Hoofdcategorieën
Topicacties

De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
butrosgali schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:59:
[...]

Dan kan hij het toch laten zien, of kon die dat ook niet 8)7

Het ging ook perse om de 37" modellen. De concrete vraag: "En waarom zou een 37" plasma beter zijn dan een 37" LCD met true 1920 x 1080, dus geen up- / downscaling" zorgde er even voor dat meneer stil was :)

Toen hij het wilde aantonen (met de nieuwe philips), heb ik daar maar even voor bedankt, aangezien de nieuwe serie nog helemaal niet uit is :)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

Reg. datum: 24 april 2006

quote:
BtM909 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Het ging ook perse om de 37" modellen. De concrete vraag: "En waarom zou een 37" plasma beter zijn dan een 37" LCD met true 1920 x 1080, dus geen up- / downscaling" zorgde er even voor dat meneer stil was :)

Toen hij het wilde aantonen (met de nieuwe philips), heb ik daar maar even voor bedankt, aangezien de nieuwe serie nog helemaal niet uit is :)

Veel mensen vinden Plasma nog steeds mooier beeld dan LCD. Uitzonderingen zijn HD-games, aansluiten PC en weergave foto's. Ook schijnt een LCD beter beeld bij HD-uitzendingen te geven.

Ik wacht op de 37PF9731d, omdat plasma veel meer stroom verbruikt, risico van inbranden en ik persoonlijk LCD van Philips mooier vind. Alle goedkopere lcd's die nu verkocht worden zijn overigens zeer slecht vergeleken met Plasma. Vind nieuwe Philips 42PF9831 met clear lcd zeer mooi beeld, alleen iets te groot. Veel mooier dan Plasma.

Slecht gezelschap
Reg. datum: 01 december 2004

quote:
ouwie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:45:
Vind nieuwe Philips 42PF9831 met clear lcd zeer mooi beeld, alleen iets te groot.

Waar kunnen we die 42" met ClearLCD bewonderen? Afgelopen weekend al de lokale (den bosch) electro "giganten" afgestruind, maar helaas...

Hoe hebben degenen die dit model al gezien hebben de invloed van ClearLCD ervaren?

Vind zelf de 42" versie ook te groot en wil bovendien een TrueHD panel dus zijn mijn pijlen momenteel ook gericht op de 37PF9731D.

Is er trouwens al iets concreets bekend over de release en de prijs van de 37PF9731D?

Live / PSN -> Shiverzz

quote:
Shiverzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:36:
[...]

Waar kunnen we die 42" met ClearLCD bewonderen? Afgelopen weekend al de lokale (den bosch) electro "giganten" afgestruind, maar helaas...

Hoe hebben degenen die dit model al gezien hebben de invloed van ClearLCD ervaren?

Vind zelf de 42" versie ook te groot en wil bovendien een TrueHD panel dus zijn mijn pijlen momenteel ook gericht op de 37PF9731D.

Is er trouwens al iets concreets bekend over de release en de prijs van de 37PF9731D?

Release in Nederland waarschijnlijk augustus-september, in Engeland en Duitsland juli. In Engeland kunnen voorbestellingen geplaatst worden voor € 3.800. Adviesprijs zal waarschijnlijk € 4.000 worden. In ieder geval goedkoper dan adviesprijs 37PF9830.

42PF9831 is te bewonderen bij MediaMarkt en in Utrecht bij de Steenweg.

ouwie wijzigde dit bericht 23-05-2006 14:17 (5%)

Wil overigens geen onrust veroorzaken, maar vond dit op Duits forum: 42PF9731 krijgt wel True HD en 37PF9731 géén True LCD !!! Zie links hieronder:

http://img516.imageshack.us/img516/7387/00015of.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/4371/00014oy.jpg

theres no place like 127.0.0.1
Reg. datum: 15 oktober 2000

Volgens mij staat er dat de specificaties hetzelfde zijn als dePF9731 maar dan zonder clear LCD :?
Echt vaag. Elk land en elke ander brochure lijkt af te wijken van elkaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

left part of the evil twins

quote:
ouwie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:21:
Wil overigens geen onrust veroorzaken, maar vond dit op Duits forum: 42PF9731 krijgt wel True HD en 37PF9731 géén True LCD !!! Zie links hieronder:

http://img516.imageshack.us/img516/7387/00015of.jpg

http://img153.imageshack.us/img153/4371/00014oy.jpg
Ik geloof er geen bal van zolang het niet op www.consumer.philips.com staat, en ClearLCD heeft de 9731 sowieso.
Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

En hij heeft een EISA award beste product van 2005-2006? Terwijl dat ding pas in juli uitkomt?

Smells fishy.....

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Proud to be a Nerd!
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
butrosgali schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:59:
[...]
Overigens is er al een toestel met CLEARLCD en PP3 te koop: De Philips 42PF9831.
quote:
Shiverzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:36:
[...]

[...]
Tsja... laat ik mezelf maar eens quoten... (deze topic bestaat uit meer dan alleen de laatste drie posts mensen...)
quote:
The_Sukkel schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:30:
Ik heb zojuist in de Mediamarkt de 42PF9831 gezien met ClearLCD en Full Ambisurround.

De vormgeving (witte rand eromheen, ambilight aan de zijkanten en boven- en onderkant) was prachtig.
Voor zover het goede nieuws.

Het slechte nieuws is dat ClearLCD een hele hele vieze tegenvaller was. Het viel niet tegen omdat de verbetering lichtjes tegenviel...nee het viel tegen omdat het beeld slechter was dan op de 9830!

Zowel de 32PF9830, de 37PF9830 als de 42PF9830 gaven een mooier beeld dan de 42PF9831.
Philips heeft (net als sommige andere LCD-fabrikanten) "zwart=zwart" op een hele nare manier geïmplementeerd lijkt het... Inderdaad zijn donkere vlakken op dit scherm nu meer donker. Die donkere vlakken zijn nu echter zó donker dat elk detail verdwijnt. Totaal platgeslagen donkere vlakken dus. I.p.v. beter contrast in donkere vlakken zag ik juist minder contrast. De verkoper beaamde dit. Het viel hem ook licht tegen. misschien dat de instelling voor ClearLCD nog niet goed was ingesteld oid...maar als dit dé instelling mét ClearLCD was, dan is het een zware zware teleurstelling.

Prijs: EUR 4999

M.a.w.: vormgeving zag er enorm goed uit...
ClearLCD: was niets van te merken(!)
Zwarte vlakken waren nu dus nog lelijker (platter en minder details zichtbaar) dan op de 9830.
Misschien dat ze ClearLCD vergeten waren aan te zetten.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

rock on!

Hallo allemaal,

Ik ga een panel kopen, de 30 of de 31, dat is dus nog even de vraag. Wat ik mij afvraag is: Hoe is de kwaliteit op de 30 van een bron met een lagere resolutie, bijvoorbeeld de doorsnee RTL4 van de kabel?

language is a virus from outer space

Slecht gezelschap
Reg. datum: 01 december 2004

quote:
The_Sukkel schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:41:
Tsja... laat ik mezelf maar eens quoten... (deze topic bestaat uit meer dan alleen de laatste drie posts mensen...)

had jou reactie al gelezen ;) , maar aangezien je er niet zeker van was of ClearLCD überhaupt wel aanstond kan ik helaas weinig met je reactie.

Kan me overigens niet voorstellen dat een feature als ClearLCD waarmee Philips zo hoog van de toren blaast een negatieve invloed heeft op de beeldkwaliteit in vergelijking met de 9830 serie. Kan dus alleen maar hopen dat de uiterst competente verkoopafdeling is vergeten de meest belangrijke feature van dit prachtscherm aan te zetten :+ .

Live / PSN -> Shiverzz

quote:
curry684 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:19:
[...]

Ik geloof er geen bal van zolang het niet op www.consumer.philips.com staat, en ClearLCD heeft de 9731 sowieso.

Hierbij de link naar "www.consumer.philips.com", het staat nu ook op de Nederlandse website van Philips.

http://www.misc.philips.com/ambilight/nl/index2.html

Klik hierna op 'informatie' , dan 'ambilight full surround', dan 'ambilight surround' (bij andere ambilight)

Hier zie je duidelijk dat 42PF9731 ook 1920x1080 krijgt en de 37PF9731 geen ClearLCD :'(

Verwachte introductie staat op augustus, dit betekent dat deze informatie kortgeleden nog geupdate is, eerst was het nog juli. Op de Duitse site van Philips staat verwachte introductie juli.

ouwie wijzigde dit bericht 23-05-2006 23:08 (4%)

Reg. datum: 12 maart 2004

Ligt het nou aan mij want ik zie toch echt wat anders staan. Op die pagina staat juist dat de 37 inch wel ClearLCD heeft en de 42 inch uitvoering niet

quote:
ouwie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:07:
[...]

Hierbij de link naar "www.consumer.philips.com", het staat nu ook op de Nederlandse website van Philips.

http://www.misc.philips.com/ambilight/nl/index2.html

Ik zie daar toch echt 'misc.philips.com' in de URL staan en niet consumer.philips.com? Op www.consumer.philips.com staat het huidige assortiment, en daar staat ie logischerwijs nog niet bij. En de data op consumer komt uit de productdatabase, de data op die flashpresentatie van de marketingluitjes. Nu werk ik toevallig bij Philips, en vertrouw ik uit ervaring 'die marketingluitjes' voor geen meter wat betreft technische specificaties ;)

Plus dat de poster boven mij gelijk heeft, daar staat ClearLCD niet bij de features van de 42, en als uitzondering bij de 37 dat ie het wel heeft.

curry684 wijzigde dit bericht 24-05-2006 07:54 (11%)

Proud to be a Nerd!
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
Shiverzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:25:
[...]

had jou reactie al gelezen ;) , maar aangezien je er niet zeker van was of ClearLCD überhaupt wel aanstond kan ik helaas weinig met je reactie.

Kan me overigens niet voorstellen dat een feature als ClearLCD waarmee Philips zo hoog van de toren blaast een negatieve invloed heeft op de beeldkwaliteit in vergelijking met de 9830 serie. Kan dus alleen maar hopen dat de uiterst competente verkoopafdeling is vergeten de meest belangrijke feature van dit prachtscherm aan te zetten :+ .

Wat je met mijn reactie kon was je eigen vraag beantwoorden waar de 42PF9831 te bewonderen is.
Daarnaast kon je feedback geven op de "kijkers"-ervaring waar je om vroeg.
Ik gaf als mogelijkheid voor mijn negatieve kijk-ervaring aan dat ClearLCD misschien uit stond, maar dat vind ik zéér onwaarschijnlijk. Je gaat toch geen ClearLCD scherm in de showroom zetten en vervolgens die feature uitzetten? Zoiets kan alleen gebeuren als de verkoper niet weet wat ClearLCD is, maar dat was in dit geval niet het geval, want de verkoper vond het beeld zelf ook een beetje tegenvallen voor wat hij zelf allemaal had gehoord over het effect van ClearLCD.

Blijft er nog één mogelijkheid over:
In de race om het "zwart moet zwart zijn"-probleem op te lossen heeft Philips net als andere fabrikanten het contrast verhoogd en zwart nog zwarter gemaakt en vervolgens kicken de spec-freaks op op het hogere contrast ratio. In de tussentijd is geen enkel detail meer zichtbaar in donkere vlakken en ziet al het donkere er totaal platgeslagen zwart uit. Ik dacht dat ClearLCD wellicht dit probleem aan zou pakken (afgaand op hun demo foto's...maar foto's zijn slechts foto's...eerst zien dan geloven), maar het lijkt erop dat het de verkeerde kant op is gegaan: zwart is wel nog zwarter, maar nu is nog minder detail zichtbaar.

Iemand anders die deze mening deelt? Of is "zwart nog zwarter" echt belangrijker dan detail in donkere vlakken? In dat geval is ClearLCD een verbetering... een verbetering die ik persoonlijk een verslechtering vind...

Ik zal komend weekend nog een keertje kijken... in de tussentijd heb ik nog geen enkele laaiend enthousiaste kijkervaring gehoord (alleen mensen die het vonden tegenvallen)...

The_Sukkel wijzigde dit bericht 24-05-2006 08:29 (8%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Reg. datum: 27 juni 2005

Folder van Expert Gezien?
Hierin staat vogens mij de 32PF9631 voor 2199,-
Volgens de folder heeft dit type weer wél een ClearLCD, en dit kan ik op de site van Philips dus niet terug vinden......... Iemand hier bekend mee :?

quote:
The_Sukkel schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:23:
[...]

Blijft er nog één mogelijkheid over:
In de race om het "zwart moet zwart zijn"-probleem op te lossen heeft Philips net als andere fabrikanten het contrast verhoogd en zwart nog zwarter gemaakt en vervolgens kicken de spec-freaks op op het hogere contrast ratio. In de tussentijd is geen enkel detail meer zichtbaar in donkere vlakken en ziet al het donkere er totaal platgeslagen zwart uit. Ik dacht dat ClearLCD wellicht dit probleem aan zou pakken (afgaand op hun demo foto's...maar foto's zijn slechts foto's...eerst zien dan geloven), maar het lijkt erop dat het de verkeerde kant op is gegaan: zwart is wel nog zwarter, maar nu is nog minder detail zichtbaar.

Waarschijnlijker mogelijkheid: personeel bij de Mediamarkt is zo stom als het achtereind van een varken en heeft zelf met de settings zitten spelen. Eveneens niet onwaarschijnlijk: willekeurige omstanders waren zo stom als het achtereind van een varken en hebben met de settings zitten spelen. Lekker brightness wegdraaien en zo. Derde mogelijkheid: de TL-balken van de gemiddelde TV winkel zijn wat overdreven helder en zorgen ervoor dat de lichtsensor zelf het contrast aanscherpt zodat je ondanks de overdaad aan licht nog steeds wat kunt onderscheiden op het scherm. Zo kan ik nog wel even doorgaan met speculeren.

Als het ding tegenvalt, vraag naar de AB en zet 'm op factory defaults met ClearLCD aan. En liefst in een ruimte met normale huiskamersituatie en -licht.
rock on!

Weet iemand of de 37PF9830/10 gewoon leverbaar is? Redcoon heeft hem voor 2950, maar ik bedoel een winkel waar het toestel direct is mee te nemen (met een paar man en een flinke bus dan natuurlijk ;) ) Ik kan gewoon niet wachten op de 37PF9731D/10, ik moet gamen in HD!

Reg. datum: 27 juni 2005

quote:
Pimski78 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:31:
Weet iemand of de 37PF9830/10 gewoon leverbaar is? Redcoon heeft hem voor 2950, maar ik bedoel een winkel waar het toestel direct is mee te nemen (met een paar man en een flinke bus dan natuurlijk ;) ) Ik kan gewoon niet wachten op de 37PF9731D/10, ik moet gamen in HD!
Hij hangt hier bij de M-Markt in Gronigen... maar daar kost het beestje 3750,- 8)7

rock on!

Sorry als dit een beetje off topic wordt :? , maar ik zoek een goede surroundset voor bij de 37PF9830/10 of 37PF9731/10.

Is er zoiets als het ideale Philips-setje voor dit toestel, bedienbaar met dezelfde afstandsbediening e.d.?

rock on!

quote:
PPGSpinner schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:39:
[...]

Hij hangt hier bij de M-Markt in Gronigen... maar daar kost het beestje 3750,- 8)7
Jeetje, een paar honderd km te ver en een paar honderd Euro te veel |:(

Nogal offtopic ja, maar ik was van plan deze hier te scoren bij m'n 9731 :)
http://www.consumer.philips.com/catalog/HT/HTS9800W_37_webImageFullSize.jpg
rock on!

Mooi, alleen jammer dat ie geen HDMI ingang heeft voor bijvoorbeeld een Xbox360.

quote:
Pimski78 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:59:
Mooi, alleen jammer dat ie geen HDMI ingang heeft voor bijvoorbeeld een Xbox360.

Hij heeft er zelfs 2...
Ext4 en Ext5 namelijk....

bron: specidicaties PDF

masser120 wijzigde dit bericht 24-05-2006 17:36 (6%)

rock on!

quote:
masser120 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:36:
[...]

Hij heeft er zelfs 2...
Ext4 en Ext5 namelijk....

bron: specidicaties PDF
Nee, dat ging even over de bovenstaande bijpassende Cineos surroundset, beetje off topic, ik weet het, niet vreemd dat jij ervan uit gaat dat het over de 37PF9731D/10 gaat. Mijn fout, ik zal het niet meer over surroundsets hebben... :X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: