Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... Deel XIV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Tonecontrol is weer online. Géén problemen dus!

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Vandaag de BCD2000 gehaald.. hier even mijn ervaring gedropt:

Tutti-frutti in "[advies] Hercules DJ Console of Mixman D..."

quote:
Manuel de Bruin schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:07:
[...]

Ik kom er in ieder geval ook niet op; ik wilde hier eerst mijn spullen bestellen... Misschien is er niks aan de hand... en anders hoop ik dat niemand gedupeerd word.

site werkt nu weer gewoon (werkte eerst bij mij ook niet)

quote:
Website weer online!
Sinds zaterdagmorgen is onze website offline geweest vanwege technische problemen. Ook de mailserver was onbereikbaar. We hebben dan ook geen bestellingen of e-mails kunnen ontvangen. Gelieve eventuele bestellingen of e-mails opnieuw in te dienen. Inmiddels werkt vrijwel alles weer naar behoren. Onze excuses voor het ongemak!

addictive wijzigde dit bericht 12-05-2006 00:43 (35%)

Blaat.

Nu vraag ik me toch af van mensen die sets op het net posten.

Waar halen jullie je muziek vandaan? De muziek die je op een set gooit moet immers rechtenvrij zijn anders heb je straks problemen. Je kan bijvoorbeeld niet zomaar een paar platen van Tiësto aan een Armin van Buuren knopen en dat op het Net gooien, want dan heb je binnen de kortste keren de BREIN/BUMA op de stoep staan. Sites als Download.com bieden wel zat keus aan, maar hoe het daar met de rechten zit weet ik niet zeker.

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reg. datum: 19 januari 2001

Of de muziek die je in zo'n set legaal verkregen is of niet maakt niet, het uploaden van de sets is in principe altijd illegaal tenzij je een regeling met de platenmaatschappijen/artiesten of brein/buma-achtigen hebt afgesproken.
Blijkbaar is hier dus een soort gedoogbeleid voor omdat het toch vooral de bedoeling is om je eigen mixkunsten te laten horen dan om muziek te verspreiden.
Vaak (en ik denk eigenlijk altijd) zullen de producers het niet erg vinden en misschien zelfs aanmoedigen. Het is tenslotte eigenlijk de enige manier van reclame om jouw track in een set voorbij te laten komen. Dan horen weer meer mensen (en dus ook dj's) hem en zullen ze misschien tot aanschaf over gaan ;)

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Voor degene die het nog niet gelezen hebben, even een link hier, aangezien Afterburner79 hier ook regelmatig postte: Overlijdensbericht: R.I.P. Afterburner79 ;(

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Reg. datum: 15 februari 2005

Das damnz...het topic bestaat niet ofzo...
Ik zie net dat ik hier nog één of andere mix heb, die waarschijnlijk van hem is...het heet: (Schranz & Hard Techno) Afterburner !!! 2.11.03 (incl. Adam Beyer, Tech Tube, Chris Liebing, Bens Sims, Thomas Krome uva... !!!.)

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Het topic staat in de Huiskamer (HK), en waarschijnlijk heb jij nog geen toegang. Dit kun je wel aanvragen trouwens :)

Laat maar ... volgens mij al gevonden...

Saturnus wijzigde dit bericht 14-05-2006 17:01 (55%)

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Heb toegang tot de HK nu. Alhoewel Afterburner overleden is heerst er in 'het overleidensberichttopic' een goede sfeer...weet niet precies hoe dat uit te drukken, maar iig niet zo donker/zwart, het is er open...

Ik ga binnenkort werken...en hoop na een tijdje het één en andere aan apparatuur te kunnen kopen, ik dacht aan deze soort combie:

[New-Line.nl]
Mixer: Numark DXM-06 (of 09 als er opeens geld over is :P )
TTs x2: JB-Systems T-3 of Numark TT-200 (ligt eraan of er mensen zijn die met één van de 2 slechte ervaringen heeft)

Element/Naald: Bij de T-3 zit al, dus dat is opzicht niet nodig, maar wat moet ik bij de TT-200 doen (als ik die neem), wat is het verschil in kwaliteit tussen al die naalden?
Uhhh...ja, ik ben dus nog een beginner. ;)

Blaat.

quote:
gomaster schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:10:
Vaak (en ik denk eigenlijk altijd) zullen de producers het niet erg vinden en misschien zelfs aanmoedigen. Het is tenslotte eigenlijk de enige manier van reclame om jouw track in een set voorbij te laten komen. Dan horen weer meer mensen (en dus ook dj's) hem en zullen ze misschien tot aanschaf over gaan ;)

Daar ben ik het ook mee eens, en ik vind eigenlijk niet dat je dan muziek op het net moet zetten die je zelf ook weer ergens (illegaal) van gedownload hebt. Een ander verhaal zijn de onafhankelijke artiesten: Veel van die artiesten publiceren op sites zoals Download.com en Podsafe Music Network voor naamsbekendheid. Daarom waarderen ze het dan ook als ze hun track in jouw set horen.

Overigens vind ik toch dat downloaden van MP3's wel bijdraagt aan de naamsbekendheid van een artiest, en voor zover ik gehoord heb verliezen de platenmaatschappijen er niet al te veel op.

Maar voor de afwisseling eens een setje van mij (first try, draai niet al te vaak):

http://www.stack.nl/~robinvs/sessions/Session_19052006.mp3 [192kbps MP3, 48:59]

Playlist:
1. Melnikov Project - Serenity[Short]
2. Liquifaction & Kosse - Beyond The Horizon [TranceSx Remix]
3. Sinful Nature - K&K's Quest
4. Sunless - Skyline
5. Andreas Viklund - Andact [Instrumental Demo Edit]
6. Neofighter - Addiction
7. Christopher Lawrence - Ride The Light
8. Melnikov Project - Everlasting Memories [Club Cut]
9. GTR - Mistral

(EDIT: Set is geupload)

Ik vraag me trouwens ook af hoe je dat als drive-in DJ wilt klaarspelen, dat je alle muziek die je draait netjes legaal op CD kan hebben. Stel je wilt de complete Veronica Top 1000 Allertijden van een of ander jaar hebben (wat toch een redelijk essentiele bouwsteen is van de collectie van een drive-inner) dan zou je dus moeten zoeken naar legale CD's waar alle tracks opstaan. Ten eerste ziek veel werk en ten tweede kom je dan vaak op albums van de betreffende artiest uit, wat je dus ongeveer ¤25,- per album x 1000 (worst case) = ¤25k kost. Beetje overdreven om daarmee je hobby te starten als je af en toe je "soul, grease 'n meatloaf" wil laten horen op een bruiloft of schoolfeest. Als je de hele Top 1000 kon iTunesen à ¤1000 valt het nog mee, maar dan slikken de meeste DJ-programma's je MP3's weer niet. Eigenlijk zou een of andere platenmaatschappij hier eens een keer een 'essential' collectie voor uit moeten brengen, dat je gewoon nagenoeg alles hebt wat je als basis aan muziek nodig hebt. Anders is er niet veel ander alternatief behalve downloaden en de boete betalen (welke ongeveer op evenveel uitkomt als bovenstaand voorbeeld).

Stoney3K wijzigde dit bericht 19-05-2006 15:44 (28%)

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

Reg. datum: 19 januari 2001

Volgens mij heb je toch niet alle top 1000's nodig voor je kan beginnen als drive in dj hoor. Voor de meeste mainstream muziek kan je als je er een beetje op let al een heel pak bij elkaar vinden met verzamelalbums van 2 of 4 cd's. Zeker in het begin zul je zeker niet alles hebben, maar het lijkt me dan ook dat je dat langzaamaan opbouwt. Ik vermoed dat je met een verzamelcd'tje per maand al wel het grootste deel van de requests die je krijgt kunt spelen.
Over setjes gesproken.. heb zelf afgelopen zaterdag op een (techno)feestje gestaan, en ze hadden een md-recordertje mee laten lopen :)

*enjoy*

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

SMSUseNet.nl

Ik heb momenteel even mijn hobby in de koelkast gezet, omdat ik net een andere auto heb gekocht en daar is aardig wat geld in gaan zitten.
Heb de afgelopen maanden nog wel best veel gedraaid, zo'n beetje overal en nergens.
Van Frankrijk, tot Griekenland en natuurlijk hier in ons eigen (nu regenachtig) landje :)

Helaas heb ik nog steeds niet echt "mijn" tent gevonden, overal waar ik heb gedraaid was het niet echt "de" muziek en moest ik af en toe afwijken van wat ik normaal draai (vooral vroeg in de avond, aan het eind kon ik meestal wel lekker los gaan, waarna iedereen lekker mee deed).
Heeft iemand nog tips om echt jouw tent te vinden, of is het meer een kwestie van geluk dat je bij de juiste tent naar binnen rolt? (De reden dat ik nog geen vaste stek heb is dus vooral omdat het me lang niet overal bevalt qua muziekstijlen, maar ook vaak (te vaak) vanwege het niet altijd meegaande personeel van de betreffende clubs/bars (ik noem geen namen))

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Reg. datum: 10 januari 2005

Ik ben op het moment op zoek naar een nieuw setje (monitor) speakers om mee te draaien.
Aangezien ik niet over vrij veel geld beschik, zit ik een beetje rond te neuzen en kwam ik deze setjes tegen, de creative gigaworks T20

http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod14299_1_61.jpg

Of de Creative Megaworks 2.1 250D

http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod124_1_61.jpg

Heeft iemand ervaring met deze setjes icm draaien? Hoe doen ie het? Of kan ik beter toch flink doorsparen en dan voor een Behringer of Syrincs monitorset gaan?

douwe99 wijzigde dit bericht 21-05-2006 22:45 (19%)

Willen jullie eens mijn site checken, suggesties zijn welkom. Er zijn twee samplesets te vinden... Let me know!

Manuel de Bruin wijzigde dit bericht 22-05-2006 13:06 (4%)

AboutDJ

Volgens mij is dit een DJ, en geen site check topic.... maar euhm....... leuke standaard template waar je zelf manuel in hebt gezet.

Reind wijzigde dit bericht 22-05-2006 12:40 (20%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

lol, owned :D

Ik heb zelf mn Reloop RP-4000 M3Ds en Reloop RMX-40 BPM binnen. Eerste reactie: wat zijn ze mooi! :D
Het geborstelde aluminium van de RP-4000 staat echt mooi, en gaat sjiek samen met de blauwe leds. Ook de mixer ziet er super uit (Pioneer DJM indeling) en voelt echt heel solide aan.

Super aanschaf :)

addictive wijzigde dit bericht 22-05-2006 13:00 (3%)

quote:
Reind schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:35:
Volgens mij is dit een DJ, en geen site check topic.... maar euhm....... leuke standaard template waar je zelf manuel in hebt gezet.
Guilty as charged, ging me meer om de samplesets... Maar goed, i'm a lazy bastard...

Reg. datum: 03 mei 2004

nevermind...

Satch wijzigde dit bericht 24-05-2006 18:46 (112%)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

DJ Shox

quote:
douwe99 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:42:
Ik ben op het moment op zoek naar een nieuw setje (monitor) speakers om mee te draaien.
Aangezien ik niet over vrij veel geld beschik, zit ik een beetje rond te neuzen en kwam ik deze setjes tegen, de creative gigaworks T20

[afbeelding]

Of de Creative Megaworks 2.1 250D

[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze setjes icm draaien? Hoe doen ie het? Of kan ik beter toch flink doorsparen en dan voor een Behringer of Syrincs monitorset gaan?

Ik draai thuis zelf met megaworks 5.1 en ben zeer onder de indruk.
Heb 2 speakers bij be booth staan en de rest aan de andere kant.
Kwaliteit van geluid en bass verhouding top!
Persoonlijk vindt ik ze prima als monitors.
Op internet zijn er nog wel wat reviews te vinden om je te overtuigen. (toms hardware geloof ik)

Dj Shox "Not letting the music control me, but letting the music guide me"

Reg. datum: 18 november 2004

Ah, lang geleden dat ik hier nog gepost heb.

Jaar geleden door deze topics veel bijgeleerd, keuzes kunnen maken, en kijk nu, bijna elke week wel te vinden op een fuif en zelfs soms discotheken :) (Als dj natuurlijk ;) )

Ontopic:

Zondag deze besteld:

BST Cleving 128:

http://www.showhouse.sk/images/produkty/BS100105_CLEVING128.JPG

Heb niet zoveel geld en een dubbele cd speler heb ik niet vandoen aangezien ik voor 95% vinyl only draai :)

Normaal kost die 169¤, kunnen krijgen van de winkel voor 129¤, nieuw natuurlijk. Woensdag middag komt hij thuis aan, ben benieuwd.

Heeft alles wat hij moet hebben:

Instant start
cue
8% / 16% pitch
joghweel om beetje bij te sturen

Tha Render wijzigde dit bericht 22-05-2006 21:08 (13%)

AboutDJ

Je weet dat het merk BST op de fles is en dat garantie (indien nodig) een hopeloos verhaal gaat worden?

BST is namelijk failliet/staat onder curatele en de ene helft van BST (waren 2 eigenaren, 1 met geld, ander deed product gedoe en de ene heeft de ander bedonderd en een nieuw bedrijf opgestart ->) is nu Koolsound.

Nu is BST nooit een merk geweest waar je garantie veel waard was maar nu is het helemaal feest als er wat stuk gaat.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reg. datum: 18 november 2004

Hmm, dat is minder. Heb hier namelijk nog 2 van die BST super oem's staan :)

Je hebt ook nog de Koolsound CDJ-150, en de winkel vertelde me dat die eigenlijk bijna hetzelfde zijn, maar dat hij die BST kon aanbieden voor 129¤ ipv 169¤, dus twijfelde ik geen minuut.

Eerste jaar garantie is sobieso altijd via de winkel, maar daarna.. jah, dat risico zal dan maar genomen moeten worden :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: