Gathering of Tweakers

Quicksearch

Samsung LCD TV's :
http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jouw. Deze thread is een vervolg

op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel

Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De M serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung. De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de R serie. Op het moment van schrijven is de M71 40" al gelanceerd. De 32" zal pas mid/eind van de zomer beschikbaar zijn volgens geruchten. De M serie positioneerd zichzelf dus als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties.

Voorgaand aan de M71 is de R7# serie gelanceerd. De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. De S71 serie is dus op het moment de nieuwste gelanceerde LCD tv. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren, heel de R7# is qua specs precies het dezelde.
De M serie onderscheidt zich door de onderstandste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver.

De M71 is de nieuwste model voor voorjaar/zomer 2006 en stoot daarmee de R7# af als nieuwste gelanceerde tv. De specs hebben een flinke update met zich meegekregen in vergelijking met de M61 of de R7#. Dynamische Contrast Ratio 6000:1, 2HDMI aansluitingen, Multimemory slot en net als de R7# swivel stand. Af te lezen van de belgische samsung site. Het ziet er wel naar uit dat de site nog niet compleet is, volgens de speculaties zou er ook nog een nieuwe techniek aanboord moeten zitten : smooth motion Dit zoubeeld moeten verbeteren bij snellere beelden. Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ ). en een usb ingang. Tot zover hebben mijn speculaties er niet ver van af gezetten dus het is nog maar even wachten tot de definitive specs.

De R7# zou in vergelijking met de M61 wel meer kleur weergeven maar mist dus het een of ander, is moeilijk te zeggen welke nou een goed alternatief is voor de M71.

Update M71 (oude update)
PDF : http://www.minhembio.com/...mp;type=post&id=19783
Foto : http://img511.imageshack.us/img511/4271/0018lq.jpg

Update M71 (update)
De LE32M71 is zojuist op de officele belgische samsung website gespot, 12 Mei. Precies zoals verwacht.
http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/index.asp
edit: betreft de 40"

In het kort :
De R7# is qua specs op het moment (31-03-2006) gelijk / beter dan de M61. Maar toch nog 100 euro goedkoper.
De M71 is gelanceerd, aanradertje.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
Laatste uitgebrachte tv's
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i

Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24016323 ( door : Kryz )

http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/images/pt_televisies.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.

aex351 wijzigde dit bericht 05-07-2006 18:57 (113%)

< dit stukje webruimte is te huur >

Reg. datum: 18 februari 2004

Mooi design! Een nieuw topic werd ook wel eens tijd. :)

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

quote:
Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p. 720p wat naar waarschijnlijkheid pas over enkele jaren beschikbaar komt kan deze televisies 100% weergeven.

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat CAIW vanaf mei enkele zenders HD gaat doorgeven, waaronder Discovery.

Op deze link http://www.netprofessional.nl/articles/40095 staat het onderstaande stukje tekst waarin staat dat een aantal kabelbedrijven wedstrijden in hd-kwaliteit gaan aanbieden.

Hier staat ook nog een stukje van CAIW: http://www.digitalekabelt...11/caiw_in_stilte_1.shtml

Het WK voetbal dat deze zomer in Duitsland wordt gehouden, is voor veel kabelbedrijven gelegenheid om uit te pakken met high definition-televisie.

Casema, Essent Kabelcom en UPC hebben vrijdag bekendgemaakt dat ze de wedstrijden ook in hd-kwaliteit gaan aanbieden. Bij digitale interactieve high definition-televisie (hdtv) is de beeldresolutie hoger en de geluidskwaliteit beter.

Casema en Essent werken hierbij samen met Samsung en de NOS die de uitzendrechten voor het WK bezit. Abonnees van Essent, Casema, Multikabel en CAIW kunnen hierdoor deze zomer gratis naar hdtv kijken. Voor het bekijken van hdtv is wel een nieuw televisietoestel en een nieuwe settop-box van Samsung nodig. Na het WK zullen Casema en Essent het aantal zenders van de hd-pakketten langzaam uitbreiden.

UPC biedt hdtv deze zomer aan in samenwerking met Philips. Hiervoor hebben abonnees een nieuwe Philips settop-box (hdtv DCR7000) nodig. Verder biedt Philips hd-ready flat tv's.

Ook na het WK zullen UPC en Philips op het gebied van hdtv blijven samenwerken. Belangrijke wedstrijden en competities op de betaalzenders Sport1 en Film1 van Chellomedia, een zusterbedrijf van UPC, zullen in de toekomst ook in hd-kwaliteit gaan uitzenden.

Boldy wijzigde dit bericht 10-03-2006 23:20 (4%)

De leukste online games op Gamespelen.nl

Je kunt nog wat dingen uit dit topic halen om in je startpost te zetten. (bv de tips)

Hej

Ik vraag me eigenlijk af bij de samsung tv's ... deze hebben een resolutie van 1366 x 768 , dan moet 720p materiaal zoiezo omhoog geschaald worden (geinterpoleerd). Lijkt mij gepaard te gaan met kwaliteitsverlies, of zit ik daar helemaal verkeerd naar te kijken?

Intel Core 2 Duo t5600 (mobiele; 35watt max) - 2GB ddr2 - Geforce 7900GT - raptor 150GB - 250GB WD - Stacker - Antec Greenpower voeding - Dell 24"

quote:
Bartjuh schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:25:
Ik vraag me eigenlijk af bij de samsung tv's ... deze hebben een resolutie van 1366 x 768 , dan moet 720p materiaal zoiezo omhoog geschaald worden (geinterpoleerd). Lijkt mij gepaard te gaan met kwaliteitsverlies, of zit ik daar helemaal verkeerd naar te kijken?
Ik denk dat de kwaliteits verlies minimaal is aangezien er niets eruit geknipt hoeft te worden alleen een beetje moet worden opgeblazen om het 100% op een hoger resolutie te kunnen weergeven. De techniek achter zulke televisies die voldoen daar prima aan.

Hej

quote:
aex351 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat de kwaliteits verlies minimaal is aangezien er niets eruit geknipt hoeft te worden alleen een beetje moet worden opgeblazen om het 100% op een hoger resolutie te kunnen weergeven. De techniek achter zulke televisies die voldoen daar prima aan.

Ik hoop het, want het schalen op lcd's is nou niet bepaald ideaal vaak :) Maar misschien omdat het zo'n miniem verschil is tussen beide resoluties dat je er effectief niet veel van merkt :)

Sta op het punt een lcd van samsung aan te schaffen namelijk :)

Edit; Net een le27t51b besteld voor een mooi prijsje :P

Bartjuh wijzigde dit bericht 11-03-2006 17:31 (6%)

Intel Core 2 Duo t5600 (mobiele; 35watt max) - 2GB ddr2 - Geforce 7900GT - raptor 150GB - 250GB WD - Stacker - Antec Greenpower voeding - Dell 24"

Vergeet niet er fotos van te maken he :9~

Mensennnnn

Ik heb een lcd tv (de samsung LE32M51B) gekocht, maar nu wil ik natuurlijk mijn Hdtv pracht van mijn pc op mijn lcd tv zien.

Ik heb zelf al 2 tft monitoren aan mijn pc hangen.., en wil het toch graag via VGA aansluiten.

De enige oplossing die iki eigenlijk zie, is om er een vga multiplier er tussen te zetten. Dus dat ik precies hetzelfde op mijn Lcd tv krijg als op mijn (eerste of wteede) tft te zien krijg...

Zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben, en het anders opgelost hebben?
Zojah let me now :) ben benieuwd!

*****De signature kan niet worden weergegeven*****

quote:
Vertel :9 Ik wil er ook zoeen kopen namelijk en zoek al een tijdje naar de laagste prijzen :P
Hej

quote:
aex351 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:44:
Vergeet niet er fotos van te maken he :9~

Doe ik ;) Na een weekje zal ik mijn ervaringen wel met jullie delen ( reviewtje schrijven ).

quote:
Timmyboy_ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:19:
[...]

Vertel :9 Ik wil er ook zoeen kopen namelijk en zoek al een tijdje naar de laagste prijzen :P

Ik heb hem bij www.komplett.nl uit de B-voorraad gekocht, dus vaak missen er een paar kabels/handleidingen/doos met beschadigingen, maar het product is verder 100% en je hebt gewoon garantie. Er was er maar één. Gekocht voor 619 euro :P

Ik heb vroeger een Samsung 193p gekocht via de B-voorraad van Informatique, en dat scheelde mij zo'n 200 euro op de goedkoopste pricewatchprijs toen ( rond de 750 ) :P Er miste alleen wat dingen zoals handleidingen en de driver cd met magictune, en was duidelijk opnieuw verpakt. Maar ik was uitermate tevreden over de monitor, hij was helemaal gaaf zonder gebruikerssporen op een vingerafdruk na :P , dus heb nou weer iets uit een b-voorraad gekocht, maar nou van komplett :)

Misschien tipje voor mensen die misschien een 26" uit de R serie willen kopen, ze hebben er 2 op B-voorraad. Maar hij staat er voor 899, terwijl hij uit de gewone voorraad 879. Heb een e-mail gestuurd en hun erop geattendeerd, en ze zullen het zsm aanpassen. Reken maar dat er zeker 100 euro vanaf gaat :) f http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315886
Edit; Scheelde dus maar 30 euro ;(

quote:
Bartjuh schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:13:
Misschien tipje voor mensen die misschien een 26" uit de R serie willen kopen, ze hebben er 2 op B-voorraad. Maar hij staat er voor 899, terwijl hij uit de gewone voorraad 879. Heb een e-mail gestuurd en hun erop geattendeerd, en ze zullen het zsm aanpassen. Reken maar dat er zeker 100 euro vanaf gaat :) http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315886
Jammer, ik heb gekeken, en hij kost nu 859,- in de B-voorraad en 889,- in de A-voorraad. Voor mij is de prijs van het B-product niet laag genoeg om aanschaf te overwegen. Helaas ;(

Core 2 Duo E6600 - P5B Deluxe - 2x1GB PC5300

Hej

quote:
BurningDog schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:36:
[...]

Jammer, ik heb gekeken, en hij kost nu 859,- in de B-voorraad en 889,- in de A-voorraad. Voor mij is de prijs van het B-product niet laag genoeg om aanschaf te overwegen. Helaas ;(
Hmm, balen. Bij de le27t51b scheelde het aanzienlijk, maar bij deze jammergenoeg zeer weinig :/

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

quote:
Bartjuh schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:49:
[...]

Hmm, balen. Bij de le27t51b scheelde het aanzienlijk, maar bij deze jammergenoeg zeer weinig :/
maar de le27t51b vind ik ruk, je mist veel op die tv (zie je ook aan de prijs)

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

Hej

quote:
R-B schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:54:
[...]

Wat mist er aan die tv dat het een ruk tv maakt?

quote:
R-B schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:54:
[...]

Ik vind dit inderdaad erg kort door de bocht, je maakt hier wel iets belachelijk zonder beargumentatie. Het is een prima tv.

denk dat de t51 een prima toestel is. heeft bijna dezelfde specs als de R serie en een beetje hangend naar de M serie.

Ik heb de LE32M61B aangeschaft een prachtig apparaat.
Ik heb echter een vraag:
Ik sluit mijn mediacenter aan via de PC ingang (VGA).
Ik kan dan in het instellingen menu niet meer de licht sensor activeren. Deze menu optie is ingeval de bron de PC is niet te selecteren. Hierdoor krijg ik hele velle beelden die niet zo mooi zijn vind ik.
Wanneer ik gewoon TV kijk heb ik deze menu optie ineens wel weer tot mijn beschikking.
Heeft iemand een idee?

niks
Reg. datum: 31 augustus 2004

Als je via VGA kijkt worden alle 'technische snufjes' uitgeschakeld en daarbij hoort ook de sensor....Niks aan te doen. :|

Zijn er mensen die een pc op de HDMI ingang op de native resolutie hebben draaien??? Volgens de handleiding kan dat niet, maar je weet maar nooit met al die tweakers &gt;:)

(ik heb een LE40M61)

Eerst heb ik mijn PC PC ingang aangesloten.
Daarna heb ik een dvi-hdmi kabel gekocht.
Wanneer ik op deze manier de PC aansluit op het scherm krijg ik wel beeld.
Alleen de PC denkt dat de resolutie 1900 bij XXXX is.
Ik denk dat daardoor slechts een deel van de desktop op het scherm te zien is.
Wanneer ik dan de native resolutie van 1360 bij 768 toevoeg dan krijg ik daarna een heel raar onscherp scherm.
Het is me dus nog niet goed gelukt. Maar, ik ben dan ook geen echte tweaker... ;)

Mediacenter met Samsung m61b

He Aldmar,

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een nieuwe firmware op de samsung te zetten waarbij deze technische snufjes het wel weer doen op de PC ingang?

Thanks,

Wiepke

fly!

Het lukt mij maar niet om met ultramon een goede mirror te krijgen op de samsung LE32M61B

ik heb het via een DVI > VGA kabel aangesloten. (vid kaart is een 6800 LE)
TFT draait op 1280x1024
en samsung is een resolutie ingesteld van 1360*768 (dit heb ik ergens in de nvidia instellingen ingesteld) en hierna kon ik de gewenste resolutie kiezen voor de LCD in ultramon.

goed wat is nou het probleem:
Tekst is niet scherp en ziet er blokkerig uit.
Foto's zijn ook niet goed, het lijkt wel alsof alles verticaal een beetje ingedeukt wordt.

Is het wel mogelijk om 2 verschillende resoluties aan te sturen via de mirror functie?
Of moet ik echt via dualview gaan werken (als ik hem zo instel lijkt alles wel goed te gaan)
Alleen met dualview werken vind ik persoonlijk niet prettig

niks
Reg. datum: 31 augustus 2004

quote:
wiepkejan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:13:
He Aldmar,

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een nieuwe firmware op de samsung te zetten waarbij deze technische snufjes het wel weer doen op de PC ingang?

Thanks,

Wiepke

Pfoe... Het kan vast wel maar het lijkt me sterk dat iedereen dat zomaar kan doen. Ik neem aan dat een monteur het wel via de servicepoort kan doen. Die zet er geen nieuwe op als de oude nog werkt. Ik weet ook niet of er uberhaupt een firmware is die die sensor voor de vga ingang aanzet...

Volgens mij is de sensor bij alle samsungs voor de vga aansluiting uit... op mijn le26m51 iig wel..

quote:
MaCk- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:59:
Het lukt mij maar niet om met ultramon een goede mirror te krijgen op de samsung LE32M61B

ik heb het via een DVI > VGA kabel aangesloten. (vid kaart is een 6800 LE)
TFT draait op 1280x1024
en samsung is een resolutie ingesteld van 1360*768 (dit heb ik ergens in de nvidia instellingen ingesteld) en hierna kon ik de gewenste resolutie kiezen voor de LCD in ultramon.

goed wat is nou het probleem:
Tekst is niet scherp en ziet er blokkerig uit.
Foto's zijn ook niet goed, het lijkt wel alsof alles verticaal een beetje ingedeukt wordt.

Is het wel mogelijk om 2 verschillende resoluties aan te sturen via de mirror functie?
Of moet ik echt via dualview gaan werken (als ik hem zo instel lijkt alles wel goed te gaan)
Alleen met dualview werken vind ik persoonlijk niet prettig
Weet je zeker dat je vga gebruikt ? Ik zou niet kunnen begrijpen dat het beeld onscherp overkomt aangezien er tal van mensen zijn waarbij het wel gewoon goed werkt. Anders zou je even kunnen kijken naar de setup van je videokaart.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws