Grappig dat ik dit topic tegenkom, interessant leesvoer. Ik dacht, ik zal mijn eigen verleden eens beschrijven.
Ik ben zelf geen DJ meer, al in 1999 mijn technics aan de wilgen gehangen. Desondanks toch geen onaardige dosis ervaring. In 1995 begonnen met 2 draaitafels met nog snaaraandrijving maar binnen enkele maanden kon ik van een falliet gegaane zaak 2 2dehands technics SL1200's kopen, 1500 gulden voor beide. Ik was dolgelukkig en mijn maten die ook draaiden ook.
In 1996 al op kleine lokale feestjes terechtgekomen, dat was zeer cool. In 1997 een zomer lang als resident DJ in een discotheek gestaan en met de volgende namen gedraaid: Darkraver, Distortion, Paul Elstak, Gizmo, Promo, Dana, Ruffneck, Rotterdam Terror Corps live, en nog vele anderen.
Daarnaast een aantal malen in andere discotheken gedraaid in Zeeland in dat jaar en 1998. Begin 1999 bloeide hardcore een beetje dood wat toch mijn mainstyle was, dat in combinatie met mijn studie deed me besluiten het draaien op te geven. Begin 2000 ging ik verhuizen en wist ik al dat kwa ruimte en geluid er geen plaats was voor mijn set, deze heb ik toen verkocht aan een vriend van me die een eigen club heeft, mijn 2 zilveren schatjes zijn zelfs pas eind 2005 vervangen door nieuwe technics draaibakken.
Voor de DJ's onder jullie wil ik 1 ding zeggen: mocht je ooit stoppen, verkoop nooit, maar dan ook
nooit je draaitafels. Ik heb er zelfs nu nog steeds wel eens spijt van.
Komt ook doordat 3 vrienden van me wel zijn doorgegaan en die hebben nu een eigen bedrijf dat feesten organiseert en hun overal draaien. Daar ben ik wel eens jaloers op.
Ik heb veel goede herrineringen aan mijn DJ tijd. De adrenaline pumps door je lijf als je draait op een feest, de positieve reacties van mensen. Op straat herkent worden door vreemden (vooral dames publiek) en het beste ever: ik draaide het uur voor Ruffneck toen hij in zijn primetime zat, en kreeg heel de zaal mee waarna zijn eigen set min of meer wegzakte.
Aldus een oldtime DJ