Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)
[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Nieuw Topicquote:KuL schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:40:
[...]
Een 1.67GHZ Core duo is te vergelijken met een athlon 64 4000+? de effectiviteit ligt dan wel heel veel hoger![]()
Kun je eigenlijk windows op een intel-mac, om Win32 spellen te kunnen spelen?
(ik bedoel windows 98, niet XP, als dat uitmaakt)
Windows 98 kan binnenkort ja. MS werkt nu aan de manier om dat te doen (VPC). Ik weet nog niet precies wanneer ze dat denken uit te brengen, maar mischien dat op de site van Microsoft zelf wel meer te vinden is.
(beetje offtopic, maar Windows Vista komt ook standaard met VPC-E in de duurdere versies)
http://www.microsoft.com/...tualpc.aspx?pid=virtualpc
Maar het lijkt me niet dat je daar nou een spel mee kan spelen ofzo, omdat je dan 2 OS draait..
Omdat het een intel-based pc is kun je toch gewoon windows installeren, zodat je een dualboot hebt? of is dat helemaal niet mogelijk?
Kul wijzigde dit bericht 07-03-2006 00:32 (4%)
Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)
quote:KuL schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:40:
[...]
Een 1.67GHZ Core duo is te vergelijken met een athlon 64 4000+? de effectiviteit ligt dan wel heel veel hoger![]()
Denk dat het minder is...
Op Anandtech is een Core Duo (Yonah) 2 GHz getest, tegen zijn voorganger, de Pentium M 2.13 GHz, en tegen onder andere de dual core AMD 64 X2 3800+ (2 GHz, dual core).
Het blijkt dat de Core Duo 2 GHz vrij gelijk op gaat met de AMD X2 3800+, het wisselt per benchmark welke sneller is. De floating point performance (nodig voor games!) blijft wat achter, alhoewel het wel heel erg verbeterd is ten opzichte van de originele Pentium M.
Dus afgezien van floating point lijkt het er dan veel op dat het clock voor clock vrij gelijk op gaat, Core Solo vs. Athlon 64 (vs. ook de PPC G5)...
Dan kan je een beetje schatten hoe het in AMD's rating system uit zou komen.
* Core Solo 1.5 -> Ahtlon 64 van 1.5 GHz -> Athlon 64 2500+ of iets dergelijks (S939).
* Core Duo 1.66 -> Athlon 64 X2 van 1.66 GHz -> Athlon 64 X2 3300+ (plus/minus)
AMD rekent trouwens een dual core processor 20% sneller dan een single core in hun rating systeem, dat is dus vrij conservatief, Apple doet dat niet en roept simpelweg 'tot twee maal sneller'...... met het risico van reality distortion
mr_a wijzigde dit bericht 07-03-2006 01:40 (5%)
Reg. datum: 25 oktober 1999
Eindelijk mijn [Apple Mac MINI 1.66 DUO core, 2GB geheugen] binnen.
Nu nog wachten op mijn [Apple Macbook, 2.16Ghz, 2GB geheugen, 100GB 7200rpm HD]
Reg. datum: 08 juli 2004
quote:ken schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:40:
Zijn er tweakers die de MINI al hebben? Iemand deze toevallig bij een Applestore (op vooraad) gezien?
Ik heb hem online besteld maar dat gaat potverdikkie nog tien dagen duren
Ondertussen heb ik al wel gezien dat ze hem bij de applestores in Woerden en Den Haag (Passage) op voorraad hebben.
Wat hebt je besteld dan? Op de site staat verzending binnen 24 uur.quote:Zekestarr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:07:
[...]
Ik heb hem online besteld maar dat gaat potverdikkie nog tien dagen duren
Ondertussen heb ik al wel gezien dat ze hem bij de applestores in Woerden en Den Haag (Passage) op voorraad hebben.
Reg. datum: 08 juli 2004
Heb ze vanmiddag gebeld, blijkt dat het keyboard niet op voorraad is... Denk dat ik die maar separaat laat versturen, is natuurlijk onzin zo.quote:ken schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:23:
[...]
Wat hebt je besteld dan? Op de site staat verzending binnen 24 uur.
quote:KuL schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:29:
Maar het lijkt me niet dat je daar nou een spel mee kan spelen ofzo, omdat je dan 2 OS draait..
Omdat het een intel-based pc is kun je toch gewoon windows installeren, zodat je een dualboot hebt? of is dat helemaal niet mogelijk?
Als je al wat over de Mini Intel had gelezen dan had je al geweten dat ie Windows momenteel alleen via emulatie kan draaien omdat ie geen BIOS heeft in de traditionele zin. Volgens mij heeft ie om die reden ook een ander diskindeling (geen MBR of partitietabel meer).
Vista kan misschien native geinstalleerd worden als Microsoft het daarvoor geschikt maakt. Maar zover ik weet is dat met de huidige pre-versies van Vista nog niet het geval.
Alle andere Windows versies zullen vermoedelijk nooit werken behalve misschien via allerlei ingrijpende hacks. En de kans dat iemand die moeite voor W98 gaat doen lijkt mij vrijwel nihil.
Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.
http://www.anandtech.com/...owdoc.aspx?i=2713&p=2
Ik heb de Duo met 1Gb ram. hij heeft geen enkele moeite met 1080HD films! Ow en De wireless muis + keyboard. Ook nice, alleen waarom geen wireles mighty mouse???? Onbegrijpelijk!
Anyway, it's my 1st mac.. :}
dadj wijzigde dit bericht 08-03-2006 13:23 (33%)
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
quote:KuL schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 00:29:
VPC is een soort emulator, die te vergelijken valt met een gameboy emulator, als ik het goed begrijp...
Dat is wel heel kort door de bocht. Op het moment is het zo dat VPC een hele PC emuleert op je G4/G5 Apple. Vandaar dat de performance ook niet is om over naar huis te schrijven. Zodra MS VPC heeft herschreven voor de IntelMac zal de performance een stuk beter lopen, omdat de Intel processor niet hoeft te worden ge-emuleerd. Een stukje vertaalslag minder dus
quote:Maar het lijkt me niet dat je daar nou een spel mee kan spelen ofzo, omdat je dan 2 OS draait..
Een correcte aanname. Het kan wel, maar de performance zal ongelooflijk zuigen.
quote:Omdat het een intel-based pc is kun je toch gewoon windows installeren, zodat je een dualboot hebt? of is dat helemaal niet mogelijk?
Waar heb jij recent de tijd doorgebracht? Want het is al lang bekend dat dit niet kan.
* Vista -> Kan, zodra er UGA drivers zijn.
* XP -> Ondersteunt geen EFI, dus kan niet.
* Win 98 -> Hells no...
Oh, what a lovely tea party!.. <3
Cool, waar hebt je het gekocht? Via de Applesite?quote:dadj schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:18:
De mijne is binnen!!!!!!!!!! JEEJ!
Ik heb de Duo met 1Gb ram. hij heeft geen enkele moeite met 1080HD films! Ow en De wireless muis + keyboard. Ook nice, alleen waarom geen wireles mighty mouse???? Onbegrijpelijk!
Anyway, it's my 1st mac.. :}
Reg. datum: 14 juli 2002
Yess, www.apple.nlquote:ken schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:51:
[...]
Cool, waar hebt je het gekocht? Via de Applesite?
XBOX 360 Gamertag P4 3.73GHz EE 1024FSB | 3Gb sd2-ddr | Ati x850 | Audigy II | Raid 0 RIP! Nu 3x 250Gb non raid | Wacom Intuos III A5 Wide - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
1.42GHz PowerPC G4 (loopt standaard op 1,5)
Corsair 1GB DDR400 geheugen
ATI Radeon 9200
64MB DDR video memory
80GB Ultra ATA hard drive (5400rpm)
Combo drive (DVD/CD-RW)
DVI or VGA video output
Built-in AirPort Extreme and Bluetooth
Apple Wireless Bluetooth Mouse
Apple Wireless Bluetooth Keyboard
+ iWorks '06
+ Ilife '06
Deze is van week 2 van 06 dacht ik daarom standaard 1,5Ghz, 5400rpm schijf ipv 4200 en 64 mb videogeheugen ipv 32. Mac is 3 a 4 weken oud, factuur, doos en alle Accessory aanwezig.
Wil evt overstappen naar iMac of G5...
PC | Te Koop...
quote:Grample schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:24:
Hoeveel denken jullie dat ik voor mijn mini kan vragen ?
ATI Radeon 9200
64MB DDR video memory
Combo drive (DVD/CD-RW)
DVI or VGA video output
+ iWorks '06
+ Ilife '06
Deze is van week 2 van 06 dacht ik daarom standaard 1,5Ghz, 5400rpm schijf ipv 4200 en 64 mb videogeheugen ipv 32. Mac is 3 a 4 weken oud, factuur, doos en alle Accessory aanwezig.
D'r staan er heel wat op tweedehandsmac.nl, in prijs tussen de 550 en 650....
Het hangt er helemaal van af of je een koper vindt die precies jouw specs en accesoires zoekt.
Er is wel behoorlijk aanbod nu van Mini's in diverse configuraties, nu de Intel Mini's gelanceerd zijn...
Ik moet blij zijn als ik voor mijn 1.42 GHz mini met 1 GB PC3200, 80 GB disk, AP en BT, Combodrive nog 500 kan halen volgens mij.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
quote:Xu schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:43:
Zijn er ook mensen die een inkoopactie willen organiseren voor het kopen van een mac mini intel duo core met 1gb?of valt er niets te regelen met Apple?
Die dingen zijn niet aan te slepen, en jij denkt dat Apple korting zou willen geven?
Het is wel weer oerhollands he.
Reg. datum: 11 februari 2006
350 euro, dan koop ik hemquote:Grample schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:24:
Hoeveel denken jullie dat ik voor mijn mini kan vragen ?
ATI Radeon 9200
64MB DDR video memory
Combo drive (DVD/CD-RW)
DVI or VGA video output
+ iWorks '06
+ Ilife '06
quote:
Tuurlijk, om vervolgens 150 of meer winst te maken ? Voor 350 ben jij niet de enige die hem wil
Apple en inkoopactie's gaan denk ik niet samen
PC | Te Koop...
Ik had volgens mij paar maanden geleden, voor de ouwe mini wel een animocheck gezien.. verder ook niet echt naar gekekenquote:Grample schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:37:
[...]
Tuurlijk, om vervolgens 150 of meer winst te maken ? Voor 350 ben jij niet de enige die hem wil![]()
Apple en inkoopactie's gaan denk ik niet samen
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
quote:cailin_coilleach schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:41:
[...]
Dat is wel heel kort door de bocht. Op het moment is het zo dat VPC een hele PC emuleert op je G4/G5 Apple. Vandaar dat de performance ook niet is om over naar huis te schrijven. Zodra MS VPC heeft herschreven voor de IntelMac zal de performance een stuk beter lopen, omdat de Intel processor niet hoeft te worden ge-emuleerd. Een stukje vertaalslag minder dus
De intel processor moet wel gedeeltelijk worden ge-emuleerd. Anders zou je 2 protected mode besturings systemen naast elkaar hebben lopen. Zonder expliciete ondersteuning in je CPU en zonder hypervisor kan dat niet.
In dit geval moeten dus de protected mode instructies WEL geemuleerd worden. Voor een applicatie die veel eigen rekenwerk doet (usermode instructies dus) is je performance gewoon zoals native, maar voor een applicatie die veel kernel calls doet zit je tegen de performance van fully emulated aan te kijken.
quote:Een correcte aanname. Het kan wel, maar de performance zal ongelooflijk zuigen.
Je kunt er eigenlijk alleen 2D games mee doen. Het jammere is namelijk dat VPC geen calls naar je grafische kaart doorsluist, maar alleen een ongelooflijk oude & antieke s3 trio32 emuleerd. Heel vroeger heeft Connectic (van wie VPC eerst was) dit wel met de Voodoo2 gedaan en toen was de performance top. Om onduidelijke redenen hebben ze dat later weer gedropped. De verklaring was altijd dat het niet (meer) kon omdat de bios van de grafische kaarten op de Mac anders was (vooral een endian issue).
Aangezien de grafische kaarten nu wel gewoon hetzelfde zijn als de PC (heck, per definitie want de nieuwe Macs ZIJN pcs), zou het in principe nu wel kunnen.
Een ander ding wat nu ook kan, is TOTALE INTEGRATIE van Windows en Mac OS X. Connectix heeft altijd in haar forom gezegd dat dit technisch mogelijk is, zodra ze toegang kregen tot de source van Windows. Zover is het nooit gekomen, maar waarschijnlijk heeft de Mac Business Unit van Microsoft wel toegang tot de Windows source. Met totale integratie bedoel ik dan dezelfde mate van integratie als Mac OS 9 en Mac OS X via classic. Je hebt dan geen aparte full-screen Windows desktop meer met een apart virtueel filesystem, maar je Windows applicaties zijn dan gewoon vensters op je Mac OS X desktop en gebruiken direct het Mac OS X filesystem.
[...]
Waar heb jij recent de tijd doorgebracht? Want het is al lang bekend dat dit niet kan.
* Vista -> Kan, zodra er UGA drivers zijn.
* XP -> Ondersteunt geen EFI, dus kan niet.
* Win 98 -> Hells no...[/quote]
Windows Vista gaat NIET werken. Er zit geen EFI support in.
Oh, what a lovely tea party!.. <3
quote:cailin_coilleach schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:05:
http://apple.slashdot.org...3/10/0526237&from=rss
Windows Vista gaat NIET werken. Er zit geen EFI support in.
Doorredenerend: Apple heeft er bij MS niet op aangedrongen EFI in te bouwen.
Concluderend: Apple is niet geinteresseerd in het verkopen van Macs aan mensen die Windows willen draaien.
Oftewel: geruchten dat Apple Windows zou gaan gebruiken ipv. MacOS zijn flauwekul.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.