Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• El_Bandito
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:27
Ahja, had ik al eens geprobeerd maar leek geen verschil te maken. Rood of geel geeft trouwens geen verschil. Nu haal ik met de 100mb file van speedtest.bbned.nl een gemiddelde snelheid van 0,9mb/s en de normale speedtest van speedtest.bbned.nl een download van 742.61 KB/sec

Nog een vraagje, die hub schijnt het dus niet aan te kunnen, zodra je het modem in de uplink stopt en de verbinding gaat verdelen door middel van de hub en je gaat downloaden gaat het collission lampje als een gek knipperen... kan de hub het nou gewoon niet aan, ondanks ik de 10mbit niet haal?

Ik heb nu dus maar de 2 Pc's in huis rechtstreeks aan de Livebox gehangen: op de PC1 die het dichtst bij de Livebox staat haal ik bovenstaande snelheden maar op de PC die op zolder staat haal ik met het 100mb bestand een gemiddelde snelheid van 628 kB/sec en met de normale speedtest 645kB/s.

Is dit aanvaardbaar voor een modem dat getraint is op 14MBit?

El_Bandito wijzigde deze reactie 06-04-2006 18:26 (30%)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• arg
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-06-2007
quote:
El_Bandito schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:10:
Ahja, had ik al eens geprobeerd maar leek geen verschil te maken. Rood of geel geeft trouwens geen verschil. Nu haal ik met de 100mb file van speedtest.bbned.nl een gemiddelde snelheid van 0,9mb/s en de normale speedtest van speedtest.bbned.nl een download van 742.61 KB/sec

Nog een vraagje, die hub schijnt het dus niet aan te kunnen, zodra je het modem in de uplink stopt en de verbinding gaat verdelen door middel van de hub en je gaat downloaden gaat het collission lampje als een gek knipperen... kan de hub het nou gewoon niet aan, ondanks ik de 10mbit niet haal?

Ik heb nu dus maar de 2 Pc's in huis rechtstreeks aan de Livebox gehangen: op de PC1 die het dichtst bij de Livebox staat haal ik bovenstaande snelheden maar op de PC die op zolder staat haal ik met het 100mb bestand een gemiddelde snelheid van 628 kB/sec en met de normale speedtest 645kB/s.

Is dit aanvaardbaar voor een modem dat getraint is op 14MBit?

Vooral door het verschil tussen de twee PC's krijg ik het vermoeden dat er toch nog ergens iets niet helemaal lekker zit. Dat je op de andere PC wel de juiste snelheid haalt geeft aan dat we het probleem lokaal moeten zoeken.

Een aantal dingen waar je naar kan kijken zijn:
- Instellingen van je browser (geen proxies e.d. !).
- Virusscanners die ook op http en ander netwerkverkeer scannen (avast bijvoorbeeld) desnoods een keer (tijdelijk!) uitschakelen en kijken of dit helpt.
- Idem met firewalls, let helemaal op als je een nvidia moederbord chipset hebt, die firewall staat pas uit wanneer je de boel helemaal verwijderd hebt.
- Wat is de kwaliteit van de kabel ? Haal je dezelfde snelheid als je de PC's of de kabels omwisselt, geen rare knikjes e.d. ?
- Hoe staat je netwerkkaart ingesteld ? Het beste is 100mbit full duplex.
- Is het wel een 100mbit kaart ?
- Kan je PC qua harde schijf en processor snelheid de boel wel aan ?
- etc.

• TweakBoy
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 23:19
erm.. mijn migratie is niet helemaal goed gegaan.. ( thans is nog niet eens afgerond )

vandaag in de middag viel mijn tiscali verbinding uit en mijn zyxel modem kon geen dsl sync krijgen en geen internet.

hierop in de avond even de livebox aangesloten, bleek dat er nog steeds tiscali signaal op staat ( tiscali wholesale ).. tijdje later was deze verbinding zelfs weer actief via tiscali :s heel raar verhaal..

wanadoo beweert echt dat zij de verbinding hebben opgeleverd ( helpdesk + status pagina online )

enig wanadoo medewerker die mij hierop een verklaring kan geven? De vrouwelijke medewerker aan de lijn liet mij enkel een paar ping testen en kijken of de dhcp server van de livebox zelf goed werkte,.. en ik haar maar uitleggen dat de signaal vanuit de wijkcentrale niet goed was :( Wat meer technische mensen op de 1e lijn mag ook wel.. :(

btw: ik zit dit bericht te tikken vanuit de tiscali lijn zegt mijn modem :O

TweakBoy wijzigde deze reactie 06-04-2006 21:17 (5%)

---

• El_Bandito
quote:
arg schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:14:
[...]

Vooral door het verschil tussen de twee PC's krijg ik het vermoeden dat er toch nog ergens iets niet helemaal lekker zit. Dat je op de andere PC wel de juiste snelheid haalt geeft aan dat we het probleem lokaal moeten zoeken.

Een aantal dingen waar je naar kan kijken zijn:
- Instellingen van je browser (geen proxies e.d. !).
- Virusscanners die ook op http en ander netwerkverkeer scannen (avast bijvoorbeeld) desnoods een keer (tijdelijk!) uitschakelen en kijken of dit helpt.
- Idem met firewalls, let helemaal op als je een nvidia moederbord chipset hebt, die firewall staat pas uit wanneer je de boel helemaal verwijderd hebt.
- Wat is de kwaliteit van de kabel ? Haal je dezelfde snelheid als je de PC's of de kabels omwisselt, geen rare knikjes e.d. ?
- Hoe staat je netwerkkaart ingesteld ? Het beste is 100mbit full duplex.
- Is het wel een 100mbit kaart ?
- Kan je PC qua harde schijf en processor snelheid de boel wel aan ?
- etc.

Hallo, zo daar ben ik weer, net de hele Livebox op zijn plaat laten gaan door mijn NIC op Full duplex te zetten 8)7

Nu een hard-reset gegeven en alles werkt weer.....

Goed, even reageren op je vragen:

quote:
- Instellingen van je browser (geen proxies e.d. !). Geen proxy's...
- Virusscanners die ook op http en ander netwerkverkeer scannen (avast bijvoorbeeld) desnoods een keer (tijdelijk!) uitschakelen en kijken of dit helpt.We gebruiken AVG, die doet niets met het verkeer volgens mij, hem uitzetten haalt ook niets uit..
- Idem met firewalls, let helemaal op als je een nvidia moederbord chipset hebt, die firewall staat pas uit wanneer je de boel helemaal verwijderd hebt.Jep, de NVidia LAN adapter niet geinstalleerd staan..
- Wat is de kwaliteit van de kabel ? Haal je dezelfde snelheid als je de PC's of de kabels omwisselt, geen rare knikjes e.d. ?Dit kan ik niet zo 1,2,3 checken, aangezien de kabel door meerdere etages is gestrokken
- Hoe staat je netwerkkaart ingesteld ? Het beste is 100mbit full duplex.Het zijn vrij oude NIC's van 10Mbit met half duplex, maar de laptop heeft wel een 100mbit kaart en ik merk geen verschil :)
- Is het wel een 100mbit kaart ?Nee dus, 10mbit :)
- Kan je PC qua harde schijf en processor snelheid de boel wel aan ?Dit geen probleem, heb zelf een 3500+ met 2GB mem etc..
- etc.

• El_Bandito
Nu is het volgens mij echt messed up :( Sinds ik mijn NIC dus op full duplex gezet heb (en gelijk weer teruggezet heb) valt de Livebox vaak "uit", hij geeft dan ineens geen ip's meer uit... dan moet je hem opnieuw opstarten en dan werkt het weer voor een paar minuten. Ook is de ping hoog, gemiddeld 112ms als ik naar google.nl ping met een paar losts... (pingen met -t achter het commando)

Ook uitgaande telefonie werkt niet meer... :/

El_Bandito wijzigde deze reactie 06-04-2006 22:16 (17%)

• DaannO
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 25-08 15:39

DaannO

Phone Addicted

Heb vandaag besteld en contractje getekend. Gaat ongeveer 4 weken overheen voordat ik aangesloten ben gok ik? Iemand ervaring mee met de duur?

LinkedIn | Twitter | All About Phones

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 04:09

Lizard

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
als alles mee zit eerder 2.5 - 3 weken.

• DaannO

DaannO

Phone Addicted

quote:
Lizard schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:35:
als alles mee zit eerder 2.5 - 3 weken.
netjes thnx :)

• mrfatmen
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:32

mrfatmen

De goede oude tijd

Ik heb ook Pas besteld en word/ben binnen 17 dagen aangesloten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:40
quote:
DaannO schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:33:
Heb vandaag besteld en contractje getekend. Gaat ongeveer 4 weken overheen voordat ik aangesloten ben gok ik? Iemand ervaring mee met de duur?
Bij mij heeft het precies 2 weken geduurd ;), ze zijn er dus erg snel mee.

• cubuz
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb nogal wat tegenstrijdige posts gelezen over adsl family+. Heb je nu een vast IP of een dynamisch IP adres ?

• Vince22
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:07

Vince22

PSN ID: Vince_NL

Iemand al Wake On Lan voor elkaar gekregen via de livebox? Wil vanaf mijn werk mn pc thuis kunnen aanzetten, maar kan er niks over vinden dat het iemand gelukt is in deze topics.... hulp? :)

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• Martijn
quote:
cubuz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:33:
Ik heb nogal wat tegenstrijdige posts gelezen over adsl family+. Heb je nu een vast IP of een dynamisch IP adres ?
Je krijgt het dynamisch toegewezen, maar het is in feite statisch. Je kunt er geen aanspraak op maken, maar het is zeker niet zo dat je elke dag of week een ander IP krijgt...

• martdj
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-08 07:54
Hebben meer mensen het probleem dat als de LiveBox is aangesloten er een zeer irritante hoge ruis op je (KPN) telefoonlijn zit? Ik heb het geprobeerd met ISRA naar LiveBox en daar dan telefoonlijn op aansluiten en met een extra splitter voor de LiveBox en daar de telefoon op aansluiten, maar bij beide hou ik die irritante ruis. Haal ik in de 2e opstelling de LiveBox eraf, dan heb ik wel een netjes stille telefoon.
Iemand hier een oplossing voor gevonden?

• TweakBoy
quote:
martdj schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:53:
Hebben meer mensen het probleem dat als de LiveBox is aangesloten er een zeer irritante hoge ruis op je (KPN) telefoonlijn zit? Ik heb het geprobeerd met ISRA naar LiveBox en daar dan telefoonlijn op aansluiten en met een extra splitter voor de LiveBox en daar de telefoon op aansluiten, maar bij beide hou ik die irritante ruis. Haal ik in de 2e opstelling de LiveBox eraf, dan heb ik wel een netjes stille telefoon.
Iemand hier een oplossing voor gevonden?

ik heb bij mijn eerste aansluiting (livebox adsl family 20m, vorig jaar juni aangelegd) ook flinke ruis in mijn telefoonlijn

zelf bij mij thuis, de verbinding die vanaf vandaag actief is helemaal geen ruis... net zo helder en schoon als die van kpn :p ... misschien ligt het aan de chipset van de livebox die gebruikt is?

---

• El_Bandito
Wat raden jullie aan: firewall in de Livebox aan of uit?

• martdj
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-08 07:54
quote:
TweakBoy schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:10:
[...]
ik heb bij mijn eerste aansluiting (livebox adsl family 20m, vorig jaar juni aangelegd) ook flinke ruis in mijn telefoonlijn

zelf bij mij thuis, de verbinding die vanaf vandaag actief is helemaal geen ruis... net zo helder en schoon als die van kpn :p ... misschien ligt het aan de chipset van de livebox die gebruikt is?

Ik heb Wanadoo Family sinds eind februari en dus ook een behoorlijk nieuwe Livebox. Het kan natuurlijk dat ze me met een afdankertje hebben opgescheept (je huurt dat ding immers), maar anders is het onwaarschijnlijk dat ik een oude heb.
Maar jij bent verhuisd ofzo of wa is er veranderd aan je aansluiting?

martdj wijzigde deze reactie 07-04-2006 17:03 (43%)

• TweakBoy
quote:
martdj schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:01:
[...]

Ik heb Wanadoo Family sinds eind februari en dus ook een behoorlijk nieuwe Livebox. Het kan natuurlijk dat ze me met een afdankertje hebben opgescheept (je huurt dat ding immers), maar anders is het onwaarschijnlijk dat ik een oude heb.
Maar jij bent verhuisd ofzo of wa is er veranderd aan je aansluiting?

ik heb 2 aansluitingen :p ... 2 adresssen :p ... maar goed.. beide liveboxen draaien op dezelfde firmware..

van isra -> livebox is ongeveer 50 cm ( meegeleverde kabeltje )

verschil is wel dat de afstand van wijkcentrale naar adres 1 ongeveer 1700 meter is
afstand van wijkcentrale naar adres 2 is ongeveer 500 - 600 meter...

misschien heeft de afstand daarvan wat mee te maken?

---

• El_Bandito
Hebben er nog meer mensen hier problemen met het versturen van bestanden over MSN Messenger? Dit gaat maar met ca. 20kB/s en MSN geeft dan meestal aan dat er problemen zijn met de verbinding.

• TweakBoy
quote:
El_Bandito schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:25:
Hebben er nog meer mensen hier problemen met het versturen van bestanden over MSN Messenger? Dit gaat maar met ca. 20kB/s en MSN geeft dan meestal aan dat er problemen zijn met de verbinding.
gebruik je msn 5 protocol? met alternatieve versies of zo?

---

• El_Bandito
Nee hoor, gewoon MSN Messenger 7.5 :)

El_Bandito wijzigde deze reactie 07-04-2006 19:59 (5%)

• IT-Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:34

IT-Pro

Freelance (internet)journalist

Tsja. Het is wel algemeen bekend, dat MSN Messenger niet zo snel is met bestanden versturen.
Meestal heeft dat te maken met firewalls (firewall aan beide kanten gaat helemaal traag).

Als jullie allebei eens de firewall uitzetten, gaat het dan sneller?

Als ik grote bestanden moet versturen, doe ik dat liever fullspeed over Skype ofzo. Daar gaat het tenminste snel.

IT-Pro wijzigde deze reactie 07-04-2006 20:51 (24%)

MBPr 15" - Core i7 2.5 GHz - 16 GB RAM - 512 GB SSD - GeForce GT 750M 2 GB | iPhone 5s 64 GB | iPad mini retina 32 GB

• mrfatmen

mrfatmen

De goede oude tijd

quote:
Vince22 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:30:
Iemand al Wake On Lan voor elkaar gekregen via de livebox? Wil vanaf mijn werk mn pc thuis kunnen aanzetten, maar kan er niks over vinden dat het iemand gelukt is in deze topics.... hulp? :)
Ik ben hier ook erg benieuwt naar.

• karel1909
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-05-2008
Even over VPN. Daar is eerder over geschreven en meestal in negatieve vorm: het werkt niet.
Vandaag werd mijn verbinding opgeleverd. Het eerste half uur werkte het niet en daarna wel.
Zonder aanpassingen in de Livebox. VPN gebruik ik om op het netwerk van mijn werkgever te komen. Het gaat hier om VPN ipsec.

• TweakBoy
quote:
karel1 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:09:
Even over VPN. Daar is eerder over geschreven en meestal in negatieve vorm: het werkt niet.
Vandaag werd mijn verbinding opgeleverd. Het eerste half uur werkte het niet en daarna wel.
Zonder aanpassingen in de Livebox. VPN gebruik ik om op het netwerk van mijn werkgever te komen. Het gaat hier om VPN ipsec.
ik gebruik ook VPN om verbinding te maken met een ander netwerk.. (UNI verbinding) .... met software van Cisco ... ik heb alleen geen idee over wel protocol ik dan draai.. het wilt nog steeds prima werken als i.c.m. andere modems die ik heb gehad..

---

• Mili
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-06 02:31
quote:
Coolmaster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:13:
Hier ook dat probleem.

Mijn modem heeft een sync speed van 4mbit. Terwijl ik maar 2,5 tot 3,5km van de centrale zit.
Vind het wel erg weinig voor die afstand, terwijl het tabel op de eerste pagina veel meer aan geeft.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 996 Kb
DownStream 4076 Kb

[afbeelding]

Zou rond de 8mbit a 9mbit horen te halen.

ik kan je vertellen dat als je meer dan 2 km van de centrale zit ik je alles behalve de livebox aanraad
ik had eerst ook maar 400 met de livebox
heb nu een linksys en die haal 900 en soms wel 1050
denk dat het een mankement is van de livebox
en in mijn tijd deed wanadoo er niks aan dus ik wens je veel succes

• REDFISH
  • Laatst online: 01-03 16:16

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is er al iets van een overzichtje bekend van alternatieve modems die werken icm wanadoo en telefonie?

• StevenK
  • Laatst online: 00:48
quote:
REDFISH schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:31:
Is er al iets van een overzichtje bekend van alternatieve modems die werken icm wanadoo en telefonie?
Ja:
quote:
lijst
Tot nu toe kun je geen wanadoo telefonie met een ander modem dan de livebox doen.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• floyd8
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 13-10-2006
Hallo,

Mijn probleem is als volgd. Ik ga miv 1 mei as. overstappen van @HOME naar een ADSL-provider. Mijn keuze heb ik nog niet definitief gemaakt, dat gaat waarschijnlijk maandag 10 april gebeuren om de overlapping goed te laten verlopen. Ik wil dan wel gebruik gaan maken van VoIP-telefonie. Ik twijfel tussen Wanadoo ADSL2+ Family, Tiscali, CompuServe of Speedlinq. Mijn voorkeur gaat uit naar Wanadoo ADSL2+ Family in eerste instantie zonder het Telefonie pakket van Wanadoo, omdat je sinds kort hier te maken hebt met 0,04 euro starttarief bovenop de abonnementsprijs van 5,00 euro per maand. Via andere VoIP SIP-providers (denk aan VOIPBUSTER ) moet hier een besparing te behalen zijn.

Ik heb begrepen dat met het Livebox-modem (SAGEM@fast???) van Wanadoo weinig tot geen instellingsmogelijkheden voor zijn, mij althans na veel speurwerk niet bekend. Heeft iemand hiervoor wel een oplossing, dmv instellingen van het Livebox-modem of extra hardware, Ik heb zelf nog een hub liggen (Edimax 9-port 10Mbps ethernet-hub) , kan die eventueel gebruikt worden?

Zoals ik hierboven al vermeld heb, ga ik maandag 10 aprl een beslissing nemen of ik voor Wanadoo ga of niet. Wie heeft er nog waarde volle tips!!!!!

Groetjes,

Floyd8

• Francis
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:25

Francis

CBR900RR SC28 Fireblade \o/

Welke instellingen bedoel je dan?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:51

WoutF

Redacteur
Wat halen jullie eigenlijk gemiddeld voor download snelheden? Mijn LB trained prima in, en via bbned haal ik gewoon 1.8mbs. Maar bij alledaagse downloads en torrents (goed geseed)kom ik eigenlijk nooit boven de 500kb/sec. Kan ik hier dmv het tweaken van settings iets aan doen, of ligt de bottleneck bij de andere partij?

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:56

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
Wout schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:04:
Wat halen jullie eigenlijk gemiddeld voor download snelheden? Mijn LB trained prima in, en via bbned haal ik gewoon 1.8mbs. Maar bij alledaagse downloads en torrents (goed geseed)kom ik eigenlijk nooit boven de 500kb/sec. Kan ik hier dmv het tweaken van settings iets aan doen, of ligt de bottleneck bij de andere partij?
in 90% van de gevallen bij de andere partij. De Servers hebben niet zulke hoge brandbreedtes beschikbaar voor één user.

Fotogear: Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 IS USM | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 430EX II
PSN: Yellowneck

• Robkazoe
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:03

Robkazoe

quote:
YellowNeck schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:11:
[...]

in 90% van de gevallen bij de andere partij. De Servers hebben niet zulke hoge brandbreedtes beschikbaar voor één user.

Toch raar als je het mij vraagt. Met mijn oude ADSL verbinding haalde ik regelmatig 650KB/sec bij een goede server maar bij de LB lijkt het idd nooit boven de 300 a 400KB/sec uit te komen. Niet dat dat erg is maar toch opvallend.

---------------------

Daarnaast heb ik nog een probleem. Wil me Azureus portforwarden (wel zo handig bij Bittorrent) en heb de uitleg gebruikt die in de beginpost staat. Geen aanval op de poster maar die handleiding is redelijk waardeloos nu. Screenshots zijn nog wel enigsinds nuttig. Aan de hand van de screenshots heb ik wat kunnen veranderen maar de namen die in de post gebruikt worden zijn na +/- 10 versies later compleet anders. Probleem is nu dat ik het niet aan de praat krijg. Azureus geeft nog steeds een NAT fout aan.

Heb bij Geavanceerd > FireWall > NAT de volgende regel toegevoegd:
code:
1
2
Selectie      Diensten      ID-actie      Type actie      Adres                              Verwijzen poort     Status
                                                          Van               Naar             Van       Naar
              MODULEID         1          Redir Port      192.168.1.10      192.168.1.10     15000     15000     Geactiveerd

(het moge duidelijk zijn dat 192.168.1.10 mijn lokaal IP adres op mijn netwerk is)

Bij de FireWall policies heb ik dit ingevoerd:

code:
1
2
3
4
Sequentie      Bron IP-adres      Bron poort      Bestemming IP-adres      Bestemming Poort      Protocol      Actie
               Van                Van             Van                      Van                                 Filter     NAT     TC
               Tot                Tot             Tot                      Tot
3              *                  15000           *                        15000                 tcp           toestaan   1       NA
               *                  *               *                        *

Ziet iemand hier iets fout/verschil in? In de post zag ik dat ze alleen bij het laatste gedeelte (firewall policies) eigenlijk alleen het bestemmings poort hadden ingevuld maar als ik dat doe bij mijn LB dan geeft ie een error (iets in de trend van: Kan waarde bron poort niet opslaan op 0 oftewel er dient hier iets ingevuld te worden)

• SpX
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:45
quote:
Kripppo schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:41:
Doe eens de 100mb test op http://speedtest.bbned.nl. Als je hier wel voldoende snelheid haalt, kijk dan eens of je je verbinding met TCPOptimizer kunt optimaliseren. Vul wel de juiste waardes in (!!).

Als je lagere snelheden hebt dan verwacht bij bittorrent, volg gebruik de speedguide in utorrent en let op dat je xx/1mbit als waarde neemt. Zorg dat hij die poort vast gebruikt (vink randomize port dus uit).

Hey bedankt,

met die speedtest download ik met 1.8 mbps

Maar torrents max 500 kbps

Hoe kom ik achter de juiste waardes voor TCP optimizer ?

bedankt!

• Yellowneck
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:56

Yellowneck

Dure hobby....:\

quote:
SpXing schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:36:
[...]

Hey bedankt,

met die speedtest download ik met 1.8 mbps

Maar torrents max 500 kbps

Hoe kom ik achter de juiste waardes voor TCP optimizer ?

bedankt!
Draai dat testje in TCP-Optimizer. Die zoekt dan automatisch de beste instellingen: Optimal Settings

Fotogear: Canon 400D + BG-E3 | 17-55mm F2.8 IS USM | 50mm F1.8 | 10-22mm F3.5-4.5 | 70-200mm F4.0L | 430EX II
PSN: Yellowneck

• d-one
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-08 21:44
quote:
TweakBoy schreef op woensdag 05 april 2006 @ 21:15:
iemand hier die ervaring heeft met omzetting van tiscali adsl special naar wanadoo family?

ik zou vandaag omgezet worden, maar ik heb nog steeds signaal van tiscali op de lijn staan... was de omzetting bij jullie ook niet op de geplande datum ?
Hey ik ben van plan ook van tiscali naar wanadoo 20 mbit over te stappen. Mijn Tiscali abonnement is pas over vier maanden vrij. Kon je je Wanadoo aanvraag eerder indienen en meteen je gewenste omzettingsdatum doorgeven? thx.

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 14-08 15:53
quote:
d-one schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:31:
[...]

Hey ik ben van plan ook van tiscali naar wanadoo 20 mbit over te stappen. Mijn Tiscali abonnement is pas over vier maanden vrij. Kon je je Wanadoo aanvraag eerder indienen en meteen je gewenste omzettingsdatum doorgeven? thx.
Nee, dat is niet mogelijk. Als jij het abonnement aanvraagt start de opleveringsprocedure en na ongeveer drie weken is het dan zover. Had ik ook naar gevraagd, maar dat kon niet geregeld worden.

Lekkere Loempia wijzigde deze reactie 09-04-2006 11:30 (5%)

• Amien90
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-08 12:14
Ik heb het volgende probleem .. misschien dat iemand het kent

ik heb eeen LB waar de DHCP aan staat .. er zit een router/switch aan de LB waar de firewall en DHCP uit staan.. dit werkt prima

nu heb ik een ATA kastje gekocht voor het bellen .. Als ik deze aansluit (DHCP staat daarop uit en heeft een fixed-ip) .. en ik laat de PC een uurtje of 2 - 3 aanstaan .. dan loopt heel het systeem vast .. zowel de LB als de router als het ATA kastje is niet meer te pingen .. ik moet de modem reseten om weer internet te krijgen

iemand enig idee waat het probleem zit?

• Robin4
  • Laatst online: 26-08 18:32
quote:
Mili schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:44:
[...]

ik kan je vertellen dat als je meer dan 2 km van de centrale zit ik je alles behalve de livebox aanraad
ik had eerst ook maar 400 met de livebox
heb nu een linksys en die haal 900 en soms wel 1050
denk dat het een mankement is van de livebox
en in mijn tijd deed wanadoo er niks aan dus ik wens je veel succes

Ik weet niet of dit werkelijk aan de livebox ligt. Mijn afstand tot de centrale word geschat op 2470 meter. Ik weet dat dit niet in een rechte lijn gaat, maar laten we uitgaan van 3km. En toch haal ik maar 4mbit rond hier. Denk dat ik eerst een reset ga doen, anders ga ik ze opbellen, want het lijkt mij raar dat ik op zo`n afstand maar 4mbit haal terwijl ik dit ook al haalde met me oude abbo. :+
Welke linksys modem heb jij gekocht dan? Ik ga eerst maar even het modem resetten en dan kijken of het wat uithaalt, aan me aansluiting ligt het niet want het is volgens het boekje aangesloten zonder fouten. :|

Ik zou graag willen weten op welke afstand jullie geschat zitten richting de centrale, en wat waar je modem op in getrained staat en welke snelheden jullie dan halen, is het mogelijk dat ik hier een apparte topic voor opend zodat het overzichtelijk blijft? :/ (8>
Misschien ook gelijk leuk om te weten welk modem je ervoor gebruikt.

@ milli

Kan je zeggen welke modem je precies hebt van linksys en welke splitter je gebruikt?
En op welke snelheden was je op ingetrained met de livebox en nou met die nieuwe modem.

Robin4 wijzigde deze reactie 09-04-2006 16:56 (23%)

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• El_Bandito
Dus niemand hier die problemen heeft met MSN file transfers? Dat werkt hier voor geen meter... firewall uitschakelen helpt niets.

Ik heb de volgende poorten geopend: 6891 t/m 6901 en 1863

Die heeft MSN Messenger volgens diverse sites. Helpt echter niets..

http://www.rietvaerder.nl/msnerror.JPG

El_Bandito wijzigde deze reactie 09-04-2006 17:32 (45%)

• Floppie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
quote:
El_Bandito schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:14:
Dus niemand hier die problemen heeft met MSN file transfers? Dat werkt hier voor geen meter... firewall uitschakelen helpt niets.

[afbeelding]
Dit is geen MSN-topic of een algemene internet helpdesk. ;)

• El_Bandito
Maar het is wél sinds ik de Livebox heb. Dus lijkt het me logisch dat het aan de Livebox/Wanadoo ligt. De topictitle is toch [Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen ? Ik vraag hier toch om een ervaring :P

El_Bandito wijzigde deze reactie 09-04-2006 18:13 (73%)

• kamphuis
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 30-03 17:56
quote:
El_Bandito schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:02:
Maar het is wél sinds ik de Livebox heb. Dus lijkt het me logisch dat het aan de Livebox/Wanadoo ligt. De topictitle is toch [Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen ? Ik vraag hier toch om een ervaring :P

Ik heb er soms last van en soms niet. Msn blijft gewoon bagger.
Zet wel ff die poort open.

• TweakBoy
quote:
d-one schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:31:
[...]

nee.. ik was zeg maar binnen 2,5 week aangesloten.. (18e maart aanvraag, 7 april aangesloten [moest eigenlijk 5 april zijn, maar goed. foutje in administratie bij omprikken verbinding] )

ik heb een financieel overlap:

6 april aangesloten (administratief)
11 april begint facturatie...
tiscali abbo loopt nog tot 29 april.. dus 18 dagen dubbel betalen in mijn geval... maar het kon niet anders aangezien wanadoo geen overstapdatum kan plannen... ( zelfs niet in de dealer applicatie van wanadoo zelf, waar ik in eerste instantie mijn aanvraag in deed )

quote:
Lekkere Loempia schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:30:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk. Als jij het abonnement aanvraagt start de opleveringsprocedure en na ongeveer drie weken is het dan zover. Had ik ook naar gevraagd, maar dat kon niet geregeld worden.
klote systeem hey? andere providers doen er niet moeilijk over..

---

• Manolete
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-06-2006
Ik ben vrijdag overgezet van Tiscali naar Wanadoo. Als ik de Livebox gebruik is de downloadsnelheid zo'n 1700 kbyte/sec (getest op een nieuwsserver). Gebruik ik de Zyxel 2602H van Tiscali (die ik wil gebruiken vanwege voip) is de downloadsnelheid zo'n 1100 kbyte/sec, hij traint wel in op zo'n 17 Mbit/sec (net als de livebox). Ik heb de laatste firmware er opgezet en de default instellingen gebruikt.

Zou het aan de Tiscali firmware liggen dat de ADSL2+ performance van de Zyxel 2602H achterblijft ?

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 16:11
Wij willen er een 2de lijntje bij hebben en dat wordt die van wanadoo. Ik lees hier alleen van veel mensen dat ze met torrents MAX maar 500Kb/s halen. Heeft wanadoo dit gecapped ofzo of is het niet bij iedereen zo?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Manolete schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:28:
Ik ben vrijdag overgezet van Tiscali naar Wanadoo. Als ik de Livebox gebruik is de downloadsnelheid zo'n 1700 kbyte/sec (getest op een nieuwsserver). Gebruik ik de Zyxel 2602H van Tiscali (die ik wil gebruiken vanwege voip) is de downloadsnelheid zo'n 1100 kbyte/sec, hij traint wel in op zo'n 17 Mbit/sec (net als de livebox). Ik heb de laatste firmware er opgezet en de default instellingen gebruikt.

Zou het aan de Tiscali firmware liggen dat de ADSL2+ performance van de Zyxel 2602H achterblijft ?
* Tomba heeft exact hetzelfde met een 2602H die via Demon aangeschaft is. Die van mij traint in op 20Mbit/sec maar downloaden komt niet boven de 10 Mbit/s uit. (getest met de speedtest van bbned, ftp.tweakdsl.nl/test en een privateserver op de UT) Livebox ligt bij mij nog in de doos; misschien toch eens kijken dan. (zou wel kl.ten zijn als ik ivm de problemen met de livebox een ander modem aanschaf wat effectief mijn download halveert...)

edit:

OK Tomba kreeg een geniale ingeving --> via Advanced setup --> Firewall de firewall disabled (heb er immers al een firewall achter staan) et voila -->

transferred 104857600 bytes in 63.672 seconds, 12865.963 Kbps ( 1608.245 KBps), transfer succeeded.

Met firewall aan:

transferred 104857600 bytes in 85.406 seconds, 9591.804 Kbps ( 1198.975 KBps), transfer succeeded.

Tomba wijzigde deze reactie 10-04-2006 14:50 (17%)
Reden: Geniale ingeving ;)

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• TweakBoy
als je in de webconsole kijkt bij show statistics zie je dat de load tegen de 70 - 80% zit als je normaal via http download..

ik deed via de console wget http..... iso bestand van fedora :p ... maximaal 900 KB/s met 70% load..

met livebox haal ik makkelijk 1,8 MB/s met onbekende load, maar load laag genoeg om livebox niet te laten crashen ... ik heb zo'n idee dat de Zyxel 2602 H een niet al te sterke processor heeft c.q. netwerkchip

---

• karel1909
  • Laatst online: 27-05-2008
quote:
rellehenk schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:55:
[...]

Dit is geen MSN-topic of een algemene internet helpdesk. ;)

Nee, dit is geen algemeen helpdesk, maar wat hier relevant is dat MSN Messenger UPnP nodig heeft om de NAT te omzeilen / doorboren / o.i.d. En die funktionaliteit heeft de Sagem LiveBox niet. Of nog niet, misschien wordt dit met een software upgrade nog es toegevoegd door Wanadoo?
Het helpt als je franse forums kunt volgen, daar is reeds eerder aandacht besteed en misschien ook wel op GoT. Zo'n poort openzetten zonder UPnP schijnt trouwens dus helemaal niet te helpen.

• Robin4
Even een quote uit het oude topic:

bjck
Moderator I&N
Bekijk myReact van bjckBerichten: 6814
Reg. datum: 13 juni 2000
--------------------------------------------------------------------------------
Afname dichtbij.

jeroen_78 heeft mogelijk 'betere' en kortere lijn. SNR is ook hoger (ruimter/hoger is beter) op dezelfde snelheid van DSL lijn. Maar dat is echt héél minimaal ruimer in dit geval. Geeft aan hoeveel 'ruimte' er nog over is voor hogere snelheid op huidige ADSL1 techniek.

Bij hogere snelheid zal dat zakken tot ongeveer 6dB en dan zit je lijn aan maxsnelheid. Lager zou ruis 'harder' worden dan DSL signaal wat niet lekker werkt

Overigens kunnen Afname (hoger) en SNR (lager) worden door slechte bekabeling thuis tussen KPN aansluiting (ISRA) en modem. Lange platte kabels, nutteloze aftakkingen, slecht geknepen stekkers, overbodige koppelingen etc etc verstoren signaal.

Ik heb dit probleem ook dat SNR laag ligt bij mij en de afname van dichtbij juist hoger is.
Kan dit ook komen door een slechte livebox?

• kamphuis
quote:
Coolmaster schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:46:
[..]

Ik heb dit probleem ook dat SNR laag ligt bij mij en de afname van dichtbij juist hoger is.
Kan dit ook komen door een slechte livebox?

Heb je niet nog een oude modem liggen? (Volgens mij heb je eerder vermeld in het forum dat je bent overgestapt van een andere provider dus neem ik aan dat je er een hebt)

Ook al is het een dsl1 modem zou hij moeten werken met de volgende instellingen:
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

En vervolgens kijken of die hoger dan 4mbit intraint :)

succes,

jemig wat laat

kamphuis wijzigde deze reactie 11-04-2006 03:55 (46%)

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:06

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
TweakBoy schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:51:
als je in de webconsole kijkt bij show statistics zie je dat de load tegen de 70 - 80% zit als je normaal via http download..

ik deed via de console wget http..... iso bestand van fedora :p ... maximaal 900 KB/s met 70% load..

met livebox haal ik makkelijk 1,8 MB/s met onbekende load, maar load laag genoeg om livebox niet te laten crashen ... ik heb zo'n idee dat de Zyxel 2602 H een niet al te sterke processor heeft c.q. netwerkchip
Heb even bij wijze van test fedora disk1 gedownload van surfnet maar bij mij fluctueert ie tussen 50 en 70% bij 1,6-1,8 MB/s ! (heb dus wel de firewall UIT staan nu)
code:
1
2
3
4
5
CPU Load: 55.79% 

WAN Port Statistics: 
Link Status: Up  
Upstream Speed: 859 kbps 
Downstream Speed: 20051 kbps

code:
1
2
3
4
RETR yarrow-i386-disc1.iso
150 Opening BINARY mode data connection for yarrow-i386-disc1.iso (660340736 bytes).
226 File send OK.
transferred 660340736 bytes in 392.750 seconds, 13135.358 Kbps ( 1641.920 KBps), transfer succeeded.
Transfer request completed with status: Finished

Subsonic fan ! | Op zoek naar een goede therapeut?

• mvds
  • Laatst online: 21:20

mvds

Oud, is het nieuwe hip!

quote:

[afbeelding]
Gebruik je de Livebox alleen als modem of ook als router?

- Leeg -

• fb_slim
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:45
quote:
dennis112 schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:11:
Wij willen er een 2de lijntje bij hebben en dat wordt die van wanadoo. Ik lees hier alleen van veel mensen dat ze met torrents MAX maar 500Kb/s halen. Heeft wanadoo dit gecapped ofzo of is het niet bij iedereen zo?
Nee, dat is niet zo. Ik haal geregeld rond de 1,5 MB/sec. Je upload is natuurlijk wel 1Mbit, dus als er weinig seeds zijn kan je ook niet veel downloaden ivm de ratio...check maar eens met je gewone verbinding hoe dat zit. Als je Wanadoo hebt, neem dan een torrent met 1000+seeds van http://linuxtracker.org/ en watch the magic happen.

• Robin4
quote:
kamphuis schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 03:37:
[...]

Heb je niet nog een oude modem liggen? (Volgens mij heb je eerder vermeld in het forum dat je bent overgestapt van een andere provider dus neem ik aan dat je er een hebt)

Ook al is het een dsl1 modem zou hij moeten werken met de volgende instellingen:
VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

En vervolgens kijken of die hoger dan 4mbit intraint :)

succes,

jemig wat laat

Ja ik heb nog een ander modem.
Ik zal hem vandaag even eraan hangen en kijken wat er gebeurd.

Edit:

Ander modem heeft weinig zin:

Downstream

SNR margin 10.1
Line Attenuation 46.8
Data Rate 3904 kbps

Upstream

SNR margin 9.0
Line Attenuation 26,5
Data Rate 896 kbps

Max TX power -38 dBm/Hz

Snap niet waarom upstream aardig hoog eindigd en downstream gewoon om te huilen is.

Robin4 wijzigde deze reactie 11-04-2006 17:46 (19%)

• Robin4
Ik download weer iets sneller. De kabel van de kpn gedoe in de meterkast is wellicht niet helemaal goed. Dus het punt die aan de ISRA zit, waar ik eigenlijk niet aan mag zitten. De kabels zitten er half in net. Nou haalde ik 457kb/sec constant. Door ze iets er beter erin te doen.

Ik ga zo trouwens nog even een andere tel rond dik halen zonder ik dat verloop doosje er ook eruit kan gooien.

Robin4 wijzigde deze reactie 11-04-2006 18:43 (24%)

• scenic20
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:08
Ik wil ook gaan overstappen op wanadoo family (20mbit)

Vandaag contact gehad met de servicedesk omtrend wat vragen, maar een deel blijft wat vaag.

- Ik kreeg door dat ik eerst de Wanadoo aanvraag moet doen, en dan van hun doorkrijg wanneer ik mijn Xs4all verbinding mag opzeggen. Die Xs4all is per maand op te zeggen dus ik zou dan evt. wat overlap krijgen, of kan de ingangsdatum van Wanadoo 'handmatig' op een bepaalde dag worden gezet? Ik begreep van de servicedesk dat zij bepalen wanneer het abo ingaat en dat kan dan ergens midden in de maand zijn. Klopt dat? En gaan de twee verbindingen elkaar niet in de weg zitten, dat ze me allebei intenet willen leveren ofzo?

- Ik heb nu een SpeedTouch 546 modem/router die voor Adsl2 geschikt is. Wanadoo geeft echter alleen support op de Livebox. Ik zou echter liever de SpeedTouch willen blijven gebruiken. Heeft iemand ervaringen met deze combinatie? Haal ik dezelfde snelheden als met de Livebox?

- Hoe lang is gemiddeld de tijd dat je geen internet hebt? Doordat ik omgeschakeld zou moeten worden van Adsl1 naar Adsl2 heb ik 'enige tijd' geen internet. Hoe lang dat is konden ze me niet zeggen. Wie heeft hier ervaring mee?

scenic20 wijzigde deze reactie 11-04-2006 18:41 (6%)

Somewhere in Europe...

• fb_slim
  • Laatst online: 18-08 18:45
quote:
fb_slim schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 02:28:
Ik heb mijn modem en router verplaatst, hierdoor moest het modem even uit het stopcontact. Toen ik hem terugzette kreeg ik in plaat van 20468 Kb nog "maar" rond de 19500-19800 Kb. Mijn downloadsnelheid is nu van 2,10MB/sec (met pieken van 2,17MB/sec, zie: fb_slim in "[Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring...") naar 1,87MB/sec gezakt. Tweakers willen het optimale, vandaar de vraag of het aan het netwerk ligt, of moet ik gewoon met mijn fikken van de Livebox afblijven. Heb het modem in bridge staan met daarachter een USR 8054. Niets is verandert. Moet ik om 6 uur 's nachts (vorige keer gedaan) intrainen om hogere waardes te krijgen?

Edit: moest natuurlijk wel toevoegen naar welke waarde hij was gezakt...

Heb inmiddels met TCPOptimzer gespeeld en hij haat weer 2,13MB/sec, maaarrr ik begrijp nog steeds niet waarom ik eerst 20468 Kb kreeg en nu 19848 Kb. Komt dit doordat er heel lang geen spanning op de kabel heeft gezeten? Heb inmiddels de Livebox dichter (2 meter) van het ISRA punt gezet. Dit scheelde 400 Kb.

Daarnaast vraag ik me af of de Livebox ook zo weinig connecties kan maken als hij in de bridge stand staat. M.a.w.: heeft het nut om een Speedtouch 516/546 te kopen, werkt deze beter met Bittorrent?

• Martijn
quote:
scenic20 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:40:
Ik wil ook gaan overstappen op wanadoo family (20mbit)

Vandaag contact gehad met de servicedesk omtrend wat vragen, maar een deel blijft wat vaag.

- Ik kreeg door dat ik eerst de Wanadoo aanvraag moet doen, en dan van hun doorkrijg wanneer ik mijn Xs4all verbinding mag opzeggen. Die Xs4all is per maand op te zeggen dus ik zou dan evt. wat overlap krijgen, of kan de ingangsdatum van Wanadoo 'handmatig' op een bepaalde dag worden gezet? Ik begreep van de servicedesk dat zij bepalen wanneer het abo ingaat en dat kan dan ergens midden in de maand zijn. Klopt dat? En gaan de twee verbindingen elkaar niet in de weg zitten, dat ze me allebei intenet willen leveren ofzo?

- Ik heb nu een SpeedTouch 546 modem/router die voor Adsl2 geschikt is. Wanadoo geeft echter alleen support op de Livebox. Ik zou echter liever de SpeedTouch willen blijven gebruiken. Heeft iemand ervaringen met deze combinatie? Haal ik dezelfde snelheden als met de Livebox?

- Hoe lang is gemiddeld de tijd dat je geen internet hebt? Doordat ik omgeschakeld zou moeten worden van Adsl1 naar Adsl2 heb ik 'enige tijd' geen internet. Hoe lang dat is konden ze me niet zeggen. Wie heeft hier ervaring mee?
Jemig, steeds meer van dit soort knuppels. Lees aub eerst effe het topic, alles wat je vraagt is al verschillende keren aan bod geweest... 8)7 :X

• kamphuis
quote:
Coolmaster schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:55:
[...]

Ja ik heb nog een ander modem.
Ik zal hem vandaag even eraan hangen en kijken wat er gebeurd.

Edit:

Ander modem heeft weinig zin:

Downstream

SNR margin 10.1
Line Attenuation 46.8
Data Rate 3904 kbps

Upstream

SNR margin 9.0
Line Attenuation 26,5
Data Rate 896 kbps

Max TX power -38 dBm/Hz

Snap niet waarom upstream aardig hoog eindigd en downstream gewoon om te huilen is.

Als je alles optimaal heb aangesloten kan je er helaas niks meer aan doen :(
Tevreden zijn met wat je maximaal kan krijgen, 4mbit.

• arg
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-06-2007
quote:
Coolmaster schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:55:
De upstream maakt gebruik van lagere frequenties, deze zijn minder gevoelig voor afstand waardoor je dus nog een relatief hoge snelheid haalt.

• The Dragon
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:52
quote:

[afbeelding]

hier heb ik dus ook last van sinds ik de livebox heb
best wel bagger. Hoop dat er een oplossing voor is..............

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10-06 16:11
quote:
fb_slim schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:54:
[...]

Nee, dat is niet zo. Ik haal geregeld rond de 1,5 MB/sec. Je upload is natuurlijk wel 1Mbit, dus als er weinig seeds zijn kan je ook niet veel downloaden ivm de ratio...check maar eens met je gewone verbinding hoe dat zit. Als je Wanadoo hebt, neem dan een torrent met 1000+seeds van http://linuxtracker.org/ en watch the magic happen.
Ok, ik heb nu al een 8mbit adsl lijn van compuserve en ik haal ook geregeld 650 - 750Kb/s maar omdat ik hier veel verhalen las dat de snelheid van torrents niet hoger kwam dan 500Kb/s dacht ik, ik vraag het maar even voor de zekerheid.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:54
andere mensen ook last van dit probleem: Ik kan geen mail verzenden via smtp.wanadoo.nl... Ik gebruik de wanadoo mailspullen eigenlijk totaal niet, maar gebruik eigen mailservers. Maar moest van wanadoo natuurlijk wel verzenden via de eigen smtp.

iemand een idee?

• Amien90
2 vraagjes

1. hoe kan ik de website van de LB uitschakelen .. als ik mijn ip intik in IE .. dan kom ik in mijn LB .. ik wil alleen via 192.168.1.1 de LB kunnen bereiken

2. Een site die ik veel bezoek is van hostprovider veranderd .. Ik kan alleen nu de site niet meer bezoek .. enig idee hoe dit kan? op mijn werk en school doet de site het prima .. DNS probleem?

• Amien90
en nog een andere vraag .. ik heb er nu een belkin 125G wifi kaartje inzitten .. werkt perfect..

maar klopt het dat een PCMCIA kaartje aanmerkelijk minder bereik heeft dan een router? mijn router zit op 80-90% .. terwijl PCMCIA op 50-60 zit

• jvhaarst
  • Laatst online: 27-08 08:33

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

quote:
ikbensander schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:19:
andere mensen ook last van dit probleem: Ik kan geen mail verzenden via smtp.wanadoo.nl... Ik gebruik de wanadoo mailspullen eigenlijk totaal niet, maar gebruik eigen mailservers. Maar moest van wanadoo natuurlijk wel verzenden via de eigen smtp.

iemand een idee?
Bij mij werkt het prima, misschien kun je het met de hand proberen ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• aperfecttool
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2006
goedenavond!

Ben al een week of 2 bezig verbindbaar te worden in mijn torrentprogramma.
Op de 1 of andere manier is het mij niet gegunt.
Heb volgens mij alles geprobeerd wat er mogelijk is maar het lijkt alsof die LB een soort onderliggende firewall heeft. Heb gegoogled en allerlei methodes geprobeerd om NAT in te stellen (portforward.com, linx-tux script, wanadoo-site), maar niets schijnt te werken.
Krijg telkens weer de melding in azureus: " firewalled" of NAT uitgeschakeld enz.

De geopende poorten zijn wel zichtbaar in de router (LB) maar bij poortscans failed ie gewoon

Draai geen softwarematige firewall dus dat is het ook niet.

Iemand enig idee wat te doen? Bridgen is ook geen optie want heb er meerdere pc's achter hangen en om nou een aparte router te gaan aanschaffen??

thnx

• The Dragon
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-05 22:52
quote:

[afbeelding]

Ik heb de helpdesk gemaild en ze zeggen dat het aan de upload/download snelheid van de msn server of van de persoon met wie je chat. En dat het niet aan wanadoo ligt. Dit slaat natuurlijk nergens op.
heeft niemand anders er last van?

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-08 21:15

vr6-only

Blub Blub

ik heb er ook last van. echter niet elke keer. dus wat wanadoo zegt, kan misschien wel kloppen.

• FicoF
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-08 00:45
quote:
Wanadoo sluit aan met internettelevisie
Gepubliceerd op woensdag 09 maart 2005
(P7) Wanadoo Nederland sluit aan in de rij met internetproviders die IP-TV aankondigen.

Het dochterbedrijf van France Telecom zegt "in de tweede helft van 2005" te beginnen met televisie via ADSL.

Daarmee sluit ze aan in de rij achter KPN en Versatel. Versatel is de werving voor televisieklanten al begonnen en rolt in snel tempo landelijk een nieuw en sneller ADSL-netwerk uit. In augustus 2005 wil ze live televisie via ADSL gaan bieden. KPN wil eenzelfde type ADSL-netwerk voor het einde van het jaar op orde hebben.

Beide bedrijven gebruiken de zogeheten ADSL2+-technologie om via ADSL televisiebeelden uit te gaan zenden. Daarmee proberen ze kabelbedrijven de loef af te steken.

Of en, zo ja, welke technische vernieuwingen Wanadoo door gaat voeren wil het bedrijf niet kwijt. De woordvoerster: "Voor digitale televisie [volstaat] een gewone ADSL-verbinding met minimaal 4 megabit per seconde."

Duidelijk is dat Wanadoo met zijn huidige ADSL-tarieven niet kan concurreren met Versatels en KPN's ADSL-televisieproducten. Versatel gaf als enige een prijsindicatie en rekent voor ADSL, telefonie en televisie een prijs onder de 75 euro. Wanadoo's enige ADSL-abonnement dat 4 megabit per seconde levert is 'ADSL Plus'. Dat kost, inclusief de telefoonaansluiting, 88,15 euro per maand en bevat geen telefonie.

De zogeheten Livebox speelt een centrale rol in Wanadoo's beleid om telefonie en televisie te leveren op de consumentenmarkt. De Livebox is een gestileerd modem dat ADSL-, televisie- en telefoniesignalen in een huishouden kan verspreiden.

On demand
Wanadoo wil behalve live televisie ook on demand televisie gaan bieden, een soort digitale videotheek. Versatel is bezig met de installatie van Samsung- servers die vergelijkbare videotheekdiensten mogelijk maken. KPN wil rond de jaarwisseling 2005/2006 met soortgelijke diensten beginnen.

RTL en SBS gaven gisteren in Het Financieele Dagblad aan in gesprek te zijn met bedrijven als Tiscali, Versatel en Wanadoo. De internetproviders willen de beelden van de commerciële zenders doorgeven aan hun ADSL-klanten. KPN geeft reeds de signalen van SBS en RTL door via het digitale televisie product KPN TV, dat is ethertelevisie via het netwerk van Digitenne.

De commerciële televisiezenders zien de telecombedrijven als concurrenten. Immers, de tv-bedrijven en de telecombedrijven willen dezelfde signalen door gaan geven. RTL en SBS laten enkel tegen een financiële vergoeding signalen via ADSL uitzenden. RTL wil enkele dubbeltjes per maand per abonnee vangen.
http://www.planet.nl/plan...ontentid=557413/sc=33d0e3

• lordsnow
  • Laatst online: 24-08 19:26

lordsnow

You know nothing, John Snow

www.COPY.com - een Dropbox alternatief met gratis 15GB opslagruimte. En KLIK de referral -> https://copy.com?r=ktnLjD <- voor nog eens 5GB extra!

• kamphuis
quote:
The Dragon schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:38:
[...]

Ik heb de helpdesk gemaild en ze zeggen dat het aan de upload/download snelheid van de msn server of van de persoon met wie je chat. En dat het niet aan wanadoo ligt. Dit slaat natuurlijk nergens op.
heeft niemand anders er last van?
klopt wat ze zeggen en ik heb er ook last van en soms niet :)

• The big J
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 15:22
quote:
Martijn schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:47:
[...]

Je krijgt het dynamisch toegewezen, maar het is in feite statisch. Je kunt er geen aanspraak op maken, maar het is zeker niet zo dat je elke dag of week een ander IP krijgt...
Maar wil dat wel zeggen dat je als je het modem reboot dat je dan een nieuw IP adres krijgt? Ik heb namelijk thuis een emailserver draaien. Heb ik nog een tweede vraag en dat is of poort 25 geblockt wordt (ook met het oog op mijn emailserver)

• BN
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-08 23:52
quote:
The big J schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:54:
[...]

Maar wil dat wel zeggen dat je als je het modem reboot dat je dan een nieuw IP adres krijgt? Ik heb namelijk thuis een emailserver draaien. Heb ik nog een tweede vraag en dat is of poort 25 geblockt wordt (ook met het oog op mijn emailserver)

Zolang jouw Lease niet wordt gewijzigd kun je gewoon rebooten en krijg je hetzelfde IP als daarvoor. Hat wordt pas anders wanneer Wanadoo je lease aanpast...
Verder wordt poort 25 alleen geblocked voor uitgaand verkeer. Je kunt dus enkel verzenden via smtp.wanadoo.nl

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Bankirai
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 02-06-2007
quote:
Francis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:26:
[...]

Not a problem :), dat is een moderne centrale en die zou gewoon moeten werken bij mij weten.

Beetje laatje reactie van mij misschien, maar ik wou nog even bedanken, internet en telefonie werken nu allebei geweldig over de homevox :D

Mocht iemand anders nog vragen daarover hebben: het werkt!

• DaannO

DaannO

Phone Addicted

ik wordt de 26e aangesloten!! heb dr zin in...

• mrfatmen

mrfatmen

De goede oude tijd

Ik hoorde gister aangesloten te worden.
Verbinding is gister opgeleverd.
Alleen heeft TPG Post (TNT) mijn livebox kwijt gemaakt.
(Volgens Track&Trace is hij uitgereikt maar niet aan mij, ra ra)

Wanadoo is van mening dat ik er eerst maar bepaalt moet worden waar mijn livebox is gebleven voor ze iets kunnen doen.
Ik heb al voor gesteld gewoon een nieuwe te sturen komt die oude dan boven water dan stuur ik die wel terug.
Lijkt mij wel zo redelijk, maarja hun vinden van niet.

Dus dat begint al lekker.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

quote:
mrfatmen schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:09:

Wanadoo is van mening dat ik er eerst maar bepaalt moet worden waar mijn livebox is gebleven voor ze iets kunnen doen.
Ik heb al voor gesteld gewoon een nieuwe te sturen komt die oude dan boven water dan stuur ik die wel terug.

je geeft hiervoor dus wanadoo de schuld? zo komt het bij mij over tenminste.
gewoon een oud dsl modem gebuiken tot dat het opgelost is.

• mvds
  • Laatst online: 21:20

mvds

Oud, is het nieuwe hip!

quote:
mrfatmen schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:09:

TNT != TPG :)

En als ie niet aan jou uitgereikt is, zal het wel aan een huisgenoot zijn, of iemand bij de buren ofzo.

- Leeg -

• Lizard

Lizard

quote:
The big J schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:54:
[...]

Tenzij je verhuist of Wanadoo grote veranderingen aan het netwerk doet, blijf je dit ip houden.
Het is een statisch ip adres wat op basis van DHCP wordt uitgegeven.

• mrfatmen

mrfatmen

De goede oude tijd

quote:
obsidian schreef op donderdag 13 april 2006 @ 20:19:
[...]

TNT != TPG :)

En als ie niet aan jou uitgereikt is, zal het wel aan een huisgenoot zijn, of iemand bij de buren ofzo.

TPG is overgenomen door TNT.

Modem is niet uitgereikt aan buren, en ik woon alleen.
Tevens ben ik van mening dat wanadoo alleen al in het kader van klanttevredenheid een nieuwe livebox kunnen sturen.
En als die andere boven water komt dan stuur ik die weer netjes retour.

Ik heb hun dit netjes voorgesteld alleen is dit geen oplossing.
Ik vind dat geen klanten binding.

• Martijn
quote:
mrfatmen schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:54:
[...]
Ik vind dat geen klanten binding.

En ik vind dat je niet meteen zo moet zeuren... :O

Tuurlijk stuurt Wanadoo niet instant een nieuw modem op, kan iedereen wel doen zo... :? Vraag eerst eens een aantal huizen links en rechts naast je... En anders TPG eens bellen??

• gijs_schouten895
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-06-2006
hallo allemaal,

sinds de oplevering van mijn wanadoo verbinding (2 weken geleden) heb ik problemen. Heb feitelijk nog geen verbinding gehad op enkele uurtjes na..

Nu gaf de helpdesk als tip om een livebox van vrienden/buren te proberen om uit te sluiten dat het aan het livebox ligt...

probleem is dat ik niemand hier in de buurt ken die zo'n ding heeft...

dus bij deze een oproep:

woon je in haarlem?
heb je een livebox?
wil je een medetweakert een handje helpen??

mail me dan even op gijs_schouten @ hotmail.com
(even de spaces eruit halen natuurlijk)

alvast enorm bedankt!
gijs

edit: ik las hier ergens in dit topic iemand zeggen dat je ook een oude modem kan gebruiken? betekent dit dat als ik mijn ADSL1 modem aansluit met de juiste instellingen die gewoon zou moeten werken met die 20mbit family?

gijs_schouten895 wijzigde deze reactie 14-04-2006 14:06 (16%)

amdxp1800+ A7V333 256mb 40gig

• Lizard

Lizard

quote:
gijs_schouten schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:49:
[...]
edit: ik las hier ergens in dit topic iemand zeggen dat je ook een oude modem kan gebruiken? betekent dit dat als ik mijn ADSL1 modem aansluit met de juiste instellingen die gewoon zou moeten werken met die 20mbit family?
Klopt maar natuurlijk wel met max. ADSL1 snelheden.

• Branden
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn livebox spul binnen gekregen. Cd-rom waarop de wanadoo instalatie op stond was kappot. Dus heb ik de instellingen maar met de hand gedaan. Gewoon DNS adres ingevoerd en klaar is kees.

alleen heb ik nu ff twee vragen. Moet ik niet ergens nog mijn wanadoo gebruikersnaam en wachtwoord invoeren? internet werkt nu gewoon maar ik heb nergens mijn gegevens ingevoerd.

Also, bij het status scherm van de livebox zie ik dat er bij downstream: 19324 Kb staat aangegeven. Ik woon in Leusden en de centrale ligt hier nog geen 500 meter vandaan. Volgens de wanadoo site waar je een indicatie kunt krijgen van je snelheid aan de hand van je postcode stond dat ik snelheden tussen 15-20mbit kon verwachten.

Echter, ik kom via speedtest niet boven de 5400kbps (ca. 650kB/s).

Bedankt.

• Lizard

Lizard

Gebruikersnaam/wachtwoord heb je alleen voor de e-mail / online factuur nodig.
Welke speedtest die van bbned? TCP optimizer al gebruikt? geen brak 10 mbit kaartje in je pc?
Dit is al vaak genoeg langsgekomen...

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

quote:
Branden schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:08:

Echter, ik kom via speedtest niet boven de 5400kbps (ca. 650kB/s).

Bedankt.

daar is je probleem. probeer speedtest.nl niet!!!! niemand komt hoger dan 1000 KB/s |:(

probeer:

speedtest.bbned.nl (100 MB bestand downloaden)
speedtest.quicknet.nl (100 MB bestand downloaden)

vr6-only wijzigde deze reactie 14-04-2006 15:29 (4%)

• gijs_schouten895
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-06-2006
quote:
Lizard schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:58:
[...]

Klopt maar natuurlijk wel met max. ADSL1 snelheden.

Dat is interessant! kan ik in ieder geval controleren of het aan de livebox of aan de lijn ligt...
moet ik nog een bepaalde procedure volgen om het modem om te wisselen? tijd wachten o.i.d. in verband met ander mac-adres?

amdxp1800+ A7V333 256mb 40gig

• Lizard

Lizard

quote:
gijs_schouten schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:05:
[...]

Dat is interessant! kan ik in ieder geval controleren of het aan de livebox of aan de lijn ligt...
moet ik nog een bepaalde procedure volgen om het modem om te wisselen? tijd wachten o.i.d. in verband met ander mac-adres?
Voor zover ik weet niet. Ik had mijn Zyxel ook eerst aangesloten omdat de livebox vertraagd was. Toen de livebox binnen was, verwisseld en meteen weer online.

• Branden
  • Niet online
Via speedtestbbned.nl haal ik inderdaad gewoon 12 - 15mbit, rond de 1.5MB/s nu.

yay :P

Kan iemand mij ook misschien vertellen hoe je DMZ met de livebox kunt instellen, ik kwam het nergens tegen in de schermen.

Branden wijzigde deze reactie 15-04-2006 00:44 (45%)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

quote:
Branden schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:40:
Via speedtestbbned.nl haal ik inderdaad gewoon 12 - 15mbit, rond de 1.5MB/s nu.

yay :P

Kan iemand mij ook misschien vertellen hoe je DMZ met de livebox kunt instellen, ik kwam het nergens tegen in de schermen.
lees de starttopic is

• good4u
  • Laatst online: 26-08 11:47
28 Maart Family zonder telefoon aangevraagd en 13 maart omgezet van Quicknet naar Wanadoo.
Was bang vanwege de 13e, maar alles probleemloos gegaan en werkt prima:)
Momenteel heb ik mijn PC op de rode poort van de livebox aangesloten en een elcheapo Edimax wifirouter op de gele voor 2 andere PC's....Works like a charme!!!
Dit weekend toch nog even proberen of ik mijn Speedtouch 546 aan de gang krijg omdat ik begrepen heb dat de gele poort eigelijk een andere toepassing heeft/krijgt.

• Branden
  • Niet online
quote:
Ik lees nergens iets over DMZ in de starttopic? :?

• fransje75
  • Laatst online: 09-05 15:27
Heeft iemand ervaring met de linksys WRT54GX4 in combinatie met wanadoo ipv de livebox ?

Fransje

• objectief2
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:36
quote:
fransje75 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:43:
Heeft iemand ervaring met de linksys WRT54GX4 in combinatie met wanadoo ipv de livebox ?

Niet specifiek met de GX4, wel met de WRT. En ik vermoed dat je deze op de volgende manier gewoon kunt gebruiken:

* Kabel vanuit je LB in een vrije ethernetpoort stoppen, dus niet in de WAN-poort
* De Linksys een apart IP-adres geven: bijv. 192.168.1.15 of 192.168.1.16 etc

Als je dit voor elkaar krijgt op de GX4 werkt het vast ;)

• fransje75
Ik wil de livebox niet meer gebruiken. De GX4 is ook een adsl 2 modem. Dus ik hoop dan de livebox niet meer te gebruiken. Wat je hieronder beschreef heb ik nu al met mijn wrt54GX.
quote:
objectief2 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:59:
[...]

Niet specifiek met de GX4, wel met de WRT. En ik vermoed dat je deze op de volgende manier gewoon kunt gebruiken:

* Kabel vanuit je LB in een vrije ethernetpoort stoppen, dus niet in de WAN-poort
* De Linksys een apart IP-adres geven: bijv. 192.168.1.15 of 192.168.1.16 etc

Als je dit voor elkaar krijgt op de GX4 werkt het vast ;)

Fransje

• StevenK
  • Laatst online: 00:48
quote:
fransje75 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:
Ik wil de livebox niet meer gebruiken. De GX4 is ook een adsl 2 modem.
Wat gebeurt als je het ding eraan prikt en de instellingen uit de startpost overneemt ?

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• fransje75
Ik heb het aparaat nog niet. Ik wil eerst zeker weten dat het werkt voordat ik het koop
quote:
StevenK schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:29:
[...]

Wat gebeurt als je het ding eraan prikt en de instellingen uit de startpost overneemt ?

Fransje

• Mili
  • Laatst online: 09-06 02:31
quote:
gijs_schouten schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:49:

Nu gaf de helpdesk als tip om een livebox van vrienden/buren te proberen om uit te sluiten dat het aan het livebox ligt...

dit is een berichtje van een ander forum waar ik ook actief ook deze persoon heeft problemen met zijn livebox
@Mili
Heb nog ff gevraagd of ik em bij de buren kan checken maar dat kan niet i.v.m. mac adres.
Wordt vervolgd

??
welke medewerker van de helpdesk heeft gelijk :P

quote:
fransje75 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:22:
Ik heb het aparaat nog niet. Ik wil eerst zeker weten dat het werkt voordat ik het koop
[...]

ik heb zelf ook eem linksys modem/router ineen
het is wel niet de WRT54GX4(die was het toch)
maar bij mij werkt het wel redelijk
ik heb 5 dagen lang goed internet
alleen dit komt door of wanadoo of het modem daar ben ik nog niet helemaal uit
maar ik heb het te druk met school om naar de winkel te gaan om het te vragen

Mili wijzigde deze reactie 15-04-2006 15:44 (33%)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Tablets Mobiele netwerken Gamecontrollers Smartphones Apple Sony Microsoft Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013