Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Nieuw TopicHoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.quote:Floris schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:21:
[...]
Zoals CycloneX al zegt: op een 36-urige werkweek, dan kom je nogal een hapje beter uit
Auto die ik kan rijden voor dat budget... Euhm: Lexus IS220/Cadillac BLS/Alfa 159/BMW 320d/VW Passat/Merc C-klasse/Peug 407/etc. Ik ben er echt nog niet uit wat het worden gaat, misschien wel een dikke Audi A3, misschien wel een Lexus of zelfs een BMW 120d full-options... Ik heb nog een maand of 6 om dat te bedenken
Precies.... met deze verhouding hou je weinig netto salaris over met die bijtelling op zo'n dikke leasebak. Ik neem even voor het gemak aan dat je meer dan 500km prive gaat cruisenquote:Il Ljama schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:02:
[...]
Hoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.
4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester van behoorlijk complexe produkten (mainframe/iseries/unix software converteren naar mooie web/windows toepassingen)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2230
Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.
Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij.quote:FunkyTrip schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:20:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Maand salaris(bruto): 2230
Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.
Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Autodealer
Huidige functie: Applicatiebeheerder/ Systeembeheerder
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 38
Maand salaris(bruto): 2780
Jaarcontract tot 1/9, die ik niet ga verlengen.
Ben van plan om zelf een zaak op te starten, ben druk bezig met de voorbereidingen.
Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.
Kan iemand mij vertellen wat ik hier netto ongeveer aan over zal houden?
Zou dus gokken op 1700-1750 euro netto wat er overblijft, niet slecht voor een 24-jarige lijkt me.
Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
Disruption by Design, by any means necessary
hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad!quote:Christoph schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:50:
Ik hou op 2600 euro 1650 over ongeveer. Dus inderdaad zal je rond de 1700/1750 uitkomen.
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etcquote:Chaoss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:33:
[...]
hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad!)
Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0%quote:Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etc
Dan vraag ik me af welke sector dat is. En zit en dan zoveel verschil in per sector?quote:Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etc
11,25% premie pensioenquote:Rukapul schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:57:
[...]
Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0%- 8%
quote:R-Adioactive schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:27:
22 jaar? Jij bent van uit Havo direct naar BI gegaan dus.
Wel goed salaris
Klaar op je 22ste met het HBO is toch niet bijzonder?
Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.
Simpel zat!
Haha, ze zien me al aankomen 3000 is wat sommige consultants hier niet eens verdienen (en die zitten de hele dag bij een klant te stressen en vaak ook 3 uur p/d in de auto). Nee, eerst inzetten op 2600 ofzo.quote:Blues schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:45:
[...]
Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij.
waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?
idd ben er al achter, zit 142,50 aaan woon-werk reiskosten vergoeding bij inquote:Courage schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:16:
Waarschijnlijk flinke netto onkostenvergoeding ofzo. Anders is dit verschil niet te verklaren...
Hela klasgenoot.quote:J0YR1D3R schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:53:
[...]
Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.
Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.
Naja wat voor auto weet ik niet maar reken niet op een Volvo S60 ofzoquote:MaZo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:09:
[...]
Hela klasgenoot.
Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.
Simpel zat!
Gordijnstok wijzigde dit bericht 26-04-2006 12:30 (5%)
Reg. datum: 22 april 2006
quote:Gordijnstok schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:29:
* Gordijnstok vindt die 1600 wel magertjes, die leaseauto is voor de werkgever ook prettig (taken buiten de deur, bezoek op locatie, etc.) en moet je zeker niet zien als een cadeautje.Verder mag je van die 1600 dus nog de bijtelling aftrekken, en eigen bijdrage indien je die hebt.
Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!
Ik vind dat je met 1600 plus lease-auto als starter van 21/22 jaar echt niet mag klagen.
Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.quote:LJ26 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:12:
[...]
Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!
Ja.
Reg. datum: 22 april 2006
quote:Lethalis schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:29:
[...]
Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.
Ja...ik ben dan ook benieuwd wat de aankomende onderhandelingen gaan opleveren.
Overigens vraag ik mij af tot hoeveel maanden werkervaring je nog starter genoemd wordt. Ik werk er nu 1 jaar en 8 maanden.
Ik heb wel een lease-auto al weet ik niet hoeveel ik daarvan als salaris moet beschouwen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.