Hoofdcategorieën
Topicacties

[Multiplatform] Spore: Will Wright's new toy - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: -NMe-
Admin DevschuurŽ
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
daves2hd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:00:
wie met photoshop skills zijn er al beesten aan het ontwikkelen ? :p ik wil het een poging geven maar mijn teken skills in het echt zijn al weinig op de computer nog minder :Y)
* -NMe- heeft in elk geval nog niks in de inbox liggen. Het loopt nog geen storm. :+

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
seamus21 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 02:12:
[...]
Dit is precies wat ik soms ook vrees als ik het filmpje van spore af en toe bekijk. Spore kent misschien een hoop verschillende stadia's maar soms vrees ik dat deze te oppervlakkig zijn.

Dat rondzwemmen en ballonnen prikken ook alles is wat er dan kan. Wat je ziet is wat je krijgt. Dat simpele hutten neerkwakken en tankjes sturen alles is wat er kan. Dat je na twee planeten opblazen en drie keer creatures verhuizen het wel gehad hebt. Dat de editors het enige uitgebreidere concept is in Spore. Een beetje van alles maar wel weinig...

Nou wil ik niet doomdenkerig overkomen en ik hoop dat Spore het beste spel ooit wordt maar ik probeer een bepaald soort gevoel over te brengen met deze text die ik soms heb als ik naar het filmpje kijk. Zijn er mensen die dit gevoel delen :?

Ik ben ook een beetje bang dat het te simpel wordt. Misschien ook omdat er niet echt een doel is. Bij Simcity hield ik het voor gezien toen heel mn map was volgebouwt en ik dus niks meer kon doen. The Sims hetzelfde, na gegeven moment heb je zoveel geld en de grootste villa dat er niks meer te doen is.

Als je met Spore in de ruimte fase zit en 3 planeten hebt gemolt met die deathstar-x-ray-gun... leuk, maar wat moet je verder nog doen?

Het zal ongetwijfeld wel een leuk spel zijn en je kan er een hoop bij fantaseren maar op gegeven moment is de koek op. Het spel lijkt me meer een soort "construction set" voor je fantasie dan een echte game. Misschien dat het geen game voor mij is.

Als ik het vergelijk met Civ 3 en Civ 4 heb ik zoiets "Im going to conquer the world!" maar daarna heb je het ook wel weer gehad en begin je een nieuwere game.. terwijl Spore dan juist pas begint o.i.d. Techniek erachter is misschien mooi maar ik denk dat de heer Wright te veel creativiteit van zijn gebruikers eist.

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Ik ken mensen die The Sims gewoon maandenlang hebben gespeeld, en vrolijk opnieuw begonnen als er weer een nieuwe expansion pack uitkwam. Zoals ze ook al verwachten in de eerste posting van GameSpy over Spore is dit waarschijnlijk ook niet echt een spel voor hardcore gamers, maar meer voor het soort mensen dat The Sims ook super vond. Nou vond ik The Sims zelf verder niks, maar ik ga wel lang zoet zijn met dit spel denk ik, al was het maar puur omdat ik evolutieleer mateloos interessant vind. :P

De spellen van Wright/Maxis zijn trouwens altijd een construction set voor je fantasie geweest, met zo weinig mogelijk doelen. SimCity? Bouw maar wat. SimFarm? Zelfde. SimTower? Hee, gek, weer hetzelfde principe. :P

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

ondertitel? wa'sdat?
Reg. datum: 29 september 2000

ik kijk erg uit naar dit spel. Eigenlijk dacht ik dat dit een mmorpg is, maar van de andere kant, gelukkig niet :D

hopelijk dat ze dit jaar halen

traktor scratch!

\o\ EMOTION /o/
Reg. datum: 13 juni 2003

quote:
Erikie schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:01:
ik kijk erg uit naar dit spel. Eigenlijk dacht ik dat dit een mmorpg is, maar van de andere kant, gelukkig niet :D

hopelijk dat ze dit jaar halen

ik hoop dat het wel online word maar god nee geen mmorpg. niet nog een game op elke maand betaal basis en nog eens in de winkel kopen. dan dok ik liever 10 euro meer om het aan te schaffen.

welke studio ontwikkeld de game eigenlijk? sim city, the sims, sim copter, ed waren maxis maar maxis is gesloten door EA kan ik me nog iets vaags van herrinderen. hoop niet dat EA ookmaar iets met de game te maken heeft ? :( ze weten het nml altijd hoe dan ook te ****** of het nou om ontwikkelen, uitgeven, ontwerpen of what ever gaat :p

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

I hate to break it to you: http://spore.ea.com :P

Trouwens, volgens mij bestaat Maxis nog steeds als een dochterbedrijf van EA.

De Tweakers.net Tijdlijn

\o\ EMOTION /o/

DOOM :P

1 voordeel kan zijn:
EA weet dat het woord "multiplayer" meer kopers opleverd en ze maken altijd een brakke online gebeuren die maar net werkt als je geluk hebt. maar het gaat ze om het geld, waar multiplayer past stoppen ze het bij meestal.

nadelen:
-het is EA, als je ze mailed over een mogenlijke patch bannen ze je omdat je ze "uitscheld"
-support, die bestaat niet en als die er is heb je er niets aan want er werkt niemand :o
-they mess up somehow, ze vinden wel een manier

daves2hd wijzigde dit bericht 13-03-2006 03:35 (4%)

quote:
daves2hd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:33:

1 voordeel kan zijn:
EA weet dat het woord "multiplayer" meer kopers opleverd en ze maken altijd een brakke online gebeuren die maar net werkt als je geluk hebt. maar het gaat ze om het geld, waar multiplayer past stoppen ze het bij meestal.

nadelen:
-het is EA, als je ze mailed over een mogenlijke patch bannen ze je omdat je ze "uitscheld"
-support, die bestaat niet en als die er is heb je er niets aan want er werkt niemand :o
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn mening over EA ook niet positief is. Ik vind ze dozenschuiverig overkomen. Ze brengen veel en grafisch mooie spellen uit maar zodra het spel er is houdt het dan ook wel op.

Mijn verwachtingen van uitgevers zijn gebaseerd op zoals Blizzard. Mooie websites, veel support en vooral de patches. Ze brengen voor Starcraft nog steeds patches uit en dat spel stamt uit 1998!

http://www.spellenenzo.nl

met xk, ja

wat een loze haat tegen EA hier, maar daar gaat het niet over.

Dit spel zal (gelukkig IMHO) geen echte onlinemode hebben waar je tegenover elkaar komt te staan omdat bij dit soort spellen de spelervaring wordt beperkt door andere spelers. Daarentegen zal deze game erg veel gebruik maken van een online database die bijgehouden zal worden door het spel waar alle werelden van alle spelers bijgehouden worden.

...als het spel er uberhaupt ooit komt, tzal niet de eerste keer zijn dat een gameconcept van Wright vroegtijdig sterft (simsville anyone). Hij heeft meestal theoretisch gigantische ideeën die praktisch meestal tegenvallen (Molyneux is er nog zo een)

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

De GDC 2006 is inmiddels in volle gang, en zoals bekend zijn er een aantal lezingen over Spore. Vermoedens over Spore op mobiele apparaten zijn inmiddels bevestigd, en alsof dat nog niet genoeg goed nieuws is: ook voor deze apparaten is de release nog in 2006 gepland. Het lijkt er dus op dat ze nog steeds op schema liggen. :)

Nou maar hopen dat de lezing van Wright zelf (donderdag) meer details over Spore bevat. :)

edit:
Hmm, scratch that. Spore komt dus mogelijk niet in 2006 uit:
Spore NOT Confirmed For Mobile Devices in 2006

I just got off the phone with EA and it appears that Spore has not been confirmed for mobile devices in 2006. Repeat, it has not been confirmed.

Although it was strongly implied by Mitch Laskey's GDC Mobile's keynote address yesterday that Spore would be distributed in 2006 for mobile devices, it turns out that the slide containing this information was a bit misleading and the 2006 date is in no way a confirmation of Spore's launch date.

Unfortunately I while I was talking to EA I was not able to get a revised date, just that there was no confirmation as of yet for the release date of Spore. I guess we'll still be guessing as to the official release date as of now, however the recent article in Wired Magazine featuring Will Wright did mention that Spore will be released in 2007! Yikes! Stay tuned...
:'(

-NMe- wijzigde dit bericht 22-03-2006 19:54 (49%)

De Tweakers.net Tijdlijn

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Nieuw filmpje \o/ (van 18 seconden :/). Althans, ik heb het filmpje zelf nog nooit gezien. :P *klik*

Verder heeft Gaming Steve een aardig groot deel van zijn podcast van deze week op Spore gericht. Ik ben nu aan het luisteren, en het schijnt dat de Spore-presentatie op de E3 huge wordt. :P

De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 16 december 2002

quote:
daves2hd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:33:

1 voordeel kan zijn:

nadelen:

Achja, EA...
Na het drama genaamd 'The Godfather' is mn emmertje overgelopen.
Zoals je al zei, They will mess up somehow...

Fairytale gone bad...
Reg. datum: 06 april 2002

lijkt me zon onwijs vette game dit!

jammer dattie dit jaar niet meer komt, maar goed, we zien wel wat het word, komt genoeg leuks uit de komende tijd om me bezig te houden :)

Ben nog steeds wel heel nieuwsgierig hoe het allemaal uit gaat pakken en vooral hoe lang je met zon stage bezig bent...
dus hoe lang je je stam beheert voordat het een stad word etc etc.
want die laatste stage lijkt me best wel boring tbh...

Ook vraag ik me af of je als je eenmaal in dorp stage bent je creatures nog kan veranderen...
.

ohja, super mooie startpost NME :)

TepelStreeltje wijzigde dit bericht 26-03-2006 16:49 (4%)

Specs - WOW - Trollbane [Offspring] Gaharay lvl 70 NE Huntress & Spud lvl 70 Human Mage

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

quote:
Herzeleid schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:05:
Achja, EA...
Na het drama genaamd 'The Godfather' is mn emmertje overgelopen.
Zoals je al zei, They will mess up somehow...

Zullen we eerst even de game zelf afwachten? ;)

Ik heb net die podcast afgeluisterd, en de meest interessante dingen die ik eruit heb gepikt zijn dat creature-files gemiddeld zo'n 10,5KB groot zijn, uncompressed, en dat ze actief gaan monitoren om te zorgen dat er geen offending of copyrighted content in het spel terecht komt. Als er echt compleet foute creatures in het spel zitten, dan kun je dat als speler reporten, en bij méér dan één report gaat men erachteraan om te checken of het echt niet kan. Even dat en dat beest namaken mag dus niet, althans, niet als je wil blijven kunnen uploaden. Of het mogelijk is om bij een creature aan te geven dat je hem niet wil uploaden weet ik zo niet; dat werd niet behandeld in de podcast. Ik verwacht/hoop van wel eigenlijk. :P

Ow, en nog iets leuks om te horen: Gaming Steve acht de kans heel groot dat de creature editor eerder uitkomt dan het spel. \o/

De Tweakers.net Tijdlijn

ondertitel? wa'sdat?
Reg. datum: 29 september 2000

maar geen nieuwe vids van de presentatie? :(

ach.. nog maar een jaartje.... . . ... .

traktor scratch!

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Als ik die podcast moet geloven was dit één van Wright's meer theoretische presentaties. Hij heeft niks laten zien, behalve waarschijnlijk een Powerpoint presentatie. Meer info dan uit die podcast zul je niet krijgen denk ik dus. :) Overigens hadden die andere sprekers wel wat boeiende dingen over Spore te vertellen, maar daarvoor moet je dus even bij Gaming Steve langsgaan en zijn podcasts beluisteren. :P

Overigens is Q1 2007 nooit bevestigd, en wie weet geldt dat wel alleen voor handhelds, ŕls het al geldt. Dit is čcht een kersttitel, en EA kennende zorgen ze wel dat het "af" komt voor die tijd. Wat overigens niet per se goed is als het niet echt af is. :P

Nu alleen nog maar wachten op de E3 over een week of 6.

De Tweakers.net Tijdlijn

\o\ EMOTION /o/

mjah alle EA games zijn "af" geen enklele is ook echt af :p
ik zou het bull vinden als ze het om zo ee nreden uitstellen. waarom koop ik een peperdure pc, om op een 10 bij 15 cm schempje te spelen? computer is en blijft nogsteeds DE bak met veel mogenlijkheden, joystick, toetsenbord, muis, joypad, combi van 2,3 van deze dingen bij elkaar. wat bij een handheld gewoon niet lekker werkt of er even goed kan uitzien, maar EA ziet er blijkbaar alle toekomst in :(
ik hoop dat hij 2006 uitkomt, afgelopen tijd(en) zijn games toch al erg zwakjes. word wel weer eens tijd voor een tijverovende+verslavende game.

maar denk niet dat het een kerst titel word, vind het niet erg waarschijnlijk om een of andere reden :p
er is vast nogwel iets anders wat rond die tijd af is en voorang krijgt :9 (bfme 2 expansion etc komen er ook vast nogwel aan)

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Hmm, dit is intussen alweer oud nieuws, aangezien er begin april al posts zijn gemaakt op het Spore forum van Gaming Steve met deze content, maar goed. :P

Het schijnt dat er op de GDC toch nog creatures geshowd zijn tijdens één van de presentaties, en enkele highres beelden uit die presentatie zijn naar buiten gebracht of gelekt.
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Afbeelding 4
Afbeelding 5

Ook is er een highres versie van de Willosaur opgedoken:
http://www.sporewiki.com/images/6/69/Willosaur_slide.png

De presentatie zelf staat trouwens ook online: http://www.slackworks.com...6-AdvancedPrototyping.ppt

De Tweakers.net Tijdlijn

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Dit begint een beetje een monoloog te worden, maar goed. :P

Weet iemand waar hier in Nederland nummers van het Amerikaanse blad Computer Gaming World te krijgen zijn? In het nummer dat op 16 mei in Amerika in de schappen ligt zit een 10 pagina's lange preview van Spore, inclusief een aantal nieuwe screenshots. Om iedereen alvast een beetje te plagen hebben ze de cover van het blad alvast uitgelekt:
http://cgwjeff.1up.com/media?id=2847071
Naar het schijnt hebben de schrijvers van het artikel zelf met de creature editor gespeeld, en er ook screenshots van mogen maken, dus ik wil dat blad erg graag hebben. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 31 mei 2001

16 mei pas? dan is de e3 alweer voorbij dacht ik zal er dan vast wel meer info van zijn :P en waarschijnlijk zullen er wel eerder scans online staan dat het blad in NL ligt, als ie al in NL komt.

Misschien kun je eens kijken op een NS station, hier in Groningen op het NS station wil nog wel eens een engelstalig (games) blad liggen in de kiosk :)

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

quote:
Lighteye schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:36:
16 mei pas? dan is de e3 alweer voorbij dacht ik zal er dan vast wel meer info van zijn :P en waarschijnlijk zullen er wel eerder scans online staan dat het blad in NL ligt, als ie al in NL komt.
Mwah, wie weet hebben ze bij dat blad wel wat anders te vertellen dan op de E3. Bovendien vind ik scans over het algemeen niet prettig lezen. :P
quote:
Misschien kun je eens kijken op een NS station, hier in Groningen op het NS station wil nog wel eens een engelstalig (games) blad liggen in de kiosk :)
Ik was inderdaad van plan om maar eens bij de plaatselijke Ako langs te gaan, maar hier in Limburg zijn de Ako's een stuk kleiner dan bijvoorbeeld in Leiden. Op het internet vind ik overigens alleen een site die complete abonnementen verkoopt en geen losse nummers...dat vind ik dan net weer teveel van het goede. :P

De Tweakers.net Tijdlijn

OpperGoeroe

nieuw filmpje
(E3 B-Roll)

Deze game gaat ZO enorm de pan uit roeleren...

flickr - Nikon D80 + 16-85VR + 18-200VR + 70-300 + 50mm 1.4D + SB-900 flash

Admin DevschuurŽ
Watching you I am.

Wauw. :|

Die graphics zijn zo veel mooier geworden. :| De textures spreken me heel erg aan, en ik ben blij dat ze eindelijk wat laten zien van de skin editor. Het ziet er nog steeds prachtig uit. _O_

De Tweakers.net Tijdlijn

Reg. datum: 18 februari 2004

* Denizz zet Spore op zijn verlanglijstje :).

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Pure anandamine!
Reg. datum: 24 februari 2001

Ik kan niet wachten tot het uitkomt! Will Wright is een held! _o_

Iemand enig idee wat de specs gaan worden voor dit spel?

Damn, ik kan echt niet wachten.
Maar als ik het goed begrijp, dan is er op E3 nog weinig te horen over Spore? ;(

Rosa sat so King could walk, King walked so Obama could run.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: