Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... Deel XIV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 november 2004

quote:
hvangent schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:39:
[...]

Ben er inmiddels achter dat er 2 (mono analoge) uitgangen op zitten, dus dit momt overeen met 1 x stereo analoog (andere stereo uit is digitaal). Ik zoek eigenlijk een kaart met 2 x stereo analoog uit, heeft iemand een (goedkope) optie ?

Hmm, door veelvuldige quoten is verloren gegaan dat de originele vraag ging over een E-MU 0404 geluidskaart.
Mijn huidige (on board) geluid heeft ook 2 keer analoog uit maar dat is dus van een heel ander niveau als de E-MU kaart. Dus in het kort hierbij nogmaals mijn vraag:

Wat is een redelijk goede ASIO geluidskaart met 2 keer analoog stereo uit ? De E-MU 0404 valt af omdat die slechts 1 keer analoog stereo uit heeft (= 2 x mono).

glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

maya 44 (usb?) Redelijk ok.
Wel hogere processorbelasting maar voor 99 euro een net ding met 4x in en 4x uit.
Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

quote:
Jeroenz18 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:42:
I know.... maar ik vind DJ decks :r

Ow ja... vergeten te melden ... misschien ook nog straks beschikbaar op Mac OS en Linux ;)

Als je een tester zoekt voor OSX hoor ik het wel. Als je beter bent dan DJ-1800 hoor ik het graag, als je timecoded vinyl ondersteund voor die prijs heb je een cool product....

DJ decks is helaas niet OSX supported en ik zoek alternatieven :)

OffT: nu ik er aan denk, lang niet meer gepost in deze draad..

Yalopa wijzigde dit bericht 18-04-2006 18:05 (7%)

You don't need eyes to see, you need vision

AboutDJ

quote:
Afterburner79 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:11:
[...]
Ik heb net mijn DJ cursusboekje afgemaakt! :D :P 38 pagina's aan informatie en guidelines.

Stuur je mij ook een copy.... ik ben benieuwd ;-)

Zal ik hem ff aanvullen desnoods, brengen we hem uit in pocket formaat en word het een nog grotere bestseller als de Da Vinci Code en worden we stinkend rijk. ;-)

Het enige wat we dan daarna nog hoeven te scratchen zijn onze ballen als we jeuk hebben ;-)

Maar nee ik ben echt benieuwd naar wat er van geworden is

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

www.puredj.com

hehe zal ik Adion maar even steunen. Ik gebruik je programma icm final scratch time coded vinyl en ben zeeeeeer tevreden! Het heeft heel wat koppijn gekost om alles goed te laten werken, maar daarna heb je wel wat :)
Heb gisteren sinds lange tijd weer eens een setje gedraaid op www.puredj.com. Het setje is ter plekke helemaal uit mijn mouw geschud en beetje experimenteel dus het is niet het meest strak gemixte setje wat ik heb gedaan, maar het is wel het luisteren waard vind ikzelf (zijn ook allemaal leuke nieuwe tracks)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
############################################################
#                                                          #
# savale pres. Noise Induction Sounds #1 deep & brightless #
# recorded from live mix @ puredj.com                      #
# date: 18 april 2006                                      #
# duration: 1:15:25                                        #
# codec: 128 kbit cbr lame 3.96.1 mp3                      #
# size: 69,0 mb                                            #
# style: groovy/tech house                                 #
############################################################

#01 Cpen - Mystery Jazz
#02 Raul Rincon Feat. Velvet Voice - Unknown (Jochen Pash Meets Raul Rincon Remix)
#03 Tom De Neef Vs Mochico - Sweat (Tdns Gattaca Dub)
#04 Alex Kenji - Luv (a2)
#05 Electrolicious - no good (electrixx mix a1)
#06 Robin S - Show Me Love (Diesels Remix
#07 Da Fresh - Funkin Track (Jeremy Hirsch Remix)
#08 Deep Dish feat Stevie Nicks - Dreams (DJ Simi & Masterkeys Vocal Mix)
#09 Mousse T - Horny (Tom Novy Mix)
#10 Oliver Klein - Jeton (Original Mix)
#11 DJ Rooster and Sammy Peralta - Thump (Robbie Rivera Juicy Mix b1)
#12 Furry Nipples  - Slackers (Martin H B-Side Remix)
#13 Dario Nunez - A1 Tatel (Original Mix)
#14 Booka Shade - Mandarine Girl

http://www.xs4all.nl/~hhi...%20&%20brightless.mp3

::: I like it loud :::

weak input?

quote:
Reind schreef op woensdag 19 april 2006 @ 03:15:
[...]

Stuur je mij ook een copy.... ik ben benieuwd ;-)

Zal ik hem ff aanvullen desnoods, brengen we hem uit in pocket formaat en word het een nog grotere bestseller als de Da Vinci Code en worden we stinkend rijk. ;-)

Het enige wat we dan daarna nog hoeven te scratchen zijn onze ballen als we jeuk hebben ;-)

Maar nee ik ben echt benieuwd naar wat er van geworden is

Done! :Y)
En dat scratchen laten we dan doen he. :P

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Ondertitel? Mafioso?
Reg. datum: 24 maart 2000

quote:
DJ_G schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:22:
Hier nog even mijn setje van laatst, heb em nog even op een andere site ge-upload.

DJ_G - February Bedroom Sessionz

Tracklist
01. Atton Tray - Yume no Jyokyoku (Overture On A Dream)
02. Chanting Souls - Versa (Guy Gerber and Atton Tray Rework Mix)
03. Leon Bolier - My Precious (Ozgur Can Remix)
04. DJ Tarkan & Mert Medeni - On the Way (V-Sag Mix)
05. D-Nox & Beckers - You Are A Star (Club Version)
06. M.I.D.O.R vs Linn - Breathing (Progressive Mix)
07. A.M. - Arise (Hammer & Funabashi Remix)
08. Niklas Harding pres. Blackout - Shadows
09. Robimon - Aquatic
10. Armin Van Buuren - Who Is Watching (DJ Remy & Roland Klinkenberg Remix)
11. Purple Haze - Eden
12. Mode Hookers - Breathe (Sander Van Doorn Remix)
13. Nalin & Kane - Open Your Eyes (Markus Schulz & Elevation Remix)

Zoals je ziet richting progressive

SendSpace
MegaUpload

Laat me weten wat je vindt.. er komt binnenkort trouwens een nieuwe aan, ben niet zovaak meer thuis.

Beetje late reply, maar moet het toch ff kwijt:

Lekkere set!

A64 X2 4600+ | Asrock 939Dual-Sata2 | Asus Geforce 7900GT | 2GB PC3500 (HyperX) | WinXP Pro

Pie is good
Reg. datum: 17 januari 2002

hey.

ik was van plan ook is een dj setje aan te schaffen en ik dacht aan de volgenden combo.

Mixer: Gemini PS 626i
Cd spelers: Gemini CD-200

alleen mijn probleem is...
ik kan de Gemini PS 626i in geen een webshop of winkel bij mij in de buurt vinden. De prijs en de functies die erop zitten zijn voor mij perfect en ik kan niet echt een vergelijkbare mixer vinden voor rond de 120¤. als iemand mij een beetje op pad zou kunnen helpen zou dat mooi zijn.

Specs = klik

XBL / PSN: PhydomiR

hmmz, ze waren altijd bij new-line te koop. Opzich een fijn mixertje, maar ik ben na een jaar wel toe aan iets beters.

ecler nuo 5 O+

Still haven't found what i'm looking for...

Pie is good

ja ik heb al gekeken bij new line. daar stond ie niet meer tussen.. Ik heb geen idee welke online webshops er zijn voor dj gear. ik heb de sites in de startpost al bekeken en daar stond ie niet meer tussen. Ik wil echt het liefst die mixer hebben en heb geen goede alternatieven gevonden.. als iemand goede alternatieven weet in dezelfde prijsklasse hoor ik het graag.

Specs = klik

AboutDJ

quote:
Mistix schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:27:
ja ik heb al gekeken bij new line. daar stond ie niet meer tussen.. Ik heb geen idee welke online webshops er zijn voor dj gear. ik heb de sites in de startpost al bekeken en daar stond ie niet meer tussen. Ik wil echt het liefst die mixer hebben en heb geen goede alternatieven gevonden.. als iemand goede alternatieven weet in dezelfde prijsklasse hoor ik het graag.

PS626I is uit het assortiment bij Gemini en vervangen voor..... tsja iets wits en meer zeg ik er niet over.
Ow en laat die CD200 ook alsjeblieft voor wat het is, het slikker mechanisme van die spelers is redelijk ruk te noemen en er zijn aardig wat problemen mee geweest. Ik denk dat je aan de axis 4 bijvoorbeeld een hoop meer plezier zal beleven.

Alternatief is de Reloop RMX voor het mixwerk en de QD6 als je een beetje wil scratchen.

Verder nog alternatieven? Ja en Nee, Reloop komt met een nieuwe serie instap mixers genaamd de access serie. Wat die precies gaan doen weet nog niemand, m'n contact persoon bij TM Trading (importeur Reloop) ging volgende week naar Duitsland om daar de nieuwe producten te bekijken en zou wanneer mogelijk een sample mee deze kant op nemen.
Daarnaast is er de nieuwe effex2 en effex4. Ook daarvan is het nog even afwachten wat ze gaan doen maar het staat al vast dat er van alle mixers een review komt.

Meeste zal deze zomer gereleased worden overigens.

Reind wijzigde dit bericht 21-04-2006 03:41 (9%)

Pie is good

ja, maar met die 626I en de CD200 kwam ik precies uit op mijn budget. ik heb geen zin om er meer dan
400 euro aan uit te geven. mijn eis aan mijn cd speler is gewoon dat hij seamless loop heeft. Dit was gewoon voor mij de perfecte combi. en veel verder dan hier en daar een feestje zal die echt niet komen.
ik ben er ook niet van plan om er mee om te springen alsof het niets kost.

Specs = klik

...
Reg. datum: 25 januari 2002

Voor de DJ met ruimtegebrek.. ;)

http://images.akihabaranews.com/news_pics/11636/1.jpg

Link

WATERCOOLED DELL DIMENSION 8300 | PIV 3 GHz | 1,5GB PC4000 | 250GB . 250GB . 300GB | ATI RADEON 9800PRO

Pie is good

nou nu benk helemaal de weg kwijt hoor.
ik weet dus dat ik een dj set wil aanschaffen.
ik weet ook dat de mixer de american audio d-q6 wordt
het enige wat ik nog niet weet: CD of Vinyl
cd is stukken goedkoper aangezien je op cd's kan branden maar vinyl
is dan weer stukken vetter omdat je echt direct invloed hebt op je muziek

ik zie ook door de bomen het bos niet meer want er is veeeeel te veel keus
voor mijn gevoel zijn alle direct drive turntables zo'n beetje gelijk :P
help?

Specs = klik

weak input?

quote:
Mistix schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:12:
cd is stukken goedkoper aangezien je op cd's kan branden maar vinyl
is dan weer stukken vetter omdat je echt direct invloed hebt op je muziek

ik zie ook door de bomen het bos niet meer want er is veeeeel te veel keus
voor mijn gevoel zijn alle direct drive turntables zo'n beetje gelijk :P
help?

Ja, er is idd veel keus. Maar er is maar weinig wat na een streng eisenpakket overblijft.
En dan zeker op het gebied van prijs/kwaliteit.
Met CD's heb je tegenwoordig naar mijn mening evenveel invloed op de muziek.
Sterker nog, ik draai veel meer met CD's omdat ik er persoonlijk veel meer uit kan halen.
(dmv. samples, loops, effecten, etc.)
Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van wat je er mee wil doen.

Wil je een aardige berg gaan scratchen en heb je weinig budget, dan is het een lastige keuze.
Ga je voor dikke tabletop CDspelers met goedkope CD's of ga je voor goedkope directdrive TT's met een beetje vinyl.

Heb je meer te besteden, word uiteraard de keus ook makkelijker omdat je dan pas echt kan kiezen.
Dus: Wat voor muziek wil je draaien, HOE wil je gaan draaien (Beatmixen, scratchen?) en het belangrijkste: Wat is je budget?
Niet alleen om mee te beginnen, maar over een heel jaar genomen!! :)

Edit: Ik lees net je vorige posts... Ik zou het iig bij CD's houden.
En voor "hier en daar een feestje" kan je prima uit de voeten met een dubbele CD-speler.
Kom je met jou budget op zoiets als een Numark CDN-35

Afterburner79 wijzigde dit bericht 02-05-2006 20:40 (11%)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Reg. datum: 12 maart 2003

Een aantal sites mis ik enorm in de topic start.

http://www.clubcharts.nl
En vooral deze danhttp://forum.clubcharts.nl! Alle muziekstijlen en dus DJ's en liefhebbers zijn aanwezig. Wordt gepraat over de nieuwste nummers, promo's etc.

Internationaal forum met veel muziekliefhebbers en DJ's http://www.onlyhousemusic.org en natuurlijk het bijbehorende forum http://www.onlyhousemusic.org/board/index.php.

Tot slot echt 1 van DE websites om platen te beluisteren/bestellen (alle muziekstijlen) is http://www.junorecords.co.uk.

Ik hoop dat iedereen wat aan deze links heeft als hij/zij deze nog niet kende!

Hey guys, ik ben compleet nieuw hier maar draai al een paar jaartjes mee. Ben nu van plan om meer (lees dus: vaker) te gaan draaien en wil voor thuis een setje bij elkaar rapen. Deze maand ga ik 2 Pioneer CDJ-800 MKII's aanschaffen en een DJM-400. Zover dus het input gedeelte. Ik ben nu nog van plan om deze via mijn oude hifi-set aan te sluiten, bestaande uit een redelijk goede Sony miditower met in totaal 4 boxen. Twee grote, twee kleine als monitors. Mijn vraag is dus wel: ga ik hier echt gelukkig van worden? Wie gebruikt ook zijn oude hifiset als versterker?

XBL / PSN: PhydomiR

Mijn ervaring is dat het voor thuis bar weinig uitmaakt wat voor een versterker je gebruikt. Zolang er maar geluid uit komt :)

Still haven't found what i'm looking for...

Thanks! Okay, dan laten we dat dus ff zo...

* addictive meldt zich ook weer :)

Ik wil nu eindelijk ook een setje aanschaffen nadat ik gister weer eens bij een maat achter de draaitafels gestaan had (werd al meteen tot scratch koning benoemd, schijn er gevoel voor te hebben :P).
Teven meteen 2 platen gekocht om mezelf te 'verplichten' draaitafels te kopen :P
gekocht:
A Freeform Five - No more conversations (Mylo Remix)
B1 Freeform Five - No more conversations (Richard X Remix)
B2 Freeform Five - No more conversations (Mylo's Mix Special Club)

en
A1 Bon Garcon - Freek U (Full intention Club Mix)
A2 Bon Garcon - Freek U (Full intention Radio Edit)
B1 Bon Garcon - Freek U (R&B 12" Mix)
B2 Bon Garcon - Freek U (Seamus Haji & Paul Emanuel Remix)

Zal gaan draaien in de house, club en vooral groove stijlen :)

Iig had ik devolgende set op het oog:
2x Reloop RP-4000 M3Ds
1x Reloop RMX-40 BPM

Nu lees ik echter dat de motor van de RP-4000 'kreunt' als je je plaat corrigeert. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen, en is dit erg hinderlijk? (lees: een reden om een andere draaitafel uit te kiezen, wil namelijk niet iets kopen waarvan ik spijt ga krijgen :))

addictive wijzigde dit bericht 06-05-2006 11:52 (3%)

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

quote:
Manuel de Bruin schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:34:
Mijn vraag is dus wel: ga ik hier echt gelukkig van worden? Wie gebruikt ook zijn oude hifiset als versterker?

hifiset = NAD 350 + B&W603 (geen topper, maar ook geen cheap ass ketentje)

Ik heb altijd mijn hifi set gebruikt, investeren in een PA voor de slaapkamer is een beetje zinloos :p Dat gaat perfect. ik gebruik de NAD ook op mn tuinfeesten, met oude speakers en de buren kunnen rustig meefeesten :p

Het enige verschil is als je op feesten komt dat je gewoon bent aan een goeie set, en er op lokatie meestal geen ideale omstandigheden zijn. Let enkel op dat je een er goedkoop en gamme dingetje makkelijk teveel laat werken, wat tot schade zal lijden...

You don't need eyes to see, you need vision

AboutDJ

quote:
addictive schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:52:
Nu lees ik echter dat de motor van de RP-4000 'kreunt' als je je plaat corrigeert. Wat moet ik me hier precies bij voorstellen, en is dit erg hinderlijk? (lees: een reden om een andere draaitafel uit te kiezen, wil namelijk niet iets kopen waarvan ik spijt ga krijgen :))

Het kreunen is niets anders als het "werken" wat de motor doet bij een correctie. Hoor je het duidelijk? Nope alleen als je je oor op de platter legt en dan de zaak af gaat remmen. Heb je er last van? Nope, en in tegenstelling tot je vriendin stopt deze meteen met kreunen zodra je op houd om met je vinger langs de platter te wrijven en zeurt ie daarna ook niet ;)

Je hebt er dus geen last van, het is puur de motor sturing die je hoort. Zelfs de wel bekende Super OEM bak heeft er in een bepaalde mate last van. De enige dj draaitafel die ik het nog nooit heb horen doen is de SL1200, verder heeft eigenlijk iedere draaitafel er last van.

RP4000 is een prima instapper, gewoon kopen dus. (wel even speling van de arm af laten halen)

quote:
Reind schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:50:
[...]

Het kreunen is niets anders als het "werken" wat de motor doet bij een correctie. Hoor je het duidelijk? Nope alleen als je je oor op de platter legt en dan de zaak af gaat remmen. Heb je er last van? Nope, en in tegenstelling tot je vriendin stopt deze meteen met kreunen zodra je op houd om met je vinger langs de platter te wrijven en zeurt ie daarna ook niet ;)

Je hebt er dus geen last van, het is puur de motor sturing die je hoort. Zelfs de wel bekende Super OEM bak heeft er in een bepaalde mate last van. De enige dj draaitafel die ik het nog nooit heb horen doen is de SL1200, verder heeft eigenlijk iedere draaitafel er last van.

RP4000 is een prima instapper, gewoon kopen dus. (wel even speling van de arm af laten halen)

oke, perfect! Bedankt voor de info reind :)

En speling vand e arm afhalen + stofkap komen er uiteraard bij :)
Relaxed, het zijn maar 1 en 0
Reg. datum: 09 september 2001

Iemand trouwens problemen met de website www.tonecontrol.nl die vermelt staat in het DJ Gear lijstje. Ik kan er namelijk al een aantal dagen niet meer opkomen... hopelijk toch niet in eens van de bodem verdwenen met een hoop openstaande bestellingen.... :?

quote:
cyspoz schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:17:
Iemand trouwens problemen met de website www.tonecontrol.nl die vermelt staat in het DJ Gear lijstje. Ik kan er namelijk al een aantal dagen niet meer opkomen... hopelijk toch niet in eens van de bodem verdwenen met een hoop openstaande bestellingen.... :?
Ik kom er in ieder geval ook niet op; ik wilde hier eerst mijn spullen bestellen... Misschien is er niks aan de hand... en anders hoop ik dat niemand gedupeerd word.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: