos gegevensbeheer (UMTS/GSM/GPRS, Bluetooth, 802.11b)
MMS met ondersteuning voor videoclips
DRM: OMA 1.0 engine (door provider)
Java virtual machine (J2ME, CLDC 1.1, MIDP 2.0, JTWI)
PDF Viewer

Laatste update: 30-05-06

Mentox wijzigde dit bericht 15-06-2006 13:36 (251%)

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Second post:

Mentox wijzigde dit bericht 31-03-2006 12:20 (215%)

+3 Geniaal. :p
Reg. datum: 09 januari 2001

Twee nieuwe handige progjes:

Disable Signed security
Unsigned cabs installeren toestaan.

Extended ROM opener
2 in 1 extended rom unhider / unlocker.

XthinkZ wijzigde dit bericht 08-04-2006 12:45 (255%)

Reg. datum: 12 februari 2001

[quote]Mento schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:14:
-edited-

Condoleance post jegens vroegtijdig heengaan ;(

ViperŽ wijzigde dit bericht 03-04-2006 16:42 (96%)

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

WhatPulse:

quote:
XthinkZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:24:
Netjes :)

Hoe zullen we dat gaan doen met handige tooltjes?
Het lijkt me niet echt slim om tooltjes in dit topic te gaan posten, de meeste hebben namelijk niet veel met de Universal te maken maar meer met of ze op WM5 draaien. Overigens bestaat dit topic al voor PPC tools, dus lijkt me handiger als je een link daarnaar maakt:

[PocketPC] Onmisbare Freeware / Free-to-try / Trial software
Omdat dit niet mijn Topic is maar een algemeen topic laat ik jullie kiezen,
Poll: Wel of geen apps in de TS?
Ja, is wel handig
Nee, niet nodig
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=123608&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

ontnuchterd nu zonder kroeg ;(
Reg. datum: 31 augustus 2000

Ik zit er ook over te tweifelen om dit toestel aan te schaffen. Ik mag mijn t-mobile abbo weer verlengen, en moet 89,- bijlappen bij 2jaar verlenging. Aangezien ik nog een goede nokia 6230 heb, zit ik echt te tweifelen nog.

Ik heb een aantal doeleinden met dit ding, zodat ik af kan zien van de aanschaf van een laptop. De belangrijkste zaken zijn shell access via SSH, Office (Powerpoint en Word), TomTom (of andere routerplanner) en een goede PDF-viewer. Het meeste gaat denk ik wel, alhoewel ik de gebruikersvriendelijk tot nu toe in tweifel trek.. :?

Ik heb tot nu toe vooral twee vraagjes over dit toestel:
  1. Is er een SSH-client die lekker werkt op dit toestel, en functioneert dat een beetje over Wifi of GPRS?
  2. Op school hebben we EduRoam, wat werkt met 802.1x authenticatie (EAP-TTLS, zie oa: Surfnet Flyer). Nu zijn er wel een aantal mobiele versies van SecureW2, oa Pocket PC 2003. Hebben jullie enig idee of dat aan de praat te krijgen is op de Qtek? Verder hebben we een ander accesspoint waarop WPA2 actief is, maar dat zal wel hopeloze zaak zijn met mobiele aparaten of niet!? :?

Savages wijzigde dit bericht 30-03-2006 20:37 (4%)

| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
Tsunami schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:41:
[...]
Het lijkt me niet echt slim om tooltjes in dit topic te gaan posten, de meeste hebben namelijk niet veel met de Universal te maken maar meer met of ze op WM5 draaien. Overigens bestaat dit topic al voor PPC tools, dus lijkt me handiger als je een link daarnaar maakt:

Ik zie ook meer in een algemeen topic, het wordt een ander verhaal vindt ik als dat topic niet gaat lopen. Dit topic van Mento (ts) lijkt mij erg geschikt: Software en addons voor Windows Mobile 2005. Omdat het speciaal op WM5 gericht is.
quote:
Savages schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:35:
[...]

Ik heb tot nu toe vooral twee vraagjes over dit toestel:
  1. Is er een SSH-client die lekker werkt op dit toestel, en functioneert dat een beetje over Wifi of GPRS?
  2. Op school hebben we EduRoam, wat werkt met 802.1x authenticatie (EAP-TTLS, zie oa: Surfnet Flyer). Nu zijn er wel een aantal mobiele versies van SecureW2, oa Pocket PC 2003. Hebben jullie enig idee of dat aan de praat te krijgen is op de Qtek? Verder hebben we een ander accesspoint waarop WPA2 actief is, maar dat zal wel hopeloze zaak zijn met mobiele aparaten of niet!? :?
Toevallig vandaag meegewerkt, maar ik kreeg de app wel werkend, maar het lukte mij niet verbinding te maken met EduRoam; zelf bij de ICT-balie lukte het de medewerker niet. Dus dat wordt nog even experimenteren; ik weet wel een nederlands (onderwijs) informatica-forum wat zich met dit soort zaken en ondersteuning bezighoudt. Dus met de app is denk is niks mis, wel met mijn instellingen.

[Nokia 5800 XpressMusic] [HTC / T-Mobile MDA Pro]

quote:
Tsunami schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:41:
[...]

Dat andere topic ken ik wel, maar zit vol met overbodige tooltjes. Ook zijn een hoop uitgedateert en werken niet op WM5.
Wat ik hier bedoel met handige tooltjes zijn meer de basic tooltjes die je gewoon echt goed kan gebruiken bij de aanschaf van een nieuwe Universal en vooral FREEWARE tools.
De rest van handige programma's kunnen gewoon in dit of dat andere topic besproken of gevraagd worden.

Ik zal zo bijvoorbeeld het tooltje om je Universal als GPRS/UMTS Modem te gebruiken posten.
Ik ben er nu mee verbonden en heb mijn netwerkkabels losgekoppeld van mijn PC.
Ik heb nu dus puur een internet verbinding via UMTS op mijn PC.
Heb net een speedtest gedaan om vervolgens te zien dat je via je MDA Pro en UMTS op je PC de volgende resultaten kan behalen:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Mar 30 2006 om 22:13:44 UTC+0200)

Download : 43.7 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec
Connection : 99.0 Conn/min
Ping test Nederland : 224.0 ms

De ping zuigt, maar dit is echt ideaal als je bijvoorbeeld je internet plat ligt en niet meer het internet op kan. Of gewoon via je laptop wilt internetten ipv het kleine scherm van je Universal.

Als je in de buurt van een UMTS mast zit en geen online games speelt dat ping gevoelig is zou je gewoon je DSL/Kabel verbinding de deur uit kunnen doen :+.
Met je Universal heb je dus echt altijd internet bij de hand :).

Ik heb trouwens een T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnement van ¤ 9,50 per maand.

XthinkZ wijzigde dit bericht 30-03-2006 23:21 (46%)

Reg. datum: 11 februari 2000

Is er een mogelijkheid om je sms berichten te backuppen?

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

quote:
Procyon for life schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:05:
Is er een mogelijkheid om je sms berichten te backuppen?

Nou je het zegt, ik ben er nu zelfs al aan gewend geraakt dat ik SMS'sjes niet kan bewaren.
maar tot nu toe niets gezien waar je "makkelijk" (dus geen complete backups) smsjes mee kan bewaren.
Reg. datum: 22 januari 2001

quote:
XthinkZ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Nou je het zegt, ik ben er nu zelfs al aan gewend geraakt dat ik SMS'sjes niet kan bewaren.
maar tot nu toe niets gezien waar je "makkelijk" (dus geen complete backups) smsjes mee kan bewaren.
Spb Backup (o.a.), is een super programma, ik heb em zo ingesteld dat-ie elke nacht om 5 uur een complete backup maakt en opnieuw opstart. Maar je kan ook alleen je databases, programma's, mijn documenten of berichten (sms & email) backup-en.

Atheism is a non-prophet organization.

Ik heb gisteravond geprobeerd om een back-up van mijn Roms te maken. Ja, je leest het goed geprobeerd :( Het is niet gelukt, na 2 uur van proberen kreeg ik een foutmelding en kon ik mijn MDA Pro niet meer benaderen. Omdat de standaard WM2K5 toch engels is heb ik er de nieuwe Rom van T-Mobile UK gebruikt. Dit werkt beter dan de originele versie en omdat ze bieden engels zijn ben ik niet bang voor mijn garantie.

Is het mogelijk dat je GPRS en UTMS uitschakel? Ik melde me net aan op T-Mobile en zag dat ik ¤1.35 extra kosten heb en dat al bij de eerste dag 8)7 30x1.35= ¤40.5 is niet erg aantrekkelijk, dan kom ik op ongeveer 57 euro per maand :X

Mentox wijzigde dit bericht 31-03-2006 09:35 (24%)

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:03:
Ik heb gisteravond geprobeerd om een back-up van mijn Roms te maken. Ja, je leest het goed geprobeerd :( Het is niet gelukt, na 2 uur van proberen kreeg ik een foutmelding en kon ik mijn MDA Pro niet meer benaderen. Omdat de standaard WM2K5 toch engels is heb ik er de nieuwe Rom van T-Mobile UK gebruikt. Dit werkt beter dan de originele versie en omdat ze bieden engels zijn ben ik niet bang voor mijn garantie.

Is het mogelijk dat je GPRS en UTMS uitschakel? Ik melde me net aan op T-Mobile en zag dat ik ¤1.35 extra kosten heb en dat al bij de eerste dag 8)7 30x1.35= ¤40.5 is niet erg aantrekkelijk, dan kom ik op ongeveer 57 euro per maand :X

Je hebt toch PIT neem ik aan (pocket internet totaal). Je betaalt dan gewoon ¤ 9,50 vast, behalve in het buitenland dan is het handig om je internet modem even te switchen.

Andere kosten zouden ook ergens anders van kunnen komen. Als je normale gprs internet hebt zal ik die opzeggen en overgaan.

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

quote:
Viper_74 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:30:
[...]

Je hebt toch PIT neem ik aan (pocket internet totaal). Je betaalt dan gewoon ¤ 9,50 vast, behalve in het buitenland dan is het handig om je internet modem even te switchen.

Andere kosten zouden ook ergens anders van kunnen komen. Als je normale gprs internet hebt zal ik die opzeggen en overgaan.
Ik heb geen PIT en zit in Noord-Holland dus het buitenland gebeurd ook niet zo snel. Het mooiste zou zijn als ik GPRS en UTMS definitief zou kunnen uitschakelen zodat ik en andere geen verbinding meer kunnen maken met GPRS en UTMS. (Wel weer na een Hard-reset)

quote:
Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:51:
[...]

Ik heb geen PIT en zit in Noord-Holland dus het buitenland gebeurd ook niet zo snel. Het mooiste zou zijn als ik GPRS en UTMS definitief zou kunnen uitschakelen zodat ik en andere geen verbinding meer kunnen maken met GPRS en UTMS. (Wel weer na een Hard-reset)

Of je verwijdert je GPRS/UMTS instellingen, dan kan je ook geen data genereren.
Of je stelt je bij Start -> settings -> Phone -> band -> select network type -> GSM in.
Dan kan ie dus ook niet gebruik maken van het UMTS netwerk.
Bedankt, dit werkt inderdaad. Als je verbinding hebt met GPRS zie je dan een vierkantje met een G erin en met UTMS een U?

Is er iemand die uitsluitsen kan geven over het gebruik van EAP-TTLS (EduRoam)?

Hoe bevalt het apparaat trouwens als mediaspeler? Wat gebruiken jullie om het geluid te beluisteren, de meegeleverde headset of heeft er iemand een goede draadloze set?

En last but not least: wie heeft er een SDD-kaartje inzitten van >1GB (dus 2 of 4 GB ofzo), en werkt dat lekker? :?

| De kroeg is mijn kerk... | Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

quote:
Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:19:
Bedankt, dit werkt inderdaad. Als je verbinding hebt met GPRS zie je dan een vierkantje met een G erin en met UTMS een U?
Afhankelijk van welke rom je gebruikt: Ja.
quote:
Savages schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:17:
Is er iemand die uitsluitsen kan geven over het gebruik van EAP-TTLS (EduRoam)?
Hoe bevalt het apparaat trouwens als mediaspeler? Wat gebruiken jullie om het geluid te beluisteren, de meegeleverde headset of heeft er iemand een goede draadloze set?
En last but not least: wie heeft er een SDD-kaartje inzitten van >1GB (dus 2 of 4 GB ofzo), en werkt dat lekker? :?
Heb het ook een keer geprobeerd met securew2 voor de pocketpc, om op het netwerk van de haagse hogeschool te komen, maar het was me nog niet gelukt.
Verder gebruik ik een FM tuner in combinatie met een brodit houder, om in de auto via de speakers het geluid te horen en bijvoorbeeld de hele south park serie af te spelen of gewoon videoclips. Verder gebruik ik nu een Transcend 2GB 150x SD kaart dat probleemloos werkt.
Eentje hiervoor liep steeds vast, maar na een RMA werkt het nu gewoon goed.

XthinkZ wijzigde dit bericht 05-04-2006 14:49 (4%)

Dan had ik thuis dus verbinding met GPRS en op mijn werk UTMS. We raar dat het zonder vragen gedaan wordt. Ik had bijna alles geprobeerd maar nooit gedacht dat de met GPS opgelost zou worden.

quote:
XthinkZ schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:21:
[...]....Verder gebruik ik een FM tuner in combinatie met een brodit houder,....
fmtuner? Hoe sluit je die aan dan, op de minijack van de Qtek ofzo? :? Klinkt wel vet opzich. Dan krijg je ook gesprekken automatisch via de autospeakers dus?
quote:
Verder gebruik ik nu een Stranscend 2GB 150x SD kaart dat probleemloos werkt.
Eentje hiervoor liep steeds vast, maar na een RMA werkt het nu gewoon goed.
RMA van het kaartje, of je Qtek? :P

Ik wil er meteen de grootst mogelijk kaart instoppen namelijk, want dan kan ook mijn mp3/memstick de deur uit. Als een 2 of 4GB kaart geen problemen oplevert, gaat er zo een in.. ;)

quote:
Mento schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:57:
Dan had ik thuis dus verbinding met GPRS en op mijn werk UTMS. We raar dat het zonder vragen gedaan wordt. Ik had bijna alles geprobeerd maar nooit gedacht dat de met GPS opgelost zou worden.

Je toestel is als een van de weinige PocketPC's geschikt voor UMTS, zodra er een UMTS netwerk in de buurt is zal hij automatisch overschakelen.
Aangezien je betaald per hoeveelheid data, maakt het voor jou niets uit of dat via het langzame GPRS of het snellere UMTS gaat. Wat je met de 2e zin bedoeld weet ik niet.

quote:
Savages schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:43:
[...]
fmtuner? Hoe sluit je die aan dan, op de minijack van de Qtek ofzo? :? Klinkt wel vet opzich. Dan krijg je ook gesprekken automatisch via de autospeakers dus?

Ja, gesprekken over de speaker hoor je inderdaad, helaas kunnen ze jou niet horen aangezien de Universal denkt dat de externe microfoon er dan ook inzit. (je headset plug heeft 4 polen ipv 3, 1 voor mic, 2 voor stereo oordopjes en 1 aarde).

Gelukkig vangt mijn Supertooth II bluetooth Carkit het gesprek gewoon af dus hoor ik het gewoon via mijn carkit.
Eigenlijk zou je door heel simpel je headset te verbouwen het geluid via de tuner door de autospeakers kunnen horen en mic kunnen verlengen zodat je die op je zonneklep kan bevestigen.

Helaas ken je die storingen van de GSM via je speakers wel, die hoor je dan ook.
Ik had ooit zo'n stralingsblocker voor je GSM, die zorgde ervoor dat je die storingen niet meer hoorde. Helaas kan ik hem nergens meer kopen sinds die handel ingestort is toen zogenaamd onderzoek uitwees dat het geen straling blokeerde 8)7.

quote:

RMA van het kaartje, of je Qtek? :P

Ik wil er meteen de grootst mogelijk kaart instoppen namelijk, want dan kan ook mijn mp3/memstick de deur uit. Als een 2 of 4GB kaart geen problemen oplevert, gaat er zo een in.. ;)
RMA van mijn 2GB kaartje. Ik had toen gevraagd of meerderen er last van hadden, iemand zei toen dat hij probleemloos een 4GB kaartje gebruikte. Vandaar dat ik hem RMA stuurde.

XthinkZ wijzigde dit bericht 05-04-2006 14:50 (10%)

Maak me gelukkig....Bel!!
Reg. datum: 21 oktober 2002

Ik ben aan het twijvelen tussen deze en de standaard vario (t-mobile).
Nu vraag ik me alleen af of de Pro versie ook volledig is voorzien van t-mobile firmware en blinds.
Zo ja, is er ook nog een manier om dit weg te krijgen?
Bij de vario topic wordt uigelegd welke bestanden wel en niet ervoor zorgen etc. Ook enigzins een richting aangegeven voor het unlocken en upgraden van de firmware. Is dat met deze op dezelfde wijze?

telefoontoestel

quote:
telefoontoestel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:27:
Ik ben aan het twijvelen tussen deze en de standaard vario (t-mobile).
Nu vraag ik me alleen af of de Pro versie ook volledig is voorzien van t-mobile firmware en blinds.
Zo ja, is er ook nog een manier om dit weg te krijgen?
Bij de vario topic wordt uigelegd welke bestanden wel en niet ervoor zorgen etc. Ook enigzins een richting aangegeven voor het unlocken en upgraden van de firmware. Is dat met deze op dezelfde wijze?

Als dat gewenst is zal ik een stap voor stap tutorial plaatsen hoe je de extended rom unlocked en aanpast naar eigen smaak en hoe je de firmware zonder gezeik kan upgraden.

Wat betreft de legaliteit en illegaliteit hiervan heb ik hier mijn mening gepost:

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=66671&page=2

quote:

Dit omdat zij er verantwoordelijk voor worden gehouden wat betreft illegale praktijken met illegale Roms.
Dit dateert nog uit de tijd van bijvoorbeeld de MDA II met het gebruik van een WM5 OS Rom, dit werd door microsoft verboden. Of bijvorbeeld het vragen naar een 2002 upgrade os terwijl je alleen een 2000 OS licentie hebt.

Maar is er een groot verschil tussen een Fabrikant (HP, HTC)die verschillende OS'en met daaraanhangende licentie uitbrengt en een Provider die verschillende Rom's uitbrengt onder dezelfde OS en dus licentie.

Ik begrijp best dat moderators/admins zoveel mogelijk gezeik willen voorkomen, maar wat betreft Rom's voor de MDA PRO, is dit dus niet van toepassing. Dat is wat ik duidelijk wil maken. Ik zou er best naast kunnen zitten, maar dan zou ik graag willen dat iemand mij dan wijst waar of wie het bewijs kan leveren dat dit dus illegaal is, want dat is het naar mijn mening dus niet.
Niet op basis van licentie in ieder geval.

Maar of je de Pro of de Vario gaat kiezen zou ik nog eerst goed overwegen.

Vario voordeel:
- Kleiner
- simlock is verwijderbaar

Nadeel:
- Geen UMTS
- 320x240 scherm ipv 640x480
- Scherm altijd aan buitenkant
- Kleiner toetsenbord

MDA Pro voordeel:
- Groter scherm en 640x480 resolutie (geschikt voor remote desktop zoals www.logmein.com).
- Ondersteund UMTS
- Groter toetsenbord
- Scherm is inklapbaar en draaibaar (kan ook nadeel zijn).

Nadeel:
- Erg groot als je hem voornamelijk als telefoon wilt gebruiken
- de MDA Pro kan je alleen via je provider laten unlocken.(binnen contract kan dit alleen tegen betaling).

Mijn conclusie:
Als je iets zoekt voor vervanging van je telefoon kan je beter de Vario nemen.
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.
Misschien dat ik nog iets vergeten ben, maar dan kan iemand anders nog hun mening geven.

XthinkZ wijzigde dit bericht 01-04-2006 10:13 (26%)

Maak me gelukkig....Bel!!
Reg. datum: 21 oktober 2002

Ik denk voor mij dat alleen het sim-unlock idee wel eens vervelend kan zijn. Dit aangezien ik best vaak naar zuid-amerika ga en daar ook een eigen sim heb liggen. Die kan ik daarin dus niet gebruiken. Dat is dus het enige waar ik over moet denken.

Een stap voor stap plan is mss wel een idee, zolang het niet buiten de policy omgaat uiteraard.

Wat ik me overigens wel afvraag, ik heb op de site van t-mobile een vergelijkend lijstje gelezen over de functionaliteit van de beide types en daarin kwam naar voren dat de vario wel een internet browser heeft en de pro niet. Klopt dat?

telefoontoestel

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: