Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 november 2006

quote:
JBoxM schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:04:
Ik heb een probleem bij het spel.. Ik speel het spel op m'n laptop en die voldoet aan alle minimale vereisten. Maar telkens wanneer ik het spel speel loopt op bepaalde momenten het scherm vast, en alleen door control + alt + delete in te drukken, en dan weer op annuleren (bij Vista) speelt hij verder. Na een tijdje geeft Windows een foutmelding aan dat het spel moet worden afgesloten en dat is het.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
Denk niet dat iemand hier zo een specifiek antwoord op kan geven. beste advies wat ik je kan geven: Update al je drivers, start spore op terwijl er zo weinig mogelijk processen draaien, defragmenteer, etc. Oh, en kijk je system logs ff na, voor eventuele foutmeldingen. Dat kan je ook op weg helpen.

quote:
Hydra schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:24:
Zo, heb em ook aangeschaft, ben nu aan het installeren. Klopt het dat je niet zelf een installatiedirectory kunt kiezen? Beetje suf, D is m'n dedicated raid 0 game schijf, en hij installeert 'em lekker op m'n raid 1 windows partitie :(
optie kreeg ik de 1e keer ook niet, doorklikken, en dan terug gaan in installatie menu. DAN verschijnt het knopje advanced wel..

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

Reg. datum: 29 december 2007

Ik heb een tijdje zitten klooien in alle modi nu, en de space mode is wel wat meer diepgaand, maar boeit nog steeds niet echt. Vooral het constante ge-emmer van je kolonies en je allies dat ze worden aangevallen.. als je dit nou op afstand kon weren, nee, je moet er persoonlijk heen in je schipje. Erg vervelend, doet me denken aan GTA:San andreas, dat je je 'hoods' constant moet verdedigen terwijl je ergens anders mee bezig bent.

Je kan bij je bassisen ook Turrets neerzetten zodat de vijanden worden afgeschoten (denk ik)

Huh?

quote:
JBoxM schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:04:
Ik heb een probleem bij het spel.. Ik speel het spel op m'n laptop en die voldoet aan alle minimale vereisten. Maar telkens wanneer ik het spel speel loopt op bepaalde momenten het scherm vast, en alleen door control + alt + delete in te drukken, en dan weer op annuleren (bij Vista) speelt hij verder. Na een tijdje geeft Windows een foutmelding aan dat het spel moet worden afgesloten en dat is het.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
Ik had zelfde probleem, bij mij lag het aan me drivers die ik heb ge-update via http://www.laptopvideo2go.com/ ff goed zoeken welke update jou video kaart bij zit (Was bij mij bijv. niet bij de nieuwste). Installeren en dan moet het als het goed is gewoon werken. Suc6 er mee iig!

Btw geniaal spel vind ik het... Alleen ben benieuwd hoelang het leuk blijft aangezien ik het eigenlijk nu al wel weer een beetje gezien heb...

Mooi balen, heb de hele game tot space age zonder probleem gespeeld, nu een paar uur in space blijft de game ineens vastlopen....
Heb even snel een ahlf uurtje een andere space game geprobeerd zonder probleem.
Ik kan wel opnieuw beginnen in space maar dan ben ik de hele geschiedenis van m'n ras kwijt, waar ik vanaf begin rekening mee hield en mooi passend heb laten verlopen.
Erg jammer dat je niet op een of andere manier ergens terug kan.

quote:
Rockvee2 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:47:
Je kan bij je bassisen ook Turrets neerzetten zodat de vijanden worden afgeschoten (denk ik)
Is niet echt een toevoeging. Die turrets kunnen solo een basis niet verdedigen.

Lineage 2: Teon > lvl 55 SwordSinger, lvl 43 Warlord, lvl 44 Plainwalker, lvl 29 spellsinger, lvl 35 spoiler, lvl 20 warsmith

gisteren gesaved en ik wilde vanochtend verder spelen, maar na het spel geladen te hebben was alles vol met water. De plek op de minimap waar normaal mij huis is staat volledig onder water :'( Kan nu niks doen, want ik zit in de stamfase :S

Reg. datum: 29 september 2000

quote:
Tasma schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:00:
optie kreeg ik de 1e keer ook niet, doorklikken, en dan terug gaan in installatie menu. DAN verschijnt het knopje advanced wel..
Heh, wat suf. Nouja, laadtijden vallen sowieso erg mee.

Ik ben me erg goed aan het vermaken in het spel, heb alleen wel in de space age moeten herstarten omdat ik een crash had (kennelijk een memoryleak), uren werk weg, echt klote. Het spel begint wel echt in de spage age, vind het super om m'n 'rijk' uit te breiden.

Heb wel een paar vragen:
- Moet je perse die spice verzamelen van al je planeten, of kan dat op een of andere manier ook automatisch vervoerd worden?
- Kun je planeten met wezens in tribal of civ fase uberhaupt overnemen? Alle villages verwoesten werkt niet helaas, en die crop circles doen ook erg weinig.
quote:
Rockvee2 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:47:
Je krijgt alsnog die meldingen, en die turrets zijn niet heel sterk.

Hydra wijzigde dit bericht 07-09-2008 12:54 (13%)

AoC: Ankeh - 4X ToS | WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

quote:
DreamCatchers schreef op zondag 07 september 2008 @ 09:41:
[...]

Is niet echt een toevoeging. Die turrets kunnen solo een basis niet verdedigen.
Raar dat je niet, zoals in de andere phases, niet gewoon een legertje kunt opbouwen. Met 1 UFO en wat turrets wordt het inderdaad wat irritant om steeds maar weer heen en weer te vliegen. Het zou helpen als je net als in de civ age gewoon een klein legertje (nou ja, vloot dan ;)) kan opbouwen en die dan een ipv een stad een planeet laten te bewaken. Zou een hoop gezeur schelen.
quote:
Dark4ever schreef op zondag 07 september 2008 @ 00:16:
[...]

Ik had zelfde probleem, bij mij lag het aan me drivers die ik heb ge-update via http://www.laptopvideo2go.com/ ff goed zoeken welke update jou video kaart bij zit (Was bij mij bijv. niet bij de nieuwste). Installeren en dan moet het als het goed is gewoon werken. Suc6 er mee iig!

Btw geniaal spel vind ik het... Alleen ben benieuwd hoelang het leuk blijft aangezien ik het eigenlijk nu al wel weer een beetje gezien heb...
Had gehoopt dat dat mijn probleem ook zou oplossen, maar helaas is die site alleen voor Nvidia drivers en ik heb op mijn laptop een ATI Mobility Radeon 3470, op de ATI driver site zie ik die er ook gewoon niet tussenstaan 0.o Zeer raar.

Als iemand anders trouwens een idee heeft, ik bump mezelf even heel schaamteloos :P
quote:
Maarrrr, ik wil em ook op mijn laptop hebben zodat ik een beetje met die creator kan pielen in tussenuurtjes op school. Nu probeer ik em te installeren, maar zijn volgens Vista alle Readme's (als in, van alle talen) onleesbaar op beschadigt en 1 of ander .dll bestand. Op de PC deed (en doet) alles het prima en ik zie ook geen krassen op de dvd, maar de laptop gaat zeuren Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Zit het verschil misschien in het feit dat mijn laptop op Vista draait en mijn PC op XP?

Assassinator wijzigde dit bericht 07-09-2008 14:23 (17%)

Technische vragen kun je in Spielerij - Problemen & Vragen kwijt.

Terr wijzigde dit bericht 07-09-2008 15:38 (89%)

Elven wizard

Zit nu in de tribal stage alleen hoe kun je er voor zorgen dat andere stammen een ally van je worden? Ik heb wel Macaras kunnen krijgen alleen die kun je niet gebruiken op andere stammen hij geeft dan aan: "you can only use that ability durig a performance". Iemand enig idee hoe je dit gebruikt ben er al heen geweest met mijn chieftan en een aantal met die Macaras maar je kunt ze niet gebruiken?

Elven Wizard

Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Tukker_T schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:56:
Zit nu in de tribal stage alleen hoe kun je er voor zorgen dat andere stammen een ally van je worden? Ik heb wel Macaras kunnen krijgen alleen die kun je niet gebruiken op andere stammen hij geeft dan aan: "you can only use that ability durig a performance". Iemand enig idee hoe je dit gebruikt ben er al heen geweest met mijn chieftan en een aantal met die Macaras maar je kunt ze niet gebruiken?
Zorg dat je die groene knop actief hebt (vriendschappelijke modus zegmaar), en klik dan rmb op een stamlid. Zelfde als aanvallen, alleen in de groene 'stand' doet ie dan vriendjes maken.

Reg. datum: 30 augustus 2004

ik heb hem toch maar eerst gedownload, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. ik vind het hele spel tot dus ver (start civ fase) een enorme tegenvaller. het is eigenlijk gewoon een paar simpele editors met een lading minigames er omheen, minigames die behoorlijk eentonig zijn. grafisch is het eigenlijk ook nog eens triest, dit niveau is niet meer van deze tijd. enige diepgaande gameplay ben ik nog niet tegengekomen.

quote:
ph4ge schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:50:
ik heb hem toch maar eerst gedownload, en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. ik vind het hele spel tot dus ver (start civ fase) een enorme tegenvaller. het is eigenlijk gewoon een paar simpele editors met een lading minigames er omheen, minigames die behoorlijk eentonig zijn. grafisch is het eigenlijk ook nog eens triest, dit niveau is niet meer van deze tijd. enige diepgaande gameplay ben ik nog niet tegengekomen.
die gameplay vind ik nog wel aardig maar die graphics waren 3 jaar geleden nog gedateerd. Maken ze zich wel heel makkelijk mee vanaf. Wat mij betreft is dit een spel wat je 1x speelt en daarna nooit meer.

Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w

MsG in "[Multiplatform] Spore: Will Wright's new..."
quote:
PainkillA schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:22:
[...]

die gameplay vind ik nog wel aardig maar die graphics waren 3 jaar geleden nog gedateerd. Maken ze zich wel heel makkelijk mee vanaf. Wat mij betreft is dit een spel wat je 1x speelt en daarna nooit meer.
Ligt er maar net aan: hoe lang blijft het leuk om met die creator te spelen? Steeds maar weer nieuwe creatures, gebouwen en vehicles maken.

Is er niemand die weet wat er aan de hand is?

Ik heb een land stam ik zit in fase 3 en opeens is er overal water? Me dorp is zeg maar overstroomd en ik kan nergens heen, ik drijf doelloos rond op één of andere planeet :?

Dit lijkt mij niet de bedoeling!

Vind het op zich een redelijk grappig spel....zit nu in de space fase, en daar krijg je steeds van die missies ( om iets op een planeet te zoeken ofzo ) maar ik kan het niet vinden :(
( moet nu drie gouden beeldjes zien te vinden...maar eenmaal op zo'n planeet ben ik tijden aan het rondvliegen zonder resultaat....heeft iemand tips hoe ik dat beter kan aanpakken ?
quote:
tjeerdoo schreef op zondag 07 september 2008 @ 20:19:
Vind het op zich een redelijk grappig spel....zit nu in de space fase, en daar krijg je steeds van die missies ( om iets op een planeet te zoeken ofzo ) maar ik kan het niet vinden :(
( moet nu drie gouden beeldjes zien te vinden...maar eenmaal op zo'n planeet ben ik tijden aan het rondvliegen zonder resultaat....heeft iemand tips hoe ik dat beter kan aanpakken ?
Zit een scanner op je schip, zet um aan. Kijk waar de scanbeam naar toe wijst en luister naar de toonhoogte. Dan vind je um wel.

ondertitel? wa'sdat?

Geh, ik vond t tot de space age nogal suf (en makkelijk).. alleen die space age, daar kan ik me wel vermaken.. 't is een soort van versimpelde x3, maar sjees. ik heb nu zo'n planeten killer bij elkaar geschraapt, en een planeetje opgeblazen. woeps, opeens al zn alies rood ghehe. maargoed, ik heb t doel nog niet echt kunnen vinden. wel jammer dat je alleen maar in specerijen kunt handelen, en het is eigenlijk alleen maar wachten (nouja, op een gegeven moment loopt t zo hard dat je overschotten hebt) op je specerijen en vervolgens verkopen en verbondjes maken. vrij makkelijk eigenlijk.. alleen, je moet wel enorm veel spelen om naar het midden te geraken? en moet ik al die grox afknallen? volgens mij zijn dat een stuk of duizend planeten ofzo.. :S

traktor scratch!

Funky vidi vici!

quote:
ph4ge schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:50:
het is eigenlijk gewoon een paar simpele editors met een lading minigames er omheen,
:')

Nu doe je editors toch wel te kort. Het zijn zowat de krachtigste editors ooit gereleased in een game.

FunkyTrip wijzigde dit bericht 08-09-2008 08:50 (22%)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:49:
[...]

Nu doe je editors toch wel te kort. Het zijn zowat de krachtigste editors ooit gereleased in een game.
Tja, mensen verwarren de eenvoud van het gebruik van de editor met eenvoud van de achterliggende technologie. Terwijl eenvoud van de editor gewoon een kwestie is van een goeie interface.

Je had dezelfde mogelijkheden ook aan kunnen sturen met een hoop metertjes en invulvelden, dan ziet het er complexer uit zonder dat je meer mogelijkheden hebt ;)

Ik vindt het spel nogsteeds fantastisch. Grafisch is het ook super ondanks de beweringen van anderen. Het heeft een cartoon uiterlijk. En zo hoort het spel te zijn. Mijn Extreme pc kan het spel met moeite aan op 1080p met alles op full detail en full anti-aliasing.

Ik vindt vooral de space age geweldig het doet me erg denken aan Imperium Galactica. Cannons op je basis kunnen trouwens wel een aanval afweren. Zeker als je basis helemaal vol gebouwd is. Nadeel is alleen dat dit alleen werkt zodra je de planeet benaderd. Tot die tijd staat de battle op hold.

Drum my Bass || Love my Lain

Prachtig spel, echt fakking prachtig spel :D

Ben nu in de space age, nog niet 1x dood geweest (in geen enkele fase) en nog geen 1 oorlog gehad. Alles nog social en economic gered, volgens mij is er zelfs nog geen 1 schot op me gelost.

Tenminste, op mijn 2e planeet, mijn eerste planeet heb ik opgegeven :+

Asus P5KC | Core2Duo E8400 @ ~3.6Ghz | 4x 1GB DDRII 800Mhz | GeForce 8800GTS320 @ 608/1566/900 gpu/shader/mem | Audigy SE | HDD's :P |

Acer X203W 20" 16:10 LCD | Razer Diamondback | Razer ExactMat | Logitech Ultra X

Reg. datum: 29 september 2000

quote:
Erikie schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:24:
alleen, je moet wel enorm veel spelen om naar het midden te geraken? en moet ik al die grox afknallen? volgens mij zijn dat een stuk of duizend planeten ofzo.. :S
Valt mee, je vindt her en der wormholes, en met eentje kwam ik uit in Grox-space. Nu word ik dus ook regelmatig door de Grox aangevallen, wat nogal irritant is, want die allies in m'n fleet zijn in no-time pleite.
quote:
FunkyTrip schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:49:

Yup, maar heel simpel in de zin dat iedereen er mee overweg kan.
quote:
Seth_Chaos schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:28:
Ik vindt het spel nogsteeds fantastisch. Grafisch is het ook super ondanks de beweringen van anderen. Het heeft een cartoon uiterlijk. En zo hoort het spel te zijn. Mijn Extreme pc kan het spel met moeite aan op 1080p met alles op full detail en full anti-aliasing.
Ik snap die opmerkingen over dat het grafisch slecht zou zijn ook niet. Het is cartoony en erg kleurrijk, prachtig. Als die stijl je niet aanstaat, tja, ik vind Crysis enzo weer helemaal niks. Ieder z'n ding.

Hydra wijzigde dit bericht 08-09-2008 10:06 (27%)

AoC: Ankeh - 4X ToS | WoW: Zhazam - 70 Mage | Sammia - 70 Druid

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws