Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:

Mijn god leef jij ook nog.......

----------------------------------------

Oh en Teacher, ik heb je mail ontvangen. Maar ik heb vakantie dus alles gaat wat trager op dit moment, kan dat? Blijkbaar wel dus ;)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
Reind schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 23:11:
[...]

Mijn god leef jij ook nog.......

----------------------------------------

Oh en Teacher, ik heb je mail ontvangen. Maar ik heb vakantie dus alles gaat wat trager op dit moment, kan dat? Blijkbaar wel dus ;)

gelijk heb je, rustig an :)
btw.. er komt nog een deel 2 aan; ik bouw er nu 2 in een doosje voor een maat van me :)
Ik ben van plan om ook een draaitafel aan te schaffen en te beginnen met plaatjes draaien (en scratchen).
Na wat rondzoeken ben ik uitgekomen op deze platenspeler
http://www.recordcase.de/...er_direktangetrieben,.htm

Ik ben van plan om van VirtualDJ 2 timecoded vinyls te kopen.
http://www.virtualdj.com/products/timecode/
De software heb ik al.
Nou vraag ik mij af of die wel goed is om te scratchen want dat wil ook gaan doen.
Heeft iemand ervaring met de Reloop Turntable RP-5000 M3D silver
Alvast bedankt

Ik heb al een nieuwe in gedachten na wat rond vragen, zodra geld binnen komt (in about 3 days O-) ).
Ga ik de
  • Synq Turntable X-TRM1
  • Shure Cartridge M44-7
  • Numark Mixer DM-950
Bestellen.

brtausi wijzigde dit bericht 20-08-2006 22:21 (17%)

Just Someone

Ik heb hier nog 2x Stanton C.303 staan die ik in de verkoop heb staan, ik ben namelijk van plan om over te stappen om Vinyl...

Iemand enig idee welk merk goed is om house/club muziek op te draaien? ik wil ook kunnen scratchen...

Soms maar niet altijd ....

quote:
HENNEP schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:06:
Ik heb hier nog 2x Stanton C.303 staan die ik in de verkoop heb staan, ik ben namelijk van plan om over te stappen om Vinyl...

Iemand enig idee welk merk goed is om house/club muziek op te draaien? ik wil ook kunnen scratchen...
waar staan die dan ? misschien heb ik wel intresse in 1tje ...

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

ondertitel? wa'sdat?

k heb weer een funky mixje online staan, niet bijzonder, vrij commerciele bende, maar ach, moest toch ff m'n nieuwe hoofdtelefoon testen (technics rp-dh1200) die enorm hard gaat :S en m'n nieuwe webruimte :)

www.erikie.nl

tracklist komt eraan. geen idee namelijk, ik heb gewoon wat liedjes geselecteerd met fs :)

traktor scratch!

Just Someone

quote:
Koekie007 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

waar staan die dan ? misschien heb ik wel intresse in 1tje ...
you've got mail ;)

You! Cake or Death?

http://www.konoha.nl/ttables3.png
Mijn Equipment sinds een aantal maandjes (foon pic)
2x reloop 5000
Eentje zwart eenje niet ;)
Effex 2 erbij met superhandig bpm tellertje (die ik overigens probeer zo weinig mogelijk te gebruiken.. kan zonder.. gelukkig)

Het is puur voor de hobby (had een keertje geld teveel en wilde het altijd al) Heb nog niet zo veel platen gekocht (20) Hou me namelijk een beetje in omdat ik eigenlijk nog een keer er een DJ console MK2 aan wil hangen met 2 virtual dj platen om zo via de ttables direct mp3's aan te kunnen sturen.
Daarnaast is mn headset stuk :'( dus dat mixt nu nogal moeilijk (kan wel zonder overigens door de bpm teller. Twijfel ook nog over eventueel een Tabletop CD player maar dan zou ik een nieuwe mixer moeten halen omdat deze maar 2 dingen aankan. keuzes keuzes :)

edit: HENNEP zou je mij ook even willen mailen nog over die CD speler als je nog hebt?

Collaborator wijzigde dit bericht 07-09-2006 00:15 (5%)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

quote:
Collaborator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:12:
nieuwe mixer moeten halen omdat deze maar 2 dingen aankan.

Waarvoor denk jij dat die extra tulp aansluitingen zijn op de achterkant van je mixer + de phono/line switch?

Juist kun je er gewoon een cd speler aan hangen en switchen tussen phono en line ingang per fader :+

;)

You! Cake or Death?

quote:
Reind schreef op donderdag 07 september 2006 @ 03:46:
[...]

Waarvoor denk jij dat die extra tulp aansluitingen zijn op de achterkant van je mixer + de phono/line switch?

Juist kun je er gewoon een cd speler aan hangen en switchen tussen phono en line ingang per fader :+

;)
:X 'Doh :P Inderdaad. Op een een of andere manier had ik in mn hoofd dat ik dan 4+ dingen tegelijk draaiend zou moeten hebben, wat natuurlijk niet zo is :)

What's the point of having an Internet connection if you're not using it to look up weird, fucked-up pictures of dirty sex you'd never have yourself?

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Collaborator schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:19:
[...]

:X 'Doh :P Inderdaad. Op een een of andere manier had ik in mn hoofd dat ik dan 4+ dingen tegelijk draaiend zou moeten hebben, wat natuurlijk niet zo is :)

Enige nadeel is natuurlijk wel dat als je maar 1 CD speler toevoegt, je wel wel redelijk moet opletten wat je waar inmixt :P

Voor mijn draaistijl gebruik ik dus wel regelmatig meer dan twee tegelijkertijd, waardoor zo'n oplossing weer niet handig is.

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

d((o_o))b

Newbievraagje en er kan wellicht ook een snel en eenvoudig antwoord op gegeven worden.

Ik heb hier een mooie versterker en speakers staan (nette klasse A apparatuur) en daar wil ik graag een SL 1200MK2 aanhangen. Nu heeft de versterker geen aparte Phono-ingang (alleen AV-TUNER-CD-TAPE). Om voldoende versterkt geluid uit de SL1200 te krijgen moet het signaal daarom in het vooruit versterkt worden. Nu kan ik dat doen met een nette Phono-voorversterker, maar voldoet een beetje mixer ook voor deze taak?
Ik had begrepen dat de mixer specifieke phono-ingangen heeft en dat dan alles via de Line-out naar de line-in (AV) op de versterker kan? Zou een JB Systems - Mx4 Mk2 voor dit doel goed geschikt zijn of beter een ander model (tot ¤ 200,-)? Of is er een nog eenvoudiger oplossing om de SL1200 op mijn versterker aan te sluiten met voldoende voorversterking?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

quote:
Dexter schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:58:
Newbievraagje en er kan wellicht ook een snel en eenvoudig antwoord op gegeven worden.

Ik heb hier een mooie versterker en speakers staan (nette klasse A apparatuur) en daar wil ik graag een SL 1200MK2 aanhangen. Nu heeft de versterker geen aparte Phono-ingang (alleen AV-TUNER-CD-TAPE). Om voldoende versterkt geluid uit de SL1200 te krijgen moet het signaal daarom in het vooruit versterkt worden. Nu kan ik dat doen met een nette Phono-voorversterker, maar voldoet een beetje mixer ook voor deze taak?
Ik had begrepen dat de mixer specifieke phono-ingangen heeft en dat dan alles via de Line-out naar de line-in (AV) op de versterker kan? Zou een JB Systems - Mx4 Mk2 voor dit doel goed geschikt zijn of beter een ander model (tot ¤ 200,-)? Of is er een nog eenvoudiger oplossing om de SL1200 op mijn versterker aan te sluiten met voldoende voorversterking?
Als je enkel de voorversterker nodig hebt zou ik een losse kopen. Iets zegt me dat een enkele voorversterker van 200.- meer kwaliteit biedt dan een mixer van 200.- die naast de voorversterkers nog een hele hoop meer electronica heeft.

d((o_o))b

Maar met het oog om in de toekomst met een tweede SL1200 op de proppen te komen is een mixer dan wel weer zinvoller neem ik aan?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

quote:
Dexter schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:20:
Maar met het oog om in de toekomst met een tweede SL1200 op de proppen te komen is een mixer dan wel weer zinvoller neem ik aan?
Ja, dan heb je niet zoveel aan een enkele voorversterker :+

d((o_o))b

Thnx voor de snelle replies :)

Heb van Vincent voor ¤ 150,- ook de PHO-111 phono-voorversterker gevonden (rest van de compontenten is ook Vincent), dus dat is eventueel ook een optie. Maar dan kan er idd maar 1 draaitafel op. Dus daar ga ik nog even goed over nadenken.

Ik kom net bij New-Line deze tegen:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12593

Voor erg lage prijs voldoet die misschien voorlopig ook wel meer dan prima (goede reviews iig)...Mixer kopen kan dan altijd nog.

Dexter wijzigde dit bericht 07-09-2006 21:38 (28%)

vraagje, MRD-v700 is stuck, hdj-1000tje doen of weer een v700 halen...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Iemand interesse om mixje van mij te beluisteren?

8 tracks in ca. 24 minuten.. inclusief coole intro 8)
quote:
KeeZ schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 21:52:
vraagje, MRD-v700 is stuck, hdj-1000tje doen of weer een v700 halen...

Laat me raden, ophangpunt van een van de schelpen is gebroken? :p

Allebei links laten liggen, vooral die sony, en eens in de audiozaak gaan luisteren wat je nou echt een goeie koptelefoon vindt :p (je hebt ook nog de sennheiser hd25 bijvoorbeeld en nog wel meer merken en types).

Sorry voor mijn rant maar ik vind die sony echt een te duur stuk speelgoed met teveel bass dus vervormd geluid, plus dat ie stuk gaat als je alleen maar naar het ding kijkt en je wenkbrauw optilt. Voor het geld dat je daarvoor neerlegt zijn er kwalitatief veel betere en robuustere koptelefoons te krijgen.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Chiron schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 18:45:
[...]

Laat me raden, ophangpunt van een van de schelpen is gebroken? :p

Allebei links laten liggen, vooral die sony, en eens in de audiozaak gaan luisteren wat je nou echt een goeie koptelefoon vindt :p (je hebt ook nog de sennheiser hd25 bijvoorbeeld en nog wel meer merken en types).

Sorry voor mijn rant maar ik vind die sony echt een te duur stuk speelgoed met teveel bass dus vervormd geluid, plus dat ie stuk gaat als je alleen maar naar het ding kijkt en je wenkbrauw optilt. Voor het geld dat je daarvoor neerlegt zijn er kwalitatief veel betere en robuustere koptelefoons te krijgen.

Jaartje of 4 terug beestje gekocht, flink voorzichtig mee geweest maar indderdaad, ophangpunten gebroken... schandalig kleine draadjes worden er ook gebruikt in die koptelefoons, maar dat terzijde...

anyway, de hd25 heb ik nog niet gehoord, heb new-line ook om advies gevraagd maar iets concreets heb ik nog steeds niet gehoord.

Mijn prio's zijn een beetje verschoven van DJ --> muziek/films/gamen maar daar wil ik nog wel steeds een goeie koptelefoon voor hebben...

Iemand die tips heeft ?? afgezien van naar een 'echte' audiozaka gaan that is...

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

Ik heb zelf al enkele maanden de Stanton DJ Pro 3000, en ik moet zeggen dat ik er behoorlijk tevreden van ben ondanks z'n relatief prijs (99 euro)
Ik had eerst vanwege een review op aboutdj besloten om de Denon DN-HP1000 te proberen, maar die heb ik toch maar terug gestuurd omdat ik er niet echt tevreden over was (zwaar, bleef niet echt goed zitten, veel te veel laag, en maar matig mid)
De stanton is ook niet van de lichtste, maar zit veel beter, en het geluid is ook wat gebalanceerder.
Ik gebruik 'm zelf ook om af en toe een filmpje te kijken, maar als je 'm echt vaak lang wil ophouden is misschien een lichter model wel beter.
Iedereen die ik al gehoord heb is iig wel enthousiast over de hd25, maar die heb ik helaas zelf nog niet kunnen horen.
.:Porsche:.

Op een of andere manier zijn er altijd bepaalde zaken of hobbies die op een bepaald moment weer naar boven komen. Op dit moment is dat DJ zijn, dus ga denk ik toch maar eens kijken voor een goedkope oplossing voor beginners :).

....911....

Less is more!

Een veelgehoorde klacht dat breken van de sony headphones, maar ikzelf heb er al jaren plezier aan, ik en ben nu ook niet de zachtste met mn spullen. Ik zou hem zo opnieuw kopen.

You don't need eyes to see, you need vision

Ehm de Sony's zijn wel gereviseerd en hebben tegenwoordig een betere ophanging (modellen van 2006 en later) :) Pioneer idem, de HDJ-1000 brak in vroegere versies ook immer af - tegenwoordig is 't al een stuk minder. Het is om het even welk merk je koopt aangezien vrijwel elke headphone in deze klasse dit probleem kent of heeft gekend :)
Koop een HD25 van Senheiser, klinkt het netste van allemaal en is onbreekbaar. Ik zal van de week het videotje eens online gooien waarin ik de HD25 in de UDG headphone bag een enorme rotschop geef.... ding van het dakterras af beneden op straat beland en het vervolgens zonder ook maar 1 enkel probleem gewoon weer doet.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws