dreeke schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:07:
Wat kan je met de opleiding Microsoft Certified Desktop Support Technician (MCDST) en IT Infrastructure Library (ITIL)
(korte opleiding)
Ik zit zo eens rond te kijken naar wat anders en dit wordt aangeboden icm een aansluitende baan. (helpdesk)
Gezien er in principe een overvloed aan ICT-ers rondhangt, vraag ik mij af wat deze kleine opleiding dan inhoudt, gezien je hem blijkbaar nodig hebt om op zo'n helpdesk aan de bak te komen.
Mijn probleem is dat ik alleen maar een MBO ICT Niveau 4 opleiding heb afgerond en ik heb het idee dat er weinig functies zijn waar je dan zo mee kan beginnen.
Ik heb wel wat netwerkervaring maar dat is voornamelijk met kleine netwerkjes en verder heb ik op dat gebied alleen maar CCNA.
Het enige pluspunt wat ik dan wel heb (vind ik persoonlijk) is dat ik bijna 5 jaar werkervaring heb, inclusief helpdesk, alleen is dat nooit mijn officiele werk geweest.
Ik weet wel uit ervaring dat ik klantgericht te werk kan gaan en een groot probleem oplossend vermogen heb, maar zie dat maar aan te tonen als het niet je functie geweest is.
Aangezien ik alleen maar gewerkt heb bij computerwinkels heb ik dus altijd een "all round" functie gehad, zeker de laatste paar jaar omdat die winkel gewoon zo klein is dat je elkaar al snel in de weg loopt. Samengevat, elke medewerker moet zoveel mogelijk kunnen.
Maargoed. Ik wil dus ook wel eens wat anders. Ik ben het verkoopgedoe meer dan zat dus ik wil de 'technische kant' op. Heeft het zin om op zo'n helpdesk te gaan werken, kan je dan hogerop komen aan de hand van je prestaties, of zit je gewoon de komende 10 jaar per definitie vastgeroest?
Het salaris boeit mij niet eens het meeste, wat ik nu heb is bijna minimumloon (verkoper cao), volgens mij verdient de gemiddelde plantsoenendienst medewerker nog meer.
Ik ben zeker wel bereid om bij te leren (graag zelfs) maar ik heb geen geld om zelf een opleiding te gaan doen aangezien ik op mezelf woon dus ik heb weinig over.
==
edit: even gegoogled naar wat die opleidingen inhouden, kort gezegd wat ik al kan maar geen certificaat voor heb.

Ik vraag me dan ook af of het wel nut heeft, maarja je moet toch een keer ergens beginnen.