Hoofdcategorieën
Topicacties

De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 maart 2003

quote:
SlowikPL schreef op zondag 28 mei 2006 @ 10:35:
Ik was gisteren bij BCC in Hengelo , en dat staat zo`n nieuwe ClearLCD Philips. Een medewerken heeft me gezegd dat de ClearLCD alleen werkt op non - HD signaal. IK moet wel zegen dat de design is wel mooi , Pioneer achting , maar het beeld had alleen wat meer helderheid dan de oude 9830 type. Het signaal was 1080i en ik constateerde dat op zeer snelle bewegingen kon de nieuwe TV van Philips niet aan. het beeld was niet vloeiend en zelfs soms stond stil. waardoor dit kwam wist ik niet , en de verkoper ook niet want de 9830 die op hetzelfde bron aangesloten had totaal geen last van dit "efect".
Dat is wel erg vreemd, aangzien clear lcd de motion blur juist weghaalt door die adaptive lampen met hogere output met minder lampen waar clear lcd voor staat. En imo: Clearlcd verhoogt de kwaliteit behoorlijk tov de concurrentie.

alexvkan wijzigde dit bericht 31-05-2006 16:53 (8%)

Proud to be a Nerd!
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
alexvkan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:50:
[...]
Dat is wel erg vreemd, aangzien clear lcd de motion blur juist weghaalt door die adaptive lampen met hogere output met minder lampen waar clear lcd voor staat. En imo: Clearlcd verhoogt de kwaliteit behoorlijk tov de concurrentie.

?
ClearLCD maakt juist gebruik van meer lampen (i.p.v. minder), of lees ik je bericht verkeerd?

Daarnaast: ClearLCD zou volgens de promopraat van Philips de kwaliteit moeten verhogen.
Alleen laat Philips onvermeld dat dat hele ClearLCD niet eens werkt op hun HD-demo-filmpje... en kunnen we niet met onze eigen ogen zien dat dit het geval is (met zo'n demofilmpje).

Dus vanaf nu geldt: voordat we Philips na gaan praten over dat geweldige effect van ClearLCD a.u.b. eerst met eigen ogen zien dát het werkt. Dat betekent inclusief in het menu checken dat ClearLCD aanstaat.

Als ik het goed begrijp heeft dus nog niemand het effect van ClearLCD kunnen zien, terwijl is bewezen dat het ook daadwerkelijk aanstaat. Wel hebben we al een paar figuren voorbij zien komen die hallelujah verhalen hebben staan ophangen over het geweldige effect van ClearLCD... terwijl ClearLCD niet eens aanstond...

Ik wacht nog steeds op de eerste échte ClearLCD waarneming... en op een bevestiging van Philips dat ClearLCD niet werkt op HD-signalen... Vooral dat laatste zal wel niet makkelijk komen...gezien hun gedraai en gekronkel rondom het "HD-Prepared" verhaal...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Reg. datum: 31 mei 2006

Even om terug te komen op dit topic De nieuwe Philips 37PF9731D/10 wordt niet in NL geleverd.

Dus zat ik voor jan lul te wachten op een 37 inch met ETHERNET POORT !!!!

Ik wil films streamen vanaf mijn pc via mijn netwerk naar de tv meer niet (en niet zo'n mediastation gebouw onder je tv.)

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Want? En heb je ook een bron? :? Als dat waar is zal dat wel schokkend zijn.

Arx wijzigde dit bericht 31-05-2006 19:23 (41%)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Proud to be a Nerd!

Ik word een beetje moe van al die figuren die hier in dit topic zomaar even iets komen roepen zonder enige onderbouwing...

The_Sukkel wijzigde dit bericht 31-05-2006 19:53 (12%)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Reg. datum: 31 mei 2006

Hier komt je onderbouwing, Philips consumer service 0900-8407 heb ruim 20 min met persoon aan de lijn gehangen. Had eerst met ander nummer gebeld maar die konden me niets vertellen over nieuwe modellen.

Modellijn 37PF9731 wordt niet geleverd in NL !!! misschien wel in duitsland/oostenrijk/belgie maar niet in NL.

En anders zou ik zeggen bel morgen even zelf.

whosnext_first wijzigde dit bericht 31-05-2006 21:14 (15%)

Proud to be a Nerd!

Als iemand hier voor het eerst op GoT komt en zomaar als eerste post een (nogal boude) bewering de wereld inslingert, dan is het logisch dat er kritisch wordt gekeken naar de betrouwbaarheid van de bewering.

Ik moet zeggen dat zolang er geen bevestiging van andere GoT-ers is, ik geen enkele waarde aan deze bewering hecht. Mocht later blijken dat je gelijk hebt, dan zal ik de eerste zijn die dat ruiterlijk zal toegeven. Maar in de tussentijd heeft een verwijzing naar een telefoonnummer van een helpdesk voor mij even veel waarde als "hear say".

Reg. datum: 24 april 2006

quote:
whosnext_first schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:04:
Hier komt je onderbouwing, Philips consumer service 0900-8407 heb ruim 20 min met persoon aan de lijn gehangen. Had eerst met ander nummer gebeld maar die konden me niets vertellen over nieuwe modellen.

Modellijn 37PF9731 wordt niet geleverd in NL !!! misschien wel in duitsland/oostenrijk/belgie maar niet in NL.

Nog een hear/say: ik heb van een verkoper gehoord dat de 37PF9731 niet in juli wordt uitgeleverd in Nederland, wel in Duitsland, Engeland, etc. In september komt waarschijnlijk de levering aan Nederland op gang.

Kan het mij totaal niet voorstellen dat levering niet aan Nederland zal geschieden. Zie wel verschillen in productlijnen tussen Europa en VS, maar bijna nooit tussen NL en Duitsland/België.

Ik ga hem overigens toch halen in Duitsland, kan niet wachten tot september en prijs in Duitsland zal goedkoper zijn (mede door lager btw-tarief). In Engeland kunnen al voorbestellingen geplaatst worden voor een prijs van € 3.800 en levering en juli/augustus.

Z3_3.0 Woeiiii
Reg. datum: 16 juli 2001

quote:
whosnext_first schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:57:
Even om terug te komen op dit topic De nieuwe Philips 37PF9731D/10 wordt niet in NL geleverd.

Dus zat ik voor jan lul te wachten op een 37 inch met ETHERNET POORT !!!!

Ik wil films streamen vanaf mijn pc via mijn netwerk naar de tv meer niet (en niet zo'n mediastation gebouw onder je tv.)
Koop dan een ACER 3705MGW. Heeft wireless en draadpoort en al steaming media software bijgeleverd. Het panel kan 1920x1080 aan (volgens handleiding op p, maar lukt mij alleen met 30 Hz) maar is met een windows desktop haarscherp. Je hebt geen ambilight (dus topic over DIY ambilight volgen) maar je houdt wel dik 1000,- in je zak...

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

Ik kon niet langer wachten en heb maar de 42PF9830/10 besteld. Gisterenavond is die afgeleverd. het enige wat ik nu kan mededelen is dat het beeld van coax-TV er 10x beter uitziet dan wat ik had verwacht van een TV met 1920x1080i reso. Iedereen maakte me wijs dat het daardoor extra blokkerig uit zou zien. Nou, nee hoor. Het beeld doet duidelijk onder voor de tv, maar het is nog steeds veel mooier dan mijn oude Sony Trinitron. (of de 82cm Philips CRT van m'n gabber) Aangenaam verrast, dus.
Oh ja, 107cm is echt een beetje aan de grote kant voor een kijkafstand van 3m, naar mijn mening.
Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
sl1200 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:53:
Het beeld doet duidelijk onder voor de tv, maar het is nog steeds veel mooier dan mijn oude Sony Trinitron. (of de 82cm Philips CRT van m'n gabber) Aangenaam verrast, dus.
Hmm, bovenstaande snap ik niet helemaal. Je zegt dat het beeld duidelijk onderdoet voor de TV maar het toch veel mooier is dan je oude Triniton (toch ook een TV?)...

letitrednO
Reg. datum: 15 juni 2003

Ik weet niet of het al gezegd is, maar is het misschien mogelijk dat ClearLCD niet werkt op HD signalen omdat het teveel rekenkracht kost om het op HD-signalen toe te passen?

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

I'll be back!
Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
JazzySOB schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:22:
[...]
Hmm, bovenstaande snap ik niet helemaal. Je zegt dat het beeld duidelijk onderdoet voor de TV maar het toch veel mooier is dan je oude Triniton (toch ook een TV?)...

Hij bedoelt waarschijnlijk dat het beeld onderdoet voor wat de TV kan... maar zelfs dat beeld is al mooier dan zijn oude Trinitron ;).

Niet helemaal gepast in dit topic, maar krijg over een uurtje mijn Philips 42PF9631D (plasma ja) :)

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

Reg. datum: 14 juni 2001

Hoe zit het eigenlijk met de garantie van Philips als je een product koopt in het buitenland ? Is het dan gewoon zo dat ze hier de garantie accepteren ? Het lijkt me wel logisch maar ik wil het graag zeker weten.

oi :P

Proud to be a Nerd!

quote:
MaCe1337 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:28:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar is het misschien mogelijk dat ClearLCD niet werkt op HD signalen omdat het teveel rekenkracht kost om het op HD-signalen toe te passen?

Wellicht...
Wat ik absoluut niet snap is waarom Philips niet gewoon open kaart speelt over dit soort dingen (ervan uitgaande dat het waar is).

Reg. datum: 06 augustus 2005

Sja test of eerder een promotie documentje over deze tv.
Kreeg eerder het idee dat het het laatste was :)

Proud to be a Nerd!

Als het waar is dat ClearLCD niet werkt op HD signalen, dan is er sprake van pure misleiding.
In dat geval is het is een schaamteloos misleidende reclamefolder, welke de naam "test" écht niet mag dragen :(

Reg. datum: 02 juni 2006

quote:
whosnext_first schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:04:

Ik heb maar even gebeld met Philips en duidelijk gevraagd naar 37PF9731D. Deze heer kon me vertellen dat de verkoop van de LCD 19 juli 2006 van start gaat in oa Nederland. Toch even doorgevraagd maar hij kon hier niets anders van maken.

Volgens de klantenservice (zie tel nr. hierboven) komt deze LCD tv gewoon in Nederland uit.

Voor de zekerheid nog een keer gebeld en een andere heer vertelde me precies hetzelfde.

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:49:
Als het waar is dat ClearLCD niet werkt op HD signalen, dan is er sprake van pure misleiding.
Waarom leg je deze vraag dan niet even voor aan Philips, gewoon even mailen via de support site, je krijgt altijd binnen enkele dagen antwoord.
Reg. datum: 14 maart 2003

quote:
The_Sukkel schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:52:
[...]

?
ClearLCD maakt juist gebruik van meer lampen (i.p.v. minder), of lees ik je bericht verkeerd?

Zoals ik het gelezen heb gebruikt Clear LCD minder lampen met meer dan 300% hogere lichtopbrengst waarbij de totale lichtopbrengst nog steeds groter is overigens.

Proud to be a Nerd!

quote:
alexvkan schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:20:
[...]
Zoals ik het gelezen heb gebruikt Clear LCD minder lampen met meer dan 300% hogere lichtopbrengst waarbij de totale lichtopbrengst nog steeds groter is overigens.

Mea culpa, had niet goed gelezen...je hebt helemaal gelijk!

quote:
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/6041
[...] Achter een standaard lcd-paneel van een tv zitten normaal zo'n 20 CFL's (cold fluorescent lights of koude fluorescente lampen).

Het adaptief backlight van Aptura omvat slechts acht lampen. Die hebben wel een 300% hogere lichtopbrengst dan de gebruikelijke lampen. Belangrijker nog is dat ze kunnen worden gedimd. Lcd-pixels hebben een klein geheugeneffect dat 'sample and hold' heet. Dat is zelfs bij lcd-panelen met hoge responsitiveit (lage omschakeltijden) het geval. Daardoor ontstaat bij horizontaal bewegende objecten een soort smeereffect en dat heeft dan weer een onaangename wazigheid tot gevolg. Zelfs bij de allerduurste lcd-schermen is dit probleem aanwezig.
De oplossing: als er geen backlight is op een moment dat dat smeereffect zou optreden, is er geen licht om door te laten door de vloeibare kristallen van het lcd-paneel en is er dus ook geen uitsmering te zien. Door de backlights uitschakelbaar te maken, kunnen we zorgen dat ze alleen maar aan staan als er iets getoond moeten worden.
'En passant' krijgen we een sterk verbeterde zwartweergave: als er zwart getoond moet worden, schakelen we de backlights gewoon uit. Perfect zwart!
[...]
Als ik dit zo nog eens lees, dan vraag ik me af of het probleem van het verlies aan detail in "LCD-zwart" hiermee goedgemaakt kan worden. We hebben niets aan "perfect zwart" als dit komt doordat het lampje voledig is gedimd waardoor donkere tinten ook "perfect zwart" worden... En laat dit nu precies het effect zijn bij schermen die nu adverteren met een betere zwartniveau en hoger contrastratio...

.. Na dit forum vanaf het eerste begin te hebben gevolgd, heb ik uiteindelijk besloten om niet langer te wachten en heb ik gisteren de nieuwe Philips 42PF9831D besteld.

Eerst wilde ik wachten op een Full HD panel maar toen ik afgelopen week in de MM in Utrecht kwam zag ik dit nieuwe scherm naast het oude 42PF9830 scherm en was eigenlijk meteen verkocht. Ze hangen daar bijna naast elkaar, dus wie met zijn eigen ogen een vergelijk wil maken moet eens snel een kijkje gaan nemen daar!

De reden dat ik nog geen lcd scherm heb gekocht tot nu toe heeft te maken met het feit dat ik me ontzettend stoor aan de bewegingsonscherpte bij snelle beelden van de huidige lcd tv's.

Bevindingen zijn natuurlijk altijd onderhevig aan smaak maar persoonlijk vond ik het nieuwe scherm vooral wat rustiger aan mijn ogen en tijdens de demo zag ik duidelijk dat er bij snelle beelden bijvoorbeeld bij het voetbal er veel minder of zo goed als geen sprake meer is van bewegingsonscherpte. Dit komt zeker NIET door de nieuwe ClearLCD techniek want deze staat uit en kan ook niet aangezet worden. Alle vorige discussies hierover heb ik gelezen en ook ik wacht op uitsluitsel van Philips waarom of dit zo is. Waarschijnlijk heeft het te maken met het aangeboden bronsignaal. Maar toen ik zag dat deze tv snelle beelden al vloeiend kan weergeven zonder ClearLCD technologie, dan kan het alleen maar beter worden met denk ik zo...

Bottomline: techniek kan mooi zijn, maar mijn ogen bedriegen me niet. Sowieso wist ik al dat bij de oudere PixelPlus techniek het hele beeld werd terug gescaled naar een lagere resolutie, geprocessed wordt en daarna weer werd geupscaled. Bij de nieuwe PixelPlus3 zoals bij dit toestel is toegepast is dit niet meer het geval en vindt alle processing plaats op de native resolutie van het scherm.

Natuurlijk zal er aan het einde van het jaar wel eenzelfde toestel uitkomen met een 1920x1080 resolutie maar ik betwijfel of ik het verschil zal kunnen gaan zien op een afstand van 4 meter.

Ook moest ik eventjes wennen aan de grote witte rand die eromheen zit, maar omdat mijn muren ook wit zijn valt het wat minder op denk ik/hoop ik. Op zich maximaliseert het wel de beleving van ambilight.

Natuurlijk zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen hier posten en kan ik zo wat terugdoen nadat ik maandenlang schaamteloos heb zitten lurken in dit forum....

Coolermaster Stacker 830/Core 2 Duo E6600 @ 2.4Ghz/ ASUS P5W Deluxe/ Asus 7950 5128MB/ 2GB Corsair XMS2 PC6400/ Creative X-fi Fatal1ty XtremeGamer/ WD Raptor 150GB/ WD 400GB / Coolermaster 550W/ 3Mbit @ planet

Proud to be a Nerd!

quote:
jobar schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:14:
.. Na dit forum vanaf het eerste begin te hebben gevolgd, heb ik uiteindelijk besloten om niet langer te wachten en heb ik gisteren de nieuwe Philips 42PF9831D besteld.
[...]
Natuurlijk zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen hier posten en kan ik zo wat terugdoen nadat ik maandenlang schaamteloos heb zitten lurken in dit forum....

Ha mooi jobar... gefeliciteerd met je (goed onderbouwde!) beslissing ;)
Full ambilight surround lijkt me waanzinnig mooi...
Ik hoor graag van je hoe dit toestel omgaat met het de-interlacen van gewone PAL-signalen.
(en als je nog iets te zien krijgt van het ClearLCD dan horen we dat natuurlijk ook graag!)

quote:
The_Sukkel schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:03:
[...]

Ha mooi jobar... gefeliciteerd met je (goed onderbouwde!) beslissing ;)
Full ambilight surround lijkt me waanzinnig mooi...
Ik hoor graag van je hoe dit toestel omgaat met het de-interlacen van gewone PAL-signalen.
(en als je nog iets te zien krijgt van het ClearLCD dan horen we dat natuurlijk ook graag!)
Ik heb de 42PF9831D nu een week in bezit maar er zit een probleem in het geluid. Er komt een constante ruistoon uit de subwoofer. Wanneer je het geluid mute, dat hoor je deze ruis nog een seconde of 10 voordat het weg is. Blijkwaar wordt dan de subwoofer uitgeschakeld. Ook hoor je nogal wat resonantie uit de subwoofer komen. Vreselijk irritant tijdens het journaal of praat programma's. Toestel gaat dus weer terug. Geen idee of dit een exemplarisch probleem is of een structureel probleem. Leverancier wist dat ook niet en neemt het toestel terug.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: