Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
NDF82 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:41:
[...]

2650 euro en 6 jaar ervaring is dus niet boven marktconform, eerder beneden zou ik zeggen.
Dat soort uitspraken kun je niet doen zonder de volledige situatie te kennen.

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Snelle motors lopen stuk.
Reg. datum: 14 oktober 1999

Hier mijn bijdrage sinds ik 2 maanden geleden ergens anders ben beginnen.

Leeftijd: 25
Basis Opleiding: Afgebroken MBO
Verdere opleidingen: Geen, was bezig met MCP/MCDST (vorige werkgever) maar volgende maand MCSE 2003 + exchange
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Niet van belang, groot internationaal bedrijf.
Huidige functie: System Engineer ( allround in alle software (van AD tot citrix/exchange/etc. etc binnen dit bedrijf )
Laptop: Als ik wil kan dat
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen CAO (heeft voordelen) , opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten, goede CZ regeling , extra door betaling bij arbeids ongeschikt
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto + 8%): ¤3066,-
Jaarsalaris (bruto) = ¤40.000

Komt nog bij dat ik 1x in de zoveel weken standby dienst heb, dat betaald leuk + luxe auto dan.

Voor mijn leeftijd + opleiding netjes. Ervaring is er en dat is wat ze hier wilde. Nu op hun kosten opleiding halen. Heb overigens vast contract.

Capo wijzigde dit bericht 28-04-2006 14:49 (8%)

Bezig met ICND1 Done, ICND2 Done, SND Done , SNRS,SNPA,CANAC,IPS.

Reg. datum: 28 april 2006

quote:
The_Eagle schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:35:
[...]

Damn you :P Klinkt als het carrierepad dat ik voor mezelf uitgestippeld had een jaar of 4 / 5 terug. Helaas studeerde ik in feb. 2002 af en was toen "the big dip", dus zit ik nu in de ERP. Maar het is nooit te laat voor een carrieremove ;)

Tja, ik kan alleen maar zeggen: grijp de kansen als die zich voordoen! Dat heb ik ook gedaan. Maar ik ben nooit beroerd geweest "met m'n voeten in de modder te staan". Op zich doet zich weer een mooie kans voor: doorgroeien naar security architect (en dan vooral businessvisie ontwikkelen en bezig houden met compliancy, audit, control etc.). Maar ik vind het nog te vroeg: ik heb het veel te veel naar m'n zin.

Ik ben van mening dat je zelf de grootste factor bent in je carriere: je kunt schelden op je werkgever als je niet verder komt (of het niet naar de zin hebt), maar met een beetje zelfvertrouwen en wat geluk (en dat komt vaker voor dan je denkt!) moet je je kansen grijpen.

Overigens heb ik hier gepost omdat ik ook ooit als ontwikkelaar/ontwerper ben "begonnen". Met een salaris van 3600 gulden (grote telecomleverancier). Maar als je wilt, kun je prima hogerop komen.

quote:
Capo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:49:
Hier mijn bijdrage sinds ik 2 maanden geleden ergens anders ben beginnen.

Leeftijd: 25
Basis Opleiding: Afgebroken MBO
Verdere opleidingen: Geen, was bezig met MCP/MCDST (vorige werkgever) maar volgende maand MCSE 2003 + exchange
Werkgever: Niet van belang, groot internationaal bedrijf.
Huidige functie: System Engineer ( allround in alle software (van AD tot citrix/exchange/etc. etc binnen dit bedrijf )
Laptop: Als ik wil kan dat
Vakantiegeld: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen CAO (heeft voordelen) , opleidingsplan, fietsplan, vergoeding internetkosten, goede CZ regeling , extra door betaling bij arbeids ongeschikt
Maand salaris(bruto + 8%): ¤3066,-
Jaarsalaris (bruto) = ¤40.000

Komt nog bij dat ik 1x in de zoveel weken standby dienst heb, dat betaald leuk + luxe auto dan.

Voor mijn leeftijd + opleiding netjes. Ervaring is er en dat is wat ze hier wilde. Nu op hun kosten opleiding halen. Heb overigens vast contract.
No offence, maar jij mag echt je handen dichtknijpen, want imo is dat echt (veel) teveel. :X
quote:
MaZo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:35:
[...]
No offence, maar jij mag echt je handen dichtknijpen, want imo is dat echt (veel) teveel. :X
Sinds wanneer kan jij oordelen over een beloning naar gedane arbeid? Je bent een profeet die naar een diploma kijkt? ;)

Disruption by Design, by any means necessary

Reg. datum: 26 februari 2004

quote:
MaZo schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:35:
[...]
Beetje kortaf om te zeggen idd, er staat alleen z'n functie en opleiding duidelijk. Je hebt geen idee (ik ook niet hoor) wat ie er allemaal voor doet. Eerst ff aan ze chef vragen volgende keer ;)

Mr.S wijzigde dit bericht 28-04-2006 15:52 (4%)

Ja ok, kan zijn dat ie zich omhoog gewerkt heeft en daar een hoop kennis heeft vergaard natuurlijk, want qua opleiding, certificering en aantal jaren werkervaring zou hij waarschijnlijk niet eens boven 2000 uitkomen.

Indien het eerste, mijn excuus voor het kort door de bocht antwoord. Zo niet, LUCKY BASTARD! :)

MaZo wijzigde dit bericht 28-04-2006 16:10 (26%)

Ipv dat je nou blij voor me bent ;) ( zie je edit : no worries man ;) moet er ook veel voor doen )

Werk nog steeds bij zelfde bedrijf maar doorgroei. Vorige functie verdiende ik bij 2100 en kon ik 4uur werken 4 uur studeren/neus peuteren. (daar begon ik met 1450 ;) , daarvoor detachering)

Amerikaans bedrijf. Hard werken. Word veel van je verwacht. Kan altijd wel gebeld worden of ik ff naar storing kan kijken etc. 8u standaard kan altijd 10/12u worden. (het is vrijdag , ff gotten vandaag tussen wat server dingen door, volgende week standby en dan 60u werken minimaal en weinig nachtrust)

AD , Citrix, Exchange, bezig met SMS , backup, veel software die bedrijf gerelateerd is. Ben nog lerende met alles maar ik los ieder probleem op hoe dan ook met of zonder hulp.

Over 5 jaar is in het bedrijf waar ik nu zit mijn salaris verdubbeld mits ik maar hard werk , doorzet en studeer. (dat houden we ons voor, het kan weldegelijk maar toch)

Welcome in a part of the American dream ......................... sociaal leven , kan ik dat ergens downloaden ?

Het is dus maar wat je er voor over hebt, genoeg die niet zouden willen ruilen.

Ik moet dit wel want ik heb niks, moet leren, kennis vergaren, studeren en groeien. Kan hier voorlopig ook niet weg. Maar als ik hier weg kan weet ik (niet arrogant bedoeld) dat ik overal terecht kan.

Capo wijzigde dit bericht 28-04-2006 16:26 (20%)

He who laughs, lasts.

Er zijn genoeg detacheerders waar je ook alle tijd krijgt om te leren. Verdien je in het begin iets minder, maar wel weer mobiliteitsbijdrage. En daarnaast meer ruimte voor sociaal leven?

BooBs for BraiNs

wat ik me afvraag bij het lezen is wat je in nederland ongeveer overhoud per 100¤ bruto.

In belgie mag je ongeveer rekenen dat je per 100¤bruto er nog een 50-tal van overhoudt... hoe zit het daar ?

Yo momma's so fat, Dr. Martens had to kill 3 cows just to make her a pair of shoes.

No time for love, doctor Jones

quote:
HIGHGuY schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:46:
wat ik me afvraag bij het lezen is wat je in nederland ongeveer overhoud per 100¤ bruto.

In belgie mag je ongeveer rekenen dat je per 100¤bruto er nog een 50-tal van overhoudt... hoe zit het daar ?
Gaat denk ik meestal zo'n 30-35% af. Ik houd van mijn 1850 euro bruto 1400 netto over (~25% eraf), maar dat is omdat ik relatief weinig verdien. Alles wat ik meer verdien gaat geloof ik 35-40% af. De groot verdieners zullen zo'n 40-45% over het totaal betalen denk ik? De hoogste schijf is dacht ik 52%, maar dat betaal je dus niet over het geheel. Maar het is lastig te zeggen, veel mensen hebben hypotheek aftrek etc, dus dan betaal je weer minder. (ohja, plus dat ik natuurlijk wel nog ziektekosten verzekeringen zelf moet betalen nu, dat meegerekend gaat er iets meer af)

Zoijar wijzigde dit bericht 29-04-2006 14:26 (9%)

Ik heb deze week gehoord dat ik per 1 juni een andere baan heb! \o/
Aangezien ik best wel wat gehad heb aan dit topic om me voor te bereiden op de salarisonderhandeling (eng hoor...), post ik hierbij ook mijn gegevens.

Leeftijd: 26
Opleiding: Bedrijfswetenschappen (WO)
Werkervaring: 1 jaar directiesecretaresse, 1 jaar expertisemedewerker DIV

Momenteel nog even:
Werkgever: gedetacheerd bij een grote gemeente
Huidige functie: expertisemedewerker Documentaire InformatieVoorziening (post registratie & archiveren, projectmedewerker bij digitalisering van archief, voortrekkersrol bij cultuurverandering)
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: basisopleiding DIV, als stoomcursus t.b.v. de functie (HBO-niveau, duurt een half jaar)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): minimum loon (!), aangezien ze m'n opleiding betaalden (=iets meer dan 1200,- bruto).
Na 2000 uur declareerbare uren gemaakt te hebben, zou ik bij de gemeente in dienst kunnen treden voor normaal loon (schaal 7 a 8, rond de 2100 - 2300 bruto). Maar aangezien de gemeentecultuur me zwaar is tegengevallen, ben ik iets anders gaan zoeken. Normaal gesproken had ik de studieschuld terug moeten betalen omdat ik de 2000 uur niet volgemaakt heb, maar het hoeft nu gelukkig niet omdat ik nog maar weinig uren hoefde en niet bij een concurrent ga werken.

Per 1 juni:
Werkgever: een internetbedrijf van 40 man
functie: projectleider zoekmachine optimalisatie (websites van klanten hoger in de rankings laten komen)
Laptop: nee
Vakantiedagen: 22
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee. Ze zijn de laatste tijd erg snel gegroeid en nu gaan ze denken over het beter regelen van de arbeidsvoorwaarden zoals pensioen en meer vakantiedagen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren.
Maand salaris(bruto): 2200,- en als mijn contract na een half jaar verlengd wordt, gaat het naar een kleine 2400,-.
Ik vond de salarisonderhandeling echt heel moeilijk, maar ben blij dat ik het gedaan heb. In het conceptcontract dat ze me stuurden, hadden ze een bedrag van zo'n 1960,- gezet. Nou, toen ik als directiesecretaresse werkte verdiende ik nog enkele tientjes meer, bij een werkweek van 36 uur, dus daar wilde ik hoe dan ook niet mee akkoord gaan. Ik ben begonnen met 2600,- te vragen en ze gingen al direct omhoog naar 2200,-. Vervolgens heb ik nog een beetje doorgezeurd en toen boden ze die clausule aan om na een half jaar het bedrag te verhogen tot het maximum periodiek in die schaal.
Volgens mij mag ik zeker niet ontevreden zijn :) Het is sowieso fijn om niet meer het gevoel te hebben dat er van je geprofiteerd wordt door een detacheerder...

quote:
Wirf schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:30:
[...]
Even een beetje offtopic, maar ik ben wel erg benieuwd naar wat jouw ervaringen zijn met het plaatsen van je CV op monsterboard. Hoe zijn de reacties bijvoorbeeld? Krijg je veel relevante reacties, of alleen maar van die bureautjes die ingehuurd zijn door bedrijf X uit schubbekutteveen voor een schoonmaakster?
Ik dacht eerst dat ik als hoogopgeleide veel meer aan Intermediair.nl zou hebben, maar Monsterboard blijkt het beste te werken. Toen ik in 2003 afstudeerde was het een drama om werk te vinden en als je via jobsites reageerde, was je één van de 200 sollicitanten ofzo. Maar nu de markt weer aan is getrokken, word ik inderdaad via Monsterboard door bedrijven gemaild. Zowel door werving & selectiebureaus als door werkgevers. Vaak zijn het standaardmailtjes die ze naar honderden mensen tegelijk sturen, maar als het ook maar enigszins gepersonaliseerd lijkt, is het zeker de moeite waard om erop te reageren.

© 2008 Millennyum  |  Sitemap  |   Privacy statement

Reg. datum: 14 januari 2000

Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Maar ik zag een paar aspecten die bij mij wel alarmbellen zouden doen rinkelen:
quote:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee. Ze zijn de laatste tijd erg snel gegroeid en nu gaan ze denken over het beter regelen van de arbeidsvoorwaarden zoals pensioen en meer vakantiedagen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren.

Daar koop je dus niks voor. Staat het vast gelegd?

Verder noemde je een salarisverhoging naar het maximum van de schaal. Heeft dat bedrijf dan zelf schalen opgesteld? Ik dacht dat dat voor dergelijke kleine ondernemingen vrij ongebruikelijk is? Of vallen ze onder een grotere CAO?

Waarschijnlijk een beetje offtopic, maartoch is het te klein voor een nieuw topic denk ik.

Ik werk nu ongeveer 1.5 - 2 jaar parttime een aantal uren in de week bij een bedrijf, ben dit jaar afgestudeerd en het is de bedoeling dit jaar nog fulltime aan de bak te komen. Maar kunnen die 1.5 jaar hierbij als werkervaringsjaren gezien worden of zou het niet meer dan mooi meegenomen zijn voor je werkgever ?
Ik kan me voorstellen dat iemand met 1.5 jaar fulltime werk meer werkervaring heeft dan iemand die maar een aantal uur in de week dat doet gedurende die tijd :)

quote:
Helsie schreef op zondag 30 april 2006 @ 01:17:
Gefeliciteerd met de nieuwe baan!
Thnx :)
quote:
Maar ik zag een paar aspecten die bij mij wel alarmbellen zouden doen rinkelen:
[...]
Daar koop je dus niks voor. Staat het vast gelegd?
Nee, dat staat niet vastgelegd. Maar tijdens de sollicitatiegesprekken kwam al aan bod dat ze hier mee bezig zijn, dus het was geen zoethoudertje als inzet voor de salarisonderhandeling. Volgens de directeur hadden al meerdere mensen geklaagd over het kleine aantal vakantiedagen :)
quote:
Verder noemde je een salarisverhoging naar het maximum van de schaal. Heeft dat bedrijf dan zelf schalen opgesteld? Ik dacht dat dat voor dergelijke kleine ondernemingen vrij ongebruikelijk is? Of vallen ze onder een grotere CAO?

Ze hebben geen CAO, maar ik heb van hen wel een excelsheet gehad met daarin hun salarisschalen. Dus daar werken ze blijkbaar wel mee.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt... als je een functie van een bepaalde schaal hebt, is het dan onmogelijk om - zonder de functie opnieuw te moeten laten waarderen - naar een hogere schaal te gaan?

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
quote:
Millennyum schreef op zondag 30 april 2006 @ 08:51:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt... als je een functie van een bepaalde schaal hebt, is het dan onmogelijk om - zonder de functie opnieuw te moeten laten waarderen - naar een hogere schaal te gaan?
In dat geval wordt niet de functie gewaardeerd maar de persoon. Een schaalovergang is een promotie naar een zwaardere functie. Over het algemeen kun je beter laag in een hogere schaal zitten dan hoog in een lagere schaal ook al is het salaris gelijk. Binnen een schaal groei je over het algemeen makkelijker dan een promotie naar een andere schaal.

quote:
guidob schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:11:
Er zijn genoeg detacheerders waar je ook alle tijd krijgt om te leren. Verdien je in het begin iets minder, maar wel weer mobiliteitsbijdrage. En daarnaast meer ruimte voor sociaal leven?

Is ook zo, maar waar ik nu zit is nogal gigantisch groot en daardoor erg interresant en leerzaam ( alleen in nederland al 1200 servers, dan nog 15 landen, per land een 6000 a 8000 gebruikers )

Sociaal leven komt wel weer, ff wennen, tijd leren plannen, kan nog regelmatig sporten (niet zoveel als k zou willen maarja) dus het is prima, in de weekenden vriendin en vrienden.

Leeftijd: 29
Opleiding: VWO, propedeuse TU, MCSE, CCEA, CCNA.
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: (Technisch) projectleider/adviseur
Laptop: Nog wel, maar binnenkort niet meer
Vakantiedagen: 26
GSM: Nee
Auto: Nee. Wel vergoeding van ¤0,19/km. OV (2e klas) volledig vergoed.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget (officieel ¤120/mnd, praktisch gezien veel meer), veel (interne) opleidingen/workshops, leuke uitjes/etentjes/borrels.
Maand salaris (bruto): ¤ 2700

Ben ik best tevreden mee. Met laag salaris begonnen (¤ 1500), maar laatste jaren telkens 10-15% loonsverhoging gehad (flinke groei doorgemaakt qua functie/verantwoordelijkheden).

Leeftijd: 29
Opleiding: WO Kunstmatige Intelligentie
Werkervaring: 3 jaar eigen B.V. + 3 jaar huidige werkgever
Werkgever: Klein I.T. ontwikkelhuis
Huidige functie: Consultant/Projectleider/JAVA Ontwikkelaar
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 24 of 26, weet niet precies
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
GSM: Nee
Auto: Ja (614/maand, incl europese brandstofpas, ook voor prive)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige ziektekostenvergoeding, pensioenregeling, 75,-/maand onkostenvergoeding
Maand salaris(bruto): 2750,-

DaCoTa wijzigde dit bericht 02-05-2006 10:36 (7%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

laten we anders on topic blijven :)

edit:
Mjah deze opmerking slaat ook nergens meer op als er replies verwijderd worden :P

Millennyum wijzigde dit bericht 05-05-2006 14:58 (61%)

Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Technische Informatica (net afgestudeerd 8) )
Werkervaring: Geen (1 jaar stage / afstuderen)
Werkgever: Klein IT bedrijf gericht op de financiele sector
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 24 + 7 adv
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd voor tijd m.b.t. overuren, collectieve zorgverzekering, ¤ 50 vaste onkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): ¤ 2.200

Ik heb geen enkel idee of dit een beetje marktconform is? Heb het topic wel gelezen en loonwijzer.nl gechecked maar ik kom heel veel verschillende bedragen tegen... anybody?

Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139

Reg. datum: 26 februari 2006

quote:
Rockster schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 13:23:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Technische Informatica (net afgestudeerd 8) )
Werkervaring: Geen (1 jaar stage / afstuderen)
Werkgever: Klein IT bedrijf gericht op de financiele sector
Huidige functie: Software engineer
Vakantiedagen: 24 + 7 adv
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tijd voor tijd m.b.t. overuren, collectieve zorgverzekering, ¤ 50 vaste onkosten vergoeding
Maand salaris(bruto): ¤ 2.200

Ik heb geen enkel idee of dit een beetje marktconform is? Heb het topic wel gelezen en loonwijzer.nl gechecked maar ik kom heel veel verschillende bedragen tegen... anybody?
Heel goed zelfs.

American Express' got a hit man lookin' for me.

quote:

Mooi, dan onderteken ik het contract zometeen even ;)

Voor mij was het salaris eerlijk gezegd niet zo heel erg van belang (uiteraard wel gekeken of ik hiervan kon leven, maar dat is niet zo'n probleem). Wat mij voornamelijk motiveerde om daar te solliciteren was het feit dat het erg dichtbij mijn huis is (900 meter), SUN opleidingen kan volgen binnen het bedrijf, en dat het een klein clubje is (17 man) met erg grote klanten :)

Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139

Heel goed is overdreven, maar voor een starter van 22 jaar oud is dit een prima binnenkomer. Als het bedrijf en de functie je aanspreekt, zou ik zeker tekenen als ik jou was.
quote:
MaZo schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:30:
Heel goed is overdreven, maar voor een starter van 22 jaar oud is dit een prima binnenkomer. Als het bedrijf en de functie je aanspreekt, zou ik zeker tekenen als ik jou was.
Voor iemand van 22, en weinig ervaring is dit zeer goed te noemen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws