Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Reind schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:45:
Koop een HD25 van Senheiser, klinkt het netste van allemaal en is onbreekbaar. Ik zal van de week het videotje eens online gooien waarin ik de HD25 in de UDG headphone bag een enorme rotschop geef.... ding van het dakterras af beneden op straat beland en het vervolgens zonder ook maar 1 enkel probleem gewoon weer doet.
lol, dat wil ik zien :D
Voor deze keer geloof ik je Reind ;)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

quote:
KeeZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 09:18:
Voor deze keer geloof ik je Reind ;)

Ik heb hem ook speciaal gemaakt voor V-700 bezitters waar ik meerdere malen een dergelijke weddenschap van heb gewonnen. Als je de HD25 ziet dan is het eerste wat je denkt "plastic prul". Ik heb echter door de jaren heen een hoop mensen headphones zien verslijten maar nog nooit een HD25 zien sneuvelen.

Behalve die van mezelf die na al het afbeulen van de 3 jaar die ik hem toen al had een platenkoffer net ff iets teveel van het goede vond. Maarja dat was zo weer opgelost met 1 nieuwe schelp er op.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

ondertitel? wa'sdat?

kun je die tests ook doen met draaitafels etc? :)

traktor scratch!

Vraagje,

Kan je stanton final scratch platen ook gebruiken voor Virtual DJ? :?
Ik gebruik nu de demo van DjDecks maar ik wil graag Virtual DJ gebruiken.
Thnx alvast d:)b

Looking good = feeling great

Keuzes, keuzes.

Ik heb tot anderhalf jaar terug een tijd gedraaid in een feestcafe. Daar ben ik mee gestopt. Dus nu draai ik alleen nog maar op m'n zolderkamertje ;) en dan alleen 'goede' muziek (en geen toppertje :P).

Ik heb misschien de kans om in een ander cafe te gaan draaien. Maar daar moet ik ook populair gaan draaien (waar ik me dus absoluut niet meer in verdiept heb de laatste tijd), EN heel vervelend, de 2 cdspelers die ze hebben zijn nogal brak en oud voor zover ik kan zien.

Ik heb thuis de Numark CDN35, en het lijkt alsof ze daar een oudere versie van hebben. Nu wil ik best draaien, maar als het een cdspeler is zonder true instant start dan ga ik niet blij worden.
Ooit een keer gedraaid op een Pioneer CDJ-100 waarvan dat draaiding (hoe heet dat ook al weer? :P ) zo vuil/stuk was dat je er niet op kon vertrouwen. Dus de ene keer als je er een slinger aan gaf ging hij x vooruit, en de keer daarna ging hij helemaal niet vooruit. Dat is zuur. Kan je ook niet even tijdens een mix ze gelijktrekken :{

Keuzes keuzes.

Btw, hier een mixje van me:
http://nielsz.hoestnoujabest.nl/nielsz_-_ pakt_en_punt.mp3

Nielsz wijzigde dit bericht 23-09-2006 16:06 (4%)

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia = Fear of long words
Denial is a river in Egypt
Party foto's

ik zou als ik jou was gewoon op je zolder blijven draaien omdat het gewoonweg niet leuk is om een style te draaien waar je zelf niet helemaal achter staat.

We Can't Get Enough

Less is more!

Tenzij je lekker kan cashen om de platen te kopen die je echt wil. In dat geval kan je het wel ff doen. gewoon zorgen dat je niet enkel in de feestcafe sfeer gekend bent dan..

You don't need eyes to see, you need vision

quote:
Erikie schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:47:
kun je die tests ook doen met draaitafels etc? :)

Kom ze maar brengen, ik donder ze met alle liefde van de flat af hier een paar honderd meter verderop ;)

Ik wil nog steeds een keer een technics naar beneden keilen daar en dat filmpje bij de OEM review neer zetten maar zie maar eens een gare sl te vinden die je voor 50¤ mee kan nemen.

quote:
Nielsz schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:06:
Nu wil ik best draaien, maar als het een cdspeler is zonder true instant start dan ga ik niet blij worden.
Als het een CDN35 is heeft ie true instant start. Volgens mij heeft alleen de CDN18 geen true instant start maar daar wil geen hond overheen pissen dus wees maar niet bang dat je die tegen komt ;)

Reind wijzigde dit bericht 24-09-2006 02:11 (31%)

Looking good = feeling great

Nou, ik weet niet in hoeveel tenten jij gedraaid hebt (en dan niet als House DJ ;) ), maar ik heb er nu een aantal gezien, en de apparatuur kan een verschrikking zijn. Dat verschilt van super (ruime dj booth, geluid perfect afgesteld, 4cdspelers en een dateq apollo) tot bagger (mini, geluid BAGGER (leuk voor je oren :| ), 2 cdj100's (half stuk) en een dateq apollo die helemaal vol met stof en cola zat. Had iemand een colaatje overheen gegooid.)

Die CDN35 heb ik zelf, en die spelers die ze hadden leek op een verouderde versie hiervan. Dus misschien is het de 25G (nooit van gehoord :P ) http://www.djshop.pl/images/products/big/051019.jpg

Het is ook maar net wat je als cafe wilt. Wil je muziek op de voorgrond en dus snel mixen, dan koop je echte spullen. Wil je een gezellig cafe waar toevallig ook muziek aanstaat, dan hoef je natuurlijk niet elke minuut te mixen, en kan je het met mindere kwaliteit doen.

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia = Fear of long words
Denial is a river in Egypt
Party foto's

Less is more!

quote:
Reind schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:06:
[...]
Ik wil nog steeds een keer een technics naar beneden keilen daar en dat filmpje bij de OEM review neer zetten maar zie maar eens een gare sl te vinden die je voor 50¤ mee kan nemen.
Die dingen worden zelden gaar :) trouwens een TT naar beneden gooien om zn (on) degelijkheid te bewijzen is ook maar vreemd, dat ding is er niet voor gemaakt. Je rijd toch ook geen auto het kanaal in om dan een conclusie te trekken over de degelijkheid van die auto?

You don't need eyes to see, you need vision

Wat trouwens bij die sony koptelefoons ook nog wel wil gebeuren dat die blokkering slijt voor het naar buiten klappen van je oor schelpen.
Bij mij is dat een en al creatieve oplossing met veel lijm en een schroef er tussen om de oorschelpen niet door te laten klappen. En een zelf geschilderd tijger motiefje.

Gelukkig kon ik daarna een good old pioneer koptelefoon over nemen voor prikkie.
En die zijn ook onverwoestbaar. Geloof de SE-450. En dat vindt ik echt een top dingetje.

glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
DJKylian schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:32:

Gelukkig kon ik daarna een good old pioneer koptelefoon over nemen voor prikkie.
En die zijn ook onverwoestbaar. Geloof de SE-450. En dat vindt ik echt een top dingetje.
Dát is imho "de" hoofdtelefoon. Ik heb die van mij vanaf dat ik "serieus" begon met draaien; ergens rond 92 gok ik. Neutrik plug erop en sindsdien heeft ie mij nooit in de steek gelaten. En ja, hij ziet er stevig gebruikt uit :Y
quote:
teacher schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:36:
[...]

Dát is imho "de" hoofdtelefoon. Ik heb die van mij vanaf dat ik "serieus" begon met draaien; ergens rond 92 gok ik. Neutrik plug erop en sindsdien heeft ie mij nooit in de steek gelaten. En ja, hij ziet er stevig gebruikt uit :Y

Tis alleen zo jammer dat ie zo *kuch* klinkt vergeleken met de hoofdtelefoons die we nu gebruiken, schel, bump in het mid hoog maar inderdaad daar moet ik je gelijk in geven onverwoestbaar.

Maarja das de HD25 ook en die klinkt toch wel iets lekkerder, nadeel is alleen dat niet iedereen hem lekker vind zitten.

quote:
Nielsz schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:16:
Nou, ik weet niet in hoeveel tenten jij gedraaid hebt (en dan niet als House DJ ;) )

Euhm niet als house dj..... even denken.....

euhm geen enkele :+

Ik heb altijd house gedraaid en iets anders kan ik niet, sim-pel ;) Maar ik ben ook wel erg rotte gear tegen gekomen in de jaren die ik draai. Voordeel is dat ik dan altijd de gear de schuld kon geven als het k met p was en ik mijn handen in onschuld kon wassen, wat dat betreft moet je er gewoon het voordeel van inzien.
Dat is echt het beste wat je kan doen op zo'n moment anders loop je jezelf echt met enige regelmaat op te vreten ;)

Ik ben zelf nu 4 jaar bezig en draai gemiddeld 2 tot 4 keer in de week.
Ik heb 1 vaste discotheek en mijn overige boekingen bestaan uit drive-in shows, kroegen, discotheken en evenementen. Om dit te bereiken heb ik heel wat meer moeten doen dan alleen maar goef oefenen.

Ik ben toen ik begon eens gaan kijken waar nou echt vraag naar was. Ik kwam toen tot de conclusie dat er wel 100.000 house dj's zijn en ook 100.000 allround dj's maar geen 100.000 allround dj's die ook echt goed bezig zijn. Ik heb toen eens gebabbeld met een lokale drive-in show en mocht uiteindelijk met hun mee gaan draaien. Daar leerde ik het draaien, mixen, de techniek en het gebruiken van de microfoon.

Ik verdiende toen enkel met draaien m'n centen en ik hield altijd de helft appart en van de andere helft kocht ik wekelijks cdtjes. Die heb ik die 2,5 jaar lang iedere week weer gekocht en zo had ik na 2,5 jaar een mooie cd collectie om mee te beginnen.

Ik was na 2,5 jaar het sjouwen met zware apparatuur en iedere keer weer opbouwen - afbreken wel zat en besloot eens te gaan solliciteren bij een kroeg. Dit ging nog best lastig, want veel kroeg eigenaren willen toch iemand die al ervaring heeft met het draaien in de horeca.

Uiteindelijk na lang zoeken vond ik een tent waar ik dan als DJ kon gaan werken maar de voorwaarde was wel dat ik ook welleens een weekendje achter de bar ging staan. Nou goed ik had iig werk dan dus heb het maar gedaan.

Daar heb ik het een half jaar vol gehouden en heb ik kennis kunnen maken met het echt draaien in het uitgaansleven, want let er op dat dat nog even wat anders is dan een drive-in show. Na dat half jaar werd ik door een collega dj gevraagd of ik geen interesse had om in een kroeg in mijn eigen woonplaats te komen draaien. Ik heb toen gelijk ja gezegd want dit was mn opstapje om in mn woonplaats aan de bak te komen en er een beetje tussen te rollen, daarbij kwam ook nog eens dat ik nu iedere week kon draaien en geen bar werk meer hoefde te doen.. er kwam dus vooruitgang in!

Hier heb ik het een hele zomer volgehouden en toen kreeg ik meer en meer aanbiedingen, toen ik besloot om eigenlijk freelance verder te gaan sprak een collega dj me aan dat ze bij 1 van de grootste discotheken uit de stad nog dj's zochten. Ik dacht van ach dat lukt me toch niet, dat is veel te groot zo ervaren ben ik nog niet. Maar ik ben het toch gaan proberen, je weet maar nooit! Dus ik mocht een avondje proef komen draaien en al na 20 minuten kwam de bazin naar me toe oke stop maar, wat niet zo postief klonk. Dus ze nam me mee naar een kantoor, en daar zei ze ok je mag Zaterdag komen draaien. Ik dacht natuurlijk wow! dat me dat is gelukt. Dus ik heb de hele Zaterdagavond gelijk voor volle bak staan draaien en aan het einde van de avond kwam de bazin weer: ok, het is zo goed bevallen je mag als je wil iedere Zaterdag komen. Dat ging me dus beter af dan verwacht.

In diezelfde tijd ging ik zelf nog welleens een avondje stappen en sprak ik regelmatig horeca eigenaren en vertelde ik vaak wat ik deed en zo kwam ik aan steeds meer werk. Zo kom je dan dus ook op een punt dat mensen weten wie je bent, wat je kan, waar je draait en of je dus geschikt bent voor hun locatie.

Je ziet dus wel dat ik ook niet zomaar aan die 2 tot 4 boekingen in de week ben gekomen. Hiervoor ben ik zelf overal op af moeten stappen, heb ik zelf overal moeten gaan praten en heb ik erg veel geld moeten investeren in cd's, mappen, tas, koptelefoon enz.

Maar ook ik ben er nog niet, ben nog jong en ik ben nog lang niet aan de top :) Kan nog veel meer bereiken in de komende jaren :)

Off al the things i lost, i missed my mind the most

Ik heb een vraag (duh). Ik wil een technics SL-1200 mkII kopen. Nu zie ik op marktplaats setjes van twee voor 700 voorbij komen, en als ik dat vergelijk met de nieuwprijs op new-line.nl dan scheelt dat behoorlijk. Het zal wat meer moeite kosten natuurlijk.
De feitelijke vraag is waar ik nou op moet letten. Als hij stabiel draait en de pitch goed aanvoelt, wat kan er dan verder zoal fout zijn?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

quote:
Shabbaman schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:15:
Ik heb een vraag (duh). Ik wil een technics SL-1200 mkII kopen. Nu zie ik op marktplaats setjes van twee voor 700 voorbij komen, en als ik dat vergelijk met de nieuwprijs op new-line.nl dan scheelt dat behoorlijk. Het zal wat meer moeite kosten natuurlijk.
De feitelijke vraag is waar ik nou op moet letten. Als hij stabiel draait en de pitch goed aanvoelt, wat kan er dan verder zoal fout zijn?
Lees dit maar eens door :)

Site van mede tweaker Reind
Duidelijk verhaal, hulde. Ik heb die site gelijk maar gebookmarkt _/-\o_

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
Reind schreef op maandag 25 september 2006 @ 03:18:
[...]

Tis alleen zo jammer dat ie zo *kuch* klinkt vergeleken met de hoofdtelefoons die we nu gebruiken, schel, bump in het mid hoog maar inderdaad daar moet ik je gelijk in geven onverwoestbaar.

Het geluid is niet het beste wat ik ooit gehoord heb idd, maar sinds wanneer het je om te mixen hét perfecte hifi geluid nodig? Meestal staat er naast je oor een monitor met piezo tweeter en dubieuze laagmid te blazen heb je iets nodig wat hard gaat en niet snel vervormd.

Wil je "goed" geluid, dan koop je een beyerdynamic dt48, of een akg K270.. toch?
quote:
teacher schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:57:
[...]
Wil je "goed" geluid, dan koop je een beyerdynamic dt48, of een akg K270.. toch?
Die missen weer SPL max. Ik gebruik nooit monitoren dus ik heb graag een goede headphone, daarnaast zijn slecht klinkende headphones ook geen pretje om mee te werken naar mijn idee.

De HD25 (koptelefoon, sennheiser) binnen gekregen vrijdag en was in het begin toch behoorlijk schrikken toen ik het gewicht en omvang van het koptelefoontje zag... na 5 uurtjes inspelen en een weekend lang LAN games ben ik toch zwaar overtuigd van dit beestje... geen sony die daar tegenop kan ;)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

ondertitel? wa'sdat?

http://www.erikie.nl/muziek.html

voor de housliefhebbers :)

Heb een nieuwe compilatie online

ik noem m, 'dance to chill out and make love mix'

Het begint ergens in de jungle op zoek naar de ideale palmboom, ergens aan zee op een naaktstrand. (eh, t blijft muziek he, al beweren sommige van niet gehe)...

er zitten een aantal audio drop outs in, maar dat komt door m'n gare pc die finalscratch & tegelijk opnemen af en toe niet slikt.

tracklist :
dr kucho - shadow troopers
africanism - tanzania
leonid rudensko - summerfish
plump djs - smartbomb
plump djs - when the funk hits the fan
gregor salto - future latin grooves
richard dinsdale - sniffin
jan driver - ring my balls
traffic sign - the big fake
body rox - yeah yeah
fedde le grand - just tripping
soulsearcher - feeling love
seamus haji - empty streets
grand nelson - fade (oeps, hier ging het een beetje fout)
eric kupper - true love
eric kupper - rise

Ik merk wel dat ik het laatste stuk met al die geile strandmuziek erg moeite heb met vlot mixen, ik respecteer elk nummer, en probeer zehelemaal uit te zitten, oftewel, 1e 2 minuten mixen, dan 3 minuten solo en vervolgens weer 2 minuten mixen, laten we zeggen "2-3-2". de laatste nummers duren best lang dan, en t klinkt niet als je ze echt door elkaar probeert te mixen en dan krijg je meer van dit : "0.5-6-0.5", en tja, dan sta je dus 6 (naja 5 minuten dan) uit je neus te vreten en te springen.). soms gooi ik dan de mid & trebble eruit, zodat je de beat alleen nog hoort en dan langzaam uitfaden. Meer kan ik er weinig van maken, ('k heb geen funky pioneer :) ). iemand tips hiervoor?

traktor scratch!

Reg. datum: 12 juli 2001

draait iemand hier minimal?

Check de start post eens.

Music is an expression of pure emotion

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws