Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Floor-is
AM Pricewatch / Moderator FG
Onmeunige fanboy or Grumpy

quote:
Cis schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:42:
[...]

22 vakantiedagen :/

Voor de rest ziet het er erg lekker uit :9
Wat voor een auto kun je rijden voor dat geld? :)

Zoals CycloneX al zegt: op een 36-urige werkweek, dan kom je nogal een hapje beter uit ;)

Auto die ik kan rijden voor dat budget... Euhm: Lexus IS220/Cadillac BLS/Alfa 159/BMW 320d/VW Passat/Merc C-klasse/Peug 407/etc. Ik ben er echt nog niet uit wat het worden gaat, misschien wel een dikke Audi A3, misschien wel een Lexus of zelfs een BMW 120d full-options... Ik heb nog een maand of 6 om dat te bedenken ;)

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

Spits ya in the face!
Reg. datum: 26 oktober 2002

quote:
Floris schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:21:
[...]

Zoals CycloneX al zegt: op een 36-urige werkweek, dan kom je nogal een hapje beter uit ;)

Auto die ik kan rijden voor dat budget... Euhm: Lexus IS220/Cadillac BLS/Alfa 159/BMW 320d/VW Passat/Merc C-klasse/Peug 407/etc. Ik ben er echt nog niet uit wat het worden gaat, misschien wel een dikke Audi A3, misschien wel een Lexus of zelfs een BMW 120d full-options... Ik heb nog een maand of 6 om dat te bedenken ;)
Hoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.
The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

quote:
Il Ljama schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:02:
[...]

Hoog leasebudget vergeleken met je salaris. Ik weet niet of dat bij je werkgever kan, maar ik zou iets kleiner gaan rijden en de rest uit laten betalen. Scheelt ook nog behoorlijk op je bijtelling.
Precies.... met deze verhouding hou je weinig netto salaris over met die bijtelling op zo'n dikke leasebak. Ik neem even voor het gemak aan dat je meer dan 500km prive gaat cruisen ;)

Ik zou inderdaad niet proberen een zo dik mogelijke auto binnen het leasebudget te scoren, maar ook even uitrekenen wat het netto kost om in die auto te rijden.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software tester van behoorlijk complexe produkten (mainframe/iseries/unix software converteren naar mooie web/windows toepassingen)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 2230

Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.

Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Blast-off for Kicksville!
Reg. datum: 08 februari 2000

quote:
FunkyTrip schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:20:
Leeftijd: 32
Opleiding: HBO Informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Maand salaris(bruto): 2230

Eigenlijk veel te weinig (al bijna 4 jaar geen salarisverhoging). Maar goed, het is dichtbij en vrij relaxte baan. Op de een of andere manier is elke andere baan die me leuk lijkt ver weg of ik moet als consultant elke dag 3 uur in de auto zitten. Nou nee.

Nou ja, binnenkort salarisronde en dan maar eens op een slimme manier proberen aan te pakken (ik vind 2600-2700 beter gewaardeerd voor wat ik ervoor doe)
Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij. :)

Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.

Melee Island TM

Leeftijd: 29 (nog een maand)
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Autodealer
Huidige functie: Applicatiebeheerder/ Systeembeheerder
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon
Werkweek: 38
Maand salaris(bruto): 2780

Jaarcontract tot 1/9, die ik niet ga verlengen.
Ben van plan om zelf een zaak op te starten, ben druk bezig met de voorbereidingen.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Reg. datum: 21 mei 2002

Nog heel even en dan zal ik rond de 2700 per maand zitten (na afronden studie).
Kan iemand mij vertellen wat ik hier netto ongeveer aan over zal houden?
Reg. datum: 12 juni 1999

Grofweg een derde gaat er af, hangt van diverse zaken af.

Zou dus gokken op 1700-1750 euro netto wat er overblijft, niet slecht voor een 24-jarige lijkt me.
Reg. datum: 06 februari 2000

Ik hou op 2600 euro 1650 over ongeveer. Dus inderdaad zal je rond de 1700/1750 uitkomen.

Disruption by Design, by any means necessary

www.audi-fan.nl

quote:
Christoph schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:50:
Ik hou op 2600 euro 1650 over ongeveer. Dus inderdaad zal je rond de 1700/1750 uitkomen.
hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad! (8> )

quote:
Chaoss schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:33:
[...]

hmmm vreemd van mijn loon, 2084,- wordt er maandelijks 1624,- op mijn rekening gestort (vandaag weer loon gehad! (8> )
Waarschijnlijk zit je in een andere sector met een ander contract etc etc :)

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]

Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0% :9 - 8% :/

I Wanna Be Kate

quote:
Christoph schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:51:
[...]

Dan vraag ik me af welke sector dat is. En zit en dan zoveel verschil in per sector?
The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

Waarschijnlijk flinke netto onkostenvergoeding ofzo. Anders is dit verschil niet te verklaren...

quote:
Rukapul schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:57:
[...]

Met name de pensioenpremie kan een groot verschil uitmaken: 0% :9 - 8% :/
11,25% premie pensioen ;(

quote:
R-Adioactive schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:27:
22 jaar? Jij bent van uit Havo direct naar BI gegaan dus.

Wel goed salaris :)

Klaar op je 22ste met het HBO is toch niet bijzonder? :) Of ligt dat nou aan mij.. Ik krijg ook heel vaak te horen als ik zeg dat ik 21 ben en bijna klaar ben met mijn HBO studie dat ik vroeg/snel ben. Terwijl ik hiervoor zelfs VWO gedaan heb en dus eigenlijk een jaar "te lang" erover doe in vergelijking met het reguliere traject. Als ik klaar ben ben ik ook net 22, had dus zelfs 21 kunnen zijn met een havo vooropleiding.

Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.

Simpel zat!

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Blues schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:45:
[...]

Gezien je leeftijd, opleiding, werkervaring (ik ga ervanuit dat het relevante werkervaring is) en het feit dat je al vier jaar geen verhoging hebt gekregen zou ik niet onder de 3000 inzetten. Dat het lekker dichtbij is en dat je het werk leuk vind is geen argument voor je werkgever om een lager salaris te bieden, lijkt mij. :)
Haha, ze zien me al aankomen 3000 is wat sommige consultants hier niet eens verdienen (en die zitten de hele dag bij een klant te stressen en vaak ook 3 uur p/d in de auto). Nee, eerst inzetten op 2600 ofzo.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

www.audi-fan.nl

quote:
Courage schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:16:
Waarschijnlijk flinke netto onkostenvergoeding ofzo. Anders is dit verschil niet te verklaren...
idd ben er al achter, zit 142,50 aaan woon-werk reiskosten vergoeding bij in 8)7
Reg. datum: 21 mei 2002

quote:
J0YR1D3R schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:53:
[...]
Overigens, had afgelopen week een sollicitatie gesprek voor een traineeship waarbij 1600 per maand + een leaseauto werd aangeboden. Ben 21, bijna afgestudeerd HBO Informatica student en heb 2x een half jaar "werkervaring" door middel van stages. Is dat een beetje een redelijk bedrag gezien mijn leeftijd/ervaring? Een auto is leuk natuurlijk maar op zich is een reiskostenvergoeding wmb ook prima eigenlijk.
Hela klasgenoot. :)

Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.
quote:
MaZo schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:09:
[...]
Hela klasgenoot. :)
Op zich is dat wel ok. Je moet ongeveer uitgaan van rond de 2000, maar 1600 + leaseauto (wat voor categorie auto, en is dat incl. tankpas?) is ook voldoende voor een starter.
Naja wat voor auto weet ik niet maar reken niet op een Volvo S60 ofzo :+ Denk eerder in de categorie Polo/Clio/iets kleins. Tankpas weet ik ook niet, heb het er verder niet over gehad omdat ik er niet op in ga verder op dit moment. Vond het op zich zelf ook wel redelijk ok, scheelt denk dat die auto erbij zit. Zonder kom je eerder uit op 1900 ongeveer denk, had het er ook ff met mister Buma :P over. Probleem is dat een tankpas en leaseauto de reistijd van het traject Hoofddorp - Dordrecht niet echt verkort :X Anders was ik er wel eerder op ingegaan.

Simpel zat!

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

* Gordijnstok vindt die 1600 wel magertjes, die leaseauto is voor de werkgever ook prettig (taken buiten de deur, bezoek op locatie, etc.) en moet je zeker niet zien als een cadeautje.Verder mag je van die 1600 dus nog de bijtelling aftrekken, en eigen bijdrage indien je die hebt.

Gordijnstok wijzigde dit bericht 26-04-2006 12:30 (5%)

Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Gordijnstok schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:29:
* Gordijnstok vindt die 1600 wel magertjes, die leaseauto is voor de werkgever ook prettig (taken buiten de deur, bezoek op locatie, etc.) en moet je zeker niet zien als een cadeautje.Verder mag je van die 1600 dus nog de bijtelling aftrekken, en eigen bijdrage indien je die hebt.

Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!
Ik vind dat je met 1600 plus lease-auto als starter van 21/22 jaar echt niet mag klagen.

Keep the soul!
Reg. datum: 06 april 2002

quote:
LJ26 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:12:
[...]
Als je het zo beredeneerd, dan verdien ik wel héél erg weinig op dit moment!
Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.

Ja.

Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Lethalis schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:29:
[...]

Dat is ook zo. 1500 bruto voor een HBO starter is heel laag.

Ja...ik ben dan ook benieuwd wat de aankomende onderhandelingen gaan opleveren.
Overigens vraag ik mij af tot hoeveel maanden werkervaring je nog starter genoemd wordt. Ik werk er nu 1 jaar en 8 maanden.

Ik heb wel een lease-auto al weet ik niet hoeveel ik daarvan als salaris moet beschouwen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: