Hello DJ's Nieuwe DJ in wording meldt zich
Ik en een paar vrienden zijn van plan om feesten te gaan organiseren. redelijk wat ervaring uit het verleden en veel muziekkennis en een behoorlijke platencollectie.
Stijl was vroeger meer Acid, Techno daarna heb ik m'n Trance, Hardtrance, Goa-Psy periode zo'n beetje gehad, om meer in de disco, club, grooves, soul, progressive te eindigen.
Devies is strak platen kunnen mixen en je muziekale verhaal vertellen. Compilaties maken en ook eigen producties doen.
Only one problem, geld !. We hebben "maar" 2500 euro te besteden met z'n drieen en daar wilden we 2 turntables, 2 cd-spelers en een mixer voor hebben van een kwaliteit die je ook regelmatig op grotere feesten kan inzetten.
We hebben na lang overleg, lezen en uitproberen de volgende setup bedacht :
Draaitafels:
2 x Akiyama DJ-4000 Acura
Zeer goede reviews over deze Super OEM en ze zijn veel goedkoper dan de Technics sl's . Hebben een zeer sterke aandrijving en schieten niet weg zoals bij de Tehnics soms het geval is ivm nulpunt. Dezelfde tafel is van 6 andere fabrikanten te verkrijgen waarvan de synq verreweg de meestverkochte is (vanwege uiterlijk en een doorlusmogelijkheid). Wij vonden de Akiyama iets mooier.
CD-Spelers
2 x Pioneer CDJ-800 MKII
1000's vielen buiten het budget en de 800's bieden alle functionaliteit die we nodig hebben. Ik heb de duurdere Denon, Technics en Stanton cd-spelers uitgeprobeerd en alleen de Denon kon enigzins in de buurt komen van de gewone CDJ-800, De verbeteringen in de MKII maken de keus alleen makkelijker (enig minpunt is de prijs natuurlijk).
Mixer:
1 x Akiyama MCX
Door het besluit om voor duurdere cd-spelers te kiezen werd het budget voor de mixer een stuk kleiner (we hadden een Denon DNX1500 op het oog). Dateq en Pioneer vielen af vanwege de prijs. Eigenlijk viel ons oog al gelijk op de Vestax PCV 275, een 3 kanaals mixer met een goede reputatie. Ook was de prijs te overzien (319 euro), totdat we op de site van Akiyama onder het bekijken van de Acura draaitafels de Akiyama MCX vonden, een Pioneer DJM-600 look-a-like die pas op de markt is voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Een robuust uitziend 4-kanaals mixertje met eenvoudig uitneembare faders en vu meters per kanaal. Ik durf de gok wel te wagen denk ik. De paar reviews die ik heb kunnen vinden waren redelijk positief.
Alles bij elkaar kom ik net onder de 2500 euro uit. De koptelefoon heb ik gelukkig al
een goede keus binnen ons budget ?
KaMiKaZe wijzigde dit bericht 22-03-2006 00:53 (10%)