Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung HDTV met beeldbuis voor ¤ 900,-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 mei 2000

quote:
philippevk schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:47:
[..] en dat het nooit bij digitale televisie de kwaliteit van lcd/plasma kan evenaren. 8)7 [..]

En dat terwijl in het UPC Digitale TV topic iedereen klaagt dat het er op z'n LCD/Plasma niet uit ziet :) Verkopers :N

Wel mooie prijs trouwens.. toch maar eens gaan kijken als hij hier in de buurt ergens staat. Ik bedoel een gelijkwaardige LCD kost bijna het dubbele.

Bigs wijzigde dit bericht 03-04-2006 22:20 (3%)

Reg. datum: 30 maart 2006

quote:
baathaar schreef op maandag 03 april 2006 @ 22:19:
Bedankt voor jullie reacties :)

Begin er steeds meer en meer van overtuigd te geraken om zo'n crt hdtv te kopen , maar ik wacht nog even af tot Boulder hier even zijn bevindingen , en nog enkele fototjes zou willen plaatsen.

Waar was je trouwens van plan in Belgie de Philips 32PW9551/12 te gaan halen Boulder ? In de mediamarkt ?

Verder hoef ik niet wat te hebben wat iedereen heeft , heb liever een grotere en zwaardere tv met betere beeldkwaliteit voor minder dan de helft van de prijs van een lcd , dan 'met de stroom mee te gaan'. Dat praatje dat zo'n crt de kwaliteit van lcd / plasma niet kan evenaren lijkt me weer van die typische 'ik ben een mediamarkt-verkoper en ik weet buiten commercieel standpunt niet waarover ik praat' praat , en ben ik dus ook zeker niet geneigt om te geloven.

Staan er eigenlijk ook al reviews online van 1 van beide phillips modellen ? Ben in dit topic alleen nog maar een site tegengekomen met foto's , waarvan er het helaas een heel aantal niet(meer) doen :/

Hij staat aangekondigd op Excellent (www.excellent.be), maar in mijn plaatselijke dealer hier in Zuid-West-Vlaanderen deden ze nogal moeilijk.
Ze wilden echt heel graag een duur LCD'tje verkopen.
Ik hoop dus dat ze echt gaan proberen hem te bestellen.
In elk geval, er zijn ook online dealers, maar persoonlijk heb ik daar niet veel zin in, want dan moet ik die 57 kg zelf omhoog krijgen, en voor de garantie en zo vind ik dat vervelend.
Wie daar niet mee inzit, kan hem zeker online vinden op :

* http://fransdesmet.telene...V/breedbeeld/32PW9551.htm
of
* http://www.kapaza.be/deta...1_pixel_plus_2_NIEUW.html

Bij Molecule vermoedden ze dat de 32PW9551/12 de opvolger wordt van de 32PW9520/12, en dus zal binnenkomen zodra hun stock van dat andere model uitgeput is.

Volgens andere bronnen echter zijn de 32PW9551/12 de laatste CRT's van Philips, en als de stock uit is, is het gedaan met CRT's.
Ik denk echter dat dat een verkoopstruc is.
Waarom nog nieuwe modellen uitbrengen als die dan binnen een maand of 2 weer verdwijnen ?
Die bronnen beweren ook vaak dat ze gemaakt worden in Duitsland of Frankrijk, omdat die fabrieken gaan sluiten of net gesloten zijn.
Daarom heb ik op het Spaanse forum van mundodvd.com gevraagd wat er op hun TV staat, en het label leest : "MADE IN POLAND".
Ik vermoed dat ze er daar nog wel een tijdje zullen blijven maken...
De beste reviews van het toestel vind je overigens in dat forum van mundodvd.com, maar da's wel eentalig Spaans.
Ook plaatst iemand regelmatig nieuwe foto's.

BTW : het kan nog een hele tijd duren tegen dat ik de mijne heb, want als het op nieuwigheden aankomt, heb ik altijd het gevoel dat we hier in het stenen tijdperk leven.
Verkopers weten nooit nergens van als het op nieuwigheden aankomt...
Toen bijv. in de VS 3DFx de Voodoo 1 kaart al bijna een jaar op de markt was, kwamen ze hier nog met de Vérité kaart uit (remember ?).
Ze willen precies nooit enig risico lopen.
Toen bleek dat de Voodoo 1 een gigantisch succes was, kwamen ze op enkele maanden met de Voodoo 1 en 2 op de proppen...

euh.. tja..
Reg. datum: 27 november 2000

http://exellent.aboservic...info.php?products_id=1980

hier hebben ze de 32" van de philips (32PW9551/12) ... ik weet alleen niet of die winkel te vertrouwen is... er staat ook geen voorraad oid bij... en volgens mij komen ze uit Belgie.

nexhil wijzigde dit bericht 05-04-2006 14:09 (5%)

12 en 13 mei XBOX 360 en PC Lan Party: Nightmare on Dorpstreet 2007 http://www.eikelbyte.nl/nod -> inschijvingen geopend!

Reg. datum: 24 oktober 2005

Op deze site is nog goedkoper, en je hoeft voorlopig geen verzendkosten te betalen. Ga ik ook halen maar eerst mijn oud 32inch tv verkopen.

http://www.warenhuisservi...l/internet/Item35516.html

Postmaster General

Maar voor 749,00 heb je ook al een RZ-26LZ55. Deze is 26"inch, en draagt het HD-Ready logo.
http://img.kelkoo.com/CS/large/101/958/00143601256943850522680485387348891958101.jpg

Component in, 2x scart, DVI en PC-in, 1280 x 768 native resolutie.
En je kunt zo een DVI -> HDMI converter kopen
http://www.ramelectronics.net/assets/images/DVI/dvitohdmi_s.jpg

Lijkt me dat een betere keus

DarkUnreal wijzigde dit bericht 05-04-2006 16:56 (32%)

Reg. datum: 07 oktober 2004

@ hierboven, volgens mij willen de mensen in dit topic juist geen lcd vanwege crappy weergave kabelsignaal en geen echte zwart weergave (en misschien "plastic" kleuren)

e-400 zuiko 14-42

NoizyCows

Ik heb een vriend in een electronica winkel in NL eens een berichtje gestuurd of hij bekend is met de 32PW9551/12 en of dat evt leverbaar is misschien komt daar wat bruikbaars uit.

Mooooh

Reg. datum: 29 januari 2002

quote:

Ik heb zo'n scherm op mijn slaapkamer staan om ruimte te besparen, als "echte" tv zou ik echt geen lcd neer willen zetten. In de woonkamer staat een oude matchline van Philips, niet te tillen maar beter beeld van de kabel dan die LCD produceert. En waarom niet? Mijn TV meubel is zelfs groter dan dat bakbeest. Daarnaast is 26" voor mij ook wel erg klein om in een woonkamer te zetten.
Om de tijd te overbruggen tot SED en OLED uitkomt wat veelbelovende technieken lijken te zijn denk ik er juist aan om een CRT zoals die Philips aan te schaffen.

Exyge wijzigde dit bericht 05-04-2006 17:36 (8%)

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Mensen, zullen we dit topic beperken tot waar het over gaat? Namelijk die samsung CRT HDTV? :)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

XBox Live Tag: CrazyCavia
Reg. datum: 04 april 2000

Kom ik bij een lokale tv boer en zie een Samsung slimfit staan, non-HD. Komt verkoper op me af en ik vraag of ze de HD versie van Samsung/Philips kunnen leveren.
Dat kon niet want crt kan geen HD weegeven en was grote nonsens en hij wist niet wie me dat wijsgemaakt had.
Nou, samsung en philips...
En dan de claim dat voor HD alleen maar LCD en plasma is en iedereen die een lcd/plasma tv heeft die kijkt digitale tv...
Dus ben ik omgekeerd en de winkel uitgelopen, daar kom ik dus niet weer...

Ik hoop dat de laatste berichten in het Spaanse mundodvd forum niet kloppen, want dan zal die TV waarschijnlijk nooit echt leverbaar zijn.
Daar hebben er heel wat mensen hem gekocht en besteld.
Zij die hem hebben zijn er heel tevreden over, en plaatsen hopen foto's.
Maar er komen nu ook berichten dat hij al "DESCATALOGADO" zou zijn (uit de catalogus verwijderd, dus...). :'(
Dat zou ik nu heel spijtig vinden, ik heb er eentje besteld.
Ik vind het erg dat een firma als Philips een nieuw model uitbrengt op 16 maart en die dan op 5 april reeds schrapt uit zijn catalogus.
Maar zelfs als het waar is is er nog een kleine kans dat je hem ook echt kunt krijgen.
Er moeten immers minieme verschillen van land tot land zijn tussen die toestellen, zodat er voor Nederland en België misschien toch nog stock verkrijgbaar is.

De Samsung lijkt mij niet echt interessant voor mij, vanwege zijn enorme breedte en de grote problemen van zijn Slimfit voorgangers..
En anders wordt het wachten op SED of OLED zeker (of TV's met kleurenlasers, dat schijnt ook al te bestaan...) ?

En ondertussen alweer een andere forumganger die dit ten stelligste ontkent, en zegt dat ze nu niet meer leverbaar zijn, maar in mei wel weer.
Ik ben in elk geval benieuwd of ik mijn toestel hier überhaupt zal kunnen krijgen, en indien niet of dat Philips daarmee onmiddellijk geen enkele breedbeeld CRT TV meer wil produceren voor de Europese markt.
Anders lijkt mij de 32PW9551/12 toch de logische opvolger voor de 32PW9520/12, en is het verhaal van "ze maken hem niet meer" heel onlogisch.
Tenzij ze natuurlijk bang zijn dat de verkoop van "HD Prepared" CRT's ten koste zou gaan van hun "HD Ready" LCD en plasma verkoop.

Reg. datum: 23 juni 2004

mag weg

ElByToS wijzigde dit bericht 06-04-2006 14:57 (99%)

altijd baat bij baathaar
Reg. datum: 03 maart 2006

Om nog ff offtopic over de phillips door te gaan :Y) :

bij excellent stond de 32" aan 700¤ , en ik had een mailtje naar het dichtsbijzijnde filiaal hier in Limburg gestuurd om te vragen hoelang de levertijd was en of ze soms een showroom model hadden
quote: excellent

Beste,

Deze is bij philips nog leverbaar, ik kan u deze nog bestellen voor de prijs van 699?.
De levertijd is Ca. 1 à 2 weken.

Groeten,
F.Vanderstegen

Het lijkt me dus dat er geen sprake is van een tekort of lange levertijd voor dit model , aangezien ze zelf aangeven dat deze binnen de 2 weken beschikbaar is.

Helaas kan ik hem nu nog niet kopen , moet eerst wachten tot ik kan gaan werken om aan de nodige centjes te geraken :X

Ik ga ze nu nog even bellen of ze soms geen 32" als showroom model willen laten afkomen , of dat ik hem eerst eens vrijblijvend mag testen. Zal even editten als ik meer weet :)

*edit*

Ze gaan hem bestellen , zou binnen de 2 weken daar zijn als showroom model , ze bellen me als ze hem hebben. Dan zal ik even gaan kijken , wat fototjes trekken en mijn bevindingen posten voor jullie :)

Dan , is het misschien niet verstandig om een appart topic te openen voor de 32PW9551/12 aangezien er best veel posts in dit topic (dat voor de Samsung bedoeld is :o ) over gaan ? Dan hoeven we niet constant offtopic te gaan en kunnen we onze bevindingen vanaf daar allemaal samen bundelen.

baathaar wijzigde dit bericht 06-04-2006 15:11 (54%)

Reg. datum: 25 april 2002

wel mooi maar veel te duur.

I av8 amd64 x2 3800 I 2048 gb ddr ram I 1x ata 300gb 7200rpm |raid 2x200 gb maxtor sata 7200 rpm I kast lian li I dvd lg | asus 16x dvd brander I video asus v6200 264mb I enermax 400watt I

Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
boulder schreef op woensdag 05 april 2006 @ 23:41:
De Samsung lijkt mij niet echt interessant voor mij, vanwege zijn enorme breedte en de grote problemen van zijn Slimfit voorgangers..
En anders wordt het wachten op SED of OLED zeker (of TV's met kleurenlasers, dat schijnt ook al te bestaan...) ?
Ik ga er persoonlijk even van uit dat ze hiervan geleerd hebben. Maar durf hem om deze reden inderdaad nog niet te bestellen, eerst even wat reviews afwachten.

Reg. datum: 12 juni 2003

Is er iets bekend over een kleinere versie, zoals 28 inch net als de Philips?

32 inch is voor een slaapkamer imo overkill. Ik ben ook maar een student en dit zou de perfecte oplossing zijn voor m'n 360 en nog steeds strak tv kijken :).

Die Philips is trouwens niet HD-Ready.

:::...
Reg. datum: 10 augustus 2005

Deze Samsung wil ik echt hebben!

Nu zie ik dat hij hier al te koop is. Voor ¤729,-! Weliswaar in Frankrijk, maar toch. Is hij al in Nederland te krijgen? Komt 'ie überhaupt wel naar de Nederlandse markt?

... Bankai!

[quote]baathaar schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:57:
Om nog ff offtopic over de phillips door te gaan :Y) :

bij excellent stond de 32" aan 700¤ , en ik had een mailtje naar het dichtsbijzijnde filiaal hier in Limburg gestuurd om te vragen hoelang de levertijd was en of ze soms een showroom model hadden

[...]

Het lijkt me dus dat er geen sprake is van een tekort of lange levertijd voor dit model , aangezien ze zelf aangeven dat deze binnen de 2 weken beschikbaar is.

Dus ik had gelijk dat ik maar weinig geloof hechtte aan de plaatselijke verdeler hier, die zei dat hij geen flauw idee had van leveringstermijnen, en OF het überhaupt nog te bestellen is.
Volgens mij zijn er hier massa's verkopers die alle mogelijke trucs zullen gebruiken opdat je toch maar een LCD'tje of plasma zou kopen, daar hebben ze dan ook vele malen meer winst op...
Maar dan moet mijn toestel waarschijnlijk ook binnen enkele weken aankomen.
Laat ons hopen :)

Reg. datum: 05 januari 2003

Kunnen we ons hier beperken tot het bespreken van de samsung.
Aangezien deze samsung HD ready is en die philips niet.
En zeker ook omdat er al een topic over die philips is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120039

Reg. datum: 14 maart 2003

Weet iemand of deze samsung al bij de MM te verkrijgen is?

Reg. datum: 03 oktober 2005

quote:
alexvkan schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 09:56:
Weet iemand of deze samsung al bij de MM te verkrijgen is?
Gister MM Utrecht aan de lijn gehad en zij kopen geen CRT's meer in. Misschien dat andere MM's dat nog wel doen.

Reg. datum: 08 april 2006

Dit is wat ik weet over de Samsung WS-32Z409T en aanverwante zaken:
  1. De Nederlandse Samsung importeur heeft op dit moment geen plannen het toestel in Nederland op de markt te brengen.
  2. In Frankrijk en Duitsland komt het toestel wel op de markt, op de web site van de Franse importeur kun je hem al vinden.
  3. In Duitsland wordt hij al aangeboden voor ¤700, in Frankrijk voor ¤729.Het is mij niet duidelijk of het toestel werkelijk al leverbaar is.
  4. HD-Ready is een beschermd predikaat, en mag (naast andere eisen) alleen gebruikt worden als het beeldscherm daadwerkelijk 720p en/of 1080i kan weergeven.
  5. Deze Samsung is voor zover mij bekend het enige CRT toestel dat gerechtigd is het HD-Ready predikaat te voeren.
  6. Alle andere CRT toestellen met HDMI en/of component ingangen die hier op de markt zijn (Philips, Samsung etc.), en die HDTV input signalen aankunnen, zijn niet in staat 720p en/of 1080i weer te geven op het scherm. Het door Philips zelf bedachte HD-Prepared predikaat betekent m.i. niets anders dan dat die toestellen HDTV input signalen aankunnen, en omzetten naar standaard PAL resolutie op het scherm.
  7. Amerikaanse HDTV CRT toestellen lijken qua uiterlijk sterk op soortgelijke Europese toestellen (Philips, Samsung). We mogen er dus van uit gaan dat ze hetzelfde basis chassis bezitten, en evenmin in staat zijn 720p of 1080i op het scherm weer te geven.
  8. De problematische geometrie van de Samsung Slimfit beeldbuizen lijkt voor een groot gedeelte het gevolg van slechte afstelling bij de fabricage te zijn, wat natuurlijk niet zou mogen. Uit diverse berichten over de 'oudere' Slimfit toestellen maak ik op dat het heel goed mogelijk is om wel een alleszins aanvaarbare instelling te krijgen.
  9. De huiskamer foto van een Samsung Slimfit die eerder in dit forum geplaatst is, laat niet het nieuwe toestel zien doch een al bestaand model.
  10. Het grote voordeel van CRT toestellen boven LCD zijn de grotere contrast omvang, brilliantere kleuren, geen 'vegen' bij snelle bewegingen, zwart=zwart etc. Daar komt nog bij dat een gewoon standaard PAL beeld (dat is nog steeds >95% van het aanbod!) native op het scherm gezet wordt, zonder al die nare omreken artifacten die je bij LCD en plasma tegenkomt.
Ik hoop dat ik hiermee een aantal zaken wat op een rijtje heb kunnen zetten. Persoonlijk ben ik heel benieuwd naar de eerste tests, en om het toestel in werkelijkheid te zien. Al zal ik voor dat laatste even de grens over moeten.

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

maar goed, de vraag rest nog of hij (omdat het een crt en geen LCD is) 1080i kan weergeven nu hij 540+ beeldlijnen kan weergeven.
Met 800 beeldlijnen moet 720p geen probleem zijn, en zou het technisch gezien mogelijk moeten zijn om 1080i weer te geven met 540 lijnen?

Overgens vraag ik mij af wat het nut is van 800 beeldlijnen op een CRT . nu je bij 720p er maar 720 gebruikt en bij 1080i (indien mogelijk) zelfs maar 540. 1080p is zowiezo niet mogelijk aangezien er daar (duh) 1080 voor nodig zijn. Dus wat is het nut van die extra 80 beeldlijnen op 720p ?

mockingbird wijzigde dit bericht 08-04-2006 13:58 (37%)

even inspiratieloos..

Reg. datum: 05 maart 2006

Misschien dat een aantal lijnen achter de behuizing valt? Maar dat er effectief in ieder geval 720 overblijven?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 44 45 46 47 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: