Gathering of Tweakers

Quicksearch
Less is more!

Reind:

ik meen me te herrinneren dat jij de oude scratchamp ook, had (FS1.5) wat was de reden van de overstap naar de nieuwe versie??

You don't need eyes to see, you need vision

Oude scratch amp heb ik al een heeeeeeele poos geleden verkocht.

Eigenlijk wilde ik compleet over op cd's maar met een vinyl collectie die ik de laatste 10 jaar heb opgebouwd tot een 6000 stuks is het natuurlijk niet erg slim de draaitafels maar meteen de deur uit te schoppen, helemaal omdat ik mijn vinyl niet wil verkopen.

Nu kan ik dus EN mijn oude platen draaien EN de nieuwe releases die in MP3 zijn aangeschaft.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 09 mei 2004

quote:
Reind schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 03:59:
[...]
Ow en nog iets frapants.... kom ik net achter. Op mijn tijdcode platen zitten de labels verkeerd om. Op de 33rpm zijde staat dat ie 45 is en 45 kantje staat 33 op.
Morgen dus maar eens kijken of ik nog ouderwetse label stickers en een edding marker kan vinden hier in huis :p

Dat is bij mijn FS-plaat ook het geval, en ik kwam er in djdecks maar niet achter wat ik nou verkeerd had ingesteld :+
Standaard productiefoutje Stanton? :P

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

Woei. Gisteren weer op een feestje gedraaid en dat ging echt super lekker. De Sl's waar ik nu op moest draaien reageerde ook veel meer zoals mijn super oem's thuis, alsof ze net nieuw waren :p.

Heb inmiddels ook mijn Nuo5 :9~ binnen en krijg hopelijk aankomende week mijn cdj-800mk2 binnen. Als ik het compleet heb zal ik even een nieuw fototje plaatsen :)

Still haven't found what i'm looking for...

quote:
2mb schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:26:
[...]

Dat is bij mijn FS-plaat ook het geval, en ik kwam er in djdecks maar niet achter wat ik nou verkeerd had ingesteld :+
Standaard productiefoutje Stanton? :P

Tis in ieder geval opgelost, ik had onderin mijn oude platenkoffer nog wat plak labels zitten en heb die gewoon over de bestaande labels heen geplakt.

Probleem is trouwens alleen bij de eerste persingen van de tijdcode platen, als het goed is en je koopt nu nieuwe FS vinyls is het probleem opgelost. Had even een mailtje richting Stanton gedaan en kon ze als ik wilde zelfs omruilen voor 3 nieuwe exemplaren waar de labels wel goed geplakt waren.

Voor advertenties hebben we Vraag & Aanbod :)

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 14-06-2006 23:51 (88%)

Yes!

Net bericht ontvangen dat mijn cdj-800mk2 verstuurd is :)

Soms maar niet altijd ....

Ik ben aan het kijken voor een cd speler voor naast mijn 2 draaitafels, De cd speler is puur als aanvulling voor als ik een keer een track in mijn set wil toevoegen waarvan ik de vynil niet heb of niet beschikbaar is. Spectaculaire dingen als Scratch en Effecten hoeven er niet echt op te zitten (al zijn extra features altijd leuk, mits ze goed bruikbaar zijn)

Ik had de volgende modellen op het oog:

Pioneer CDJ 100/200 (mp3 is geen must,de looks van de 200 zijn wel veel beter)
Stanton C.303 (goedkoopste uit het rijtje, grote jog)
Numark Axis 9
Denon DN-S1000 (heb er mee gespeeld maar ik vond hem toch een beetje toy aanvoelen met name de jog)

Het budget is max 400/500 euro

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Even een fototje van de set zaols het nu hier staat:

http://www.blacklotus.co.uk/meuk/set1.jpg

vlnr:

Acura 4000 | Ecler Nuo 5 | Acura 4000 | CDJ-800Mk2

Less is more!

quote:
Koekie007 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:55:
Ik ben aan het kijken voor een cd speler voor naast mijn 2 draaitafels, De cd speler is puur als aanvulling voor als ik een keer een track in mijn set wil toevoegen waarvan ik de vynil niet heb of niet beschikbaar is.
Deze had ik bijna gekocht omdat hij echt spotgoedkoop is, uiteindelijk is het toch FS geworden..

quote:
Koekie007 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:55:
Pioneer CDJ 100/200 (mp3 is geen must,de looks van de 200 zijn wel veel beter)
Numark Axis 9
Denon DN-S1000 (heb er mee gespeeld maar ik vond hem toch een beetje toy aanvoelen met name de jog)

Het budget is max 400/500 euro

De C.304 komt snel mijn kant op voor een review dusssssss, overigens is ie intern gelijk aan de RCD900 van Reloop en CD200 van JB systems (beide reviews zijn op AboutDJ te vinden en die van de Pioneer CDJ200 ook).

Keuze is afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen, ga je er mee slepen (dan de Pioneer kopen), of wik je lekker thuis een beetje pielen (Axis 9 en DN-S1000). Of wil je gewoon een leuke instapper en koop je over een paar jaartjes wel iets beters? (in dat geval is de Stanton wel weer erg leuk)

De reviews,
Review CD200 (intern gelijk aan de Stanton C.303)
Reloop RCD900 (RMP versie die een slot-in systeem + mp3 ondersteuning heeft word vrijdag langs gebracht) die intern gelijk is aan de C.304 van Stanton.
Pioneer CDJ200 review
Pioneer CDJ100 review
Numark Axis 8 review (de 9 is een opvolger van de axis 8)

De DN-S1000 staat inmiddels op de pijnbank, de Numark HDX (way much boven je budget) komt volgend weekend deze kant op en vrijdag staat hier ook de RMP909 van Reloop als het goed is.

Nou ik ga ook weer ff patsen....... ondanks dat er nog wel het nodige moet gebeuren.

http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_dj_set.jpg

En wat zien we daar? Nou op dit moment,

1 * Nuo5
2 * My liitle pony over the top homo sl1200's M3D
1 * iBook
1 * Final Scratch
1 * de zo goedkoop mogelijke behringer passieve monitor set
5 * UDG tassen waarvan ik er 2 voor het doel gebruik als waarvoor ze zijn ontworpen en waarvan er 1 niet van mij is..... naja hijs van mij tot ie weg mag met de prijsvraag ;-)

En dat alles in een glorious dj cockpit deluxe (prijzig maar erg mooi meubel). Wat mist er nog op de foto? Een Denon DN-S1000 en de wall mounts voor de platen. En ik kwam gisteren een leuk iets tegen van Slappa en die wil ik eigenlijk ook nog wel aan de muur voor mijn cd's.

Wat moet er nog gebeuren? Nou de wall brackets voor vinyl aan de muur, steun voor de DN-S1000 aan de muur en zo snel mogelijk wat kabel goten + binders halen en de plank boven het geheel snel wit verven want dit ziet er niet uit ;-)

Zie ik daar nou een zilvere Nuo5?? :9~

quote:
Stoney3K schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat als drive-in DJ wilt klaarspelen, dat je alle muziek die je draait netjes legaal op CD kan hebben. Stel je wilt de complete Veronica Top 1000 Allertijden van een of ander jaar hebben (wat toch een redelijk essentiele bouwsteen is van de collectie van een drive-inner) dan zou je dus moeten zoeken naar legale CD's waar alle tracks opstaan. Ten eerste ziek veel werk en ten tweede kom je dan vaak op albums van de betreffende artiest uit, wat je dus ongeveer ¤25,- per album x 1000 (worst case) = ¤25k kost. Beetje overdreven om daarmee je hobby te starten als je af en toe je "soul, grease 'n meatloaf" wil laten horen op een bruiloft of schoolfeest. Als je de hele Top 1000 kon iTunesen ŕ ¤1000 valt het nog mee, maar dan slikken de meeste DJ-programma's je MP3's weer niet. Eigenlijk zou een of andere platenmaatschappij hier eens een keer een 'essential' collectie voor uit moeten brengen, dat je gewoon nagenoeg alles hebt wat je als basis aan muziek nodig hebt. Anders is er niet veel ander alternatief behalve downloaden en de boete betalen (welke ongeveer op evenveel uitkomt als bovenstaand voorbeeld).

Hier zijn zeker goeie cds voor te vinden hoor die de meest belangrijke tracks bevatten.
Denk maar eens aan de 40 jaar top 40 collectie. zijn iets van 20 cd's en dvd's met elk 20 nummers uit 2 opvolgende jaren. Welke dus ook mogelijkheden bieden voor toekomstige videoclip jockey's.
En zo zijn er wel meer verzamel collecties die genoeg leuke dingen bevatten. Zowel op cd als op dvd.

quote:
En wat zien we daar? Nou op dit moment,

1 * iBook

Wat staat die iBook geniaal op die plek. Erg mooi gedaan!
(Ben trouwens op je hele set-up wel verliefd!)

Zijn er trouwens veel mensen hier die met een Ibook of MacBook draaien? Wat mj opvalt is dat dat vaak 12" of 14" modellen zijn. Werken programma's als Ableton of Traktor daar fijn op? En dan bedoel ik vooral in relatie met de grootte van het scherm. Dus overzichtelijkheid en dat soort zaken.

douwe99 wijzigde dit bericht 17-06-2006 15:43 (48%)

Ik zou niet anders meer willen dan een 12" om de doodeenvoudige reden dat je het apparaat overal in kan stoppen.

En ik heb zelfs mijn fonts op small staan in Traktor dus lezen gaat prima in mijn geval.

Overigens komt de DN-S1000 aan de andere kant van het meubel op dezelde hoogte als de iBook alleen dan schuin gemonteerd.

Less is more!

quote:
douwe99 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:41:
[...]

Wat staat die iBook geniaal op die plek. Erg mooi gedaan!
(Ben trouwens op je hele set-up wel verliefd!)

Zijn er trouwens veel mensen hier die met een Ibook of MacBook draaien? Wat mj opvalt is dat dat vaak 12" of 14" modellen zijn. Werken programma's als Ableton of Traktor daar fijn op? En dan bedoel ik vooral in relatie met de grootte van het scherm. Dus overzichtelijkheid en dat soort zaken.
Hier iBook 14", ik heb het ding ene tijdje gebruikt naast mn platespelers met het programma DJ1800. Dat gaat er perfect op. Deze week komt hopelijk FS binnen en dan gaat de iBook net iets meer gebruikt worden. Na 2 jaar pause lijkt het er wel op dat ik het DJ'en weer aan het opnemen ben :) Ben nu een case aan het ontwerpen zodat ik mijn setup makkelijker kan verplatsen (richting tuin 8) )

Ik zit zelf nu te denken aan de nieuwe macbook. Wel wat duurder dan een iBook, maarja, als ik iets koop koop ik ook meteen graag iets goed (het beste op het moment :p)
Dat scherm is 13.3", dus dat moet dan ook wel goed werken (hoop ik!)
Dan nog wat midi-controllers erbij en ik ben klaar!

Less is more!

Nu moet je ngewoon geen nieuwe iBook meer kopen. Technologie is end of life (helaas). Ik zou zeggen informeer eens in APL ??

Less is more!

FS is binnen, tracktor werkt erg goed op een G4 iBook.

iTunes integratie staat er op de doos en op de stanton site, cool denk je dan, ik heb nl redelijk wat gekochte muziek uit de iTunes store. Wat blijkt: de playlisen van iTunes zijn bruikbaar, maar gekochte muziek kan ik dus met geen geweld afspelen. Suckt behoorlijk, en is op het randje van misleidende reclame imo. (jah branden en opnieuw importeren, maar dan blijft er niet veel kwaliteit over vrees ik)

Helaas had de ebay verkoper er enkel de 1.5 update voor windows bij gedaan. Hopelijk kan hij me die nog bezorgen voor OSX, zijn add sprak immers over FS1.5 for windows xp and mac (nog geen feedback gegeven gelukkig)

kijk ik voorbij deze 2 probleempjes is FS een leuk product, wat redelijk stabliel lijkt te werken

Hey!
Na een lange tijd nagedacht te hebben heb ik besloten om 2 draaitafels aan te gaan schaffen :)
Ben al lang bezig met muziek prutsen (samplers, drumcomputers, midi enz), maar wil nu graag draaitafels hebben om een basis te hebben zodat ik nog directer bezig kan.
Nou vielen mijn ogen op een Gemini XL-500II. Is dat een beetje een goede draaitafel voor een beginner? Of kan ik beter voor een andere gaan voor niet al te veel geld?
Alvast bedankt :)

Waarom heb je FS1.5 gekocht en niet FS2?

Less is more!

300 eur vs 800 eur

had ik weer ambities om geregeld buitenshuis te draaien, dan had ik mischien FS 2 gekocht, maar zelfs dan nog, werd het mischien toch verder vinyl.

FS heb ik dus gekocht als speeltje voor de zomer, daarna zie ik wel weer verder...

Ik denk dat ik toch maar voor 2 keer Reloop RP-4000 M3D s ga. Ik lees er erg veel goeds over, ben dan wel meer geld kwijt maargoed.
Zijn er hier nog meer mensen die een Reloop RP-4000 hebben? Wat zijn je ervaringen ermee?

quote:
wegwerpbeker schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:43:
Ik denk dat ik toch maar voor 2 keer Reloop RP-4000 M3D s ga. Ik lees er erg veel goeds over, ben dan wel meer geld kwijt maargoed.
Zijn er hier nog meer mensen die een Reloop RP-4000 hebben? Wat zijn je ervaringen ermee?

ik :)
Mooie dingen, zijn hun geld dubbel en dwars waard!

Welke had je eerst op het oog?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws